سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

امام جمعه زرند:معنای وحدت، شناخت دشمن و اتحاد در مقابله با دشمن است

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 439 مرتبه
دسته: سایت خبری صبح زرندتاریخ: 1393.10.12
 
http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaaa732.jpg

به گزارش “صبح زرند” ، نماز جمعه این هفته ، همانند هفته های قبل، با حضور با شکوه مردم شهرستان زرند در محل مسجد جامع این شهر و با امامت حجت الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهر زرند برگزار شد.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه موضوع خطبه اول در ادامه خطبه هفته گدشته و با موضوع حضرت صاحب الامر (عج) از دیدگاه رسول خدا (ص) می باشد ، گفت : آینده جهان از نظر قرآن و از نظر پیامبران و ائمه اطهار و بر خلاف مکاتب مادی دنیا که آینده جهان را تاریک می دانند ، آینده ای بسیار روشن است و ظلم و ستم برچیده می شود و حاکمیت زمین به دست صالحان و نیکوکاران می افتد و امام محمد باقر (ع) هم این صالحان را ، حضرت ولی عصر (عج) و یارانش معرفی می کند.

امام جمعه زرند یادآور شد : پیامبر اکرم (ص) در خطبه مهم خود در روز عید غدیر وقتی اولین امام را معرفی نمودند ، برنامه جهانی حضرت صاحب الامر (عج) را هم اعلام کردند و مردم در آنجا علاوه بر بیعت با امام علی (ع) ، با همه ائمه تا امام دوازدهم بیعت نمودند. رسول خدا در مورد حضرت مهدی (عج) می فرماید که او غالب است و هیچ کس بر او نمی تواند غلبه کند و خُلق او مانند خُلق من است و نام او همانند نام من است و او بر تمام جهان حاکمیت می کند.

وی ادامه داد : پیامبر می فرمایند خوش به حال کسی که در زمان امامت حضرت صاحب الامر زندگی می کند و دوستدارِ دوستداران امام زمان و دشمنِ دشمنان اوست و چنین کسی از بهترین و گرامی ترین افراد امت من است .

وی تصریح کرد : بحث مهدویت از مهمترین بحث های امت اسلامی است، اما دشمنان و استکبار جهانی برای ریشه کردن اعتقاد مهدویت برنامه های زیادی ریخته اند و بعضی از این برنامه ها به این شرح است که مثلا در همه کشورهای اسلامی مهدی های دروغین ساخته اند و حتی در ایران هم این اتفاق افتاده است و خیلی از آنها اکنون در زندان هستند و یا مثلا آمریکایی ها سریالی ساختند که سه ماه در شبکه سراسری این کشور پخش می شد و هدف آن این بود که اولا مهدویت را تحریف کند و ثانیا چهره حضرت مهدی را خشن و آدمکش معرفی کنند و مردم غرب را علیه آن حضرت جمع کنند در حالی که امام زمان (عج) در روایت ها آمده است که از مادر هم مهربان تر است.

ابراهیمی اظهار کرد : ما هم امام زمان را بد معرفی کرده ایم در صورتی که امام زمان برای هدایت بشریت می آید و زمین را پر از عدل و پاکی و مهربانی می کند و تنها با آن کسانی که ظالم هستند ودشمن بشریت هستند، با آنها می جنگد و آنها را نابود می کند، وگرنه امام زمان از مادری که نسبت به بچه کوچکش مهربان است مهربان تر است و نتها نسبت به شیعه بلکه نسبت به تمام مردم دنیا و مظلومین این چنین است.

امام جمعه زرند در خطبه دوم خود با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت ، بیان کرد : وحدت اندیشه ائمه و اندیشه اسلام و قرآن است و دشمن دائم در فکر تفرقه در بین مسلمانان است و بوسیله این حربه چه بدبختی ها و مصیبت هایی که بر سر مسلمانان آورده اند.

وی خاطرنشان کرد : معنای وحدت بین مسلمانان این نیست که در مذهب وحدت داشته باشیم بلکه معنای وحدت این است که در شناخت دشمن و مقابله با دشمن وحدت داشته باشیم وگرنه همانگونه که بین مراجع در بعضی مسائل جزئی اختلاف است در میان مذاهب هم این اختلاف وجود دارد ولی بر اصل اسلام اتفاق نظر داریم و باید در مقابل دشمنان اسلام متحد باشیم.

حجت الاسلام ابراهیمی ضمن اشاره به برگزاری باشکوه سالروز حماسه ۹ دی در کشور و شهرستان زرند ، کفت : سران فتنه سوالات زیادی را بی جواب گذاشتند ، از جمله آن سوالات این بود که شمایی که خود را پیرو خط امام می دانستید چرا وقتی شعار مرگ بر ولایت فقیه سر داده شد ، سکوت کردید و ابراز تنفر نکردید؟ چرا در حالی که شعار امام استقلال، آزادی ، چمهوری اسلامی بود ولی وقتی شعار جمهوری ایرانی که شعار دیکتاتورهاست سر داده شد ، شما آنها را محکوم نکردید؟ همچنین شعار دادند نه غزه نه لبنان ، در حالی که از اهداف اصلی امام، دفاع از مظلوم و دفاع از مردم فلسطین بود ، پس چرا شما اظهار بیزاری نکردید و نگفتید که آنها از ما نیستند و این سوالاتی بود که سران فتنه آنها را بی پاسخ گذاشتند و الحمدالله که مردم بیدار بودند و با بصیرت خود وقتی دیدند که اسلام در خظر است به میدان آمدند و حماسه آفریدند.


برای دیدن لینک این خبردرصبح زرند کلیک کنید


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.