سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

موضوع:سیره واخلاق والای رسول خدا(ص)

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 466 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1393.10.06
 

http://yascms.ir/emam/gozaresh/a1002.jpg

خطبه های نمازجمعه 5دی 93به امامت حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه محترم شهرستان زرند

خطبه اول
اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد(ص)وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَاللَعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

قال الله الحکیم فی کتابه :اعوذ بالله من الشیطان الرجیم " لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا".( سوره احزاب / آیه 12) قطعاً براى شما در)اقتدا به(رسول خدا سرمشقى نيكوست: براى آن كس كه به خدا و روز بازپسين اميد دارد و خدا را فراوان ياد مى‏كند.

السلام علیک یاصاحب الزمان یا یقیه الله یاصاحب الزمان ادرکنا واغثنا،السلام علیک یا ابا عبدالله

اوصیکم عبادالله ونفسی بتقوی الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز وبزرگوار وبهتر از جانمان،شادی روح امام راحل عظیم الشان،شادی ارواح طیبه شهدا وشهدای والا مقام شهرستان وشهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند یاحضور پیدا می کنند،شادی ارواح مطهر دوشهید گمنام شهرستان ،شادی روح ارواح مومنین ومومناتی که اهل نمازجمعه بودند واز دنیا رفتند وسلامتی همه خدمتگذاران به نظام اسلامی وسلامتی خود،خانواده وفرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال این حضور مؤمنانه و باشکوه و این نمازجمعه واین خطبه ،این نشستن واین سکوت را از همه ماقبول بگرداند وذخیره ای ارزشمند برای دنیا وآخرت ،برای اول لحظه ورود ما به محضر پروردگار عالم قرار دهد، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد.

استفاده کردیم از فرمایشات جناب حجت الاسلام والمسلمین اسدی پیرامون بحث روز 9دی، از ایشان صمیمانه تشکر وقدردانی می کنم.

سیره رسول خدا(ص):
موضوع بحثی که این هفته ها در خدمت شما هستم سیره و اخلاق والای رسول خدا(ص) است.به عنوان مقدمه ،خدای متعال می فرمایند: خداوند "اَضحَکَ وَاَبکی"(سوره نجم/آیه43)خداوند هم می خنداند وهم می گریاند.شادی حلال مورد نیاز انسان است.

دو ماه مصیبت وعزا را پشت سرگذاشتیم .ماه ربیع الاول ماه شادی وسرور اهل بیت( ع) است .من تقاضا می کنم از هیات امنای تکایا ومساجد ومداحان، همچنین از مؤمنین ،متدین و هیئت های مذهبی که همانگونه که به مسئله شهادت و وفات ائمه ( ع)توجه دارندومجلس مصیبت وعزا برپا می کنند، به شادی اهل بیت( ع) هم توجه داشته باشند .خودشان فرمودند ما هر وقت محزونیم ، شما هم محزون باشید و هرگاه ما شاد هستیم شما هم شاد باشید .شادی حلال نیاز فطری انسان است .از این هفته اگر ان شاءالله خدا توفیق بدهد به طور مستمر سیره و روش رسول خدا ار در خطبه اول به صورت مختصر تا جایی که وقت اجازه بدهد خدمت شما مؤمنین عرض کنم تا هم گوینده و هم شنونده از ان درس بگیریم.

نیازجامعه ما تأسی به رسول خدا(ص):
جامعه امروز ما نیازمند راه وروش رسول خدا(ص) است. خداوند متعال در آیه 21سوره الاحزاب می فرمایند "لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا". لام در" لَقَد "برای تاکید امده است یعنی قطعاً، " کانَ "هم برای تاکیداست.قطعاً براى شما در (اقتدا به‏) رسول خدا سرمشقى نيكوست: براى آن كس كه به خدا و روز بازپسين اميد دارد و خدا را فراوان ياد مى‏كند. زندگی ،اخلاق و رفتار شما بایستی برگرفته از زندگی رسول خدا(ص) باشد." لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ " ،" فِي " خیلی معنا دارد.اگر کلمه " فِي "نبود یعنی همه ملزم بودیم تماماً روش و رفتارت رسول خدا (ص)را داشته باشیم اما ما که کاملاً نمی توانیم مانند رسول خدا (ص)قدم برداریم .این کلمه" فِي" یعنی نگاه کن و هرکجا حداقل یک گوشه ای از رفتار پیامبر(ص)را در زندگی فردی، خانوادگی ،سیاسی، اقتصادی داشته باش .خدای متعال از ضعف ما آگاه است برای همین است که می فرمایند: لااقل بخشی از رفتاررسول خدا(ص) را در زندگی پیش بگیرید. سیره و روش واخلاق رسول خدا (ص)بسیار عالی وشنیدنی است .هم سبب می شود که ما تمسک به رسول خدا(ص) داشته باشیم و هم این مباحث نیاز روز جامعه ماست .

نام های پیامبردر قرآن :
کلبی، از نسب شناسان بزرگ عرب می گوید: امام صادق(ع) از من پرسید: در قرآن چند نام از نام های پیامبر خاتم(ص) ذکر شده است؟گفتم: دو یا سه نام. امام صادق(ع) فرمود: ده نام از نام های پیامبر اکرم در قرآن آمده است: محمد، احمد، عبدالله، طه، یس، نون، مزمل، مدثر، رسول و ذکر. سپس آن حضرت برای هر اسمی آیه ای تلاوت فرمود وفرمود: "ذکر" یکی از نام های محمد(ص) است و ما (اهل بیت) «اهل ذکر»هستیم.( بحار الانوار، ج 16، ص 101)

عظمت نام رسول خدا:
ابا هارون می‌گوید: به امام صادق (ع) عرض کردم نام فرزندم را محمد گذاشته‌ام، تا نام محمد را شنیدند گونه مبارک خویش را به احترام نام پیامبر اعظم به سمت زمین نزدیک کردند و پشت سر هم ‌فرمودند محمد، محمد، محمد تا اینکه نزدیک بود صورت مبارک حضرت به زمین برسد، سپس فرمودند : جان من و فرزندانم و والدینم و همه اهل زمین به فدای محمد هیچ‌گاه فرزندت را (به احترام نامی که برای او گذاشتی)دشنام نده، او را نزن و با او بد رفتاری نکن و بدان بر روی زمین نامی نیست که بر آن اسم محمد باشد، الا اینکه در هر روز آن خانه تقدیس می‌شود.( وسائل‏الشيعة، ج 21، ص 393)

آراستگی ونظافت:
بیشترین نامی که ما ایرانی ها بر فرزندان خود می گذاریم نام پیامبر (ص) است .امروز می خواهیم در مورد سیره فردی پیامبر (ص) وآثاری که عمل به این سیره و روش در جامعه و در خانواده می تواند داشته باشد، صحبت کنیم.پیامبر (ص) از همان کودکی و از طفولیت ،علاقه بسیار به پاکیزگی داشتند.بسیار پاکیزه و آراسته بودند و به وضع ظاهری خودشان ،بسیار اهمیت می دادند. در آینه نگاه می کردند ،حتی اگر آینه در دسترس نبود در آب نگاه می کردندومحاسن وسر خودشان را شانه می کردند. یک روز پیامبر(ص) در آب نگاه می کردندو موهای خود را شانه می زدند، عایشه همسر پیامبر (ص) از ایشان سوال کرد، علت اینکه در آب نگاه می کنید،چیست؟ پیامبر (ص) فرمودند: خدا دوست دارد وقتی انسان به سوی برادر مؤمن خودش می رود با آراستگی برود .(بحارالانوار جلد 16ص249)این یکی از شیوه های حضرت (ص) بود واینکه حضرت (ص) مرتب مسواک می زدندتا جایی که فرمودند: "اگر برای مردم دشوار نبود در هر نماز، مسواک زدن را واجب می کردم."پیامبر (ص) هر گاه می خواستند وضو بگیرند، مسواک می زدندو می فرمودند: " اِستاكُوا عَرضا و لا تَستاكُوا طُولاً ".دندانهايتان را از عرض (عمودى) مسواك بزنيد نه از طول (افقى). (الدعوات الراونديّ /١٦١/٤٤٥ ). امروزه هم علم پزشکی این گفته را تاکید می کند. از اولین دستوراتی که خداوند در قرآن به پیامبر فرمودند این بود که: "وَ ثِيابَكَ فَطَهِّرْ" (سوره مدثر/آیه4) ، ای پیامبر، لباس هايت را تطهير كن.

استفاده ازبوی خوش:
استفاده و به کارگيري بوي خوش «عطر» از سنّت پيامبر (ص) است. ايشان هم خود از بوي خوش به طور مدام استفاده مي‌کرد و هم به امّت خود سفارش اکيد نموده است. در اين باره احاديث فراوان به ما رسيده که در برخي به حکمت و دليل نيز اشاره شده است، از جمله استفاده از بوي خوش، عقل را کامل مي‌کند؛ به وي صورت زيبايي مي‌بخشد؛ در سرور و شادابي روح و اخلاق و خويشتن‌داري و صبر تأثيرگذار است. بوي خوش و عطر، جزئي از نظافت و پاکيزگي است. در احاديث وارد شده که زیاده روی در هر چيزي اسراف است، ولي براي هزينه بوي خوش، هر قدر که باشد اسراف نيست.( آثار الصادقين، صادق احسان‌بخش، ج 12، ص 106) تا حدی که مردم بوی عطر حضرت (ص) را می شناختند. رسول خدا (ص) به علی علیه السلام فرمود: یا علی برتو باد که هرجمعه خود راخوشبو کنی، زیرا این عمل ازسنّت من است وتازمانی که بوی آن باقی باشدبرایت حسنه می‌نویسند(مکارم‌الاخلاق، ص 83).

رعایت نظافت وتاثیرآن درزندگی:
رعایت نظافت و بهداشت تاثیر بسیار زیادی در زندگی فردی واجتماعی افراد می تواند داشته باشد که چند نمونه خدمتتان عرض می کنم: اولاً این نشان دهنده شخصیت ونظم انسان است . شخصیت انسانی به نظافت و رسیدن به وضع ظاهری زندگی است، این ایجاد جاذبه می کند وافراد جذب می شوند. انسان مؤمن نباید طوری زندگی کند که مردم از او متنفر شوند وتوجه داشته باشد که بوی بد دهان ویا بوی بد عرق بدنش موجب آزار دیگران نشود. اهل بیت (ع)به این نکات توجه بسیار داشتند.

توجه مردان به وضع ظاهری وآراستگی باعث حیاء وعفت همسران:
حسن بن جُهم گويد: به حضرت رضا (عليه السلام) عرض كردم : خضاب فرموده ايد؟ فرمود: آرى با حنا و وَسْمِه (وسمه يا كَتَم، گياهى است كه آن را با حنا مى آميزند و موها را بدان ، خضاب مى كنند و رنگش بر جاى مى مانَد. اگر ريشه آن را در آب بپزند، مرکب قلم از آن به دست مى آيد). و نيز فرمودند: "وَ قَالَ إِنَّهَا تَشْتَهِي مِنْكَ مِثْلَ الَّذِي تَشْتَهِي مِنْهَا"؛ همسرت از تو همان را مي‌خواهد كه تو از او توقع داري. و در سخن ديگري در همين باره فرمودند: "أَنَّ نِسَاءَ بَنِي إِسْرَائِيلَ خَرَجْنَ مِنَ الْعَفَافِ إِلَى الْفُجُورِ مَا أَخْرَجَهُنَّ إِلَّا قِلَّةُ تَهْيِئَةِ أَزْوَاجِهِنَّ؛" زنان يهود از عفت بيرون رفتند و فاسد شدند، و چنين نشدند مگر به دليل كم‌توجهي شوهران به آرايش و نظافت خود. (مكارم الأخلاق، حسن طبرسي، نشر شريف رضي، ص 80، الفصل الثالث في الخضاب).

کوچک های بزرگ نماوتاثیرگذار:
پس عدم رعایت آراستگی و بی توجهی به نظافت می تواند استحکام بنیاد خانواده را نشان بگیرد .یکی از علل زیاد شدن طلاق در جامعه می تواند همین باشد که دلزدگی و جدایی می آورد.اسلام روی این مطلب خیلی توجه دارد .راوی میگوید دیدم امام یک لباس زرد پوشیده است و فرموده برای منزل اراستگی ظاهر هم لازم است،منتهی بعضی ها بهترین لباسشان را وقتی می پوشندکه می خواهند به مهمانی بروند و در منزل هیچ توجهی به آراستگی فردی خودشان ندارند.اسلام می خواهد مومنین، متدینین ، زن و مرد در منزل هم نظیف وآراسته باشند . شمایک یا دو بار با کسی که دهنش بدبُواست می دهد مصافحه می کنی .دفعه سوم حاضر نیستی ،ولی اگر کسی مسواک زده باشدو تمیز باشد از معاشرت با او لذت می برید این یکی از تاثیرات مثبت رعایت نظافت است ومایه جلب خشنودی خداوند است. پس یکی از شیوه های رسول خدا (ص)از لحاظ فردی، رعایت نظافت و توجه به آراستگی است.منتهی آنچه که امروزه در جامعه می بینیم آراستگی واقعی نیست . ما خودمان ایرانی هسیتم و دارای تمدن بزرگی هستیم و در دنیا حرف برای گفتن داریم .

پوشش وحفظ استقلال:
ما نباید طوری لباس بپوشیم که استقلال شخصی و ایرانی خودمان را زیر سوال ببریم بلکه باید اصالت خودمان را حفظ کنیم وبه آن افتخار کنیم، نه اینکه وابسته به مدهای غربی باشیم و ببینیم ماهواره ها وشبکه های بیگانه کدام مد را تجویز می کند . ما مسلمان و ایرانی هستیم ،جایگاه و حرمت خودمان را باید حفظ کنیم. این چند کلامی از تاثیر آراستگی در جامعه بود. حضرت امیر مؤمنان (علیه السلام) فرمود: " إِنَّ اللَّهَ جَمِیلٌ یُحِبُّ الْجَمَال" خدا زیباست و زیبایی را دوست می دارد. خدایا به حق محمد وال محمد هرچه را که گفتیم محض رضای خودت قرار بده.

خطبه دوم
اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

درآغازخطبه دوم خود وهمه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی وایمان. پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: "النَّظَافَةُ مِنَ الْإِيمَانِ "پاکیزگی و نظافت از نشانه های ایمان است(محدث نوری، مستدرک‏الوسائل، موسسه آل البیت قم، 1408ق، 16،ج 16 ،ص316) . همان گونه که پیامبران دستور دادند اهل عمل باشیم.مناسبت های این هفته را به اختصار خدمت شما عزیزان عرض می کنم.

روزنهم دی وولایت مداری:
مادر آستانه روز نهم دی که روز بصیرت ، ولایت مداری و روز دفاع از کیان اسلام واصل انقلاب اسلامی وهمچنین روز دفاع از مرجعیت ، دفاع از مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است،قرار داریم. ان شاءالله مراسم باشکوه نه دی را در ساعت 9:5-10 جلوی مسجد جامع برگزار می کنیم.از همه شما خواهران، برادران ،جوانان ونوجوانان عزیز دعوت می کنم تا در این مراسم باشکوه حضور داشته باشید.دستگاههای مختلف ،کارگران ،کارمندان،کشاورزان ، بازاریان و دانشگاهیان همه در این مراسم حضور داشته باشید.

جریان دین مداری واسلام ناب:
درکشور ما دو جریان مهم سیاسی وجود دارد، جریان اول که پرچم دار آن، حضرت امام (ره) و امروز مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و همه ملت ایران است و آن جریان دین مداری است که دنبال پیاده کردن اسلام ناب در ایران اسلامی ومعرفی آن به جهانیان است. این دیدگاه ،همان اسلام ناب امیرالمومنین( ع) است .همان اسلام توام بودن دین و سیاست است که از برکت حضرت امام (ره)بنیانگذاری شد واز زمان انقلاب اسلامی به وجود آمد وامروز هم وجود دارد. ان شاءالله تا ظهور حضرت صاحب الامر(عج) هم ادامه داشته باشد.

جریان سکولاروجدایی دین ازسیاست:
جریان دیگر جریان سکولار است،یا به قول معروف جدایی دین از سیاست که معتقد است اسلام به درد حکومت نمی خورد و نمی تواند جهان و ایران را ادراه کند واینکه قوانین اسلام قابل اجرا نیست.اسلام لیبرالی و سکولاری!! دشمنان از همان اول انقلاب اسلامی، برای شکست جمهوری اسلامی ، انحراف ،تاثیر گذاری و نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کردند .تا به انتخابات رسید ومخصوصا ًروزهای بعد از انتخابات22 خرداد سال 58، که با اعتراض به این انتخابات شعارهایی نظیر : استقلال آزادی جمهوری ایرانی را سر دادند،یعنی ما اسلام وحاکمیت قرآن را نمی خواهیم.آن راهی را که امام (ره) نشان ما داد، استقلال و آزادی مبتنی بر اسلام ناب را رد کردند.اینها همه از فتنه برخواست، هرچندکه شاید، هدف سران فتنه این نبود. برنامه ریزی را سران فتنه امریکا واسرائیل به دست گرفتند وهدف اصلی استکبار جهانی و صهیونیست ها خشکاندن ریشه ملت ایران است.یک جمله بنی صدر داشت .اول با انتخابات مخالفتی شد ولی رفته رفته، اصل نظام را هدف گرفتند.

موضع توده مردم درنهم دی:
در9 دی کسانی بودند که به کاندیداهای که سران فتنه بودند رأی داده بودند وبعد در 9 دی به میدان آمدند وگفتند ما اسلام وقرآن را می خواهیم.تا زمانی که شما اسلام ،ولایت و رهبری وهمچنین شورای نگهبان را قبول داشتید ، ما به شما رأی دادیم ولی بعد از آن ، با فتنه سبزی که راه انداختید و امریکا و اسرائیل از شما حمایت کردند خون شهدا را خواستید پایمال کنید و اسلام را از بین ببرید، ما از شما رویگردان شدیم. ملت ایران که مانند مردم حجاز در زمان پیامبر(ص) نیستند که با از دنیا رفتن پیامبر (ص) از علی( ع) ،وصی وجانشین پیامبرخدا(ص) ،دست برداشتند. ملت ایران پای بیعت خود خواهد ماند .مردم به میدان آمدندو طومار فتنه جمع شد. دشمنی فتنه گران با اسلام ناب را میتوان از روی شعارهایی که در زمان فتنه سر داده شدو توهینی که به اصل ولایت کردندوعکس حضرت امام(ره) را پاره کردند،مسجد را اتش زدند ودر رزو عاشورا کف و هلهله و سوت زدند ،شناخت. این همان اسلام سکولاری است ،همان تفکری که معتقد است اسلام نمی تواند حکومت را اداره کند. اما عده ای هم ناآگاهانه همراهی کردند.خواص بی بصیرتی که حضرت آقا می فرماید، آنها هم همراهی کردند.اما نقش چه کسی از همه پر رنگ تر بودو چه کسی تاثیرگذاری کرد و فتنه را جمع کرد.

مقام عظمای ولایت اولین کسی که روشنگری کردند ودست استکبار را روکردند:

اولین کسی که پا به عرصه میدان گذاشت و آگاهی داد و جریان فتنه را به خوبی شناخت و دست دشمن و استکبار را رو کرد(که همان انقلاب های مخملی که در کشورهای شرقی انجام بدادند وانقلاب مردم را نابود کردند را می خواستند در ایران پیاده کنند) ، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بود.خداوند این مرد بزرگ را حفظ کند .

موضوعی داریم به نام حجاب معاصرت،حجاب معاصرت هم عصری و هم زمانی بودن انسان با اشخاص تاثیرگذار است که نمی شود در زمان حیاتشان آنها را به درستی شناخت. مثلاً شهید مطهری در زمان حیاتشان کسی تشخیص نمی دادچه نقشی موثر و مفیدی دارندو کسی شخصیت واقعی ایشان را درک نکرده بود همچنین شهید بهشتی که با سرانگشت تدبیرشان مشکلات بزرگی را از سر راه ملت ایران برمی داشت ولی کسی آن زمان نمی توانست این امر را تشخیص دهد.هم عصر بودن یک حجاب ومانع است که انسان حقایق را درک نکند.امروز هم عظمت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ، این مرد بزرگ را نمی توانیم به درستی درک کنیم.سالها باید بگذرد تا همگان نقش موثر ایشان را در هدایت ملت ایران و از بین بردن مشکلات بزرگ سر راه ملت ،بعد از حضرت امام (ره) را درک کنند.این مشکلات شبیه بخشی از مشکلاتی است که امیرالمومنین ( ع) بعد از حضرت رسول (ص) داشتند ومقام معظم رهبری این گونه کشور را با تدبیر خودشان هدایت کردند، هرچند عده ای ناسپاسی کردند وقدر ندانستندو شاید اکنون هم یک عده ای قدر ندانند.دشمن، اصل اسلام ناب و اصل نظام را هدف قرار داده بود. شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه این مطلب را به درستی تائید می کند. ولایت فقیه را خداوند آورده است و درعصر غیبت امام زمان (عج) ولی فقیه به عنوان اسلام شناس، قران شناس و دین شناس باید جامعه را اداره کند .در شعارهایشان ، جمهوری ایرانی را گفتندو عکس امام (ره) را هم پاره کردید به عاشورا هم توهین کردیدو مسجد را هم آتش زدید،همه اینها نشان دهنده دشمنی آنها با اسلام بود.خدای نکرده اگر آنها تسلط پیدا می کردند،همان بلایی که سر سوریه آمد، در ایران تکرار می شد.حتی بدتر، چون سوریه و عراق وبیداری اسلامی، جرقه اش از حرکت حضرت امام (ره) بود. اگر خدایی نکرده آنها مسلط می شدند همان روز اول، سران فتنه را نابود می کردند. آنها اهداف دیگری داشتند،هرچند شاید سران فتنه ،نابودی اصل اسلام را نمی خواستند ولی استکبارجهانی و منافقین که به میدان آمده بودند ،هدفشان نابودی اصل نظام اسلامی بود ومی خواستند خون شهدا را پایمال کنندونظام ما را به یک نظام سکولاری برگردانند که مورد پسند دشمن باشد.واقعاً که خطر و کودتای بزرگی علیه ملت، امام (ره) وشهدا وعلیه نظام دینی و اسلامی بود.اگر آنها موفق می شدند دیگر در جامعه نه نمازجمعه ای بود و نه مراسم عاشورایی.آنها در سوریه حتی یک پیشانی بند "یا حسین ( ع) "را هم نمی توانستند تحمل کنندو سر جوانان شیعه را به خاطر داشتن پیشانی بند "یاحسین ( ع) " سر بریدند.هیئت های مذهبی حتی نمی توانستند عزاداری کنند،چون منافقین می دانند که هرچه هست از برکت عاشورا و اهل بیت ( ع) است .خدا وند مقام معظم رهبری (مدظله العالی) این مرد بزرگ ،این دیدبان واین حافظ اسلام وقران را حفظ کند و سایه ایشان را بلندای آفتاب بگرداند. به تعبیرجناب آیت الله حسن زاده املی که می فرمایند: خامنه ا ی کبیر (مدظله العالی).

اقدام وتشخیص به هنگام توده مردم:
دومین مطلب موثر در این جریان، تشخیص صحیح ملت ایران بود.این جریان فتنه به حضور چند گروه حل نمی شد، چون دشمن مرتب می گفت، ملت ایران از اسلام بیزار شده است ودین اسلام را نمی خواهد، این اقدام به موقع ملت بود که توانست طومار فتنه را در هم بپیچاند. این موضوع را هم قرآن 1400 سال پیش خبر داده است که ملت ایران مثل مسلمانان زمان پیامبر (ص) ارتداد از امامت وولایت ندارند. آنها به ولایت وفادارهستند.خداوند در آیه 54 المائده می فرمایند: "يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ " اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، هر كس از شما از دين خود برگردد، به زودى خدا گروهى [ديگر] را مى‏آورد كه آنان را دوست مى‏دارد و آنان [نيز] او را دوست دارند. در این خداوند از آگاهی و عزت مردم ایران خبر داده است. ملت ما که مثل ملت حجارز در زمان پیامبر (ص) نیست،در زمان پیامبر (ص) ،ایشان که نمازجمعه میخواندند اگر قافله ای می آمد و چیز فروشی داشت،مردم نماز جمعه پیامبر (ص) را برای خریدجنس رها می کردند یا پیامبر (ص) فرموده بودند : "من دو چیز گرانبها رابین شما به امانت می گذارم: ولایت وامامت و قرآن .هنوز پیامبر (ص) تازه از دنیا رفته بودند که جمع شدند وامیرالمومنین ( ع) را کنار گذاشتند یا مثل مردم کوفه که از امام حسین ( ع) دعوت کردندتا به کوفه بیایدو وقتی امام ( ع) آمدند ،کوفیان با شمیشیر بُرّان به جنگ سیدالشهدا ( ع) رفتند. ولایت مداری مردم ایران بود که باعث شد تا به میدان بیایند وفتنه جمع شد و همه دنیا فهمیدند که مردم ما همچنان پشتیبان اسلام و قرآن هستند . عظمت آن رزوها مانند عظمت روزهای اول انقلاب بود. این جریان مانند جریان غدیر بود که 120 هزار نفر با حضرت علی ( ع) بیعت کردند وبعد از فوت پیامبر (ص) بیعت را شکستند ولی ملت ایران بیعت را نشکست ونخواهد شکست و تا آخر ماندگار است .ان شاءا.. که همه شما بزرگواران در مراسم مهم 9دی که تاریخ نیست بلکه تاریخ ساز است،حضور فعال داشته باشید.شهادت امام حسن عسکری ( ع) را هم در همین هفته داریم که محضر مولایمان صاحب الزمان (عج)تسلیت عرض می کنیم وآ غاز امامت حضرت مهدی موعود(عج) را در رزو بعد از آن داریم،همچنین شهادت آیت غفاری که از بزرگ مردان یاورحضرت امام(ره) بودند وجانشان را فدای اسلام کردندرا هم در هفته آینده خواهیم داشت. و تشکیل نهضت سواد اموزی نیز از جمله مناسبت های هفته آینده است.

خدایاآنچه را که گفتیم وشنیدیم محض رضای خودت قرار بده

والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته


http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaa670.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaa671.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaa672.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaa673.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaa674.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaa675.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaa676.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaa677.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.