سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مراسم عزاداری با حضورامام جمعه محترم درمدرسه پسرانه شاهد

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 383 مرتبه
دسته: گزارش عملكردتاریخ: 1393.08.27
 
مراسم عزاداری سروروسالارشهیدان باحضورحجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه محترم شهرستان زرند درمدرسه پسرانه شاهد همراه با اقامه نمازظهروعصروصرف ناهارمورخه93/08/27


قالَ اللهُ اَلحَکیم فی کِتابِهِ :«یَرفَعِ اَللهِ اَلَذینَ آمَنُوا مِنکُم وَاَلذینَ اَمَنُوا اُتُوا العِلم دَرَجات»

درجمع نورانی شما دانش آموزان عزیز دعای سلامتی امام عصر(عج)را قرائت می کنیم.این مدرسه شاهد است و طبیعتاًعُلقه خاصی بین دانش آموزان واساتید این مدرسه وشهدا برقراراست وکسی که در این مدرسه به اسم شاهد تحصیل می کند بادانش آموزان سایرمدارس تفاوت دارد.

شهدا مقام والایی دارند.کسانی که از این دنیا می ورند از بس جان دادن سخت است نمی خواهند به دنیا برگردند.جان دادن مانند ان است که که گوشت های بدن انسان زنده را باقیچی ریزریز کنند وانسان را ازآسمان به زمین پَرت کنند ولی شهدا دلشان میخواهد که که یکبار دیگر به دنیا برگردند و دوباره در راه خدا به شهادت برسند.

درخواست شهیدازخداوند:
یک روایت خدمتتان عرض می کنم. روزی پیامبرخدا(ص) به یکی از فرزندان شهدا به نام جابر فرمود: خداوند با هیچکس رودر رو صحبت نمی کند ولی با پدرشهیدشما صحبت کرده است وبعد خدافرموده است : عبدالله هرچه از من می خواهی درخواست کن. وعبدالله پدر تو گفته بود پروردگارا من ازتو می خواهم تا به دنیا برگردم و یکبار دیگر توفیق شهادت نصیبم شود،خداوند فرمود:کسی را که از دینا رفته بار دیگر به دنیا برنمی گردانم .درخواست دیگری داشته باش وایشان از خداوند خواستند که خدایا پس نعمت شهادت را برای کسانی که زنده هستند نیزبرسان.خداوند فرمود من پیام رسان خوبی هستم وپیام تو را به مردم میرسانم که شهادت در راه خدا چه افتخاری است .

مقام شهید:
"وَلاتَحسَّبَنَ الذینَ قُتِلوا فی سَبیل الله اَمواتاً بَل اَحیاءَعِندَ رَبِهِم یُرزِقون"(آل عمران-آیه169)کسانی که از دنیا می روند روحشان آزاد است یعنی روح نمی میرد وهمه زنده اند.فرق بین شهیدوغیر شهیدچیست؟این است که شهدا ارتباطشان بااین دنیا قطع نمی شودو شاهد هستند.جسمشان دراین دنیا نیست ولی روحشان در این دنیاست. شهدا شاهدندو از همه صحنه های دنیا اطلاع دارند .واقعاًشهدا چه کرده اند که به این مقام رسیده اند؟

خواسته شهیدازامام حسین(ع)ورسیدن به آن:
یکی از شهدا همیشه می گفت : یاامام حسین(ع) من خجالت می کشم در روز قیامت من محشور شوم وسر در بدن داشته باشم ولی شما سر در بدن نداشته باشیدو وصیت می کنداو را در قبری که خودش درالمهدی (نام ساختمانی درشیراز) آماده کرده بود،دفن کنند وهنگامی که در عملیات فتح المبین شهید می شود، زیر آتش دشمن می ماندونمی توانند او را به عقب ببرند تا اینکه جنازه اش را از زیر اتش دشمن درآوردند ودیدند که سر در بدن ندارد وبه همان خواسته ای که از امام حسین(ع)داشت، بود. شهیدی را بنده عکسش را دیده که سر از تنش جدا کرده بودند وهنگامی که پدرش بالای سر او می آید دست بر گردن پدر می اندازدو یا شهیدی داریم که در قبر لبخند زده است که اینها عکسهایشان هم موجوداست.خوب اینها چه کردند که به این درجات رسیدند؟ یک شهید در تهران به نام شهید پُلارک است که وقتی دانشجویان برسر مزارش می روند ،حاجت می گیرندومزار شهدا واقعاًدارالشفاست. وهمیشه از قبراین شهید بوی گلاب حرم امام حسین(ع) می آید. حتی منافقین روی قبر این شهید قیر وبنزین ریخته بودند ولی اگر چفیه خیس را روی آن می کشیدیم باز هم بوی گلاب می داد.

مقام بلندشهداء:

این شهدا عاشق امام حسین(ع) وامام زمان (عج)بودندویکی از مقامات این شهدا این است که تمام توجه آنها در زندگی این بود که مطیع فرمان خداوند باشند وحتی مکروهات را هم انجام نمی دادند..عاشق امام بودند و در وصیت نامه همه شهدا نوشته است که دست از امام ورهبری برندارید واینها راه نجات را یافته بودند.یکی از از فرزندان شهدا امسال در مکه برای من تعریف می کرد که من خیلی دلم می خواست یک لحظه پدرم را درجبهه ببینم و آنقدر نزد خدا التماس کردم که در عالم خواب یک هاله ای غرق نور از زمانی که در خیبر بود را به من نشان دادند. مقام شهدا بسیاربالاست ومن حتی درعالم خواب هم نتوانستم آن را ببینم.این شهدا خیلی بزرگ هستند،خصوصا شهدای گمنام که از نام خودشان هم گذشتند .یکی از آشنایان ما می گفت که مدتی بود که دستم خیلی درد میکرد و به دکترهای زیادی مرجعه کردم تا اینکه برسر قبر شهید گمنام رفتم وگفتم ای شهید گمنام دست من را شفا بده گفت:دستم رابرداشتم وهیچ دردی را درآن احساس نمی کردم.

شهداء ازدیدگاه حضرت امام (ره):

امام یک جمله ای داردکه مزار شهدا برای آیندگان دارالشفاست ودر عصر غیبت ولی عصر کا آنها نه پیامبر ونه حضرت علی ونه امام زمان را دیده اند وبا حرف جانشین امام زمان از از همه چیزشان وحتی جانشان گذشتند . می توانید از شهدا راهنمایی وحاجت بگیرید. امام فرمودند: شهدا مظهر قدرت هستند می گوید دستم را برداشتم وهیچ دردی را در آن احساس نمیکردم. وخلاصه شما درچنین مدرسه ای درس می خوانید که به نام این بزرگان است .جایگاه تحصیل شما با کسی که درجای دیگری درس می خواند متفاوت است. من دو توصیه به شما فرزندان عزیزم دارم اگر می خواهید در مملکت خودتان تاثیر گذار باشید وبه وطن خودتان خدمت کنید ومایه افتخار باشید ودو مطلب بیش از همه توجه کنید واگر می خواهید پرواز کنید دوبال نیاز دارید یک بال علم وبال دیگر دینداری وتقواست واگر می خواهید که برای جامعه مفید باشید ومنشا خیر باشید به این دوبال نیاز دارید اولا که خوب درس بخوانید واز این موقعیت خودتان استفاده کنید والان در موقعیتی هستید که فراغت دارید و می توانید یادبگیرید قدر این لحظات را بدانید وزحمت بکشید ، علم هم به آسانی به دست نمی آید وهمه چیز خودتان را باید در راه علم بدهید و از وقت و زندگیتان استفاده کنید واگر می خواهید در آینده دانشمندان بزرگی باشید باید همت والایی داشته باشید. نباید به گرفتن یک مدرک لیسانس وفوق لیسانس اکتفا کنید بلکه با همت والا نیت کنید تا یک دانشمند صاحب نام و زبر دست در دنیا شوید. وقتی که همت والا داشته باشید راه برای شما هموار می شود وسختی ها آسان می شود،نیت شما این باشد که بزرگ وباشخصیت وبا علم ودانش باشید واگر این را برای آینده خودتان ترسیم کنید از لحظه لحظه وقتتان استفاده خواهید کرد، سعی کنید که روش صحیح مطالعه را یاد بگیرید.وغیر از کتب درسی از کتابهای دیگر هم استفاده کنید.

روش پس خطام درکلاس:
این روش "پس خطام" را به کار ببرید وقبلش مطالعه داشته باشید وسوال از کتاب دربیاورید واین پیش مطالعه می تواند در یادگیری خیلی موثر باشد .شهید مطهری می فرمایند: هیچ زمانی نشد که قبل از استاد درسم را مطالعه نکرده باشم وشما اگر این روش را بکار ببرید ،هنگام تدریس معلم ،کاملاً درس را یاد می گیرید ولی اگر پیش مطالعه نداشته باشید فقط 60 یا70 درصد درس را یاد می گیرند. یکی دیگر از بهترین روشهای یادگیری مباحثه است که بیش از هزار سال است در حوزه های علمیه معمول بوده است واثر خوبی در یادگیری دارد. یعنی هر سه چهار نفر که دور هم می نشینند ویک نفر به عنوان استاد می شود وبقیه هم گوش می دهند ،با هم سوال وجواب و مباحثه می کنند واین درس حلاجی می شود وبرای همه آسان می شود.

ابوعلی سیناومطالعه:
یک روز ابوعلی سینا دانشمندی است که هزار سال کتابهایش دردانشگاههای اروپا تدریس می شود وایشان به یک روستایی آمد وکتابی همراهش نبود وبه یک خانواده روستایی گفت: کتاب دارید؟ گفتند بله وکتابی به نام موش وگربه عبیدزاکانی گفت :همین را بیاور وصبح که شد صاحبخانه آمد وگفت: ابوعلی کتاب را خواندی؟گفت بله ،چهل مرتبه آن را خواندم ودر هربار مطالب تازه ای یاد گرفتم ،اگر بخواهید دانشمند شوید باید تلاش مضاعف داشته باشید.حتی اگر کم استعداد باشید می توانید با تلاش و همت والا به نتیجه برسید واز خداوند هم کمک بخواهیدکه ان شاءالله درهای رحمت او به روی شما باز می شود.

نقش سعی وتلاش درپیشرفت:
یکی از علمای برگ اهل سنت کتابی نوشته است که هرکس بخواهدمزه قران را بچشد باید این کتاب را مطالعه کند واین عالم در بزرگسالی به مدرسه آمد واستاد به اوگفت :قال شیخ (ابو حنیفه سنی بود وفتوا داده بود که پوست کلب با دباغی پاک می شود در صورتی که اینگونه نبود)و روز بعد که سرکلاس آمد وخواست بگوید"قال شیخ"گفت"قال کلب" وبا همین جمله از مدرسه اخراج شد وبه بیابان آمد ودید درکنار کوه ،سنگی است که سوراخ شده و در آن آب جمع شده است. نگاه که کرد دید آب از بالای آن قطره قطره آمده وسنگ را سوراخ کرده است. وتصمیم گرفت تا درس بخواند .همین فرد با همت والا از علمایی شده که اگر کتابش را کسی بخواند فهم قران واعجاز قران را بهتر متوجه می شود.

ضررعلم بدون تقواوخداترسی:
فرزندانم این همه کار نیست وبخشی از کار است .کسی که بمب اتم را ساخت وکشور ژاپن را نابود کرد او عالم ودانشمند بدون ایمان بود. پس اگر در کنار علم،دینداری وخداترسی وخداباوری داشته باشیم منشأ خیر وتاثیرگذار می شویم و می توانیم به جامعه خدمت کنیم وانسانها را نجات داده وهمگان از ره آورد آن استفاده کنند ونام نیک از او برجا می ماند واز همین آغاز جوانی ارتباط خودتان را با خدای متعال خصوصا باامام زمان (عج) بیشتر کنید .

بیمه امام عصر(عج):
یک روز یکی از اساتیدم را که سالهای سال دوست داشتم او راببینم،دیدم و از او خواستم تا یک نصیحت وجمله خوبی را به من بگوید. ایشان گفت: من یک ماشین خریده بودم(آن زمان ماشین فولکس بود)ویکی از بزرگان به من گفت: خودت وخانه وماشین خودت را بیمه کن،حتی اگر شده فرش منزلت را بفروشی.بعد گفت: بیا خودت را بیمه امام زمان کن گفتم چگونه؟ گفت: هر روز صبح که می خواهی از خانه خارج شوی بگو السلام علیک یا صاحب الزمان وبعد فرمود: امام زمان هیچ گاه واجبی را ترک نمی کنند وهنگامی که شما به ایشان سلام می دهید امام زمان(عج) می گویند: السلام علیک ورحمة الله وبرکاته.هرکس به ما تحیتی گفت باید بهتر جواب بدهیم،این جواب امام زمان (عج)،شما هم این را به یاد داشته باش واین سلامی که شما می کنید ارتباط شما را با با امام حیّ که مظهر مهربانی خداست برقرار می کند وشما رادر کارهایتان کمک می کند وبعد ایشان داستانهایی برای من تعریف کردند که سلام به امام زمان (عج)چگونه گره از کارها می گشاید.
فرزندانم اگر می خواهید واقعا پیشرفت کنید وآینده خوبی داشته باشید وموفق باشید هم خوب درس بخوانید وهم به دستورات خدا عمل کنید ودرکنار دستورات خداوند احترام معلم را هم خیلی داشته باشید. وهمین طور حرمت پدر ومادر را داشته باشیدو از آنها بخواهید تا برایتان دعا کنند که دعای والدین در حق فرزندانش مستجاب خواهد شد. از اینکه توجه کردید وگوش دادید صمیمانه تشکر می کنم.


http://yascms.ir/emam/gozaresh/a392.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/a393.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/a394.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/a395.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/a396.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/a397.jpg

چاپ این نسخه درجه: 5.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 2 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.