سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

پیامبر(ص)مظهرصفات خداوند/ محبت ومهربانی پیامبر(ص)وپیشرفت اسلام/عهدنامه الهی پیامبر(ص)ومسیحیان

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 615 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1393.11.06
 
خطبه های نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی 93/11/3

http://yascms.ir/emam/gozaresh/a1002.jpg


خطبه اول
اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّموَعَلی آله طَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

قال الله الحکیم فی کتابه : " وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِينَ "(1)
السلام علیک یاصاحب الزمان؛ یا بقیه الله ادرکنا واغثنا،السلام علیک یا ابا عبدالله.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز وبزرگوار وبهتر از جانمان،شادی روح امام راحل عظیم الشان،شادی ارواح طیبه شهدا وشهدای والا مقام شهرستان وشهدای والامقامی که بستگانشان امروزدر نماز جمعه حضور دارند یاحضور پیدا می کنند،شادی ارواح مطهر دوشهید گمنام شهرستان ،شادی ارواح مومنین ومومناتی که اهل نمازجمعه بودند واز دنیا رفتند وسلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی وسلامتی خودتان وخانواده وفرزندانتان ونابودی سران کُفر اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال این حضور مؤمنانه و باشکوه و این نمازجمعه واین خطبه ،این نشستن واین سکوت را از همه ماقبول بگرداند وذخیره ای ارزشمند برای دنیا وآخرت برای اول لحظه ورود ما به محضر پروردگار عالم قرار دهد، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد.

سیره رسول خدا(ص):
بحث خطبه اول ما درباره سیره و روش رسول خداست. این هفته در مورد مهربانی رسول خدا(ص) ورحمه للعالمین بودن ایشان مطالبی را خدمتتان عرض می کنم.

مهربانی پیامبراعظم(ص):
خدای متعال در سوره انبیاء آیه 107 می فرماید:" وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِينَ " و ما تو را جز رحمتى براى جهانيان نفرستاديم ؛ پیامبر (ص) مایه آرامش ، هدایت ،خوشبختی ، رحمت و مهربانی برای همه جهانیان از ابتدای خلقت تا آخر هستند؛ مایه رحمت برای همه انسانها، اجنه فرشتگان است.پیامبر خدا (ص) از جبرئیل سوال می کند : آیا من برای شما هم مایه رحمت هستم،جبرئیل: بله .همین که من به شما ایمان آ وردم نزد خدا مقام ارجمند پیدا کردم.زیرا شما " ذِي قُوَّةٍ عِنْدَ ذِي اَلْعَرْشِ المَكِينٍ "(2) نيرومندى هستی كه نزد خداوند عرش، منزلت والايى دارد.

معرفت ومحبت پشتوانه اطاعت رسول خدا(ص):
برادران ،خواهران بزرگوار نیاز است ما معرفت و شناخت خودمان را از پیامبر اعظم (ص) بیشتر کنیم و بیشتر مطالعه کنیم ؛هرچه شناخت ، معرفت و آگاهی ما نسبت به رسول خدا (ص) بیشتر باشد،عشق ، علاقه و محبت ما نسبت به رسول خدا (ص) بیشتر می شود وهرچه محبت بیشتر شد انسان بیشتر تبعیت می کندوانسان مطیع شود و مطیع که شد خدا ما را بیشتر دوست داردو به سعادت دست پیدا می کنیم چنان که خدای متعال فرمود : " قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ ..." (3) بگو : اگر خدا را دوست می داريد از من پيروی کنيد تا او نيز شما را دوست بدارد. پس هرچه شناخت بیشتر شود محبت و دوستی بیشتر می شود و در پی آن اطاعت و تبعیت بیشتر خواهد شد وهرچه اطاعت بیشتر شد انسان بیشتر مورد محبت خدا قرار می گیردوبیشتر از لطف خدا بهره مند می شود این سِّر خوشبختی و سعادت است.چگونه ما می توانیم پیامبر (ص) را بشناسیم؟ ایشان مظهر برکت ، رحمت و آسایش است .در تفسیر آیه(وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِينَ) آمده است:

پیامبر(ص)باعث آفرینش جهان هستی وتمام موجودات:
رحمت برای تمام انسانها ست، انسانهای گذشته ، حال و آینده. برای تمامی انسانها از کوچک ،بزرگ، سیاه پوست ،سفید پوست و سرخ پوست، پیر و جوان، زن ومرد، پیامبر(ص) مظهر رحمت برای همه است. حتی می توان گفت: وجود پیامبر اکرم (ص)، باعث پیدایش آفرینش و جهان خلقت شده است ،پس رحمت برای تمامی موجودات است نه تنها برای انسانها؛ خورشید ،آسمان و... از یُمن برکتِ رسول خدا (ص) این جهان آفریده شده است.

برطرف شدن غم وغصه ها به برکت رسول خدا(ص)وائمه معصومین(علیهم السلام):
بارها این مطالب را در حدیث کساء خوانده ایم :خداوند فرمود: " وَعِزَتی وَ جَلالی " قسم به عزت و جلالم " اِنی ما خَلَقت ُسَماً مَبنِیهً وَ لا اَرضاً مَدحِیَهً وَ لا قَمَراً مُنیرَهً وَ شَمساً مُضیئَهً وَ لا فَلَکَاً یَدُورُ " همانا من خلق نکردم آسمان ها و زمین کشیده و نه ماه روشنی دهنده و نه آفتاب درخشنده و نه فلک را که می چرخد " وَلا بَحراً یَجری وَ لا فَلَکاً یَسری"و نه دریایی که جاری است و نه کشتی که سِیر می کند، " اِلّا لَاَجَلَکُم وَ مَحَبَتَکُم " مگر برای شما و دوستی شما؛ این جملات دو بار در حدیث کساء تکرار شده است که همه چیز از وجود مبارک رسول خدا (ص) و ائمه معصومین است ،هرچه هست از برکتِ وجود انسان کامل است، پس در تفاسیر اهل سنت درست نیست که می نویسند، پیامبر(ص) فقط برای انسانها وجن رحمت است بلکه ایشان برای همه موجودات از انس و جن تا فرشتگان مایه رحمت هستند. در زیارت جامعه کبیره داریم: "بِكُمْ فَتَحَ اللَّهُ‏ وَ بِكُمْ يَخْتِمُ وَبِکُم یُنَزِلُ الغَیث" وبه خاطرشما باران فرومی ریزد خداوند آفرينش يا خلافت خويش يا همه خير و بركت را با شما آغاز كردو با شما خدا پايان مي ‌دهد. "وَ بِكُمْ يُمْسِكُ السَّمَاءَ أَنْ تَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ إِلاَّ بِإِذْنِهِ‏" و به واسطه‌ي شماست كه خداوند آسمان را محفوظ نگاه داشته از اين كه بر زمين افتد؛ مگر به اذن و اراده‌ي او." وَ بِكُمْ يُنَفِّسُ الْهَمَّ وَ يَكْشِفُ الضُّرَّ" به وسيله‌ي شما همّ و اندوه برطرف مي ‌گردد و ناراحتي‌ها خاتمه مي ‌يابد. راوی نقل می کند .

آب وضوی پیامبر(ص)ومداوای بیماران:
پیامبر خدا (ص) وضو گرفت ،آب وضو ایشان به یک درخت و یک بوته خشک رسید، سرسبز شد گل داد از این گل زیبا و برگهایش برای مداوای بیماران استفاده می شد؛ حتی آب وضو پیامبر (ص) مایه برکت است؛ منتهی اینکه بشریت چقدر از وجود پیامبر خدا (ص) استفاده می کند،بحثی جداست.

پیامبر(ص)مظهرصفات خداوند:
همانگونه که خدا دو نوع رحمت عام وخاص دارد ،پیامبر هم اینگونه است.پیامبر هم یک رحمت عام برای همه موجودات است ،رحمت خاص ایشان براساس آيات قرآنی مانند "بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُوفٌ رَّحِيمٌ" (4)، "وَرَحْمَهٌ لِّلَّذِينَ آمَنُواْ مِنکُمْ" (5) شامل مومنان می باشدپیامبر مظهر رحمت خداست .اگر بخواهیم یک مثالی را بزنیم البته خیلی باید تنزل کرد با این مثال؛ رحمت خاص مانند این است که یک بیمارستان مجهز با کادر پزشکی و وسائل آزمایشگاهی مجهز باشدو درب این بیمارستان، بر روی همه باز است، منتهی یک عده لجبازی کرده و برای مداوا مراجعه نمی کنند، مراجعه نکردن آنها خدشه ای به مایه خیر و برکت بودن این بیمارستان، وارد نمی کند. پیامبر (ص) برای هدایت همه بشریت است .مهربانیهای پیامبر (ص) را در جاهای مختلف نقل کرده اند. روزی که پیامبر (ص)مکه را فتح کردند، همه وحشت کردند.حتی یکی از سرداران، پرچم اسلام را در دست گرفت و گفت: "أَلْیوْمُ یوْمُ الْمَلْحَمَةِ" یعنی امروز، روز انتقام است، ولی پیغمبر اکرم(ص) فرمودند شعار دهید"الیوم، یوم المرحمه"یعنی که امروز روز لطف و مهربانی است. این رحمت پیامبر نسبت به کفاری است که او را از خانه و زندگی اش بیرون کردندو یارانش را شکنجه دادند،چه مصیبت ها بر پیامبر وارد کردندو بعد هم فرمودند: "لا تثريب عليکم اليوم يغفر الله لکم و هو ارحم الراحمين، اذهبوا و انتم الطلقاء" (7) امروز بر شما ملامتي نيست، خدا شما را بيامرزد، او رحم کننده‏ترين رحم کنندگان است، برويد همه‏تان آزاديد.

عهدنامه الهی پیامبر(ص)ومسیحیان:(9)
پیامبر اکرم(ص) عهدنامه ای را برای مسیحیان جهان در صومعه سِنت کاترین در طور سینا نوشتند و مسیحیان را امان دادند .در دنیای مسیحیان و سران استکبار که دَم از پیروی حضرت عیسی مسیح می زنند ، چرا به این رحمت خاصه و عامه پیامبر نگاه نمی کنند؟ چرا در مورد زندگی رسول خدا نسبت به مسیحی ها تحقیق نمی کنند؟ بنده بخش هایی از این عهدنامه را یادداشت کردم که خدمت شما عرض می کنم، چگونه پیامبر خدا(ص) با مسیحیان رفتار کردند، این نامه بسیار محبت آمیز است. در این نامه که بیش از چهارده قرن پیش تنظیم گردید و به عهدنامه الهی پیامبر اسلام(ص) و مسیحیان معروف است، نبی مکرم اسلام(ص) با وجود قدرت به تسخیر مراکز مسیحیان، آنان را همچون خویشاوندان خود خواندند ،بخشی از این نامه را برایتان می خوانم،آنهم در زمانی که این همه توهین از کشوری که مدعی دین مسیح است نسبت به پیامبری که این گونه نسبت به مسیحیان رفتار کرده است. این نامه سال دوم نوشته شده است : " به نام خداوند بخشنده مهربان؛ این عهدی است که محمد بن عبدالله، فرستاده خدا، برای تمام مسیحیان نوشته است.این نامه ای است که آن را محمد بن عبدالله، برای همه مردم نوشته است، تا آنان را بشارت دهد و انذار کند،تا برای مردم بر خدا بعد از نبی حجتی باشد، و خداوند عزیز و حکیم است.این نامه را نوشت برای اهل ملت او، و برای هر کس که در مشرق یا مغرب زمین، مسیحی است، دور باشد یا نزدیک، عرب فصیح باشد یا عجم، شناخته شده باشد یا ناشناخته.این نامه عهدی است برای آنان، و هر کس با آن مخالفت کند و از آنچه امر شده تعدی کند، همانا عهد خدا را شکسته و میثاق خدا را نقض کرده و دین خدا را مسخره کرده و او مستوجب لعنت است، چه از حاکمان باشد یا مسلمانان مومن،برای مسیحیان است، آنچه برای من، نزدیکان من، ملت من و طرفداران من است.مثل این است که آنان رعیت و اهل ذمّه من هستند. ما هرگونه اذیت کردن آنان را منع می کنیم… هیچ اُسقفی لازم نیست اُسقفیت خود را تغییر دهد. هیچ راهبی لازم نیست که از راهبیت خود دست کشد.هر کس در صومعه هست، بماند. هر کس در گردش است، بگردد.هیچ بنایی از کلیساها و محل تجارت آنان نباید خراب شود، و هیچ چیز از مال کلیساها نباید در بنای مسجد و منازل مسلمانان وارد شود.هر کس این کار را بکند، عهد خدا را شکسته و با رسول او مخالفت ورزیده است.بر راهبان و اسقفان، نه جزیه است نه غرامت، ومن ذمّه آنان را در هر جا که باشند، حفظ می کنم، در خشکی یا بیابان، در شرق یا غرب، در جنوب یا شمال، آنان در ذمّه و میثاق من هستند و از هر بدی در امان اند. و همچنین هر کس که در کوه ها یا مواضع مبارک، عبادت می کند، این گونه است و از محصول زراعتشان خراج و زکات نگیرید…با آنان مگر به چیز خوب مجادله نکنید…هر کس با عهد خدا مخالفت ورزد و بر خلاف آن عمل کند، میثاق خدا را مخالفت کرده، و با رسول خدا مخالفت ورزیده است…کسی تا دنیا زنده است نباید به این عهد مخالفت ورزد تا دنیا به آخر برسد". بسیاری از اصحاب نزدیک پیامبر (ص) شاهد تبیین مفاد این عهدنامه بودند و متن آن به قلم حضرت علی (ع) نگارش شده است. اینها سخنان فصیح مردی است که آخرین پیامبر خداوند است و امت خود را مُلزم به رعایت این عهد تا آخر دنیا نموده است. در روزگار ما یعنی زمانی که اینهمه اطلاع رسانی اشتباه درباره اسلام و مسلمانان در سطح جهانی صورت می گیرد ،یادآوری این عهدنامه برای مسیحیان ،خصوصاً کشوری که مدعی دین مسیح است نسبت به پیامبری که این گونه نسبت به مسیحیان رفتار کرده است ،خالی از لطف نیست. این مظهر رحمت بودن پیامبر خاتم حضرت محمد(ص) است.

محبت ورحمت ومهربانی پیامبر(ص)وپیشرفت اسلام:
در میان اُسراء زنی بود که شوهرش کشته شده بود ، عده ای از مسلمانان برای اینکه دل این زن را بسوزانند،او را از کنار جنازه شوهرش عبور دادند ؛ پیامبر خدا وقتی شنیدند بسیار ناراحت شده و به این حرکت اعتراض کردند که چرا این کار را انجام دادید. پیامبر(ص) در غم اندوه مردم شریک بودند وبه عیادت مریض می رفتند." مَن لا یَرحَم لا یُرحَم" یعنى كسى كه رحم نكند، مورد تَرحُم قرار نخواهد گرفت. پیامبر(ص) اگر سه روز شخصی را نمی دیدند، احوالش را می پرسید و اگر گرفتار بود برایش دعا می کرد، اگر می گفتند مریض است به عیادتش می رفتند. این روش پیامبر ما بود . پیشرفت اسلام به علت محبت ، مهربانی و رَحْمَةً لِّلْعَالَمِينَ بودن پیامبر خداست. امروز مسیحیان در ایران اسلامی به آرامی زندگی می کنند.پانصد کلیسا در ایران ساخته شده ومسیحیان در کلیسا آزادانه مراسم مذهبی شان را انجام می دهند .

حرکت شما باعث شدعظمت امیرالمومنین(ع)را درک کنم:
مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به دیدار خانواده های شهدای مسیحی می رود .در یک روز عید کریسمس ، مقام معظم رهبری به دیدن یک خانواده شهید مسیحی رفتند.مادر این شهید بسیار خوشحال شد وگفت: اُسقُف وکشیش که هم محله ما هستند،حتی یک مرتبه به خانه ما نیامده اند،برای من جای بسیار خوشحال است شما که رهبر مسلمین هستیدبا این همه مشغله؛ افتخار دادید وبه خانه ما آمدید.حالا من می فهمم که چگونه امیرالمومنین(ع) به یتیمان سر می زند.من از این حرکت شما عظمت امیرالمومنین را درک کردم.این شیوه مقام معظم رهبری و رهبران اسلامی است .

دنیای کُفربا اسلام هراسی قصد خشن نشان دادن چهره مهربان پیامبر(ص)را دارد:
امروز دنیای کفر ، اسلام هراسی واسلام ترسی را پیشه خود کرده تا چهره منور رسول خدا (ص) را خشن جلوه بدهد؛ از یک طرف گروههای داعش را تربیت کرده وبه جان مسلمانان انداخته است تا با قتل عام وغارت ، اسلام را بدنام جلوه دهد.نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا وکشورهای امریکایی را بخشی در خطبه دوم خدمتتان عرض می کنم. این بود سیره رسول خدا (ص)در جهت محبت ، مهربانی وخیر خواهی . إن شاءالله که روز به روز معرفت وشناخت ما از پیامبر و آل پیامبر بیشتر باشد، تا تبعیت ما بیشتر شودو در نتیجه ملت ایران روز به زور بیشتر مورد محبت و دوستی خدای متعال قرار بگیرد. خدایا آنچه که گفتیم وشنیدیم محض رضای خودت قرار بده.

خطبه دوم اوصیکم عبادالله ونفسی بتقوی الله

در آغاز خطبه دوم خود وهمه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی .

نشانه تقوی:
علامت تقوی دوستی ومحبت به خود رسول خدا (ص) و قربای حضرت است.وقتی شادهستند شاد باشیم و در هنگام ناراحتی آنها ناراحت باشیم از رسول خدا (ص) تبعیت کنیم. ان شاءالله.همانطور که مسلمانان در صدر اسلام در پیمان اول و دوم با رسول خدا (ص) بیعت کردند، بخشی از مفاد بیعت هم در کتابها آمده است. خود رسول خدا فرمودند: از من حمایت کنید همانطور که از زن و بچه خودتان حمایت می کنید.تقوی این است که ما حامی پیامبرو آل پیامبر باشیم.

اسلام هراسی هدف مشترک دشمنان اسلام :
روی این جهت به خاطر توهینی که روزنامه ی فرانسوی شارلی، به رسول خدا (ص) کردند ، بعد از نماز جمعه در محکومیت این اقدام جنون آمیز راهپیمایی می کنیم .ان شاءالله به خواست خدا وبا صدای بلند اعلام می کنیم که هر چه هست زیرِ سرِ استکبار جهانی است.آنچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید ، مرگ بر امریکا را ما سر می دهیم .هدف دشمنان و مستکبرین این است که از پیشرفت اسلام می ترسند، این حوادثی که در جهان ما مشاهده می کنیم، 11 سبتامبر ،گروه طالبان و داعش همه اینها بخاطر ترس آنها از گسترش اسلام است. اسلامی که جلوی مستکبرین را می گیرد و حق را به حق دار می دهد و می تواند انسانها را خوشبخت و سعادتمند می کند .اسلامی که جلوی ظلم استکبار جهانی ، تجاوز ، تعدی وغارت منابع را می گیرد.آنها وحشت دارند به همین علت روز به روز چهره پیامبر را مخدوش می کنند و کاریکاتور می کشند وکتاب می نویسند.عجیب است که از زمان اسلام تا قبل از انقلاب حدود 1500کتاب علیه اسلام و پیامبر نوشته شده است ولی در سی سال بعد از انقلاب اسلامی بیش از 3000 کتاب علیه اسلام وپیامبر نوشته است . همین نشریه شارلی در 3میلیون نسخه به 16 زبان دنیا علیه پیامبر مطلب می نویسد.ترسشان از گسترش اسلام است وهدف آنها اسلام هراسی است ولی اسلام دین رحمت است، و تمام ادیان در ایران اسلامی آزادانه زندگی می کنند و از حقوق شهروندی مساوی برخوردارند .

پیام بسیارعلی مقام عظمای ولایت به جوانان کشورهای اروپایی وآمریکایی:
چند روزقبل پیام بسیار عالی مقام معظم رهبری به تعبیر روزنامه های خارجی پیامی غیر منتظره به جوانان کشورها ی اروپایی وکشورهای امریکایی نوشتندوقضیه جنایاتی را که اینها انجام دادند ، برده داری از یک طرف و جنگ های اول و دوم وکشتار مردم از سوی دیگر واینکه گروهای داعش را تغذیه می کنندتا آنها را نماینده اسلام جلوه بدهند و اسلام را بد جلوه بدهند.مقام معظم رهبری این نامه را نوشتند به جوانان چون قلب آنها به حقیقت نزدیک تر است.شما اینها را نماینده اسلام ندانید، نامه مفصل است شما خودتان می توانید مطالعه کنید. در سایت ها و روزنامه های مختلف ، بازتاب این نامه را ببینید.در این نامه از جوانان می خواهند تا اسلام را از مدارک اصلی اسلام ، مورد مطالعه قرار بدهند. از روی قران اسلام و نحوه رفتار رسول خدا حضرت محمد مصطفی(ص) بشناسید.شما جوانان در آینده رهبران این جهان خواهید بود،تلاش کنید تا ا زحقیقت دور نمانید.این بخشی از پیام مقام معظم رهبری بود،مشابه نامه پدرانه ای که امام به گورباچف دادند. نامه ای از روی مهر ودلسوزی ،از سنخ همان نامه هایی که رسول خدا (ص) به سران کشورها وملت های مختلف برای هدایت می دادند. خدا این مرد بزرگ را حفظ کند .این رهبر عزیزمان را که مثل خورشید تابان نورش بر دلها می تابد وکشور ما وجهان را هدایت می کند.خداوند ان شاءالله عمرشان را بلندای آفتاب بگرداند. در همین زمینه هم این نکته را عرض کنم با اینکه بارها ملت ایران از تیم مذاکره کننده و از وزیر امور خارجه تقدیر و تشکر کردندولی جای گلایه باقی است.در زمانی که این روزنامه فرانسوی در سه میلیون نسخه وبه 16 زبان در توهین به پیامبر خدا (ص) چاپ می شود ،آنها پشت میز مذاکره در ژنو می نشینندو کوچکترین اعتراضی به سران امریکا نمی کنندکه به عنوان آزادی بیان ، این همه از جسارت به پیامبر خدا (ص) را پشتیبانی کرده اند.بعد از آن هم در خیابان با آنها هم قدم می زنند.علی رغم اینکه مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده حمایت کردندوآنها را فرزندان خودشان خطاب کردند وما نیز اینگونه هستیم ولی این حرکات و قدم زدن بااستکبار جهانی و شیطان بزرگ آن هم در زمانی که اینقدر توهین می کنند و در سایت های خارجی این همه بازتاب دارد .

مرگ ملک عبدالله واظهارنگرانی آمریکائیها:
یک خبر خوش هم به شما بدهم علیرغم اینکه برای استکبار بسیار ناگوار بود، ملک عبدالله پادشاه عربستان ، فوت کرد .امریکاییها از شنیدن این خبر اظهار ناراحتی کردند، وزیر امور خارجه کشورهای دیگر ،عرض تسلیت فرستادند ولی خوشبختانه دیدیم ملک عبدالله از دنیا رفت و به محض فوتش نفت گران شد .شما ببینید اینها چه برنامه ریزی هایی کردند. یک روایت داریم ،البته نمی دانیم که این ملک عبدالله همان ملک عبدالله روایت باشد .

بشارت نزدیک بودن ظهوروحوادثی که درعالم اتفاق می افتد:
در روایتی از امام صادق (ع) داریم که حضرت فرمودند:هر کس مرگ عبدالله را برای من تضمین کند، من ظهور قائم را برای او تضمین می کنم. سپس فرمود: وقتی عبدالله بمیرد، مردم برای حکومت با کسی توافق نکنند و این اختلاف و درگیری به خواست خدا تا ظهور صاحب الامر (عجل الله) ادامه می یابد. حکومت های چند ساله پایان یافته و تبدیل به حکومت چند ماهه و چند روزه شود. راوی می گوید: سئوال کردم: آیا این ماجرا به طول می انجامد؟ فرمود: هرگز(7). ما نمی خواهیم برای ظهور وقت تعیین کنیم، و خود امام زمان(عج) فرمودند: و اما ظهور فرج به فرمان خدای متعال وابسته و تعیین وقت کنندگان دروغگویند.(8) ولی حوادثی که در عالم در حال اتفاق افتادن است بشارت نزدیک بودن ظهور امام زمان را می دهد. ان شاءالله ما زنده باشیم و با همین چشمهایمان جمال دل آرای یوسف زهرا را تماشا کنیم.

جشن خودکفایی 5000خانواده تحت پوشش کمیته امدادامام خمینی(ره):
دیرزو یک جلسه ای در کرمان بود که جشن خودکفایی 5000 خانواده زیر پوشش کمیته امداد را گرفته بودند، جلسه بسیار جالبی بود.واقعاً باید آفرین گفت به کمیته امداد که در سراسر استان 5000 خانواده را خودکفا کردند.در آنجا با خانمی مصاحبه شد که می گفت: من با وامی که از کمیته امداد گرفتم، توانستم کاری راه بیندازم و 40 کارگر را سرپرستی کنم.واقعاً این برکت امام زمان (عج)است.

کارهای بزرگ ومهم ماندگارحضرت امام راحل:

آقای نیّری که خدا رحمتشان کند،تعریف می کردند که حضرت امام (ره) به من فرمودند : بیا کمیته امداد را راه اندازی کنیم .سوال کردم با چه پولی ما این کمیته را راه اندازی کنیم؟ امام از زیر تشک کیسه پول خُرد را درآورد و گفتند با این پول این کارا انجام بده.هنگامی بیرون آمدم و پولها را شمردم ، دیدم آن قدر کم است که حتی نمی توان تا یک خیابان آن طرف تر ،کرایه بدهم ولی همین را ما مایه برکت قرار دادیم .اکنون که تعداد زیادی زیر پوشش این کمیته قرار گرفته اند و نه تنها در ایران اسلامی بلکه در جاهای مختلف دنیا ،کمیته امداد شعبه دارد و حمایت می کند. واقعاً کارهای امام مثل خودشان بزرگ است.خدا ایشان را رحمت کند.

ازهمین امروزباید به فکرتولید باشید:

این نکته را به همشهریان عزیزمان عرض می کنم ؛جوانان عزیز جویای کار و کارگران دولت برای بعداز ظهر خودتان یک کار تولیدی ،هرچند کوچک راه بیندازید. مخصوصاً کارمندان ، شاید امروز حقوق شما برای گذران زندگی تان کافی باشد ولی بعد از بازنشستگی ،مخارج شما زیاد می شود، بچه ها بزرگ می شوند ،خرج تحصیل و ازدواج آنها پیش می آید و شما با این حقوق بازنشستگی نمی توانید زندگی کنیدو به مشکل بر می خورید. از همین امروز باید فکر تولید باشید.

موقعیت کاردرشهرستان وصنایع پایین دستی:

ما یک بازدیدی از کارخانه واگن سازی داشتیم، بسیار باعظمت بود، دست نماینده وعزیزانی که دست اندر کارهستند درد نکند، چه صنعت بزرگ و مادری در شهرستان پایه گذاری شده است. این کارخانه می تواند برای صنایع پایین دستی ما در شهرستان،نقش صنعت مادر را داشته باشد.بنده به یکی از مسئولین محترم واگن سازی گفتم که چرا شما برنامه ریزی نمی کنید، مثلاً کارگاههای کوچک راه بیندازید تا پیچ ومهره مورد نیاز کارخانه را درست کنند، به هر حال وسایل کوچک بسیاری دریک واگن باری و یا مسافربری و مترو استفاده شده است. گفت: اتفاقاً اگر کسانی این کار را انجام بدهند، برای ما هم بهتر است. چرا تعدادی از جوانان سراغ این کار نمی روند؟ فنی حرفه ای ما می تواند آموزش بدهد . آنها را برای این کار آماده کند. اگر این شهر بخواهد صنعتی باشد و روی پای خودش بایستدوحرف برای گفتن داشته باشد ،جوانان باید روی کار بیایند وفنی حرفه ای باید در این زمینه فعال باشد و به مقتضی صنعتی شدن، پیش برودو 100 کارخانه یا حتی 10 کارخانه کوچک ما داشته باشیم. همان کاری که چینی ها کردند، مشاغل کوچک.یکی از مدیران عالی در کرمان می گفت مااگر بخواهیم با پتروشیمی یک نفر را سر کار ببریم ،باید یک میلیارد هزینه کنیم ولی با مشاغل افراد بیشتری می توانند شاغل شوند. صنایع پایین دستی، هم موقعیت کاری در شهرستان ایجاد می کند ، هم مایحتاج کارخانه های بزرگتر، ارزان تر به دست آنها می رسد. اگر ما دست به دست هم بدهیم ،به کمک خدای متعال و توکل بر او می توانیم موفق بشویم.

رازپیشرفت درزندگی:
دو راز در زندگی ،باعث پیشرفتِ انسان می شود: توکل بر خدا واعتماد به نفس.اگر با توکل پیش رفتیم ، خوردیم زمین باید بلند شویم.تا زمین نخوریم راه رفتن یاد نمی گیریم.ما نباید بترسیم ،بایستی اعتماد به نفس داشته باشیم، ما می توانیم شهرستان را از هر جهت آن طور که شایسته است از نظر صنعتی و کشاورزی به روز کنیم و حرف مقام معظم رهبری را تحقق ببخشیم .

اسراف ونابودی نعمت های الهی:

مطلب دیگر اینکه ما دچار کمبود آب هستیم اسراف در زندگی ما خیلی زیاد است. ما انسانهای مسرفی هستیم ،نعمت چرا از انسان گرفته می شودبخاطر اسراف. در تاریخ داریم که یک قومی ازنعمتهای فراوان بهرمند بودند، ولی شکر نمی کردندو از نان که برکت خدا بود ،بچه هاشون را پاک می کردند. خداوند متعال آنها را چنان به سختی انداخت که همین نانهای آلوده وگندیده را مجبور شدند بخورند.اسراف باعث می شود خدا نعمت را از انسان بگیرد.اسراف از گناهان بزرگ و کبیره است. ما بسیاری از سرمایه هایمان را تلف می کنیم. سعی کنیم زندگی ما زندگی مُسرفانه ای نباشد.

شهادت سردار شهید اسلام الله دادی را داریم، خدا این مرد بزرگ را رحمت کند،تبریک وتسلیت عرض می کنم .

سالگرد یکی از بزرگان این شهر حضرت حجه الاسلام آقای حسن زاده است که مراسمشان بعدازظهر برگزار می شود،باحضور در مجلس سالگرد این بزرگوار از این عالم گرانقدر که خدمات ازرشمندی را در زمان حیات انجام داده است، تجلیل کنیدو فرزندانشان که امروز در نمازجمعه حضور دارند، تشکر وقدردانی می کنم.ان شاءالله خداوند همه عالِمان این شهر استاد بزرگ همه ما حاج اقای جعفری و حاج آقای شاهرخی را بیامرزد،این نماز جمعه ما از نَفَس گرم این مردان بزرگ است که ما را هدایت کردند ودینداری ما را تقویت کردند.

خدایا آنچه که گفتیم وشنیدیم محض رضای خودت قرار بده.

پی نوشت:

1) سوره الانبیاء ،آیه 107/ و ما تو را جز رحمتى براى جهانيان نفرستاديم.
2) سوره التکویر ،آیه 20
3)سوره آل عمران،آیه 31
4)سوره التوبه ،آیه 128/ و به مؤمنان دلسوز و مهربان است.
5)سوره التوبه،آیه 61/ و براى كسانى از شما كه ايمان آورده‏اند رحمتى است.
6) رمضان در تاريخ، ص 237
7)بحارالانوار، ج 52، ص 210
8)کمال الدین ج 2، ص 160 حدیث 4

9)محمدحسین طاهری،ارتباط پیامبراکرم بامسیحیان،تعامل یاتقابل،مجله معرفت،سال نوزدهم،شماره149،اردیبهشت1389،

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b117.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b118.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b119.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b120.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b121.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b122.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b123.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b124.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b125.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b126.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b127.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b128.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b129.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.