سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

نتیجه دوست داشتن حضرت فاطمه(س)

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 463 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1393.12.25
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در دبیرستان پسرانه شاهد زرند93/12/16


http://yascms.ir/emam/gozaresh/a1002.jpg


الحمدلله والصلاة والسلام علی رسول الله وعلی اله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، السلام علیک یا فاطمة الزهرا(س)سیدة النساء العالمین

قالت فاطمة الزهرا (سلام الله علیها): «حُبّب اِلَيَّ مِنْ دنياكُم ثلاثُ: تلاوة كتاب الله والنّظر فی وجه رسول الله والانفاق في سبيل الله» (1)
از اینکه خدای متعال توفیقی عنایت فرمود تا درجمع شما دانش آموزان وفرزندان عزیز حضور پیدا کنم خدای متعال را شکر گذارم. از جناب حجت الاسلام والمسلمین مهدیزاده که زمینه حضور بنده را درجمع شما عزیزان فراهم نمودند صمیمانه تشکر وقدردانی می کنم .

سه چیز محبوب در نزد حضرت فاطمة(س):

در حدیثی را که خدمت شما عرض کردم ، حضرت زهرا(س) می فرماید : سه چيز از دنياي شما محبوب من گشته است: تلاوت كتاب خدا، نگاه به صورت رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) و انفاق در راه خدا؛ ما نیز شیعه امیرالمومنین وحضرت زهرا(س) هستیم، پس باید به این سه مورد اهمیت بدهیم.

نتیجه دوست داشتن حضرت فاطمه(س):

پیامبر خدا(ص) فرمودند: «مَن اَحَبَ فاطِمة اِبنَتی فَهُوَ فِی الجَنَة مَعی ...» (2) هر کس فاطمه (س) دخترم را دوست بدارد، در بهشت با من است . ما باید کاری کنیم که دنیا به سمت امیرالمومنین (ع)وحضرت زهرا(س) برود ،باید کاری کنیم تا خوبی های اهل بیت را به دنیا برسانیم ، چه کسی باید این کار را انجام دهد؟یک شیعه با غیرت ومُحب علی(ع) باید یکپارچه آتش باشد ودنیا را به مسیر هدایت ببرد، اولاً خودمان باید نسبت به حضرت زهرا(س) وحضرت علی(ع)مطالعه داشته باشیم وتحقیق کنیم.

تعریف جُرجُرداق مسیحی درباره امیرالمومنین(ع) :

در دنیا خیلی ها مسلمان هم نیستند ولی عاشق امیرالمومنین(ع) هستند .جُرجُرداق مسیحی نویسنده کتاب «عَلی صُوتُ العِدالَةِ اِلانسانِیَه» این مرد عاشق امیرالمومنین(ع) است که برای امیرالمومنین(ع) شعر می سراید که می گوید: من عاشق فضیلت و خوبیها هستم ، سرچشمه فضیلت را علی(ع) دیدم، سرچشمه همه خوبیها را در رخ علی(ع) دیدم. به این جهت برای علی (ع) من شعر می گویم. این مسیحی که عاشق امیرالمومنین(ع) است. می گوید: علی(ع(مونس همه دوران زندگیم بوده است. بعد می گوید «لَستَ بِقَوُمٍ وَلا لِدینِ اَنتَ لِلناسِ اَجمَعین» می گوید: علی شما مال یک فرقه و گروهی خاص نیستی، علی تو برای یک دین نیستی، علی تو برای همه مردم هستی، «اَنتَ لِلّناسِ اَجمَعین»، تو برای همه مردمی، بعد این جمله ناب را بیان می کند: ای جهان چه می شد اگر همه نیروهایت را در هم می فشردی و در هر روزگاری شخصیتی مانند علی(ع) به عالم می بخشیدی. حاشا که روزگار فرزندی مانند تو بزاید. این تعریفی است که جُرجُرداق مسیحی درباره امیرالمومنین(ع) دارد. چرا ما نباید چنین کارهایی را انجام دهیم.

رساندن خوبیهای اهل بیت (ع) به دنیا:

طبق روایات خود ائمه ، اگر ما خوبیهای آنها را به دنیا بگوییم ، خود مردم جذب می شوند، شما دلتان نمی خواهد هدایتگرو راهنما باشید؟ چه کسی باید به افرادی که در دنیا هستند وهیچ اطلاعاتی هم از شیعه ندارند ،اطلاعات بدهد، باید به جای استفاده منفی از اینترنت یک پارچه آتش بشوید ، زبانهای دنیا را خوب یاد بگیرید وبا جوانان مثل خودتان در دنیا ارتباط برقرار کنید وبگوئید ما اینها را داریم اگرشما هم دارید بیاورید، خوبیهای اهل بیت را به دنیا بگوئید ونمی خواهد که نقاط ضعف دین های دیگر را بگوئید بلکه فقط خوبیهای دین خودتان را بگویید .من یک نمونه از خوبی حضرت زهرا (س) را عرض می کنم، دنیا شیفته حضرت زهرا(س) می شود،اهل بیت خیرخواه ودوستدار مردم بودند ، خودِ حضرت زهرا(س) هم نسبت به مردم عشق داشتند.

بخشش وسخاوت حضرت زهرا(س) وامیرالمومنین (ع):

یک داستان را عرض کنم که حتماً شما ان را شنیده اید ،روزی امام حسن(ع) و امام حسین (ع) در دوران طفولیت بیمار شدند، پیامبر اکرم (ص) به همراه تنی چند از اصحاب به عیادت آنان رفتند و به حضرت علی(ع) پیشنهاد فرمودند تا برای شفای آن دو بزرگوار نذر کنند که روزه بگیرند. حضرت علی (ع)، فاطمه زهرا (س) و فِضه ـ کنیزشان ـ چنین نذر کردند: اگر حسن و حسین بهبودی یافتند برای خدا سه روز روزه می گیریم(3). امام حسن و امام حسین ـ علیهما السلام ـ شفا یافتند. حضرت علی (ع) و اهل او نذرشان را ادا کرده و روزه گرفتند، روز اول را روزه گرفتند، هنگام افطار مسکینی درب خانه آمد، فردای آن روز، دومین روزه نذری خود را گرفتند، شب هنگام، آنگاه که خواستند افطار کنند، یتیمی درب خانه آمد ، روز سوم هم یک اسیر غیر مسلمان به درب خانه آنها آمد و درخواست غذا کرد و آنان هر سه روز، ایثارگرانه افطار خود را در راه خدا دادند. حضرت علی (ع) به کافر اسیر هم به چشم یک انسان نگاه کردند وفرمودند: انسان نیازمندی برای دریافت کمک به در خانه ما آمده است و کرامت دارد، این عمل را حقوق بشر می گویند .این بخشی از کار بود، بخش دیگر ارزش والای کار را نگاه کنیدکه می فرمایند: «اِنَّما نُطعِمُکُم لِوَجهِ اللّهِ لا نُریدُ مِنکم جَزاءً وَ لا شُکُوراً»(4)؛ ما به خاطر خدا به شما غذا می دهیم و از شما تشکر و پاداشی نمی خواهیم .این است بخشش ، بزرگی ، انسانیت و سخاوت اهل بیت رسول خدا(ص).کجای عالم می توانید چنین انفاقی را پیدا کنید. این واقعاً چه اخلاصی است اگردنیای بشریت چنین نمونه هایی را دارد عرضه کند، خوب چه کسی باید اینها را به دنیا برساند؟من و شما باید برسانیم وباید برای امیرالمومنین(ع) یکپارچه آتش شویم وازمکتب ولایت وامامت امیرالمومنین (ع) دفاع کنیم.

شُبهات وهابیت علیه حضرت زهرا(س)وامیرالمومنین(ع):

امروز شما اگر در فضای مجازی جستجو کنید شبهات وهابیت علیه حضرت زهرا(س) وامیرالمومنین(ع) چقدر زیاد است،چه کسی باید جواب بدهد وکار کند؟ما شیعه هستیم ،مابچه های زهرا وعلی هستیم ،ما باید دفاع کنیم.مادانشجویان را از اینجا به مکه می بریم ، مثل بیدهستند ،چند کتاب که درمورد اهل سنت به آنها دادند فوری اعتقادتش برمی گرددچرا؟ چون ما کارنکرده ایم ، تحقیق نکرده ایم ، حقانیت اهل بیت را مطالعه نکرده ایم ، ما خوبیهای اهل بیت را مطالعه کنیم وبه دنیا برسانیم ، من در اینترنت یک مطلبی را می خواندم که نوشته بود وقتی که کسی را چشم می زنند مثلاً برای اینکه چشم نخورد به تخته می زنند وبعد نوشته بود که من از آن فرد که انگلیسی بود سوال کردم، شما چه کاری انجام می دهید ؟گفت: ما هم به تخته می زنیم گفت: شما هم به تخته می زنید؟ گفت : بله ولی می دانید ما برای چه به تخته می زنیم گفتم :نه گفت : ما می گوییم این صلیب است، مابه تخته صلیب می زنیم ومی گوییم تخته صلیبی حضرت عیسی ،تو به ما کمک کن .باید کار وتحقیق و بررسی کنید .شما باید برای امیرالمومنین وحضرت زهرا(س) یکپارچه آتش بشوید وعاشق آن دو بزرگوار شویدوعاشق مکتب امامت ولایت شوید.

تأثیر بیان و شخصیت علی(ع) در قبول اسلام:

در سال دهم هجری پیامبر اکرم(ص) خالد بن ولید را همراه جمعی برای دعوت به اسلام، به یمن فرستادند. خالد مدت شش ماه در دین به تبلیغ اسلام مشغول بود، اما حتی یک نفر به او پاسخ مثبت نداد. وقتی این خبر به پیامبر اسلام(ص) رسید بسیار ناراحت شدند و علی(ع) را به جای خالد به یمن فرستادند. براء بن عازب می گوید: وقتی خبر ورود علی(ع) به مردم یمن رسید آنها آماده شنیدن حرفهای او شدند. علی بن ابیطالب(ع) پس از خواندن نماز صبح، برای مردم یمن درباره اسلام و احکام نورانی آن صحبت کردند. شیوایی کلام آن حضرت که همراه با محکم ترین استدلال ها بود، چنان در جمع حاضر اثر گذاشت که در همان روز نخست، همه افراد قبیله هَمدان (بزرگترین قبیله یمن) مسلمان شدند. وقتی که خبر مسلمان شدن قبیله همدان را به پیامبر(ص) دادند، حضرت بسیار خوشحال شدند و سجده شکر به جای آوردند. طولی نکشید که قبایل دیگر یمن نیز دعوت علی(ع) را پذیرفتند. بدین ترتیب افتخار و راهنمایی مردم یمن به اسلام نصیب علی بن ابیطالب(ع) شد.همچنین پیامبر فرمودند:« ای علی، با هیچ كس جنگ نكن تا این كه او را به اسلام دعوت كنی و به خدا سوگند اگر یك نفر به دست تو هدایت شود، برای تو بهتر از آن چیزی است كه خورشید برآن می تابد، در حالی كه ولایت تو را پذیرفته باشد. »(5) ما باید در این مسیر حرکت کنیم ، جلسات قرآنی را در بین خودتان داشته باشید، هرچندوقت یکبار یک دعای ندبه برگزار کنید. ما یک زمانی درهمین زرند درس می خوانیدم که سوم راهنمایی بودم ویک دعای ندبه ای داشتیم که چقدر اثرداشت،بالاخره تحقیق وبررسی کنید ومعارف اهل بیت را بشناسیدچراکه دشمن از طُرُق مختلف درحال تخریب شیعه است ودائماً شیعه را زیرسوال می بردکه اگر تلاش نکنیم وبه خود نیاییم، عقب خواهیم ماند، دنیا به سمت دیگران می رود ،چرا ما کوشش نکنیم ،این وظیفه ای است که بچه های فاطمه(س)باید مد نظر داشته باشند.

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی وما رستگار.


پی نوشت:

1- سه چيز از دنياي شما محبوب من گشته است: تلاوت كتاب خدا، نگاه به صورت رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) و انفاق در راه خدا / وقايع الايام- ص 295

2- بحارالانوار،ج 27، ص 116

3- تفسیر کشاف، جار اللّه زمخشری، جلد 4، صفحه 670.

4- سوره الانسان،آیات 8 و9

5- قَالَ قَالَ أَمِیرُ الْمُۆْمِنِینَ علیه السلام بَعَثَنِی رَسُولُ اللَّهِ ص إِلَى الْیَمَنِ فَقَالَ یَا عَلِیُّ لَا تُقَاتِلَنَّ أَحَداً حَتَّى تَدْعُوَهُ إِلَى الْإِسْلَامِ- وَ ایْمُ اللَّهِ لَأَنْ یَهْدِیَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى یَدَیْكَ رَجُلًا خَیْرٌ لَكَ مِمَّا طَلَعَتْ عَلَیْهِ الشَّمْسُ وَ غَرَبَتْ وَ لَكَ وَلَاۆُهُ یَا عَلِی/ وسائل الشیعه ج 15 ص 43


http://yascms.ir/emam/gozaresh/b442.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b443.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.