سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

جایگاه اهل بیت در جامعه اسلامی

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 429 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1393.12.16
 
خطبه های نمازجمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم زرند مورخه 93/12/15


http://yascms.ir/emam/gozaresh/a1002.jpg


اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِسِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّموَا عَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

قال رسول الله (ص): اِجعَلُوا آلِ بَیتی مِنکُم کَمَکانِ الرَأسِ مِنَ الجَسَد وَ مَکانِ العَینَین مِنَ الرَأس. فَاِنَّ الجَسَد لایَهتَدی اِلّا بِالرَأسِ وَلا یَهتَدیِ الرَأسِ اِلّا بِالعَینَین.(1)

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

السلام علیک یا صاحب الزمان، السلام علیک یا فاطمه الزهرا سیده النساء العالمین

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج)،سلامتی رهبر عزیز وبزرگوار مان،شادی روح امام راحل عظیم الشان،شادی ارواح طیبه شهدا وشهدای والا مقام شهرستان وشهدای والامقامی که بستگانشان امروزدر نماز جمعه حضور دارند ،شادی ارواح مطهر دوشهید گمنام شهرستان ،شادی ارواح مومنین ومومناتی که اهل نمازجمعه بودند واز دنیا رفتند وسلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی ،سلامتی خودتان خانواده ، فرزندانتان و برآورده شدن حاجات و رفع و دفع بلاها اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال این حضور مؤمنانه و باشکوه ،این خطبه ،این نشستن واین سکوت را در لحظات اجابت دعا از همه ماقبول بگرداند وذخیره ای ارزشمند برای دنیا وآخرت، برای اول لحظه ورود ما به محضر پروردگار عالم ، ان شاءالله قرار بگیرد، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد.
ایام سوگواری و عزاداری بر حضرت زهرا (س) و دهه فاطمیه اول است. هفته گذشته در مورد حضرت زهرا(س) از منظر رسول خدا (ص)مطالبی را خدمت شما عزیزان و بزرگواران عرض کر دم. این هفته هم به خواست خدای متعال در این زمینه مطالبی را خدمت شما عرض می کنم .

جایگاه اهل بیت درجامعه اسلامی:

روایتی که در ابتدا از پیامبر اعظم(ص) خدمتتان عرض کردم.جایگاه اهل بیت ،خصوصاً جایگاه امیرالمومنین و جایگاه حضرت زهرا را در جامعه اسلامی تبیین می کند. پیامبر خدا (ص)می فرماید: « اجعلوا آل بیتی منکم کمکان الرأس من الجسد» جایگاه اهل بیت من مثل جایگاه سر نسبت به بدن است. بدنی که اگر یک لحظه سر را نداشته باشد ، حیات جسمی و مادی اش را از دست می دهد و از بین می رودو همین طور می فرمایند : « و مکان العینین من الرأس.» مکان و جایگاه اهل بیت من مانند مکان دو چشم است نسبت به سر؛ باز اگر سر باشد و چشم نباشد انسان راه از چاه تشخیص نمی دهد. جامعه به این رأس و چشم نیاز دارد .راس جامعه اسلامی اهل بیت هستند . این به این معنی است که خانواده ها و مردم ، جامعه سیاسی و اقتصادی باید به این رأس یعنی،اهل بیت اقتدا کنند. امیرالمومنین و حضرت زهرا الگویی برای جامعه اسلامی هستند.اگر از آنها جدا شویم گمراهیِ صد در صد نصیب جامعه انسانی وجامعه مسلمان خواهد شد.

ازدواج آسان وبه موقع:

درسهای فراوانی را ما می توانیم از زندگی حضرت زهرا و امیرالمومنین(ع) بیاموزیم .یکی از درسهای بزرگی که امروز ما به آن نیاز داریم ،بحث ازدواج آسان و به موقع است. حضرت زهرا خواستگارهای زیادی داشتند .ازافراد و طبقات مختلف ولی پیامبر(ص) فرمودند، امر ازدواج ایشان به عهده خداوند متعال است. افراد ثروتمندی برای ازدواج با حضرت زهرا می آمدند و مهریه های خیلی بالا هم پیشنهاد می دادند ولی پیامبر می فرمودند امر ازدواج حضرت زهرا با خدای متعال است. تا اینکه امیرالمومنین به خواستگاری آمدند که جریان آن را همه شما شنیده اید، من فقط بخشی از جریان ازدواج ایشان را خدمت شما عرض کنم.

نحوه ازدواج حضرت زهرا(س):

پیامبر بعد از مشورت با حضرت زهرا و قبولِ ازدواج با امیرالمومنین(ع) از ناحیه این بزرگوار ، به حضرت علی (ع)فرمودند : یا علی برای مهریه چه چیزی داری؟ علی(ع) گفتند : شما بهتر می دانید ، یک شمشیر و زره و شتر . پیامبر گفت : تو احتیاج به شمشیر و شتر داری ولی احتیاج به زره نداری زیرا شجاع هستی (در گذشته برای در امان بودن بدن جنگاوران از شمشیر در جنگ ها از زره هایی استفاده می کردند که از حلقه های فولادی ساخته شده بود) پیامبر (ص) فرمودند: پس زره ات را بفروش و مقدمات ازدواج را فراهم کن . ایشان زره را به پانصد درهم فروختند و همین را مهریه حضرت زهرا قراردادند و این شد مهر السُنَه و بخشی از این پول را جهاز و بخشی را لباس و بخشی را هم عطر ولازم آرایشی خریدند. پیامبر خدا (ص)جهاز را دیدند فرمودند خدایا مبارک گردان برخاندان من که مهمترین وسایلشان سفالی و از جنس سفال است.امروز من و شما بر سر سفره حضرت زهرا نشسته ایم. برادران و خواهران پیامبر سعی بر آسان برگزار شدن ازدواج داشتند. اسیر قید و بندها نباشید تا سن ازدواج بالا نرود و مشکلاتی دامن گیر جامعه نباشدو سختگیری نباشد .

مهریه معنوی:

در روایتی از امام محمد باقر (ع) نقل شده است که زنی نزد پیامبر آمد و گفت: ای پیامبر مرا شوهر بده. پیامبر فرمود: چه کسی شوهر این زن می شود؟ مردی از آن میان پذیرفت. پیامبر به مرد گفت: چه چیزی به عنوان مهر به این زن می دهی. مرد گفت: چیزی ندارم. پیامبر فرمود: بنشین. و دومرتبه دیگر هم پیامبر صحبت شان را تکرار کردند و هر دومرتبه آن مرد گفت حاضر است با این زن ازدواج کند ولی چیزی ندارد به عنوان مهریه به او بپردازد.پیامبر از آن مرد سوال کردند: آیا چیزی از قرآن را به خوبی آشنایی؟ مرد گفت: بله. پیامبر به آن خانم فرمودند:حاضری مهریه تو را یادگیری قران قرار بدهد. خانم گفت: بله من حاضرم مهریه ام ، معنوی و آموزش قران باشد.آنگاه پیامبر آنها را به عقد هم درآورد .(2) پیامبر(ص) متولی امر ازدواج آسان است ،جوانان هم خودشان باید بخواهند ازدواج کنند.

برخورد کریمانه مقام معظم رهبری:

یکی از محافظان مقام معظم رهبری در قالب خاطره ای گفت: یک روز که مقام معظم رهبری به کوههای اطراف تهران برای کوه پیمایی رفته بودند،با دختر و پسری دانشجو برخورد می کنند که به لحاظ ظاهری وضع نامناسبی داشتند.آنها به یک باره در مقابل گروه ما قرار گرفتند و فرصت جمع و جور کردن و رسیدگی به وضع ظاهری خودشان را نداشتند از رفتار آنها مشخص بود که خیلی ترسیده بودند واینگونه به نظر می رسید که آنها تصور می کردند که الآن آقا دستور دستگیری آنها را صادر خواهد کرد. ولی برخلاف تصور آنها، آقا با آنها سلام و علیک گرمی کرد و پرسید که شما زن و شوهر هستید؟؛ آن پسر وقتی با خلق زیبای آقا مواجه شد، واقعیت را گفت؛ و جواب داد خیر من و این دختر دوست هستیم.
آقا ابتدا درباره ورزش و مزایای آن با آنها صحبت کرد و بعد فرمودند: بد نیست صیغه محرمیتی هم در میان شما برقرار شود و شما با هم ازدواج کنید. آقا به آنها پیشنهاد داد که اگر مایل بودید با خانواده صحبت کنید و در فلان تاریخ بیائید، و من هم آمادگی دارم که شخصا خطبه عقد شما را بخوانم. آن دو خداحافظی کردند و طبق قرار همراه خانواده خود در همان تاریخ به محضر ایشان رسیدند. آقا هم خطبه عقد آن دو را جاری کردند. با برخورد کریمانه ایشان این دو جوان مسیر زندگی خود را تغییر دادند آن دختر غیر محجبه به یک دختر محجبه و معنوی و آن پسر دانشجو هم به یک جوان مذهبی مبدل شدند. همانطور که می بینید تاکید ایشان و اولیای دین و همچنین تاکید رسول خدا و خواست خدای تبارک تعالی این است که دختر و پسر وقتی به سن رشد رسیدند ازدواج صورت بگیرد.

آسان کردن شرایط:

این یک درس از زندگی حضرت زهرا است. آیا پیامبر خدا نمی توانستند مهریه حضرت زهرا را سنگین بگیرند و یا بهانه بگیرند. بهانه گیری های امروز را در جامعه می بینید، واقعا جوانان ما ، پسران و دختران، خیلی محرومیت می کشند. بعد از چهار سال تحصیل در دانشگاه ، تازه باید به دنبال کار باشند تا پدر و مادر راضی به ازدواج انها بشوند و زمینه ازدواج فراهم بشود. خلاصه مشکلات زیادی از این ناحیه بر جوان ما وارد می شود. این شرایط خودساخته است ما باید اینها را کم کنیم . دست خودمان است آسان بگیریم.

اهمیت بحث فرزند آوری وتکثیر ن


یکی دیگر از درسهایی که ما از حضرت زهرا در این مدت کوتاه عمرشان می گیریم این است که خداوند به ایشان 4تا فرزند داد وفرزند پنجم را هم شش ماهه باردار بودند که در اثر ضربتی که به ایشان وارد شد، سقط و شهید شدند.در طی این نه سال ،پنج فرزند را حضرت باردار شدند که این اهمیت بحث بچه آوری و تکثیر نسل را نشان می دهد. که این هم یکی دیگر از مشکلات آینده کشور ماست. امروز کشور ما جوان است ولی با تبلیغاتی که شده است، حتی تبلیغاتی که ما روحانیون روی منبر و خطبه ها کردیم.

محدود کردن نسل یک تهدید بزرگ برای آینده کشور:

این تهدید نسل، محددود کردن نسل یک آفت و تهدید بزرگ برای آینده ایران اسلامی ماست. برای اینکه جمعیت شناس ها می گویند هر نفر باید جانشین خودش را داشته باشد. حداقل رشد یک کشور 2/1 است . یعنی هر زن و شوهری حداقل دو بچه باید داشته باشند. یک دهم هم اضافه برای مرگ و میر. بطور کلی اگر نگاه کنیم چه اتفاقی تا امروز افتاده و چه اتفاقی باید بیفتد؟ بعضی از افراد موفق نمی شوند ازدواج کنند، بعضی از خانواده ها فرزندشان فوت می کند، بعضی ها بچه دار نمی شوند. جمعیت شناس ها اعلام می کنند اگر در کل کشور خانواده هایی که ازدواج کردند، حداقل چهار فرزند داشته باشند، بطور میانگین هر نفر یک نفر را به عنوان سن جانشین دارد. این حداقل رشد جمعیت یک کشور است. الان که نگاه می کنیم رشد جمعیت 1/6است .هر خانواده یک یا دوبچه دارند. یعنی هنوز سن جانشینی هم نداریم.اگر این روند ادامه پیدا کند در سالهای آتی جمعیت ایران نصف می شود که اکثراً سن بالا می شوند. امید به زندگی بیشتر می شود. جمعیت با سن بالا ، هزینه نگهداری بالایی دارد ورشد جمعیت هم متوقف می شود. این یکی از تهدیدات آینده کشور ماست.

محبوبه های حضرت زهرا(س):

یکی دیگر از درسهایی که ما باید از حضرت زهرا بیاموزیم را خدمتتان عرض می کنم. حضرت زهرا(س) می فرماید:«حُبّب الیّ من دنیاکم» از دنیای شما سه چیز محبوب من است :« تلاوة کتاب اللّه» تلاوت قرآن «و النظر فی وجه رسول اللّه » نگاه به چهره رسول خدا «و الانفاق فی سبیل اللّه » و انفاق در راه خدا.(3)

انفاق حضرت زهرا(س) در شب عروسی:

نقل شده كه پيامبر اكرم(ص) در عروسي فاطمه زهرا(س) يك دست پيراهن نُو به دخترشان داده بودند تا در شب عروسي بپوشند. هنگامي كه حضرت فاطمه(س) به خانه زفاف رفته و بر سجاده عبادت، در حال مناجات با پروردگار بود، زن فقير و مستمندي به در خانه آمد و اظهار نياز كرد و لباسي طلبيد. فاطمه(س) كه در آن وقت دو پيراهن داشت: يكي كهنه و ديگري نو، به مصداق آيه «لن تنالوا البر حتي تنفقوا مما تحبون؛(4) هرگز به نيكي دست نمي‌يابيد و از نيكان نمي‌شويد، مگر اينكه از آنچه دوست مي‌داريد، انفاق كنيد.»

پيراهن نو را به فقير بخشيدند:

فرداي آن شب، چون رسول خدا(ص) پيراهن كهنه را در تن او ديد و از علت آن پرسيد، حضرت زهرا(س) عرض كرد: «آن را به فقير دادم و اين روش را از شما آموخته‌ام.»(5) .

سرآمد همه خوبیها:


سرآمد خوبیها دو چیز است یکی ایمان به خدا یکی نفع برای مردم. اهل بیت ، هم در ایمان وتقوی وهم در خدمت به خلق خدا سرآمد بودند. این ماجرا را از این جهت عرض کردم که این هفته، هفته احسان و نیکوکاری است و این انفاق درس بزرگی از حضرت زهرا است که ما به خانواده های نیازمند هم کمک کنیم. مبالغی را که امروز کمیته امداد ،در نماز جمعه جمع آوری می کند ،متعلق به نیازمندان وفقراست. همه کمک کنیم تا دلی را شادکنیم وتا زنده هستیم به دیگران نفع برسانیم. این هم درس بزرگی است که از حضرت زهرا گرفتیم.

اهل سنت وشُبهه شهادت حضرت زهرا(س):


وهابیت و بعضی از اهل سنت می گویند که حضرت زهرا به شهادت نرسیده است و به مرگ طبیعی از دنیا رفت ولی بزرگان اهل سنت مانند آلوسی در تفسیر خودش شهادت حضرت زهرا را نقل کرده اند.پایان بخش خطبه این هفته ذکر توسل باشد به حضرت زهرا...

خطبه دوم

اَلحَمدُاللهِ رَبَ اَلعالَمین وَاَلصَلوهَ وَالسَلام عَلی عَبدِالله وَ رَسولِهِ وَحَبیبِهِ وَصَفیهِ وَحافِظِ سِرِه وَمُبلِغِ رِسالاتِهِ سَیِدِنا وَمَولانا اَبِالقاسِمِ اَلمُصطَفی مُحمَد(ص) وعَلی آلِهِ الطَیبینَ الطاهِرینَ اَلمَعصُومینَ اَلهُداهِ اَلمَهدیین وَ اَللَعَنَ اَلدائِمِ عَلی اَعدائِهِم اَجمَعین اِلی قِیامِ یَومِ الدِین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود وهمه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی .

در توصیه به تقوی عشق و محبت به حضرت زهرا و گرامی داشت ایام شهادت حضرت زهرا ، برپایی روضه ها و جلسات خانگی وهمچنین برگزاری مراسم عزاداری بانوی دو عالم در مساجد و تکایا در دهه اول فراموش نشود . ان شاءالله مومنین قدر اهل بیت را بدانند. هر برکتی است ، از برکت امیرالمومنین و حضرت زهرا است، محبت و عشق خودمان را نسبت به ایشان ابراز کنیم.

مناسبتهای هفته:

مناسبت های این هفته را به اختصار خدمت شما عرض می کنم.

روز درختکاری:

اولین مناسبت،امروز جمعه 15اسفند ماه و روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی است. اهمیت آب ،خاک ،درختان ومراتع بر هیچ کس پوشیده نیست.در واقع حفظ محیط زیست برهمگان واجب است .حفظ محیط زیست یعنی حفظ زندگی ما انسانها . اگر محیط زیست خراب شود زندگی ما هم خراب می شود.

حفظ وحرمت منابع طبیعی:

از پیامبر اکرم(ص) روایت شده است که حضرت فرمود: « تحفّظوا من الأرض فإنّها أمّكم»(6) یعنی حرمت زمين را بداريد كه بمنزله مادر شماست . حرمت و حفظ منابع طبیعی هم واجب است. پیامبران الهی هم حفظ می کردند و هم خودشان کشاورز بودند. به جزء حضرت ادریس که خیاط بود، همه پیامبران ،تولیدات کشاورزی داشتند. پیامبر ما و امیرالمومنین نیز کشاورزی می کردند. حتی پیامبر در هنگام اعزام لشکریان خود به جنگ فرمودند: از قطع و سوزاندن درختان خرما و دیگر درختان میوه دار و نیز از سوزاندن مزارع بپرهیزید(7)

کشاورزان گنجینه های خداوند در زمین:

حفظ منابع طبیعی یک واجب طبیعی است. خداوند در قرآن می‌فرماید یكی از دلایلی كه بشر را آفریدم، این است كه «... أَنْشَأَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ...» (8) یعنی شما را از زمین آفرید، بعد می‌فرماید: «...وَ اسْتَعْمَرَكُمْ فیها...» (8) از شما خواست كه زمین را آباد كنید. می‌فرماید من شما آفریدم كه زمین را آباد كنید. روایات بسیار زیادی هم درباره اهمیت کاشت درخت است.در روایات داریم که کشاورزان گنجینه های خدا در روی زمین اند.(9)

اهمیت درختکاری وکشاورزی در روایات:

در روایتی بسیار عالی از پیامبر خدا داریم که « اگر در دستت نهالی بود و ساعت قیامت فرارسید و تو می توانی آن نهال را بکاری، آن را بکار »(10). این اهمیت درختکاری و حفظ درخت است. امروز هم عزیزانمان در نماز جمعه حضور دارند تا بعد از نمازجمعه ، نهال توزیع شود تا هم درخانه خودمان و هم درب خانه خودمان را رونق بدهیم. یک عبارتی را من دیدم از امیرالمومنین(ع) که یک باغی را وقف کرده بودند و به امام حسن وامام حسین سفارش کردند آنقدر در این باغ کار کنید که از زیادی درختان در باغ، مردم آن را نشناسند و فکرکنند یک باغ دیگر است. یک روایتی را از پیامبر داریم که می فرمایند:« هرگاه کشاورز بذری را از راه حلال در دست خود می گیرد, فرشته ای ندا می دهد: «یک سوم برای دهقان, یک سوم برای پرندگان و یک سوم برای چهارپایان. چون آن را بر زمین می پاشد, برای هر دانه بذر, ده نیکی برایش می نویسند.چون آن را آبیاری می کند و بذر می روید گویی در برابر هر دانه, انسان مؤمنی را زنده ساخته است و تا دهقان آن کشته را درو کند, خدای تعالی او را می ستاید. چون آن را بکوبد, گویا گناهانش را له می کند. هنگامی که خرمن را باد می دهد, گناهانش نیز بر باد می روند, زمانی که آن را وزن می کند, به سان روز تولد از گناهان خارج می شود, وقتی آن محصول را به خانه می برد و اهل خانه شاد می شوند, عبادت چهل ساله را بر او می نگارند و چون از آن به گرسنه, همسایه و بیچاره هم دهد, آفریدگار او را از عذاب خود در امان نگه می دارد.»(11)این روایت طولانی ، اهمیت کشاورزی را دراسلام نشان می دهد، همین طور حفظ این منابع که اینها انفال است یعنی متعلق به خداست و ما باید این طبیعت را حفظ کنیم .

اهمیت وتوجه به حفظ قرآن:

نکته دوم توجه به قرآن است . امروز و همچنین در این هفته مسابقه حفظ قران را اداره اوقاف برگزار کرده است. در شهرستان حدود450 نفر حافظ، در امتحان کتبی آن شرکت کردند که جای تقدیر و تشکر دارد. امروز هم ،این بچه ها در نماز جمعه حضور دارند ، من هم از مسابقه آنها بازدیدی کردم، بعضی ها یک جزء بعضی دو جزء ویا بیشتر حفظ کرده بودند، این فرهنگ قرانی مایه مباهات و افتخار است. حضرت زهرا فرمودند یکی از چیزهایی که من دوست دارم تلاوت قران است (12) . خواهران برادران افتخار کنید که بچه هایتان با قرآن بزرگ بشوند ، نسبت به قران توجه بیشتری داشته باشید.ان شاءالله که خود و فرزندانتان پیرو قران باشید .

توجه به امنیت:

نکته بعدی یک سری هشدارهایی است از ناحیه پلیس که همیشه گله مند هستند که چرا شهروندان ماشین و موتور خودشان را قفل نمی کنند؟! شخصی کلی پسته دارد ولی برای محافظت از منزلش حاضر نیست یک دوربین نصب کند ؛ما خیلی نسبت به این مسئله بی توجه هستیم. باید بیشتر از اینها به هشدارهای پلیس توجه کنیم . بخشی از امنیت ما دست خود ماست.

فرهنگ صحیح رانندگی:

نکته مهم دیگر ، توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی است. حفظ جان واجب است. انسان حق ندارد با دست خود، خودش را بیچاره کند. رانندگی با سرعت زیاد، تصادفات وحشتناک و آسیب های زیادی را به دنبال دارد. ما حق نداریم به خودمان و به دیگران آسیب بزنیم .شما نگاه کنید که در طول سال، در شهر و در جاده ، چقدر انسانها جانشان را از دست می دهند و ناقص العضو می شوند، فلج می شوند و چه خانواده ایی از کار افتاده می شوند،فقط بخاطر یک لحظه لذت تند رفتن. با این عجله کردن هم خودشان را بدبخت میکنند وبه دیگران هم آسیب می زنند . در هیچ کجای دنیا این اندازه تلفات رانندگی نداریم که در ایران اتفاق می افتد. باید فرهنگ درست رانندگی کردن رابیاموزیم، ما حق نداریم خودمان را نابود کنیم این را جزء فرهنگ دینی خودمان می دانیم نه اینکه فقط اگر پلیسی را در جاده دیدیم ، قوانین را رعایت کنیم. حفظ قوانین، واجب الهی است و باید از درون ما بجوشد. جان خود ما و زندگی مردم دست ماست که باید آن را حفظ کنیم .

دیدگاه مقام معظم رهبری نسبت به اتحاد واتفاق ملی:

یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری هشدار دادند را خدمتتان عرض می کنم، ایشان فرمودندکه مواظب باشید در کشور و بین مردم دو دستگی و اختلاف ایجاد نشود بخشی ا زپیام مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را من یادداشت کردم که در باب اهمیت وحدت و همدلی است . ایشان در یکی از فرازهای صحبشان توصیه می کنند که امروز آنچه لازم است برای کشور ما اولاً اتحاد و اتفاق ملی است(دو دسته کردن وجدا کردن مردم، شعارهای تفرقه انداز بین مردم تحت هر عنوانی خطاست حالا هر گروهی وهر تشکیلاتی به هر اسمی بخواهد بین مردم شکاف ایجاد بکندوباعث ایجاد ضرب وشتم و اختلاف و دودستگی شود، اینها از دیدگاه مقام معظم رهبری خطاست. ) این بر ضد منافع ملت ایران و بر ضد آرمانهای ملت ایران است . اتحاد و اتفاق این است که مردم، مسئولین دولت را کمک کنند، مسئولین کشور بحمدالله مشغول خدمت هستند، تلاش و کار می کنند بنده هم عقیده ام این است که همه به دستگاههای مسئول به دولت کمک کنند چون کار سخت و دشواری است. دولتی ها هم مراقب باشند تا دودستگی در مردم به وجود نیاورند حاشیه سازی نکنند بعضی حرفهای غیر لازم مطرح نشود این یکپارچگی ، همت بلند مردم و ایمان آنها درست مورد استفاده قرار گیرد. ان شاء الله راه این کشور باز شود .این فرمایش مقام معظم رهبری در همین چند وقت اخیر بود .حالا جلسه ای برگزار کنیم اختلاف ایجاد کنیم دودستگی ایجاد بشود این کار پسندیده ای که خواست امام وشهدا ومقام معظم رهبری باشد نیست.

ترس دشمنان از ملت ایران:

مطلب بعدی کوتاه عرض بکنم امروز دشمنان ما از نظام جمهوری اسلامی واقعا می ترسند شما دیدید که نخست وزیر اسرائیل در کنگره امریکا چه هیاهویی راه انداخته است . اینها از نظام جمهوری اسلامی و قدرت اسلام ترس دارند. از اینکه دستشان برای همه رو شده است و حناشون دیگر پیش ملتها رنگی ندارد می ترسند، نقاب چهره استکبار برداشته شده است.

رفتار ضد ونقیض استکبار:

اینها از این طرف گروه تشکیل می دهند دنیا را تشویق می کنند علیه داعش وتکفیریها و ادعای مخالفت بااین گروههای خطرناک را می کنند .گروههای خطرناکی که به اسم اسلام افراد بی گناه را سَر می برندو آتش می زنند تا مردم دنیا را نسبت به اسلام بدبین کنند و اینها را مسلمان جلوه بدهندکه مبادا کسی به اسلام روی بیاورد . از طرف دیگر می گویند مخالف این گروهها هستند و از این طرف نیرو ، اسلحه وامکانات در اختیار آنها قرار می دهندو کشورهای حامی این گروهها را حمایت می کنند. از عربستان حمایت می کنند و با کشورهایی که مخالف داعش هستند ، مخالفت می کنند مانند عراق ،سوریه و ایران اسلامی . امروز آنچه ما می بینیم بیداری اسلامی است در سوریه چه هدفی را دنبال می کردند د ولی امروز ارتش مردمی سوریه محکم ایستاده است. همچنین در عراق ، با تلاش ملت عراق ، گروه داعش روزبه روز از بین رفتنی تر شده است . در یمن انصار الله این مردم مظلوم پیروز شدند؛ این نشان از آینده درخشان این منطقه و پیشرفت کشورهای اسلامی است .

تقدیر از قهرمانان شهرستان:

در پایان صحبتم، چند نفر از قهرمانان افتخار آمیز شهرستان را هم امروز دعوت کردیم ،از آنها تشکر می کنیم: از آقای یاسر اسماعیلی که قهرمان ملی کشور و اهل زرند است ، ایشان باشگاه دارد و شاگردان خوبی را تربیت کرده است دوتا از شاگردان ایشان در همین مسابقات اخیر افتخار آفریدند به نام آقای معین رجایی، ایشان نایب قهرمان کشور شده و باعث افتخار است وهمین طور آقای محمد رضا رضازاده که ایشان نیزدر استان نایب قهرمان شده است ، تقدیر کنیم از این فرزندان عزیز شهرستان که همت والایی دارند و پاک هستند و خودشان را حفظ می کنند اهل ورزش ودین و دیانت هستند. از این عزیزان تقدیر وتشکر می کنم.

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار


پی نوشت:

1- اهل بیت مرا به منزله سر، نسبت به بدن و به منزله چشمها نسبت به سر بدانید که جسد جز به وسیله سر هدایت نمی شود و سر، جز به وسیله چشمها هدایت نمی شود./ المراجعات، ص78.

2- عاملی، 1412 ق: ج 14 ص 195.

3- وقایع الایام خیابانی، جلد صیام، ص295.

4- آل عمران / 92.

5- رياحين الشريعة (بانوان دانشمند شيعه)، شيخ ذبيح الله محلاتي، تهران، دار الكتب الاسلاميه، ششم، 1373ش، ج 1، صص 184 – 185.

6- نهج الفصاحه حدیث 1130

7- مجلسی، پیشین، ج 1، ص 60؛ حرعاملی، پیشین، ص 59

8- سوره هود، آیه 61/ «انشأ» یعنی به وجود آورد. استعمار به معنی آباد كردن است.

9- امام صادق(ع): «هم الزارعون کنوز الله فی ارضه.» تهذیب، ج 6، ص 383، ح 251

10- مستدرک الوسائل، ج 13، ص 460

11- نگین هستی, ص 52

12- «حُبّب الیّ من دنیاکم: تلاوة کتاب اللّه، و النظر فی وجه رسول اللّه ،و الانفاق فی سبیل اللّه » / وقایع الایام خیابانی، جلد صیام، ص295.


http://yascms.ir/emam/gozaresh/b412.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b413.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b414.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b415.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b416.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b417.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b418.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b419.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b420.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.