سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

اهمیت بهداشت در شهر

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 1028 مرتبه
دسته: خانوادهتاریخ: 1388.11.03
 
بسم الله الرحمن الرحیم
جلسه بهداشت عمومی مورخه 88.9.10
پیشاپیش اعیاد آینده خصوصا عید غدیر را تبریک عرض می نماییم . خدمت فرماندار محترم و همه حضار و خواهر مکرمه ، انشاالله این جلسه مایه خیر و برکت برای شهرستان ما باشد.اولا از شهرداری به خاطر زحماتی که می کشند تشکر می کنم با توجه به مشکلاتی که دارد کمبود بودجه ای که دارد و به خاطر جدول گذاری خیابان هم تشکر می نماییم . مطلب بعدی بهداشت و شهر سالم ، آب و هوای سالم اینها حق مردم و حق شهروندی است که از بهداشت محیط و مکان زندگی اش آنچه در توان ما است باید بگذاریم وکم نگذاریم در این زمینه ، وضعیت زباله در این شهر وضعیت خوبی ندارد و حالا من دنبال این نیستم دستگاهی را یا کدام دستگاهی را باید بگوییم مقصر است و یا دستگاهی کم کاری می کند نه خدا شاهد است . من در این وادی و بحث وارد نمی شوم ولی کیفیت کیفیت نامطلوبی است .


http://yascms.ir/emam/gozaresh/301.JPG


ممکن است مردم کوچه و محله بر اثر عادت یک مرض ، یک ناهنجاری عادت کردند براایشان خیلی مهم نباشد . ولی وقتی یک کسی از بیرون وارد می شود این منظره را می بیند .وضع بدی دارد و مشمئز کننده است . حالا شهری که مدعی فرهنگ بالا است تحصیلات بالا است، اشخاص نخبه ای در سراسر کشور حرف برای گفتن دارند این واقعا قابل قبول نیست ، قابل تحمل هم واقعا نیست وقتی از یک جایی می رویم می بینیم مردم هم همینطور بی اعتنا زباله را می ریزند حالا دستگاهای مربوطه باید همکاری بکنند روی این جهت من گله مند بودم . انشاالله این جلسه مایه خیر و برکت باشد .هدف این است که این مشکل برطرف شود . این با کمک هم و دستگاههای مربوطه شبکه بهداشت ، نیروی انتظامی ، دادگستر ، شهرداری ، همه آنهایی که در راس کار هستند و مدیریت می کنند بالاخره این مشکل را به یک صورتی حل کنیم این پذیرفتنی نیست مثلا ما بگوییم بودجه نداریم . نمی شود بهداشت چشمش را بگذارد روی هم و رد بشود این نمی شود . واقعا این حق طبیعی مردم که زندگی می کنند در شهر پاک و تمیز زندگی کنند اگر خودشان هم مشکل دارند ما باید راهنما یشان کنیم از طریق مساجد ، نماز جمعه ، تبلیغات در سطح شهر می توانیم . کاری که خارجی ها دارند می کنند افرادی که به خارج مسافرت می کنند و به کشورهای دیگر دارند می روند به عنوان توریست شخصی از اینها می گفت : ما یک دستمال کاغذی از شیشه اتوبوس بیرون انداختیم راننده اتوبوس فورا ایستاد و گفت بیایید پایین و آن زباله ای که انداختید بردارید . اگر بنا شد هر کسی یک دستمال کاغذی بریزد و این نظافت را که اسلام به ما یاد داده است . دین به ما یاد داده است از ایمان ما باید بجوشد ، خوب آنها عمل می کنند ولی ما عمل نمی کنیم واقعا نمی شود بالاخره هر کاری به هر طریقی هست .این مشکل را به هر نحوی که صلاح است هر دستگاهی باید ساماندهی کند ،انشاالله و همه دستگاهی هم آن موظفی شان را انجام بدهند اغماض نباید در این کار صورت بگیرد اگر ما سخت گیری بکنیم درست می شود . راهنمایی و رانندگی یک سخت گیری کرد و همه کمربند می بندند یک زمانی ما اصلا کاری به کمربند هم نداشتیم ولی سخت گیری ، جریمه هر دستگاهی هر جور که هست سخت گیری کند برای سلامت مردم است .
بحث سلامت و بهداشت این چیزی نیست که ما بخواهیم اغماض می کنیم اگر مکانی باید عقب نشینی کند عقب نشینی کند اگر قانون است باید اجرا شود خدمتتان عرض شود این آبهایی که از بالا سرازیر می شود شهر را ناامن می کند و مشکلاتی را برای مردم ایجاد می کند اگر باید به هر طریقی باید ساماندهی شود ، ساماندهی شود و من هم با نماینده صحبت کردم اگر باید بودجه بگذاریم بالاخره وقتی که پی گیری کنیم درست می شود وقتی رها کنیم رهاست ولی وقتی جدی باشد کاری انجام بدهیم و همه پایی کار باشند درست می شود چرا درست نشود چطور جاهای دیگر توانستند درست کردند ما نتوانیم درست کنیم باید پای کار باشیم برنامه ریزی داشته باشیم مرحله به مرحله ان شاالله درست می شود ما خواهشی داریم این بحث را جدی بگیرید ، بحث بهداشت و مسائل محیط بحثی قابل گذشتی واقعا نیست . کوچه ها ، نظافتش ، آسفالتش ، راحتی مردم و جوانها باید مد نظر باشد.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.