سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

وقف وماندگاری انسان وسیره پیامبر(ص)وامیرالمومنین(ع)درباب وقف

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 477 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1393.09.28
 
http://yascms.ir/emam/gozaresh/a1002.jpg

خطبه های نمازجمعه زرندبه امامت حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه محترم زرند مورخه93/09/28


خطبه اول
اَلحَمدُ ا... رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِدالله وَعَلی رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد(ص)وَعَلی آله طَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَلَعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

قالَ اللهُ الحَکیم فِی کِتابِهِ اَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَیطانِ الرَّجیم: لَقَدکانَ لَکُم فِی رَسُولِ اللهِ اُسوَهَ حَسَنَه(سوره احزاب/آیه21)وَ قالَ اللهُ الحَکیم فِی کِتابِهِ اِنّانَحنُ نُحیِیَ المَوتی نَکتُبُ وَماقَدَمُوا وَآثارِهِم(سوره یس)

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقوَیَ الله.

اَلسَلامُ عَلَیکَ یاصاحِبَ الزَمان یا بَقِیَهَ الله یاصاحِبَ الزَمان،اَدرِکنا وَاَغِثنا، اَلسَلامُ عَلَیکَ یا رَسُولُ الله اَلسَلامُ عَلَیکَ یاحَسَنَ بنِ عَلی،اَلسَلامُ عَلَیکَ یاحُسَینِ بنِ عَلی،اَلسَلامُ عَلَیک َیا عَلی بنِ مُوسَی الرِضا(ع).

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز وبزرگوار وبهتر از جانمان،شادی روح امام راحل عظیم الشان،شادی ارواح طیبه شهدا وشهدای والا مقام شهرستان وشهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند یاحضور پیدا می کنند،شادی ارواح مطهر دوشهید گمنام شهرستان ،شادی ارواح مومنین ومومناتی که اهل نمازجمعه بودند واز دنیا رفتند وسلامتی همه خدمتگذاران به نظام اسلامی وسلامتی خودتان وخانواده وفرزندانتان اجماعاً صلوات.
امیدوارم خداوند متعال این حضور مومنانه وباشکوه دراین نمازجمعه واین خطبه این نشستن واین سکوت را از همه ماقبول بگرداند وذخیره ارزشمندی برای دنیا وآخرت برای اول لحظه ورود ما به محضر پروردگار عالم ،برای اینکه ان شاءالله لحظه خوشی باشد.باز هم صلوات بر محمد وآل محمد.

از حضور مومنانه شما در تمام مراسم دینی ومذهبی وحضور درروز اربعین و نمازجمعه وهمچنین از مسئولین عزیز وهمه شمابزرگواران، جوانان ،دختران وپسران تقدیر وتشکرمی نمایم.از مجری ومجریان نمازجمعه از موذن عزیز این نوجوانی که باصدای بسیارگرم وزیبا خودش اذان خوبی را ارائه کردند تقدیر وتشکر می کنم. ازفرمایشات بسیار زیبای آقای ایزدی درباب نماز جمعه صمیمانه تشکر وقدردانی می کنم. ما در آستانه رحلت جانگداز پیامبر اکرم(صلی ا... علیه وآله وسلم) وسبط اکبرامام حسن مجتبی(علیه السلام) وشهادت امام هشتم علی بن موسی الرضا(علیه السلام)قرار داریم.

الگوواسوه بودن زندگی پیامبر(ص):
باتوجه به آیهای که تلاوت شد نگاه زندگی ما بایدبه روش رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) وبه اُسوه بودن ایشان باشد(سوره الأحزاب - آیه ۲۱)"لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللهِ اُسْوَةٌ حَسَنَةٌ"قطعاً براى شمادر[اقتدا به] رسول خدا سرمشقى نيكوست.

مسلمانان به سیره وروش پیامبر خدا نگاه کنید کارهایی که انجام دادند.ان شاءالله از هفته آینده مطالبی راجع به زندگی پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) که نیاز امروز جامعه ما است خدمتتان عر ض کنم.

سیره پیامبر(ص)درخصوص وقف:
این هفته سیره پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) واهل بیت(علیه السلام) درباب کار خیر وبه خصوص وقف مطالبی را خدمتتان عرض می کنم .چون هفته هفته وقف است ووقف تاثیر بسیار زیادی در زندگی دینی و سیاسی واقتصادی ما دارد مطالبی را در این زمینه خدمتتان عرض می کنم.

وقف وماندگاری انسان:
یکی از راههای ماندگاری انسان وماندگاری فکر وعقیده انسان ،وقف است.انسان تمایل به بقا دارد واز نابودی متنفر است ومی خواهد همواره فکرش تاثیرگذار وماندگار بماندکه یکی از این راهها مسئله وقف است.شما در طول عمرتان دوستدار امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) وامام رضا(علیه السلام)هستید ودوستدار انفاق هستید و به نیازمندان کمک وگره گشایی داشته باشید،اگر بخواهید این عقیده ماندگار بشود از طریق وقف امکان پذیر ست. بعضی از وقف هایی که از 200سال قبل صورت گرفته ،امروز متولیان می گویند باید به نیت واقف عمل کنیم ونمی توانیم تغییر ایجاد کنیم واین یکی از برکاتی است که انسان می تواند خودش را ماندگار بکند.خداوند در قران (سوره یس آیه 12) می فرمایند: "إِنَّا نَحْنُ نُحْيِي الْمَوْتَى "ما مردگان را زنده می کنيم "وَنَكْتُبُ مَا قَدَّمُوا "و هر کاری را که پيش از اين کرده اند و هراثری را که پديد آورده اند ، می نويسيم هر کار خیری را در طول حیات انجام داده است ،مسجدی ساخته ویا انفاقی در راه خدا کرده است ویا اینکه دل شکسته ای را جبران کرده وبین دو نفر را اصلاح کرده و... همه کارهای خیری که در زمان حیات انجام داده ما اینها را می نویسیم وفراموش نمی کنیم. این دست وپا وچشم ما سربازان حق هستند و روز قیامت شهادت می دهند بعضی از تبهکاران ناراحت می شوند می گویند ای دست چرابر علیه من شهادت می دهی؟تو عضو بدن من بودی واوجواب می دهد:خدایی که همه چیز را به سخن گفتن در می آورد من را به نطق در آورده است ومن نمی توانم دروغ بگویم زمین شهادت می دهد وتمام این آثار نوشته می شود کتب الهی اینها را ثبت وضبط می کنند" وَآثَارَهُمْ وَكُلَّ شَيْءٍ أحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُبِينٍ" و هر چيزی را در کتاب مبين شمارش کرده ايم. وآثاری هم که بعد از خودشان می آیند را ثبت و ضبط کنید مثل ذخیره ویا سپرده بانکی .شما پولتان را سپرده می کنی و هرماه سود پول شما به حسابتان واریز می شود. کسانی که مسجد ،مصلی ویا حسینیه ساخته اند کار خیر انجام دادند واز دنیا رفتند این ذخیره بانکی سپرده است روزانه هر کس آنجا نماز می خواند به حسابشان واریز می شود .اگر آنجا عبادتی ومراسم دینی ومذهبی انجام شودپاداش آن به حساب کسانی که در این کار خیر شریک بودندنیز واریز می شود،وقف این کار را انجام می دهد.

جابربن عبدالله انصاری نقل می کند که صحابه پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) هرکدام توانایی وتمکن مالی داشتند وقفیاتی داشتند.

مرگ جداکننده بین انسان وعمل:
رسول الله(صلی الله علیه وآله وسلم)در حديث صحيحي مي‌فرمايد:" اِذا ماتَ اِلانسان اِنقَطَع عَمَلِه"وقتي انسان مي‌ميرد، عملش قطع مي‌شود."إلا بِثَلاثٍ: صَدَقة جارِية،اَوُ عِلمِ يَنتَفِعُ بِهِ،أَوُ وُلِدَ صالِحَ يَدعُولَه"به‌جز سه چيز: (صدقه جاري، علمي كه ديگران از آن استفاده ببرند و يا فرزند نيكوكاري كه برايش دعاي خير كند( بُخاري، مُسلم، نَسايي، بيهقي، طَحاوي، ابوداود و احمد) .

درخواست انسان ازخداوند هنگام مرگ:
در قرآن داریم وقتی جان به تَرقُوه می رسدوقتی ملائک الهی می خواهند جان را بگیرندآن لحظه چشم انسان باز می شود وحقایقی را که تا حالا نمی دیدمی بیند.کارهای خوب وبد را می بیند وحقایق را درک می کند.تیزبین میشود.آن لحظه انسان متوجه خوب ویا بد بودن عملش می شود.بعد آن لحظه انسان به خدا می گوید: خدایا یک لحظه به من مهلت بده تا کارخیر انجام بدهم وصدقه بدهم.نمی گوید نماز بخوانم یا روزه بگیرم مهلت برای صدقه وانفاق می خواهد .این صدقه و انفاق خیلی تاثیر دارد انسان بخیل نباشد بخشنده باشد.خورشید بخشنده است این زمین بخشنده است هرچیز که می کارید برداشت می کنید.انسان هم باید منشاء صفات خدا باشد،خدا بخشنده است ودوست دارد تا بندگانش نیز بخشنده باشندو می فرماید: هر صدقه ای که می دهید اول در دستان من قرار می گیرد.برادران خواهران عمر خیلی محدود است بایک چشم برهم زدن تمام می شود تا توانی دربدن داریدوقتی دارید همانطورکه برای خانواده تان ارث می گذارید بخشی از کارتان را هم برای خودتان ماندگار کنید،گره ای رابازکنید کارخیری راانجام بدهید یک جایی را وقف بکنیدکه ماندگار بماند واز درآمدش دیگران فیض ببرنداستفاده بکنند .بعضی افراد بعد از فوتشان دیگر هیچ نام ویادی از آنها باقی نمی ماند ولی آنهایی که جایی را وقف کردندویا هرکارخیر دیگری را انجام دادند خودشان را ماندگار کردند.

ادامه وجریان اعمال انسان ازسه راه:
پیامبراکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) می فرمایند:" اِذاَ مات الاِنسان انقَطَع عَمله إِلا بِثَلاث: صَدَقة جاريَة،" وقتي انسان مي‌ميرد، عملش قطع مي‌شود. به‌جز سه چيز: اول صدقه جاري؛دونوع صدقه داریم یک مرتبه فقیری می آید شما چیزی به او کمک می کنید .یک مرتبه دیگر شما زمینی را وقف می کنیداین ماندگار میشود صدقه جاریه می شود،ادامه داردو درقران و روایات عنوان کلمه وقف نیامده است ولی تحت عنوان حبس آمده است.حبس مال ،اصل مال را نگه داشتن وحاصلش را آزاد کردن آمده است به عنوان صدقه جاریه هم آمده است.در ادامه حدیث حضرت(صلی الله علیه وآله وسلم) می فرمایند:"أو عِلم يَنتفَع بِه،" و علمي كه ديگران از آن استفاده ببرند. استاد دانشگاه است شاگرد تربیت کرده است،پزشک تربیت کرده است،معلم تربیت کرده است وتا زمانی که علم این شاگردان به جامعه نفع می رساند،پاداش این عمل برای او هم ذخیره می شود.هر خدمتی که کرده اجرش ماندگار است." أَو وَلَد صالُح يَدعو لَه"و يا فرزند نيكوكاري كه برايش دعاي خير كند.
شخصی بود که فرزند نمی خواست ولی وقتی در عرفات دید یک نوجوانی سر بر روی خاک گرم عرفات گذاشته و دعا می کند: خدایا پدرومادرم را ببخش وبه آنها سلامتی وعمر طولانی بده واز گناهشان درگذر،دیدش عوض شد،در نماز جمعه که حضورپیدامی کنید،بچه هایتان را هم بیاوریدتا آنها هم مثل شما اهل خیر باشندما نسبت به آنهاوظیفه داریم .خدا در سوره التحريم آیه6 می فرمایند:"يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا "ای کسانی که ايمان آورده ايد ،خود وخانواده خویش را از آتش دوزخ نگاهدارید.اینطور نباشد که فقط ما خودمان سر سفره رحمت الهی بنشینیم و نسبت به تربیت بچه هایمان بی توجه باشیم.هرکار خیری که فرزند ما انجام دهدودیگران بگویند خدا پدرش را بیامرزد ورحمت به آن شیری که خورده است،پدر ومادراو نیز داخل این رحمت می شوند وخدا نکند بگویند خدا لعنت کند این پدر ومادر را که چنین فرزندی تربیت کرده اند .پس نتیجه اینکه عمل از سه راه جبران می شود: صدقه جاریه و از طریق علم واز طریق فرزند صالح.

سیره امیرالمومنین(علیه السلام)درباب وقف:
سیره امیرالمومنین (علیه السلام)را خدمتتان عرض کنم در روایات آمده است که پیامبر خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) در جنگ تبوک به سرزمین یَنبوع رسیدند هوا بسیار گرم بود،حضرت(صلی الله علیه وآله وسلم) اسلحه خودشان را به شاخه های درخت آویزان کردند واستراحتی کردند و درآن جنگ پیروز شدند غنایمی راکه به دست آورده بودند ،به اصحاب بخشیدند.ازجمله ببخشش ها،آن درخت وزمینش را به عنوان غنیمت به حضرت علی(علیه السلام) بخشیدند.حضرت علی(علیه السلام) این زمین ینبوع را نیز خریداری کردندوهم ایشان وهم کارگرانشان یک چاه آبی را حفرکردند و یک چشمه ای جاری شدومانند قنات آن را درست کردند این روایت از ابونیزراست.ابونیزر را بعضیها می گویند ایرانی بود که آمد خدمت پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) و مسلمان شد واز بزرگان ایران بود ولی برخی می گویند ایرانی نبود ولی آنچه هست،غیر عرب بود.ابونیزر می گوید:حضرت علی (علیه السلام) کلنگ را برداشت و داخل چاه رفت وشروع کرد به کندن چاه ولی به آب نرسیدند.حضرت(علیه السلام) غرق در عرق به بالای چاه آمد واستراحتی کرد ودوباره به داخل چاه رفت.صدای نفس کشیدن حضرت (علیه السلام) که چاه می کند شنیده می شد تایک دفعه چاه به اندازه گلوی شتر،شروع به فواره زدن به بیرون کرد،حضرت(علیه السلام)هنوز لباسش وبدنشان خیس بود بعدازاینکه خشک کردند فرمودند :قلم و دوات برای من بیاورید.ابونیزر می گوید: من به سرعت رفتم ویک دوات وکاغذی را اوردم که حضرت(علیه السلام) چنین نوشتند: :"شَهِدَ اللهُ اَنّهَا صَدَقة "خدا را شاهد مي‌گيرم كه اين چشمه در راه خدا صدقه است,(وقف است)ونوشتند :" بسم‌الله الرحمن الرحيم, هذا ما تصدّق بِهِ عبدالله عَليٌ اميرالمؤمنين, تَصَدّقَ بِالضِيعَتَينِ بِعَينَ اَبي نِيزَروَ اَلبُغَيبَغة "(دو چشمه آنجا بود چشمه ابونیزر که آب نداشت وحضرت مُغنی گری کردند واین چشمه وقنات آبدار شد) بعد نوشتند: این چشمه وچشمه بُغیننه را من وقف کردم "عَلي فُقَراء اَهلِ المَدينة وَ ابن السَبيل" درآمدش خرج فقرا و دراه ماندگان شود.انگیزه حضرت(علیه السلام) چه بود؟"لِيَفي بِهِماوَجهُ حَرَّالنَّارِيَوم القيامَة من"وقف کردم تا چهره وصورت علی به آتش جهنم اصابت نکندو صورت علی از آتش جهنم حفظ شود.امیرالمومنینی که یک ضربه شمشیرش از تمام عبادت جِن وانس بالاتر است.پس این کار حضرت (علیه السلام) نشان دهنده تاثیر بسیار زیاد صدقات و وقف است."لا تباعاً و لاتوهباً "وقف را نمی شود فروخت.مالی را که پدر وقف کرده فرزندان نمی توانند بفروشندوهیچ تغییری رادرآن نمیشود داد مگر بااجازه ولی وتحت شرایط خاص."حَتي يَرِثَهُمَا الله"مثلاً فرش وبخاری را وقف می کنند برای مسجد،هیات امنا حق ندارد تغییر ایجاد کند وآن را درجای دیگری جز مسجد خرج کندچیزی وقف مسجد شد حتی به حسینیه کنارش هم نمیشود منتقل کرد."وَهُوَ خَيرُالوارِثين"وارث خداست،این باید تا قیامت بماند" اِلا ان يَحتاجُ اِلَيهِمَا اَلحَسَنُ وَالحُسَين"مگر اینکه امام حسن (علیه السلام) وامام حسین (علیه السلام) به آن محتاج باشد.دراین صورت مِلک آزاد ودراختیار آنها قرار بگیردکه هرطور ترجیح دادند در این مال تصرف کنند. ( مُعجم البلدان ياقوت حموي، ج 4، ص 176 در كلمه«عين» ـ اعيان الشيعة، ج 1، ص 434. ) "فَهُما طَلِقَ لَهُما وَلَیسَ لأحَدِ هِما "مگر آن که حسن و حسین بدان‏ محتاج شوند که ملک، خاص آن‏ها خواهد بود و هیچ کس دیگر حقی در آن‏ها ندارد.

راوی می گوید بعدها امام حسین(علیه السلام) محتاج شدیک دینی به گردن امام(علیه السلام) بود ومعاویه ازاین فرصت استفاده کرد ودویست هزار دینار یعنی دویست مثقال طلا فرستاد برای امام حسین(علیه السلام) وگفت این چشمه را من خریدارم ،به من بفروش .امام حسین(علیه السلام) گفتند:" فَابی اَن یَبیع" نمی فروشم." اِنَّما تَصَدَقَ بِها اَبی" پدرم این را وقف کرده وصدقه جاریه قرار داده است ."لِیَبقی اللهَ بِها وَجهُ النار"پدرم علی این را وقف کرده تا روز قیامت چهره اش از آتش حفظ شود"لَستُ باعُها بِشَیءٍ"هرگز به هیچی نمی فروشم.امروز وقفیات خیلی مورد نیاز شهرستان است ما دوتا حوزه علمیه داریم حوزه علمیه برادران وخواهران هرکدام بیش از صدتا طلبه است که هیچکدام درآمدی ندارنداگر کسی مالش را وقف کند تا سرباز امام زمان دراین حوزه ها تربیت بشوندپسندیده است. ومصلی شهرستان تا قیام قیامت مردم می آیند نماز می خوانندعبادت خدا را انجام می دهند اگر وقفی برای اینها صورت بگیرد شایسته است.خدا یا تو را قسم میدهم به محمد وآل محمد عاقبت ما را ختم به خیر بگردان.

خطبه دوم
بعد ازتوصیه به تقوی،در باب اهمیت دادن به مجلس اهل بیت(علیه السلام) داریم که می فرمایندوقتی ما اهل بیت محزون هستیم شما هم محزون باشید ووقتی ما خوشحالیم شما هم خوشحال باشید.
ما میهمان وبرسفره پیامبریم:

مناسبت های هفته:
در آستانه رحلت جانگداز پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) وسبط اکبرهستیم سالی یک مرتبه ما می توانیم برای پیامبرمان عزاداری کنیم.روز یکشنبه سالروز رحلت پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم)و شهادت امام حسن مجتبی(علیه السلام)است.مومنین متدینین باید حق پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) را ادا کنیم.ما هر چه داریم از پیامبر خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) است.23 سال پیامبرخدا (صلی الله علیه وآله وسلم)زحمت کشیدندو پیشانیشان ودندانشان راشکستند.پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم)در طائف رفته بودندتا مردم را راهنمایی کنند، از بس سنگ به پاهای ایشان زده بودند خسته ومجروح شدند چقدر خون دل خوردند و بااخلاق خوب اسلام را به ما رساندند. امروز ما سرسفره رسول خداییم یکی از برنامه ها عزاداری هیئت ها و زیارت رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) باشد.مرحوم سیدرضی در مفاتیح نوشته اند که یکی از اعمال روز رحلت زیارت حضرت (صلی الله علیه وآله وسلم)از راه دور است.یک صورت قبری رادرست کن ونام پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم)را بر رویش بنویس ومودب بنشین وزیارت پیامبر رابخوان.در همه مساجد وتکایا برنامه رحلت را داشته باشید.در همین مسجدجامع هم برنامه عزادرای داریم وزیارت حضرت (صلی الله علیه وآله وسلم) از راه دور را خواهیم خواند.نکته دوم امسال اربعین بسیار باشکوه برگزار شد.وقتی ما یک فیلم سینمایی وکتابی را دوبار ویاچند مرتبه می خوانید خسته می شوید ولی نام ویاد امام حسین بادل های ما چه کرده وچه سرّی در نامش نهفته است وچقدر بادلها مانوس است که هر بار نام حضرت (صلی الله علیه وآله وسلم)را میشنوی اشکت می ریزد وبرایت تازگی دارد.پیامبرخدا (صلی الله علیه وآله وسلم)می فرمایند:شهادت امام حسین عشقی را ایجاد کرده است که این عشق سرد نمی شود.

بزرگترین تجمع مردمی ونمایش تاریخ دراربعین:
همانطور که می بینیددرعراق تمام هم وغم استکبار جهانی این بود که مردم وزیارتگاهها خالی باشد ناامنی باشدوخلوت بشود.سالها امریکاییها حکومت می کردند صدام حکومت می کرد ،گروههای تکفیری را سر مردم ریختندکشتار کردند وزن وبچه عراقی را به عنوان برده فروختند وامسال بیست میلیون زائر از 60 کشور با امنیت کامل حضور پیدا کردند وبزرگترین حضور مردمی ونمایش تاریخ را داشتند،اینکه امام می فرمایند: راه قدس از کربلا می گذردما متوجه نمی شدیم،امروز کربلا زمینه ساز پیروزی مردم فلسطین است.درحالی که اطراف کربلا بیش از یک میلیون جمعیت را نمی تواندجای بدهدمردم شیعه عاشق اهل بیت آن هم باپای پیاده از نجف تا کربلا این همه هیئت هابه کربلا می آیند.زائری می گفت:یکی از مجاورین حرم سیدالشهدا (علیه السلام) خانه بزرگش را وقف کرده بودو برای سیدالشهدا(علیه السلام) روزی ده تاگاو قربانی می کرده است. و در مسیر زائران،مردم عراق به زائران حضرت اباعبدالله(علیه السلام) التماس می کردند که به خانه ما بیائید.یکی لباس راتمیزمی کرد، یکی پاها را ماساژ می دهد،یکی غذای آنهارا آماده می کند،دیگری وسایل آسایش رافراهم می کند وهمه عشقشان را به پای سیدالشهدا می ریزند .عشق به امام حسین (علیه السلام) با دلهاچه کرده است؟

از شهرستان زرند بیش ازصد نفر مشتاقانه به زیارت سیدالشهدا (علیه السلام) رفتندوپیاده این راه را طی کردند، مرحبا به این زائران.هرقدمی که برداشته شد ثواب دوهزار حج ودوهزار جهاد نوشته می شود.شما مکه ومدینه نشسته ایدوهابیان اطرافت نشسته اند ونمی توانی یا علی بگویی ونمی توانی بگویی یاحسین؛وهابیان فتوا دادند به زیارت مسجد پیامبر میتوانی بروی ولی زیارت خود پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) حرام است اگر بروی باید گردنت رابزنیم، 20میلیون نفر باچند زبان مختلف از60 کشور وبا یک عشق وعلاقه به زیارت سیدالشهدا (علیه السلام) رفتندواین زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر(عج) است.نشان دهنده این مطلب است که دشمنان هرچه سعی می کنند ناامن کنند مردم و دولت عراق به مرجعیت شیعه به میدان آمدند تا امنیت را برقرار کنند .جای تشکر دارد.دشمنان خیلی برنامه ریزی کرده بودند16 سکوی پرتاب موشک را آماده کرده بودند تا در اربعین زائران سیدالشهدا را بمباران کنندولی به لطف خدا اینها کشف شدوموشکهایشان شناسایی شد واینها از برکت سیدالشهدا (علیه السلام) است .درشهرستان هم اربعین بسیار باشکوه وبه صورت منسجم درجوار امام زاده حمزه وامازاده عبدالله برگزار شد.ازهمه دست اندرکاران، هیئت ها، نوحه خوانان وصداوسیما تشکر می کنم .از زوار وهیات امنای امامزاده هم تشکر می کنم.

هجرت پیامبر(ص):
دراین هفته هجرت پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) را نیز داریم .نام ویاد امیرالمومنین (علیه السلام) را گرامی می داریم که در شب لیله المبیت در جای پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) خوابید جانش را فدای پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) خدا کرد.

ولادت حضرت مسیح:
ولادت حضرت مسیح را در این هفته داریم به همه مسیحیان تبریک می گوییم.منتهی حضرت مسیح (علیه السلام)هم از سران کفرواستکبار و از سران امریکایی بیزار است که ادعای دروغین پیروی از حضرت عیسی مسیح را دارندبزرگترین جنایات را اینها انجام می دهند حضرت عیسی مسیح مظهر دوستی وصلح ومحبت است .

آمریکاقتلگاه حقوق بشر:
امروز نگاه می کنیم سران امریکا ناقض حقوق بشر،قتلگاه حقوق بشر است.چه ظلم وستمی بر بشریت می کنندهم دیکتاتور هستند وهم طرفدار ظالم وستمگر .هر جنایت وحشی که در دنیا انجام می شود را اینها می کنندرسوایی سازمان سیا را شنیدید که چه جنایاتی را در دوران ریاست جمهوری بوش و... انجام داده است،بعد می گویند ایران ناقض حقوق بشر است وبه کشورها درس می دهندکه حقوق بشر رارعایت کنیدواین رسواها خودشان رسواترین آدمها در دنیا هستند. یک پلیس آمریکایی در ملاء عام و در روز روشن جلوی چشمان همه، گردن یک سیاه پوستی را فشار بدهد او هم داد می زند،خفه شدم واو را می کشند وپلیس هم هیچ جریمه ای برایش درنظرنمی گیرد.کسی محکوم است که از او فیلم برداری کرده است .15 سال زندان برایش می برند.ظالم تر وجنایتکارتر ازآنها پیدا نمی شود.امام (ره)فرمودند: هرفریادی دارید بر سر امریکا بکشید وهمیشه بگویید مرگ بر امریکا .

نهم دی ورسوایی توطئه گران:
ما در آستانه نهم دی هستیم.طبق گفته حضرت امام که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشورتان آسیب نرسد، توطئه ای که فتنه گران کردند وآسیبی که ایجادکردند ودشمنان خارجی چه حمایتی کردند وناامنی ایجاد کردند فکر می کردند توانسته اند به درخت تناور جمهوری اسلامی آسیب زدند وشاخ برگش رابریدندولی غافل از اینکه این انقلاب اسلامی در قلب مردم است وهر خانواده ای رانگاه کنی تو خاندانش کسانی را دارد که برای انقلاب جان داده است وزحمت کشیده است.مردم ما با تمام وجود اسلام وقران و ولایت ورهبرو امام را مردم دوست دارند .حالا چه اسمشان چپ باشد یا راست، اصلاح طلب باشد یا اصول گرا.مردم وقتی دیدند فتنه گران اساس دین وسیدالشهدا (علیه السلام) را نشانه گرفتند، به میدان امدندوطومارفتنه گران را به هم پیچیدند.

مردم حمایت خودشان را از رهبر نشان دادند وجمع شدند وکار بسیار بزرگی را انجام دادند. پدران ومادران شهدا بدانید که یک قطره خون شهدای شما هدر نمیرود این پرچم انقلاب اسلامی به دست مبارک حضرت بقیه الله اعظم مهدی موعود خواهد رسید.ان شاءالله نهم دی هم برنامه خواهیم داشت که محلش را اعلام می کنیم .

دیروز چهلم شهدای گمنام باشکوه برگزار شد.از همه کسانی که در این مراسم حضور داشتند وحضرت آیت الله خاتمی که سخنان وحدت آفرینی را ایراد کردندکه بهره بردیم.

خدایا عاقبت همه ما را ختم به خیر بگردان .السلام علیکم ورحمه الله وبرکاته.


http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaaaa634.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaaa635.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaaa636.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaaa637.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaaa638.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaaa639.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaaa640.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaaa641.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.