سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مساجد ودرخشندگی آن درقیامت

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 257 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1393.12.06
 
سخنرانی حجت الاسلام ابراهیمی در مراسم نماز جماعت سقاخانه حضرت ابوالفضل(ع)93/11/29


http://yascms.ir/emam/gozaresh/a1002.jpg


مساجد ودرخشندگی آن درقیامت:

روایتی داریم از محمد منکدر که می گوید: «در شبی بسیار تاریک به سوی مسجد می رفتم؛ دیدم ابا جعفر محمد بن علی (باقر العلوم) به سوی مسجد می رود. من بر سرعت خود افزودم تا به آن حضرت رسیدم و بر آن حضرت سلام کردم. حضرت جواب سلامم را داد و فرمود: «یَا مُحَمَّدَ بْنَ الْمُنْکَدِرِ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ بَشِّرِ الْمَشَّاءِینَ إِلَی الْمَسَاجِدِ فِی ظُلَمِ اللَّیْلِ بِنُورٍ سَاطِعٍ یَوْمَ الْقِیَامَةِ؛(1) ای محمد بن منکدر! پیامبر خدا(ص) فرمودند: بشارت ده به کسانی که در تاریکی شب به مساجد می روند که آنها در قیامت نوری درخشنده دارند.

نور انسان وتاریکی قیامت:

در روز قیامت خورشید وماه وستارگان همه از بین می روند « إِذَا الشَّمْسُ كُوِّرَتْ »(2) چون خورشيد بی فروغ شود ، «وَإِذَا النُّجُومُ انكَدَرَتْ » (3) هرکسی باید ازخودش نور داشته باشد واز نور دیگری نمی توان استفاده کند، قرآن کريم در این باره می‌فرماید: «يَوْمَ تَرَى الْمُؤْمِنينَ وَ الْمُؤْمِناتِ يَسْعى‏ نُورُهُمْ بَيْنَ أَيْديهِمْ وَ بِأَيْمانِهِمْ ...» (4) «يَوْمَ يَقُولُ الْمُنافِقُونَ وَ الْمُنافِقاتُ لِلَّذينَ آمَنُوا انْظُرُونا نَقْتَبِسْ مِنْ نُورِكُمْ قيلَ ارْجِعُوا وَراءَكُمْ فَالْتَمِسُوا نُوراً ...»(5) مؤمن در روز قيامت که خورشيد و ماه و ستارگان همه خاموشند، با اين نور که در دنيا براي خود فراهم کرده راه را مي‌پيمايد (مثل این دنیا چراغ برق ولامپی وجود ندارد که همه جا را روشن کند و هرکسی باید روشنایی را از دنیا با خودش ببرد) و آن کساني که نور ندارند مي‌گويند اجازه دهيد ما از نور شما استفاده کنيم و مؤمنين جواب مي‌دهند ما اجازۀ اين کار را نداريم. اين نور بايد در دنيا تهيه شود.( دنیا ، دنیای انعکاس است)

کسب نور:

یکی از مکانهایی که انسان را نورانی می کند درتاریکی به مسجد رفتن برای شرکت درنماز جماعت است، یکی از برکات حضور درنماز جماعت این است که انسان را درخشنده می کند ونور می دهد،در قیامت چهره انسان مومن،متدین ومسجدی مثل خورشید می درخشد .

ثواب جماعت:

خواندن نماز به جماعت ثواب آن ازچهل سال نماز فرادی بالاتر است وحالا اگر کسی نور می خواهد درمسجد حضور پیدا کند .ان شاء الله که این نماز جماعت ازهمه قبول باشد ونمازجمعه را هم که سَرامد همه نمازها است ،فراموش نشود.

ذکر شریف یا وهّاب:

یک ذکر را هم می گویم برای اینکه جیب های شما از رزق وروزی خالی نشود وتجربه هم شده است که 14مرتبه ذکر" یا وهّاب"بعد ازهرنماز (یعنی ای خدای بخشنده)هیچ گاه جیب های شما از پول خالی نمی شود واین را تجربه کنید.

ذکر حّی وحیات طیبه:

یکی از اسمهای خداوند که حیات طیبه به انسان می دهد ذکر شریف" یا حّی" است(یعنی ای خدای زنده)، مداومت بر این ذکر قلب انسان را زنده ونورانی می کند که عدد آن ،18مرتبه است. خداوند در قرآن کريم مي فرمايد: وَ للهِ الاَسمَاءُالحُسني فَادعُوهُ بِهَا (6) براي خدا نامهايي است نيکو خدا را به اين نامها بخوانيد. صلوات برمحمد وآل محمد.



پی نوشت:

1- مستدرک الوسائل، میرزا حسین نوری، آل البیت، قم، 1408 ق، ج3، ص364

2- سوره التکویر ، آیه 1

3- سوره التکویر، آیه 2

4- سوره الحديد ،آیه 12

5- سوره الحديد،آیه 13

6-سوره الاعراف، آیه 179

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.