سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

نشست فرماندهان پیشکسوت بسیجی باحضور امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 255 مرتبه
دسته: گزارش عملكردتاریخ: 1393.09.06
 
نشست صمیمی فرماندهان پیشکسوت بسیجی زرند باحضورحجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه محترم شهرستان زرند درمحل حسینیه ثارالله سپاه زرندمورخه93/09/6


السلام علیک یا صاحب الزمان یا بقیه الله یا اباصالح ادرکنا واغثنا ،السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین(ع) ،السلام علیک یا رقیه بنت الحسین(ع).

خوش آمد عرض می کنم خدمت شما فرماندهان عزیز ،خواهران و برادران محترم و از همه عزیزانی که در این جلسه خاطرات و تجربیات خودشان را بیان داشتند تقدیر و تشکر می کنم.

پیشگویی خداوند درموردملت ایران:
خداوند در بخش پایانی آیه 38 سوره محمد می فرماید: " وَإِن تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَيْرَكُمْ ثُمَّ لَا يَكُونُوا أَمْثَالَكُمْ " و اگر از فرمان خدا و پيامبرش روى برگردانيد، خدا مردمى شنواتر و فرمانبردارتر از شما را به جاى شما برمى‏گزيند؛ آن گاه آنان بسان شما نخواهند بود، بلكه بهتر از شما مى‏انديشند و شايسته‏تر از شما عمل مى‏كنند و فرمان خدا را به جان مى‏خرند و به انجام مى‏رسانند.

خدای متعال در این آیه و آیات دیگر نقش برجسته ملت برگ ایران را بیان می کند و وظیفه بزرگی که بر دوش ملت ایران گذاشته شده است .
وهمچنین در آیه 54 سوره المائده می فرمایند:" يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَلاَ يَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاء وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ" اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! هر كس از شما از دين (و آيين (خويش برگردد (به خدا زيانى نمى‏رساند، چرا كه‏( به زودى خدا گروهى را خواهد آورد كه آنان را دوست مى‏دارد و آنان (نيز) او را دوست مى‏دارند، با (مردم‏) با ايمان فروتن (و خاكسار) هستند، و بر كفرگرايان (پرصلابت و) سرفراز؛ در راه خدا جهاد مى‏كنند و از سرزنش هيچ سرزنشگرى نمى‏هراسند. اين (برترى و)فزون‏بخشى خداست. آن را به هر كس بخواهد (و او را شايسته بداند) ارزانى مى‏دارد و خدا گشايشگر و داناست.

و در آیه 3 سوره جمعه " وَآخَرِينَ مِنْهُمْ لَمَّا يَلْحَقُوا بِهِمْ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ " و بر گروهی ديگر که هنوز به مسلمانان نپيوسته اند و اوست پيروزمند و حکيم.

پیامبر(صلي الله عليه و آله)وخبرازآینده ملت ایران:
در مورد شأن نزول این آیات خدمتتان عرض کنم ،اسلام از شبه جزیره عربستان و جزیره العرب خارج نشده بود ، هنوز محدودة اسلام خیلی کوچک بود ولی خدای تبارک وتعالی فرمودند: در آینده یک قومی را می آورد كه خدا و پيامبر را دوست دارد و خدا و پيامبر نيز او را دوست دارند، پى در پى به دشمن حمله مى‏كند و هيچگاه از برابر آنها نمى‏گريزد و از اين ميدان باز نخواهد گشت، مگر اينكه خدا به دست او پيروزى را نصيب مسلمانان مى‏كند. سَئِلَ رسول الله (صلی الله علیه وسلم)عَنهُم فَضَرَبَ یَدَهُ عَلی عاتِقِ سَلمان وَ قال : " هذا وَضُحُهُ "هنگامى كه از پيامبر (صلي الله عليه و آله) درباره اين آيه‏ سؤال كردند، حضرت دست خود را بر شانه" سلمان" زد و فرمود:" اين و ياران او و هموطنان او هستند". و به اين ترتيب از اسلام آوردن ايرانيان و كوششها و تلاشهاى پُرثَمر آنان براى پيشرفت اسلام در زمينه‏هاى مختلف، پيشگويى كرد. سپس فرمود: "لَو کانَ الدینَ مُعَلِقاً بِالثُریا لِتَناوُلِهِ الرَجال مِن اَبناءِ الفارس"اگر دین (و در روایت دیگرى اگر علم ) به ستاره ثریا بسته باشد و در آسمانها قرار گیرد، مردانى از فارس آن را در اختیار خواهند گرفت.این خبر از آینده ملت ایران است .

پاسخ حضرت علی (ع)به اشعث بن قیس:
اَشعَثِ بن قِیس کِندی یکی از سرداران سپاه کوفه بود وانسان منافق و دشمن امیرالمؤمنین بود وخودش در قتل امیرالمومنین (ع)شرکت داشت ودخترش جُعده هم در شهادت رساندن امام حسن مجتبی(ع) و پسرش محمد اَشعث و برادرش در شهادت مسلم بن عقیل درکربلا نقش داشتند یک چنین فردی آمد در نمازجمعه امیرالمومنین شرکت کرد دید که اکثریت شرکت کنندگان ایرانی هستند . در برابر آن حضرت زبان به اعتراض گشودند که از چه روی ما را مغلوب این حَمراء ساخته ای؟ (لِماذا غَلَبَتنا هِذِهِ الحَمراء) ؟ .( درباره ی اسواران، زط، سیابجه، و موالی ر. ک دکتر ملایری، ج ۳، ص ۲۱۱ به بعد و ج ۲ ص ۴۲۲)

امیرالمؤمنین(ع) خطبه می خواندندیا سکوت کردند تا حرف اشعث تمام شود وسپس فرمودند: این آدم های شکم گنده چه می گویند وبه تعبیر من به جز خوردن وخوابیدن کاری ندارید این ایرانی ها در سرما وگرما همراه من هستند ،به خدا سوگند از پیامبر(ص) شنیدم :همانطور که شما شمشیر می زنید و ایرانیان را مسلمان می کنید یک زمانی می رسد همین ایرانی ها شمشیر می زنند تا شما را به اسلام برگردانند.

ملت ایران ودوستی اهل بیت(علیهما السلام):
روایت داریم از احمد بن سالم، از محمد بن یحیی بن ضریس، از محمد بن جعفر، از نصر بن مزاحم و ابن ابی حماد، از ابی داود از عبدالله بن شریک از ابی جعفر علیه السلام که فرمود: ابوبکر و عُمر و زبیر و عبدالرحمن بن عوف به درگاه رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) نزدیک شدند و نشستند، پس پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) بر آنها وارد شد، کنارشان نشست، دمپایی اش گسیخته شد و دمپایی اش را به حضرت علی بن ابی طالب (علیه السلام) داد (برای تعمیر)، سپس فرمود" إِنَّ عَنْ يَمِينِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَوْ عَنْ يَمِينِ الْعَرْشِ " همانا از سمت راست خداوند عزوجل – یا از سمت راست عرش – " قَوْماً مِنَّا عَلَى مَنَابِرَ مِنْ نُورٍ وُجُوهُهُمْ مِنْ نُورٍ وَ ثِيَابُهُمْ مِنْ نُورٍ "قومی از ما برخاستند که بر منابری از نورند، صورت هایشان نورانی است و لباسهایشان نورانی است،" تَغْشَى وُجُوهُهُمْ أَبْصَارَ النَّاظِرِينَ دُونَهُم " صورت هایشان بر چشم ناظرین دیگر پرده می اندازد. ابوبکر گفت: ای پیامبر،خدا آنها کیستند؟ پس ایشان سکوت کردند. زبیر گفت : ای پیامبر خدا، آنها کیستند؟ پس ایشان سکوت کردند. عبدالرحمن بن عوف گفت: ای پیامبرخدا، آنها کیستند؟ پس ایشان سکوت کردند. سپس حضرت علی (علیه السلام) فرمودند: ای پیامبر خدا، آنها چه کسانی هستند؟ پس ایشان فرمودند: " هُمْ قَوْمٌ تَحَابُّوا بِرَوْحِ اللَّهِ عَلَى غَيْرِ أَنْسَابٍ وَ لَا أَمْوَالٍ أُولَئِكَ شِيعَتُكَ "آنها قومی هستند که به واسطه ی روح الله به یکدیگر محبت می ورزند (دلهایشان به هم نزدیک می شود)، درحالی که هیچ نسب یا اموال مشترکی ندارند؛" وَ أَنْتَ إِمَامُهُمْ يَا عَلِي " آنها شیعه ی تو هستند و تو امامشان هستی ای علی.

امام خمینی وتاسیس انقلاب اسلامی:
بنا به روایات ملت ایران جایگزین ملت عرب می شود وپرچم اسلام ناب را بر دوش می گیرند وزمینه سازی ظهور صاحب الامر و وعدالت جهانی وفرگیری اسلام را دردنیا بر دوش می گیرند .در روایات نام رهبر و پیشوای ما وحتی نام مقام معظم رهبری نیز پیش بینی شده است .امام انقلاب را شروع کردند وکارهای بزرگی را انجام دادند ،کسی که در عصر غیبت امام زمان(عج) در مقابل ابرقدرتهای شرق وغرب قد علم کند وکشور را نجات دهد واسلام را در دنیا مطرح کند به غیر از معصوم هنوز کسی نیامده است.اگر انقلاب می شد و می خواستند آمریکاییها فرار کنند می بایست به طرف شرق می رفتند و از شرق باید به طرف غرب فرار می کردند و دو راه بیشتر برای نجات نبود یا باید به دامن آمریکا فرار می کردند ویا به دامن شوروی ها ولی امام بزرگوار (ره)ما خط سومی ایجاد کرد وانقلاب اسلامی واسلام ناب را از برکت سیدالشهدا (ع)به ما ارزانی داشت.

امام خمینی ودستور تشکیل بسیج:
کارهای امام (ره)بسیار بزرگ و باعظمت بود که یکی از کارهای بزرگ ایشان تاسیس بسیج بود که این مقدمه را برای این گفتم وپنجم آذر 58 امام(ره)فرمودند اگر کشور بخواهد مستقل باشد باید بسیج در میدان حاضر باشد وبا وجود دشمنان زیادی که ماداشتیم این نهال نوپای انقلاب اسلامی را بنیان گذاری کردند.اگر خاطرتان باشد که در کردستان چه مسائلی را درست کردند در آن زمان من یادم است که تیمسار مدنی وزیر دفاع بود وسربازی را یک ساله و بومی کرده بودند.در خوزستان فقط یک راننده تانک وجود داشت وتمام راننده ها چون بومی بودند به شهرهایشان فرستاده شده بودند وارتش از هم پاشیده شده بود واز یک طرف شعار انحلال ارتش را سر می دادند .و دشمن هم از این جریان اطلاع داشت. در چنین شرایطی امام(ره) دستور تشکیل این نهال با عظمت را دادند و آن روزی که بسیج تاسیس شد به کمک نیروهای مسلح آمد و وارد جنگ شد وآموزش نظامی دید وسرنوشت جنگ با وجود بسیجیان رقم خورد ولحظه به لحظه پیروزیها نصیب جمهوری اسلامی شد .آن زمان بسیج و رزمندگان وظیفه خودشان را به نحو احسن انجام دادند وامروز جبهه جنگ خیلی گسترده شده است ،جبهه نظامی به جبهه جنگ نرم تبدیل شده است .جنگ تحمیلی اقتصادی به جنگ اقتصادی و تحریم تبدیل شده است .

نقد ناپذیری تفکربسیج:
درجنگ فرهنگی امروز بسیج همان نقشی را که درگذشته ایفا کرده است،دارد. بسیج مظهر اقتدار است و با وجود تفکر بسیجی وبسیجیان در جمهوری اسلامی دشمنان ما هیچ غلطی نمی توانند بکنند .تا زمانی که بسیجی در میدان است و ولایت مدار است ،تفکر بسیجی نقد ندارد .یک زمانی چپ و راست به وجود آمد .آقا فرمودند:خودی وغیر خودی ویک زمانی اصلاح طلب و اصول گرا که آقا فرمودند: اصول گرای اصلاح طلب و در ذات اصول پیشرفت و اصلاح طلبی نیز وجود دارد ولی تفکر بسیجی نقد ندارد واشکالی در وجودش نیست. امام فرمودند: خدایا من را با بسیجیانم محشور بفرما و بعد فرمودند: افتخارم در دنیا این است که خودم بسییج هستم وتا زمانی که تفکر ولایت مدرای و تبعیت از مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ،کار برای خدا ،خود را ندیدن ،پر کار و کم توقع بودن ،اینها تفکر بسیجی است و درهمه اقشار می تواند باشد و راهگشای کشور ماست و پیشرفتی هم که در نظام جمهوری اسلامی حاصل شده است این است که 5قدرت اتمی پای میز مذاکره با نظام جمهوری اسلامی می آیند و این همه از برکت امام وتفکر بسیجی است که در کشور ایجاد شده است ودشمن با وجود این تفکر نمی تواند به کشور ما حمله کند منتهی از طریق دیگر مانند مواد مخدر ،ماهواره ،فرهنگ که ممکن است ما آسیب ببینیم ، وارد عمل شده است.

وظیفه بسیجیان درحال حاضر:
امروز بسیجیان وظیفه دو چندان بر دوش دارند . وان شاءالله این مسیر را بپیمائیم و وان شاءالله زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) در جهان فراهم شود وپرچمی را که به دست حضرت امام (ره)بر افراشته شد و بر دوش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که امروز مفسر خط امام(ره) می باشند است. کسی که امام علی(ع) را قبول نداشته باشد پس پیامبر(ص)را هم قبول ندارد .کسی که می گوید من مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را قبول ندارم و دَم از خط امام(ره) می زند در واقع امام(ره) را هم قبول ندارد.

بسیجیان وفتنه 88:
در فتنه 88 تفکر بسیجی بود که این طومار را جمع کرد و کشور ما را نجات داد چون آنها ولایت را نشانه گرفته بودند .استخوانی که در گلوی استکبار جهانی و زخمی که در قلب استکبار جهانی به برکت مقام معظم رهبری (ره) ایجاد شده بود یک ساعته این طومار جمع شد و نظام جمهور ی اسلامی از این آسیب حفظ شد واین از برکت حضرت امام(ره) است .امام (ره) فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد ونیز فرمودند: ندای بسیجی اگر بر کشور حاکم شود آن کشور حفظ می شود. بسج واقعاًیکی از معجزات حضرت امام(ره) بود .

وظیفه بسیج؛جذب افراد:
امروز سراسر ایران اسلامی همه بسیجی و همه آماده به خدمت به نظام جمهوری اسلامی هستندو حتی آماده تر هم شده اند .خواهران وبرادران وظیفه ما جذب آن کسی است که در بسیج نیست واجازه ندهید طعمه گرگ شود ،یک نفر هم نباید در آن محله ای که شما زندگی می کنید از جذب شما خارج شود .زمانی آقای قرائتی می گفتند: یک مسجدی در استهبانات بود که بچه ها زیاد به این مسجد می آمدند وما تحقیق کردیم یک نفر آمده و یک درخت گردو را وقف مسجد کرده است و هربچه ای که می آید دو گردو به او می دهند وبچه ها را شرطی کرده بودند وجذب مسجد شده بودند شما هم بچه های محله خودتان را جذب کنید .اگر در محله تان یک نفر برجسته است و در دانشگاه قبول شده است یک تشویق برای او بفرستید وشما باید او را جذب کنید ،اگر یک دانش آموزی رتبه اول را آورده است شما او ار جذب کنید ، اگر شما این کار را کردید و بسیج به میدان آمد و فرهنگ صحیح اسلامی را اشاعه دهید و وان شاءالله به کمک یکدیگر وظیفه ای را که بر عهده ماست به نحو احسن به انجام برسانیم.


http://yascms.ir/emam/gozaresh/aa452.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aa453.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aa454.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aa455.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.