سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

ملت ایران ازدیدگاه قرآن و پیامبر(ص)

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 304 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1393.12.02
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی درمراسم گرامیداشت نهم دیماه درنیروگاه برق 93/10/8

http://yascms.ir/emam/gozaresh/a1002.jpg

قال الله الحکیم فی کتابه : " وَإِن تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَيْرَكُمْ ثُمَّ لَا يَكُونُوا أَمْثَالَكُمْ " [1]

توفیقی شد تا در جمع شما عزیزن حضور پیدا کنم و از مدیریت محترم مجموعه ، جناب آقای مهندس حیدری صمیمانه تشکر می کنم .این ماه شریف ، ماه شادی اهل بیت است(ع) را خدمت همه شما بزرگواران تبریک عرض می کنم .

جامعه امروزما محتاج به اخلاق پیامبر(ص):
ان شاءالله که به اخلاق کریمانه پیامبر(ص) نگاه کنیم و اخلاق ایشان را در زندگی شخصی خانوادگی و اجتماعی خودمان پیاده کنیم ما خیلی به اخلاق رسول خدا(ص) محتاج هستیم .پیامبر خدا(ص) خیلی خوش برخورد بودند؛

پیرزنها به بهشت نمی روند:
روزی صفیه عمه پیامبر (ص) به حضور پیامبر (ص) رسید و علاقه مند بود اهل بهشت باشد.پیامبر (ص) فرمودند: پیرزن به بهشت نمی رود.او گریان از محضر پیامبر (ص) خارج شد.بلال حبشی او را در حال گریه دید.پرسید: چرا گریه می کنی؟ گفت: پیغمبر (ص) فرمودند: پیرزن به بهشت نمی رود.بلال نزد پیامبر (ص)آمد و حال پیرزن را بیان کرد.حضرت فرمودند: سیاه نیز به بهشت نمی رود.بلال هم ناراحت شد و هر دو نشستند و گریه کردند.امیر المومنین(ع) آنها را دید و علت ناراحتی شان را سوال کردند،ماجرا را تعریف کردند حضرت علی (ع) فرمودند خداوند اهل بهشت را در سیمای جوانی نورانی، در حالی که تاجی بر سر دارند وارد بهشت می کند، نه به صورت پیر و سیاه چهره و بد قیافه. پیامبر(ص) و همچنین حضرت علی(ع) خیلی اهل مزاح و خوش اخلاق و خوش برخورد بودند. یکی از ایراداتی که به امیرالمؤمنین گرفتند این که می گفتند : امیرالمؤمنین زیاد مزاح می کند وبرای حکومت مناسب نیست.حاکم باید خشن باشد.

شیعیان وغم وشادی اهل بیت(ع):
در روایتی بسیار زیبا از امام علی(ع) نقل شده: هر وقت ما شاد هستیم، شیعیان ما شاد می شوند و هر وقت ما غمگین هستیم غمگین می شوند. [2] ماه، ماه شادی اهل بیت(ع) است بر همه شما مبارک باشد.

شأن نزول چند آیه درارتباط باملت ایران:
خداوند در آیه ای را که ابتدای جلسه، خدمت شما تلاوت کردم، از آینده ملت ایران خبر می دهد .ما در قرآن چندین آیه داریم که شأن نزول آن درمورد ملت ایران است که به بعضی از آنها اشاره می کنم:

*" وَإِن تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَيْرَكُمْ ثُمَّ لَا يَكُونُوا أَمْثَالَكُمْ "[1] اگر روی برتابيد ، به جای شما مردمی ديگر آرد که هرگز همسان شما نباشند
*"وَآخَرِينَ مِنْهُمْ لَمَّا يَلْحَقُوا بِهِمْ ..." [3]و بر گروهی ديگر که هنوز به آنها نپيوسته اند

*" يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَلاَ يَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ" [4] ای کسانی که ايمان آورده ايد ، هر که از شما از دينش بازگردد چه باک ، ،زود است که خدا مردمی را بياورد که دوستشان بدارد و دوستش بدارند در برابر مؤمنان فروتنند و در برابر کافران سرکش ، در راه خدا جهاد می کنند واز ملامت هيچ ملامتگری نمی هراسند. همه این آیات از آینده ملتی خبر می دهد که مانند عرب نیستند؛ هنگامى كه از پيامبر (صلي الله عليه و آله) درباره اين آيه‏ سؤال كردند، حضرت دست خود را بر شانه" سلمان" زد و فرمود:" اين و ياران او و هموطنان او هستند". و به اين ترتيب از اسلام آوردن ايرانيان و كوششها و تلاشهاى پرثمر آنان براى پيشرفت اسلام در زمينه‏هاى مختلف، پيشگويى كرد. سپس فرمود: "لو كان الدين معلقا بالثريا لتناوله رجال من ابناء الفارس" [5] ، اگر دين (و در روايت ديگرى اگر علم) به ستاره ثريا بسته باشد و در آسمانها قرار گيرد، مردانى از فارس آن را در اختيار خواهند گرفت. این آیات و روایات مربوط به زمانی بود که ایرانیان هنوز مسلمان نشده بودند و زردتشتی بودندو بعدها اسلام را با میل و رغبت پذیرفتند و گمشده خودشان را در اسلام دیدند ؛

امتیاز مردم ایران ومکه:
امتیازی که مردم ایران نسبت به مردم مکه داشتند این بود که مردم مکه با زور شمشیر اسلام را پذیرفتند و لی ملت ایران اسلام را اختیاری پذیرفتند و حقایق قرآن را مطابق مطابق با فطرت خود دیدند.

قرآن وخبر ازارتداد عده ای ازمسلمانان:
این آیات خبر می دهد که مسلمانانی که در رکاب پیامبر(ص) هستند به اسلام پشت می کنند ؛ اکنون مسئله این است که مسلمانان زمان پیامبر (ص) از چه چیز ارتداد پیدا کردند؟ نماز که می خواندند ، روزه هم می گرفتند ، جهاد هم می کردند و حج را هم برگزار می کردند، آنها از امامت و و لایتی که پیامبر(ص) مطرح کرده بود، ارتداد پیدا کردند . پیامبر(ص) در غدیر ،مقابل 120 هزار نفر و بارها قبل از آن،یعنی از همان آغاز اسلام،مسئله امامت و لایت را همراه نبوت بیان کرده بودند ؛ از همان ابتدا که حضرت(ص) به پیامبری مبعوث شدند، اقوام خود را جمع کردند و فرمودند: اولین کسی که به من ایمان بیاورد جانشین من خواهد بود. اولین کسی که ایمان آورد امیرالمومنین (ع)بود و در روز عیدغدیر ولایت امیرالمومنین (ع)و 11 فرزندش را مطرح کردند .

بزرگترین ظلم درحق پیامبر(ص):
اهل سنت ادعا کردند که پیامبر(ص)از دنیا رفت و بعد ازخودش کسی را معرفی نکرد ؛ این بزرگترین ظلم در حق پیامبر(ص) بود، چگونه است پیامبر(ص)که همه کارهایشان دقیق بودو 23 سال برای هدایت مردم زحمت کشیدند نگران جانشین بعد از خودشان نباشد و بگویند هرکار که خواستید انجام دهیدو کسی را تعیین نکند . در جنگی که پیامبر پیروز می شدند یکی را به عنوان جانشین خودشان معرفی می کردند و این قدر برای حضرت مهم بود،چگونه می توانستند نسبت به سرنوشت امت اسلامی بعداز خودشان بی اعتنا باشند. مگر حلال محمد(ص)تا قیامت نباید حلال و حرام او حرام باشد؟مگر احکام اسلام مجری نمی خواهد؟مگر ظلمی در جامعه اتفاق نمی افتد؟ به همان دلیلی که نیاز به پیامبر داریم به همان دلیل هم نیاز به امام داریم وباید کسی مجری احکام خدا باشد. به عنوان مثال فرض کنید در یک کارخانه یک دستگاه بسیار مهم را می سازند بالاخره یک کاتالوگ ویک کارشناس هم به همراه دستگاه می فرستند و خدای متعال نیزاز روز اولی که انسان متولد شد تا روزی که همه از دنیا می رویم و حتی بعد از مرگ هم برای ما برنامه ریزی کرده است، چگونه ممکن است بعد از پیامبر (ص) کسی را نفرستد ،چنین چیزی ممکن نیست. مردم عرب زمان پیامبر(ص) با ارتدادی که پیدا کردند، به امامت علی(ع) پشت کردند و آن همه مصیبت پیش آمد ؛ خدا وند از آینده ملت ایران خبر می دهد که مثل مردم زمان پیامبر(ص)نیستند و به امامت و ولایت پشت نمی کنند .

امام خمینی(ره)مهندس ومعمار انقلاب اسلامی:
با این مقدمه ای که خدمتتان عرض کردم امام بزرگوار ما به منصب جانشینی حضرت ولی عصر(عج) انقلاب اسلامی را پایه گذاری و برنامه ریزی وپیاده کردند ؛ هدف این بود که سلام ناب بتواند حاکمیت داشته باشد و در عصری که امام (ره) انقلاب را شروع کردند، همه مردم نا امید شده بودند، دو مکتب بزرگ سیاسی ،حاکم بر جهان بود، یکی مکتب شوروی وکمونیستی و دیگری مکتب سرمایه داری که هر دو مادی بودند و هرکس که می خواست از شرق رهایی یابد به غرب پناه می بُرد. وبالعکس برای فرار از دست غرب به شرق پناه می آورد و اسلام اهل سنت نمی توانست دنیا را اداره کند چرا؟ چون انسداد در اجتهاد داشت و می گویند هرچه ابوحنیفه و احمد حَنبل می گویند همان درست است وبعداز آن هیچ نُوآوری ندارد ولی اسلامی را که امام عرضه کردند منطبق بر فقه شیعه و فقه امام صادق(ع) است که بر پایه اجتهاد پویا ،زمان ، مکان ونیازی است که از طریق عقل و اجتهاد می توانند اسلام ناب را عرضه کنند و امام از این طریق جمهوری اسلامی را به وجود آوردند و مردم هم پذیرفتند ،قیام کردند و نتیجه این شدکه انقلاب اسلامی با هدف ایجاد جمهوری اسلامی شد،مردم مرتب شعار می دادند که ما حاکمیت اسلام را می خواهیم و عالی ترین تفکر سیاسی را به وجود آوردند. فقه اهل سنت می گوید: هر کس که رئیس شد هرچه بگوید خوب یا بد همان درست است و باید از او اطاعت کنیم ولی فقه شیعه می گوید رئیس آن کسی است که سَرِ سوزنی گناه نکند و معصوم باشد و اگر گناه کند خود به خود عزل است و حق حاکمیت ندارد ، فقه شیعه تا این حد پویاست واین است که حضرت امام (ره) می فرمایند: پیرو ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسدودرعصرغیبت فقیه عادل یعنی علم وعدل حاکمیت دارد.

ویژگیهای فقیه درنظام اسلامی:
فقیه آن کسی است که عادل است و خطا در او راه ندارد و اگر خطا داشته باشد خود به خود از ناحیه خدای متعال عزل است و نمی تواند حاکمیت داشته باشد و مردم هم این نظام را پذیرفتند .

اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران:
نظام جمهوری اسلامی یک هدف کوتاه مدت ویک هدف بلند مدت دارد،هدف کوتاه مدت همان استقلال آزادی جمهوری اسلامی بودکه بر پاشد و هدف بلند مدت ، حاکمیت تمدن اسلامی درسراسر جهان ووبا نظارت وزعامت فقیه عادل و زمینه سازی ظهور حضرت صاحب الامر (عج) است که جمهوری اسلامی ایران این توان را دارد که با فقه پویایی که دارد وبا تکیه بر قانون اساسی اش جهان را بر مبنای خواست خداوند اداره کنند.امروز مکتب کمونیست شکست خورده است و تفکر سرمایه داری هم دنیا را به آتش کشیده است و مردم هم ناامید شده اند ، امروزه تنها تفکری که می تواند جهان را ادراه کند وامید بدهد تفکری است که بر مبنای اسلام ناب علوی می باشد که امام بزرگوار ما این را مطرح کردند و این تفکر دشمن زیاد دارد و از روز اولی که مطرح شد چقدر مشکلات برای ما به وجود آوردند : جنگ های داخلی در کردستان از یک طرف و 8سال جنگ تحمیلی از طرف دیگر و امروز هم بحث محاصره اقتصادی . امروز اگر نیروهای کار آمد و مدیران ما زندگی مردم را درست کنند ،انقلاب اسلامی ما به راحتی صادر می شود ما هیچ نیازی به جنگ نداریم وتنها کاری که باید انجام دهیم این است که تفکر اسلام را به جهانیان عرضه کنیم .

مکتب اهل بیت(ع) دنیا را اداره می کند:
اهل بیت می فرمایند: شما خوبیهای ما را به دیگران بگویید مردم خودشان می پذیرند. لازم نیست، بَدِ رهبرانشان را بگوییم همین خوبیهایی را که ما به دنیا عرضه می کنیم حرف حق را می پذیرند .شما نگاه کنید که کجا می توانید مشابه رفتار امیرالمومنین(ع) را پیدا کنید که سه شب متوالی خانواده اش گرسنه بخوابند، با آب افطار کنند و غذای خود را به فقیر بدهند و حضرت(ع) بدون توجه به دین و مذهب آن فقیر فرمودند: انسانی به در خانه من مراجعه کرده است. حضرت زهرا (س) فرمودند بچه ها از گرسنگی می لرزند ولی پدر اهل خیر است و فرمودند: این کسی که به ما مراجعه کرده است جای دیگر نرودو عرق شرمندگی بر پیشانی اش ننشیند، اهل بیت(ع) تا این حد بزرگوار بودند ومکتب اهل بیت اینگونه دنیا را اداره و عدالت ایجاد می کند وامام زمان(عج) هم همین راه را ادامه می دهند .ما ادعا نداریم که اسلام در جمهوری اسلامی پیاده شده است و اسلام به تمام معنا در کشور ما اجرا می شود ، ما می گوئیم که به این سمت در حال حرکت هستیم ، به سمتی که مکتب امیرالمومنین وحضرت زهرا است و زمینه را آماده کنیم ؛ مردم جهان باید بپذیرند و یک الگو را ببینند . اگر در نظام جمهوری اسلامی که سالها آقا بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح می کنند ،گِرِه از مشکلات اقتصادی باز کنند .نظام جمهوری اسلامی ، مکتب علوی و فاطمی الگوی جهان خواهد شد . بیداری اسلامی بر همین مبنا شکل گرفت ،مردم حق را می پذیرند و خوبی را می بینند ؛

دشمنان وبرنامه ریزی علیه نظام اسلامی:
دشمن نمی تواند این نظام را تحمل کند چون جمهوری اسلامی مخالف با ظلم است ،جنگ را بر ما تحمیل کردند و از طریق جنگ و محاصره اقتصادی نتوانستند کاری از پیش ببرندو تنها راه رادر این دیدند که از طریق خودِ ملت و شورشهای داخلی اقدام کنند ،برنامه ریزی کردند، همانطور که در شوروی انقلاب مخملی به راه انداختند و از طریق حضور مردم در انتخابات و واختلافات بعدازانتخابات رنگ های مختلف می آمدند و آن کشور را ساقط کردند ، همین برنامه را هم در ایران داشتند ، برنامه ریزی حساب شده بود منتهی موقعیت نیاز داشت. وقتی انتخابات برگزار شد، بنده آن زمان امام جمعه کوهبنان بودم و گفتند تقلب شده است، جمع شدند و برنامه این شد که صندوق های رای را شمارش کنند و ببینند آیا واقعاً تقلبی صورت گرفته است یا نه، من آنجا حضور داشتم و صندوق ها باز وشمارش شد و خدا می داند که حتی یک رای هم جابجا نشده بود ،چگونه است که تا کنون این همه انتخابات برگزار کرده ایم ، آقای خاتمی،آقای هاشمی وحتی بنی صدر هم از طرق همین انتخابات ،انتخاب شدند ،آن زمان تقلبی صورت نگرفت واکنون تقلب شده است؟ نظام اسلامی را در دنیا به عنوان یک نظام متقلب معرفی کردند نظامی که از برکت امام و شهدا است را متقلب معرفی کردند. بنی صدر یک جمله ای دارد و می گوید: اول اعتراض به انتخابات بود ولی رفته رفته به اصل نظام اسلامی اعتراض شد ,قانون اساسی راه را به ما نشان داده و نگفته است که مردم را دعوت به شورش کنید و منافقین هم در سراسر دنیا جمع شده بودند تا انقلاب اسلامی وجمهوری اسلامی را سرنگون کنند ،این آقایانی راکه امروز ما به عنوان سران فتنه می شناسیم ، خدای ناکرده اگر اتفاقی افتاده بود و منافقین مثل خوارج زمان حضرت علی (ع) بر ایران مسلط شده بودند ، چه اتفاقاتی رخ می داد مثل سوریه که سَرِ جوانان شیعه را بریدند و با آن ماشین های خود تزئین کردند و در عراق هم دختران را به عنوان کنیز فروختند ،اینها وقتی بر جمهوری اسلامی مسلط می شدند به آقای موسوی هم رحم نمی کردند ؛ دشمن هدفش نابودی نظام اسلامی است و بارها هم اعلام کردند که ریشه این ملت باید خشکیده شود .اینها از امام و جمهوری اسلامی سیلی خوردند ، ملت ما، آمریکایی ها را با خفت بیرون کرده بود و بعد از انتخابات وقتی زمینه را مهیا دیدند،ببینید چه اتفاقاتی افتاد وچه شعارهایی دادند ، مرگ بر اصل ولایت فقیه سر دادند و یا شعار استقلال آزادی جمهوری ایرانی سر دادند ،یعنی ما اسلام را نمی خواهیم . ما صدها هزار خون دادیم تا اسلام ناب محمدی بر ما حاکم باشد و ایرانی هم اگر افتخاری دارد که نظامی از برکت امیرالمومنین و پیامبر دارد و ما هم همان را می خواهیم ، یا اینکه در روز عاشورا حرمت امام حسین را شکستند و هلهله کردند که واقعا چگونه می توانند جواب دهند .

بصیرت مردم درنهم دیماه طومار فتنه راجمع کرد:
قبل از نهم دی اینها چند ماه کشور را به التهاب کشیدند و دشمن را بر علیه نظام جمهوری اسلامی تحریک کردند تا اینکه مردم کار را تمام کردند وحتی کسانی هم که به آقای موسوی و کروبی رای داده بودندهم به میدان آمدند،چون اسلام برای آنها مهمتر بود و امام(ره) و اهل بیت را از همه بیشتر دوست داشتند؛ وقتی که مردم دیدند اصل نظام در خطر است به میدان آمدند و شعاری که دادند واقعاً کار را تمام کردوفتنه را ،همین حضور مردم خاموش کرد که این را بصیرت و آگاهی می گویند ،در قرآن است که: این ملت مثل ملت زمان پیامبر نیستند که به ولایت پشت کنند و علی را کنار گذاشتند ولی این مردم اهل بیت را تنها نگذاشتند ویک امتحان بزرگی بودو ارزش کار خیلی بالا بود ،هدف نابودی نظام جمهوری اسلامی بود و آنها نابودی اصل نظام ولایت فقیه را می خواستند و مردم که به میدان آمدند ، طومار فتنه جمع شد ویک صحنه امتحان غدیر بود ونهم دی در واقع یک پیمانی با رهبر وامام عزیزمان بود، این بود که فتنه به لطف الهی جمع و طوری شده است که مردم خودشان سران فتنه را نمی پذیرند و حرف آنها را قبول نمی کنند .نهم دی که روز بصیرت نامگذاری شده است در واقع یک غدیر ویک کربلا بود، منتهی درآن کربلا مردم امام حسین(ع) را رها کردند ولی دراین کربلا مردم به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) ومقام معظم رهبری پیوستند و به دشمن نه گفتند و این عظمت ملت ایران است .ان شاءالله که خدای متعال توفیق دهد وبتوانیم و در مراسم نهم دی حضور پیدا کنیم و وظیفه خودمان را به انقلاب ادا کنیم .

« والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پی نوشت:

[1] - سوره محمد، آیه 38

[2]- ان الله، عزوجل، اطلع علی الارض، فاختارنا و اختار لنا شیعة ینصروننا و یفرحون لفرحنا و یحزنون لحزننا و یبذلون انفسهم و اموالهم فینا. اولئک منا و معادهم الینا/ جامع الاخیار، ص 508، ح 1410

[3] - سوره الجمعه، آیه 3

[4] – سوره المائده ،آیه 54

[5] - قرب الإسناد، ص 53؛ بحار الأنوار، ج 64، ص 175

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.