سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

همایش روحانیون شهرستان زرند برگزارشد

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 335 مرتبه
دسته: گزارش عملكردتاریخ: 1393.09.27
 
به همت امام جمعه محترم شهرستان زرند همایش روحانیون این شهرستان با حضورحجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه محترم ،جمعی ازروحانیون این شهرستان به همراه خانواده های محترم آنهاوبا سخنرانی حضرت آیت الله سیداحمدخاتمی نماینده محترم مردم کرمان درمجلس خبرگان رهبری درمحل تالارفرهنگیان درمورخه93/09/27برگزارگردید.


الحمدالله والصلاه و السلام علی رسول الله و علی آله آل الله
قال الله الحکیم فی کتابه:" الَّذِينَ إِن مَّكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنكَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ "همان کسانی که اگر در زمين مکانتشان دهيم نماز را بپا می دارند و زکات می دهندو امر به معروف و نهی از منکر می کنند و سرانجام همه کارها با خداست(سوره حج آیه 41)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) .السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین (ع)

عرض تسلیت دارم به مناسبت ایام ارتحال پیامبر اعظم(ص) و سبط اکبرشان امام حسن (ع)و علی بن موسی الرضا (ع)به محضر مولایمان صاحب الزمان(عج) وبه همه شما برداران وخواهران گرامی ،طلاب خواهر و برادر ،سروران عزیز روحانی که شرف حضور دارند.ائمه محترم جمعه ،امام جمعه محترم کوهبنان ،امام جمعه محترم خانوک و قائم مقام دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کرمان ،حضرت حجت الاسلام جعفری و همه سروران عزیز وبزرگوار ، رؤسای محترم دانشگاهها .از اینکه لطف فرمودید و قدم بر چشم بنده گذاشتید دعوت ما را اجابت کردید صمیمانه تقدیر وتشکر می نمایم.و تشکر ویژه دارم از میهمان گرانقدرحضرت آیت الله خاتمی استاد عزیز و بزرگوار سطوح عالیه حوزه علمیه قم ونماینده محترم خبرگان استان کرمان که قدم بر چشم ما گذاشتید و دعوت ما را اجابت نمودید .آیه ای را که خدمت شما عزیزان وبزرگواران تلاوت کردم یعنی انسانهای صالح و مومن وقتی که به حاکمیت دست پیدا می کنند و اولین کاری که انجام می دهند ارتباط با خدا را درست می کنند و نماز را اقامه می کنند و در کنار نماز به امر انفاق و زکات و صدقات می پردازند.خصوصاً در شهرستان زرند بحث زکات مستحب بسیار نیاز است ؛سروران عزیز روحانی به آن توجه داشته باشند ، جمع، جمع روحانیون و طلاب عزیز و همین طور مسئولین عزیز است .پیامبر خدا (ص) می فرمایند: " انّما انا مبلِّغ والله یهدی"؛ من تنها ابلاغ کننده هستم و خداوند هدایت می کند. خدای متعال را شکرگزاریم که ما را مبلغ دین خودش قرار داده و این افتخار را نصیب روحانیون و طلاب شهرستان زرند کرده است و درشهرستان نقاط قوت بسیار داریم واز قبل از انقلاب مردم شهرستان مقلد حضرت امام بوده اند و البته در بعضی از خانه هایی که من می رفتم پشت جلد رساله حضرت امام عکس آیت الله خوئی بود ولی داخل جلد رساله حضرت امام(ره) بود و مقلد ایشان بودند و وفاداری آنها به دین و دیانت و حضورشان در نمازجمعه ، مساجد زبان زد است و از نظر آماری حضورشان در نماز جمع در استان کرمان مثال زدنی است و حضورشان در زمان جنگ طبق فرمایش مقام معظم رهبری 12 هزار رزمنده و حضورآنها پشت جبهه مثال زدنی است . علی رغم همه نقاط قوتی که ما درشهرستان داریم نقاط ضعف و آسیب هایی هم داریم از آن جهت عرض می کنم که وظیفه ما تبلیغ دین خداست .

وظیفه روحانیون:
ما روحانیون وظیفه بسیار سنگینی بر عهده داریم .وقتی رسول خدا (ص) افتخار می کند که من مبلغ دین خدا هستم ما هم افتخار کنیم که مبلغ و پیام رسان دین خدا باشیم . بخشی از آسیب ها و مشکلات اجتماعی را بنده دراین جلسه عرض می کنم یکی از آسیب هایی که ما در شهرستان داریم و بنده از مراکز معتبر اطلاعات گرفتم این است که طلاق در شهرستان در حال افزایش است وطبق اظهارنظری که ریاست محترم دادگاه داشتند ....درصد آمار طلاق افزایش یافته است و....درصد آمار ازدواج کاهش یافته است و البته آمار قدری اختلاف دارد از این جهت که دادگستری محترم کسانی را که به داگاه مراجعه کرده اند را آمار می دهد و عزیزان ما در نیروی انتظامی و اطلاعات آن طلاقی را که ثبت شده است گزارش داده اند که آمار 6ماهه اول سال 93 نسبت به 6ماهه اول سال 92 ، .... درصد افزایش داشته است که در بحث ازدواج ومسائل خانوادگی و اخلاق خانوادگی وظیفه ما روحانیون است که بتوانیم پیشگیری کنیم و این بزرگترین مشکل است و باید در صحبتهایی که می کنیم به این سمت و سو حرکت کنیم.

یکی دیگر ازمشکلاتی که باز در شهرستان مشاهده می کنیم که البته آمار کاهشی ....درصدی رانشان می دهد ولی در هرحال آمار بالاست ، اقدام به خودکشی است در 6ماهه اول سال 93 ،.... مورد اقدام به خودکشی کرده اند و رده های سنی که اقدام به خودکشی کرده اند از ....سال شروع شده تا .... سال ،... مورد داریم و.... مورد در رده سنی 24 تا 40 سال بوده اند که این آمار نشان می دهد که سن خودکشی پایین آمده است وقبح آن شکسته شده است . دربین زنان ومردانی که اقدام به خودکشی می کنند آمار زنان بیشتر است از .... مورد که ثبت شده است بیشترین آن مربوط به زنان است و بررسی که به عمل آمده است این است که از ..... مورد بیشترین علل آن مربوط به مشکلات خانوادگی است واین نشان دهنده این است که چقدر وظیفه ما سنگین است که در منابر خودمان تبلیغ کنیم که خانواده ها باهم دوست باشند ویکی از مشکلات دیگری که ما در شهرستان مشاهده می کنیم آمار بالای تصادفات است که آمار نشان می دهد از ابتدای سال 93 تا به امروز .... مورد حوادث رانندگی داشته ایم که .... نفر فوتی بوده است و .....نفر مجروح شده اند که ما روحانیون می توانیم نقش داشه باشیم در اینکه رعایت قوانین واجب است وهمانطور که به حلال و حرام وسایرمسائل اهمیت می دهیم به مسائل رانندگی هم اهمیت بدهیم ویکی دیگر از آسیب های موجود در شهرستان وجود .... تا ....هزار اتباع بیگانه است که این هم می تواند یک فرصتی برای ما روحانیون باشد که به سراغ آنها برویم و تشیع را تبلیغ کنیم و هم خودش در واقع یک تهدیدی برای شهرستان است که این چند مورد به عنوان آسیب های اجتماعی موجود در شهرستان بود و الحمدالله از نظر سیاسی وحدت خوبی در شهرستان حاکم است و هرچه به این سمت و سو حرکت کنیم روز به روز آرامش ما بهتر می شود وامروز هم حضرت آیت الله خاتمی مطالب بسیار مهم ووحدت بخشی را ارائه کردند که دوای درد شهرستان است که همه باید این مشکلات را در نظر بگیرید و دست به دست هم بدهند برای پیشرفت همه جانبه شهرستان و کم شدن آسیبهای اجتماعی .

ان شاء الله این جلسه مورد توجه حضرت صاحب الامر قرار بگیرد.


http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaa610.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaa611.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaa612.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaa613.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaa614.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaa615.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaa616.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaa617.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaa618.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaa619.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaa620.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaa621.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaa622.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaa623.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaa624.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaa625.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaa626.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaa627.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaa628.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaa629.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaaa630.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaaa631.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaaa632.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaaa633.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.