سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مراسم عزاداری باحضورامام جمعه محترم درراهنمایی دخترانه شاهد

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 243 مرتبه
دسته: گزارش عملكردتاریخ: 1393.09.03
 
مراسم عزاداری سروروسالارشهیدان باحضورحجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه محترم شهرستان زرنددرمحل راهنمایی دخترانه شاهدمورخه93/09/2

سخنرانی حجت الاسلام ابراهیمی مراسم عزاداری دبیرستان دخترانه شاهد 2/9/93

السلام علیک یا ابا صالح المهدی ادرکنا و اغثنا،السلام علیک یا اباعبدالله الحسین(ع).

توفقی نصیب حقیر شد تا در خدمت شما دختران عزیز حضور پیدا کنم ،از مدیریت آموزشگاه هم تشکر می کنم که این وقت را در اختیار بنده قرار دادند.

درجات اهل علم نزدخداوند:
خداوند متعال در آیه 11 سوره مجادله می فرمایند: "يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ ". خدا آنهايی را که ايمان آورده اند و کسانی را که دانش يافته اند به درجاتی برافرازد.

ای کسانی که مومن هستید ،نزد خدا آبرو دارند ،خداونددرجاتشان را بالا می برد منتهی از میان مومنین کسانی که اهل علم هستند درجه شان از کسانیکه اهل و علم و دانش نیستند بالاتر است . انسان مومن و خدا باور نزد خدا آبرو دارد و خدا به او کمک می کند .چون خدا را دوست دارد ،در زندگیش به خدا تکیه می کند ،خدا هم کمکش می کند واگر کارش به مو هم برسد پاره نمی شود.

علم وایمان دوبال پروازانسان:
دو بال پرواز برای انسان و راز موفقیت آنهاست که یکی علم و دیگری ایمان است که باعث پیشرفت می شود وبرای رسیدن به علم اگر خواستید که موفق شوید باید همت والا داشته باشید و ارده خوبی داشته باشید.

همت والا:
عزیزان همت خودتان را همت والا قرار دهید اگر همت والا باشد راههای پیشرفت برای ما هموار می شود ودر حقیقت به اندازه همت به چیزی می رسیم.اگر همت کسی باشد که مثلاً لیسانس بگیرد شاید دیپلم هم نتواند بگیرد. وقتی که همت والا داشته باشید راه برای شما هموار می شود وسختی ها آسان می شود،نیت شما این باشد که بزرگ وباشخصیت وبا علم ودانش باشید واگر این را برای آینده خودتان ترسیم کنید از لحظه لحظه وقتتان استفاده خواهید کرد. مثالی را خدمتتان عرض می کنم یک روز شما نیت می کنید به مشهد بروید ،روز دیگر نیت می کنید به کرمان بروید،وقتی می خواهید بروید کرمان به نیمه راه نرسیده احساس خستگی می کنید ولی هنگامی قصد رفتن به مشهد را دارید احساس خستگی نمی کنید. چون همت شما والاست.در درس وبحث هم شما باید همت والا داشته باشید .

پیرزن بنی اسرائیلی وهمت والا:
داستانی را نیز خدمت شماعرض می کنم: یک روز پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) با اصحاب خودشان در بیابان می رفتند وتشنه شدند واز دور خیمه یک دامداری را دیدند به نزد او رفتند ومقداری غذا وشیر خوردند هنگام خداحافظی پیامبر(ص) به آنها فرمودند:هروقت گرفتار شدید به مدینه بیائید. هرکاری داشته باشید من برایتان انجام می دهم.سالها گذشت واین خانواده فقیر شدندویادشان آمد که رسول خدا چنین قولی داده بودند،به محضر پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم)رفتند وجریان را تعریف کردندحضرت(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمودند: بله یادم است، چه خواسته ای داری؟گفتند: اگر 300 تا گوسفند به ما بدهید تا مشکل ماحل بشود.حضرت(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمودند : چقدراینهاکم همت بودند. حتی به اندازه عجوزه بنی اسرائیلی هم همت نداشتند.

اصحاب سوال کردندقصه آن عجوزه بنی اسرائیلی چیست وچه همتی داشت؟حضرت(صلی الله علیه وآله وسلم)توضیح دادند: خداوند وحی فرستاد به حضرت موسی (علیه السلام) که جنازه یوسف(علیه السلام) را از مصر به فلسطین بیاور.چون جناب یوسف(علیه السلام)وصیت کرده بودند که وقتی از دنیا رفتنم من را فلسطین درمسجد الاقصی دفن کنید،حضرت موسی(علیه السلام)حرکت کرد و به مصر آمد.از هرکس درباره جنازه یوسف(علیه السلام) می پرسیدکسی چیزی نمی دانست. راهنمایی کردندکه پیرزنی هست که او می داند جنازه کجاست.آمد و این پیرزن را پیدا کرد وحضرت موسی (علیه السلام) گفت :من موسی پیغمبرم .از طرف خدا مامورم که جنازه یوسف(علیه السلام) را به فلسطین ببرم. شما می دانید که محل جنازه کجاست؟ پیرزن گفت : یا موسی شما پیغمبر خدایی من خواسته هایی دارم اگر برآورده کنی من جای بدن او را به شما نشان می دهم .وحی آمد موسی هرخواسته ای دارد اجابت کن .آقا فرمودند بگو هرخواسته ای را که داری.گفت خواسته اولم این است که دعا کنی من جوان بشوم .حضرت (علیه السلام) دعا کرد وجوان شد، خواسته بعدی ام این است که باید من را عقد خودت درآوری وبه همسری خودت برگزینی .حضرت قبول کردند وفرمودند حال محل جنازه را بگو .پیرزن گفت خواسته دیگری هم دارم .پیرزن گفت :این خواسته های دنیایی من بود، ان دنیا من میخواهم در بهشت کنار شما باشم، چون خدا فرموده بود خواسته اش را برآورده کن حضرت هم دعا کرد و از خدا خواست: خدایا این زن را دربهشت در کنار من قرار بده. پیرزن گفت :حضرت یوسف (علیه السلام) وقتی از دنیا رفت ازبس مردم او را دوست داشتند، عده ای گفتند طبق وصیت عمل کنیم وعده ای گفتند نه.او در زمان حیات مایه برکت بود برای ما، بعد فوتش جنازه اش هم در مصر مایه برکت است برای ما بعد جنازه را گذاشتند در یک تابوتی محکمی درست کردند تا جنازه از بین نرود و برای اینکه همه از برکت حضرت یوسف (علیه السلام) فیض ببرند، در بستر رودخانه ای که آب شیرین مصر را تامین می کرد، جنازه را دفن کردند.پیغمبر (صلی الله علیه وآله وسلم) می فرماید: این مرد به اندازه آن پیرزن هم همت نداشت. به جای خواستن بهشت وعاقبت بخیری فقط چند رأس دام را خواست باید بهشت را درخواست می کرد.اگر شما بخواهید در زندگی تان موفق باشید و به قله های رفیع علمی برسید باید صبر وتحمل داشته باشید .از دوران جوانی و نوجوانی خودتان نهایت استفاده را بکنید وخوب درس بخوانید وهمه چیز خود را فدای علم کنید ،آینده نیز از آن شماست .اگر خوب درس بخوانید و پزشک حاذقی شوید، می توانید به مردم شهرتان خدمت کنید واگر به آینده خودتان اهمیت ندهید به جایی نخواهید رسید . راز پیشرفت هم این است که شما بنده خوب خدا باشید ، خوب زحمت بکشید ، حرمت پدر و مادر و معلم خودتان را هم نیز نگه بدارید.

خدایا این سعی وکوشش را از همه ما قبول بفرما.


http://yascms.ir/emam/gozaresh/a431.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/a432.jpg

چاپ این نسخه درجه: 5.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 1 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.