سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

پیشرفت دراقتصادمقاومتی همگامی دولت وملت

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 327 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1393.10.21
 
سخنرانی حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه محترم درجلسه اقتصادمقاومتی جهاد کشاورزی

http://yascms.ir/emam/gozaresh/a1002.jpg

خدمت همه شما پیشکسوتان اقتصاد مقاومتی ، برادران و خواهران مکرمه خوشامد عرض می کنم . از میزبان این جلسه، جناب آقای مهندس زارعی و همکارانشان و فرماندهی محترم سپاه جناب سرهنگ زمانی تقدیر و تشکر می کنم ،سلامتی خودتان اجماعاً صلوات...جناب آقای سعیدی از نمایندگی ولی فقیه در سپاه کرمان آمده بودند و گفتند: شخصی نزد آقای سعیدی که مسئول حرم حضرت معصومه (س) و امام جمعه موقت و سید نیز بود ،رفتند و سوال کردند : شما با آقای سعیدی که در سپاه هستند، برادرید؟ گفته بود: ایشان شیخ است و من سید هستم عمامه او سفید و برای من مشکی است و گفته بود : فهمیدم مادرتان دو تا است .

طرح فلاحت درفراغت:
یک زمانی در شیراز آبهای سطحی زیر زمین خیلی زیاد شده بود ومشکلاتی را به وجود آورده بود و آیت حائری شیرازی یک طرحی را اجرا کردند و آبهای سطحی را جمع آوری کردند و در دره ای که لَم یَزرع بود، سرازیر کردند و یک طرحی را به نام فلاحت در فراغت را اجرا کردند یعنی کشاورزی در وقت فراغت و بعد هر قسمتی را به کسی واگذار کردند وگفتند مشغول بکار شوید .این دره واقعاً یکی از جاههای دیدنی شهر شیراز بوده است و در آن زمان که ما رفتیم هر باغ آن را 30 الی 40 میلیون تومان می شد، خریداری کرد .

استفاده ازاقتصادمقاومتی:
کارمندان عزیزبه فکر کار دوم در بعداز ظهرها باشید، با حقوق های کارمندی در بازنشستگی،دچار مشکل خواهید شد. مخارج زندگی بالاست ،بالاخره بچه ها بزرگ می شوند و هزینه ازدواج،ادامه تحصیل و ... آنها پیش می آیدو اگر در جوانی ذخیره ای نداشته باشید،مشکلات شما زیادتر خواهد شد وبا این حقوق بازنشستگی نمی توانید از عهده مشکلات اقتصادی بر بیائید. از فضای اقتصاد مقاومتی در کشور استفاده کنید و هرکدام یک طرح و برنامه ای را ارائه کنید و اگر باغ ویا زمینی دارید یک طرحی را روی آن اجرا کنید ویک درآمدزایی برای خودتان ایجاد کنید که در دوران فراغت و بازنشستگی درآمد خوب و وحلالی داشته باشید تا هم خودتان استفاده کنید و هم به فرزندانتان و هم به جامعه کمک کنید و موثر باشید .

مومن وکار:
درباب اهمیت کار و تولید روایتی را از حضرت علی(ع) خدمتتان عرض می کنم که می فرماید: " الْعَمَلُ شِعارُ الْمُؤْمِنِ". عمل مومن همراه و ملازم اوست. کلمه شعار از شَعر یعنی مو است، به لباسی می گویند که به بدن می چسبد و به لباس رو می گویند دسار. الْعَمَلُ شِعارُ الْمُؤْمِنِ یعنی همانطور که لباس زیر به پوست و مو می چسبد و متصل است کار هم به مومن می چسبد پس مومن اهل کار است . مومن تا زنده است فعالیت می کند این درسی است که بزرگان به ما یاد داده اند .پیامبر خودشان اهل کار و تجارت بودند و سودهای خیلی حلال و پاک و خوبی هم به دست می آوردند و ائمه ما همه کار می کردند . حضرت علی(ع) هم کار می کردند .یک روز یک نفر به ایشان طعنه زد که مگر علی درآمدی دارد و کار می کند ؟ آن زمانی که حضرت علی را از خلافت کنار گذاشتند درآمد یکسال خودشان را جمع کرده بود وچهل هزار مثقال طلا درآمد سالانه ایشان بود و با دست خودشان به دست آورده بودند و همه اینها را درراه خدا انفاق کرده بودند. کار کردن و زحمت کشیدن و از بازوی حلال خوردن یک افتخار است .

جوانی که ازچشم پیامبرافتاد:
پيامبرخدا (ص)جوانی را دیدند که خیلی شاداب و نیرومند بود و از او خوششان آمد ، فرمودند : " هَل لَهُ حِرْفَةٌ ؟ "شغلى هم دارد ؟ گفتند : نه ، فرمود : " سَقَطَ مِن عَيْني " از چشمم افتاد . عرض شد : چرا اى رسول خدا؟! فرمود : زيرا اگر مؤمن شغل و حرفه اى نداشته باشد دين خود را وسيله امرار معاشش مى كند .( جامع الأخبار ـ به نقل از ابن عبّاس) .

شیوه پیامبردرتشویق کردن دیگران به کار:
یک روز شخصی خدمت حضرت پیامبر برای گدایی آمد و هنوز نرسیده بود آقا فرمودند اگر کسی از ما چیزی بخواهد به او می دهیم ولی اگر به سراغ خدا برود،خداونددر رزق و روزی را بر روی او باز می کند و این فرد به خانه رفت و دوباره مشکلات زندگی بر او فشار آورد و دوباره نزد پیامبرآمد تا دست گدایی دراز کند که باز هم حضرت آن حرف را تکرار کردند .آن شخص با خودش فکر کرد که این نمی شود، من باید به دنبال کار بگردم. یک بیل و کلنگ و یک ریسمانی را از همسایه اش قرض کردو مقداری هیزم در بیابان جمع کرد و آنها رافروخت وبه این ترتیب توانست کم کم بیل وکلنگی برای خودش بخرد و زندگیش را سروسامان بدهد ونزد پیامبر آمد و حضرت همان حرف قبلی راتکرار کردند که خدا او را بی نیاز می کند .

دشمن ومتمرکزشدنش دربحث فرهنگ واقتصاد به فرموده مقام عُظمای ولایت:
این شیوه اسلام است خصوصاً امروز که مقام معظم رهبری فرمودند: دشمن که در جنگ تحمیلی وجنگ نظامی نتوانست کار ی انجام دهد واز طریق جنگ فرهنگی و اقتصادی وارد شده است .امروز دشمنان روی بحث اقتصادی متمرکز هستند تا ایران اسلامی را از پای در آورند.اقتصاد ما متکی به نفت است و دشمن چه بلاهایی را در این زمینه به سر ما می آورد و در جریان مذاکرات در 7ماه بعدی قرار شد 4میلیارد دلار به ایران پرداخت کند و نفت بشکه ای 120 هزار دلار بود که قطر و عربستان وارد بازار شدند وبرای اینکه قیمت را بشکنند نفت را بشکه ای 70هزار دلار کردند یعنی 8میلیارد دلار به ما ضربه زدند وبه نفع استکبار جهانی شد یعنی به ازای 4میلیاردی که می خواهند به ملت ایران بدهند 8میلیارد از ملت ایران تاراج می شود. دشمن که آرام نمی نشیند و می خواهد که ریشه ما رابخشکاند واکنون هم روی بحث اقتصاد متمرکز شده است و این قضیه برای ما حیثیتی شده است .چرا؟ برای اینکه اگر نظام جمهوری اسلامی نتواند زندگی مردم را درست کند .مردم جهان نیز امیدشان را به اسلام از دست می دهندو خود مردم ما هم خواهند گفت: اسلام نمی تواند ما را اداره کند وفرزندانمان بیکار شده اند و زندگی ما از دست رفته است،دولتها با شعارهای مختلف آمدند و نتوانستند هیچ کاری انجام بدهند. حضرت آقا هر سال بحث اقتصاد را مطرح می کنند و یک بحث حیثیتی برای ماست. برای اینکه ما باید روی پای خودمان بایستیم .یک انسان مومن باید بتواند روی پای خودش بایستد و خودش اهل تولید باشد تا چند نفر دیگر هم از قِبَل او بتوانند نان بخورند و دشمن روی همین موضوع متمرکز شده است. هنگامی که اقتصاد ما تک محصول و وابسته به نفت باشد هرروز مشکلاتی برای ما به وجود می آید .

پیشرفت دراقتصادمقاومتی همگامی دولت وملت:
این بحث اقتصاد مقاومتی را که آقا مطرح نمودند یک نسخه ای است که واقعاً لازم است وتنها با دولت نیست مردم هم باید تولید کنند و مسئولین همه باید همت کنند. شهرستان ما قابلیت های بسیار دارد وخدای متعال در هرمنطقه ای یک استعداد یقرارداده است تا مردم آن منطقه بتوانند از آن استفاده و زندگی خودشان را اداره کنند . اما اینها باید شناسایی شود و مورد بهره برداری قرار بگیرد و خیلی از ظرفیت های شهرستان هنوز ناشناخته مانده است . و وجود یک اتاق فکر در شهرستان واقعاً لازم است؛ تا جوانی که بخواهد کار کند بداند که چه کاری باید انجام دهد واین اتاق فکر متشکل از تمام دست اندرکاران شهرستان باشد وآنها خط بدهند ولی متاسفانه اکنون یک تحیروسرگردانی وجوددارد وکسی نمی داند که چه باید بکند،هیچ کس هم نیست که ارشاد بکند ویک اتاقِ فکرِ متخصص در شهرستان لازم است تا یک برنامه دراز مدت برای شهرستان برنامه ریزی کند تا در آینده این شهرستان به کجا برسد واگر برنامه داشته باشیم مرحله به مرحله می توانیم اجرا کنیم .طرحی را هم که مقام معظم رهبری داده اند، همین است.

«والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته »


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.