سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

عظمت شهداءدرسیره ونگاه رسول خدا(صلی الله علیه وآله سلم)

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 409 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1393.12.25
 
خطبه های نماز جمعه زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 93/12/22


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

قال الله حکیم فی کتابه :« وَيُؤْثِرُونَ عَلَى أَنفُسِهِمْ وَلَوْ كَانَ بِهِمْ خَصَاصَةٌ »(1)

السلام علیک یاصاحب الزمان؛ یا بقیه الله ادرکنا واغثنا،السلام علیک یا ابا عبدالله.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز وبزرگوار وبهتر از جانمان،شادی روح امام راحل عظیم الشان،شادی ارواح طیبه شهدا وشهدای والا مقام شهرستان وشهدای والامقامی که بستگانشان امروزدر نماز جمعه حضور دارند یاحضور پیدا می کنند،شادی ارواح مطهر دوشهید گمنام شهرستان ،شادی ارواح مومنین ومومناتی که اهل نمازجمعه بودند واز دنیا رفتند وسلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی وسلامتی خودتان وخانواده وفرزندانتان صلوات.

امیدوارم خداوند متعال این حضور مؤمنانه و باشکوه و این نمازجمعه واین خطبه ،این نشستن واین سکوت را از همه ماقبول بگرداند وذخیره ای ارزشمند برای دنیا وآخرت برای اول لحظه ورود ما به محضر پروردگار عالم قرار دهد، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد.

موضوع خطبه اول در مورد سیره و روش رسول خدا در موضوعات مختلف است. حال چون امروز روز بزرگداشت شهداء نامگذاری شده است موضوع بحثم را در باب عظمت شهدا در سیره و نگاه رسول خدا ووظیفه ما نسبت به شهدا قرار می دهم و در این باب مطالبی را خدمت شما نمازگزاران عزیز عرض می کنم.امروز سالروز تاسیس بنیاد شهید به دست مبارک حضرت امام (ره) است.این روز را به همه دست اندرکاران عزیز تبریک عرض می کنم .عزیزان از بنیاد شهید هم حضور دارند، قبل از خطبه های نماز جمعه از صحبتهای بخشدار محترم جناب آقای مهدی لو و خاطراتی که از جنگ داشتند استفاده کردیم. ایشان خود یکی از رزمندگان دفاع مقدس و از شهدای زنده وخدمتگزار نظام جمهوری اسلامی وهمچنین از آزادگان سرافراز شهرستان هستند .از ایشان و همین طور از خانواده های معظم شهدا جانبازان و آزادگان که همیشه حضوری پرشور در نماز جمعه دارندو از همه شما مردم شریف شهرستان زرند و روستاهای اطراف که پرشور در نماز جمعه حضور پیدا می کنید صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم.ان شاءالله امروز هر حاجتی که من و شما داشته باشیم به دست مبارک حضرت ولی عصر(عج) امضا شود. بازهم صلوات برمحمد وال محمد.

قدردانی از نعمت بزرگ پروردگار:


اولا باید پیشانی شکر را بر خاک تربت سیدالشهداء(ع) بگذاریم وخدارا برای این باران پررحمت و برف پُر برکتی را خدای متعال به استان ما و شهرستان ما عنایت فرموده است، شکر کنیم . و از این عنایت پروردگار باید تشکر وقدردانی کرد واین نعمت را بجامصرف کنیم. خدایا از این نعمت تو را شکرگذار و سپاسگذاریم. درباب اهمیت جهاد و شهادت بنا شد از زبان گویای رسول خدا مطالبی را خدمت شما عرضه بدارم .

عظمت شهداءازمنظر رسول خدا(ص):

در یک فراز از بیانات نازنین رسول خدا هست که می فرمایند:« فوق کل ذي برٍّ برٌّ » بالاتر از هر کار خيري، خير و نيکي ديگري است «حتي يقتل في سبيل الله » تا آنکه فردي در راه خدا کشته شود «فاذا قتل في سبيل الله فليس فوقه برٌّ» و بالاتر از کشته شدن در راه خدا خير و نيکي اي نيست. (2) این نشان عظمت شهادت است . شهادت بالاترین خوبی است که خدای تبارک وتعالی به بندگان خوب خودش عنایت می کند. به قدری شهادت عظمت دارد که پیامبر خدا هم آرزوی شهادت دارند. پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمود :«والذی نفسی بیده (لولا ان رجالا من المومنین لاتطیب انفسهم) » قسم به آنکه جانم به دست اوست((اگر نبود اینکه جمعی از مومنین خوش ندارند)« لوددت انی اقتل فی سبیل الله، ثم احیا ثم اقتل ثم احیا ثم اقتل، ثم احیا ثم اقتل» دوست داشتم که در راه خدا نه یکبار و دوبار، که چندین بار زنده گشته و بار دیگر کشته گردم.(3) این عظمت و ارزش شهادت از منظر پیامبر خدا(ص) بود.

امیرالمومنین(ع)ودرخواست شهادت برای افسرانشان:

امیرالمومنین هم خودشان آرزوی شهادت داشتندحتی برای افسران خودشان دعا می کردند که خدا وند تو را سعادتمند کندو پایان عمرتو را با شهادت ختم به خیر کند . در عهدنامه مالک اشتر می فرماید:« وَ أنَا أسأَلُ اللهَ بِسَعَةِ رَحمَتِهِ» و من به وسيله ي رحمت گسترده « وَ عَظِيمِ قُدرَتِهِ»و توانمندي بزرگ خدا « عَلَي إعطَاءِ کُلِّ رَغبَة» بر دادن هر خواسته اي « أن يُوَفِّقَنِي» از درگاهش مي خواهم « وَ إيَّاکَ لِمَا فَيهِ رِضَاهُ مِنَ الإقَامَةِ» که من و تو را به کاري توفيق دهد که خشنودي او در آن است ...« وَ أَنْ يَخْتِمَ لِي وَ لَكَ بِالسَّعَادَةِ وَ اَلشَّهَادَةِ »و اينكه كار من و تو را به سعادت و شهادت به پايان رساند.(4)

تبریک امیرالمومنین(ع)به شهداء ومجاهدان فی سبیل الله:

درفرازی دیگر داریم که امیرالمومنین(ع) به بسیجیان و مجاهدان در راه خدا وهمچنین به شهدا تبریک می گویندومی فرمایند: « إِنَّ اللّه‏َ كَتَبَ القَتلَ عَلى قَومٍ» براستى كه خداوند براى گروهى كشته شدن را مقدر فرموده « والمَوتَ عَلى آخَرینَ » و براى دیگران مردن را «وَكُلٌّ آتیهِ مَنیَّتُهُ كَما كَتَبَ اللّه‏ُ لَهُ» هر گروهى با همان سرنوشتی كه خداوند مقدر كرده است مى‏رسد « فَطوبى لِلمُجاهِدینَ فى سَبیلِهِ» پس، خوشا به سعادت مجاهدان در راه خدا « وَالمَقتولینَ فى طاعَتِهِ» و كشته شدگان در راه طاعت او(5).اینها بخش هایی از سخنان پیامبر(ص)و امیرالمومنین (ع) در مورد اهمیت جهاد بود.

محبوبترین قطره خون:

در روایتی از امام زين العابدين عليه السلام به نقل از جدش رسول الله(ص) مي فرمود: «ما من قطرةٍ احبُّ الي الله عزّوجلّ من قطرة دمٍ في سبيل الله؛(6) هيچ قطره اي در پيشگاه خداوند محبوب تر از قطره خوني که در راه خدا ريخته مي شود، نيست.»

خصائص ویژه شهداء از زبان رسول خدا(ص):

بعد هم آثار شهادت را دراین فراز بیان می کنند .پیامبرخدا شش خصلت را برای شهیدان ذكر نمودند : در اولین بار که بر زمین می افتد گناهش آمرزیده می شود و جای خود را در بهشت می بیند. هنوز در دنیاست و شاید به شهادت هم نرسیده باشد ولی با اولین قطره خون که ریخته می شود، جای خودش را در بهشت مشاهده می کند ودوم از عذاب قبر در امان است،سوم از وحشت بزرگ (روز قیامت) در امان است،چهارم تاج وقار بر سرش می نهند که یک تاج آن از همه دنیا و آنچه در آن است بهتر است،پنجم حوری را به ازدواج او در می آورند و ششم شفاعتش را درباره ی هفتاد نفر از بستگانش بپذیرند.(7) امام رضا علیه السلام از پدران خود از قول پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل کرده که آن حضرت فرمود :«... و اوّل من یدخل الجنّه شهید.»(8) و اولین کسی که وارد بهشت می شود شهید است.

خواب برادر شهیدم:

یک شب من خواب برادر شهیدم را دیدم که روز قیامت شده وهمه آماده حساب و کتاب هستند و باید از یک پله بالا می رفتیم و هر پله ای که می رفتیم هم سوال وجواب ومعطلی داشت که پله اول را ما با هم شروع کردیم. در پله دوم، هرچه نگاه کردم دیدم برادرم نیست. وقتی به بالا نگاه کردم،او را دیدم که تمام پله ها و سوال و جواب ها را طی کرده است ودر صف اول (رحمت خدا) نشسته است. شهید چنین مقامی دارد.

ما خانواده شهید:

روایت جالبی در مورد خانواده شهید خدمتتان عرض می کنم که حضرت امیر علیه السلام در ادامه حدیثی مفصّل که در باب مقام شهید از قول رسول خدا بیان داشته اند می فرماید :« و یقول الله عزّوجلّ» خداوند می فرماید « انا خلیفته فی اهله» من جانشین شهید در خانواده او هستم « و من ارضاهم فقد ارضانی» هر کس رضایت آنها را جلب کند رضایت مرا جلب کرده « و من اسخطهم فقد اسخطنی» و هر کس آنها را به خشم آورد مرا به خشم آورده است.(9) مسئولین ما می توانند چنین افتخار بزرگی نصیب خودشان بکنندو رضایت خانواده شهید را به دست بیاورند.این عظمت شهادت است. در نظام جمهوری اسلامی شهدا ، از برکت امام بزرگوار عظمت پیدا کردندو چه برکاتی امروز نصیب جامعه ما شده است. یکی از این برکات شهدا همین نماز جمعه است. این نماز جمعه ما مرهون خون شهداست .هرجمعه که می آییم و عظمت نماز جمعه را درک می کنیم از برکت شهدای والا مقام ست.

شهداء ازنگاه مقام معظم رهبری:

در یک فراز از کلمات مقام معظم رهبری که یک مقایسه ای است بین شهدای انقلاب اسلامی و شهدای صدر اسلام ، می فرماید: شهدای ما را با شهدای جنگ بدر (اولین شهدای در رکاب پیامبر خدا(ص) و شهدای جنگ های حنین ،احد ، صفین (که در رکاب امیرالمومنین با نفاق جنگیدند)و با شهدای جنگ جمل قابل مقایسه هستند و از بسیاری از آنها بالاترند. اما آنها را با شهدای کربلا نمی توان مقایسه کرد ؛ هیچکس با شهدای کربلا قابل مقایسه نیست. نه امروز نه دیروز و نه از ابتدای اسلام ونه تا زمانی که خدای متعال بخواهد وبداند. شهدای کربلا بسیار ممتاز هستندودیگر نظیری برای آنها،نظیری برای علی اکبر و حبیب ابن مظاهر پیدا نمی شود.این درست نیست که بعضی ها می گویند شهدای ما بهتر از شهدای کربلا هستند بلکه همه شهدای ما به شهدای کربلا اقتدا کردند.

برکات خون شهداء:

بنده درکلام مقام معظم رهبری جستجو کردم ایشان فرمودند: یکی از برکات شهدا این است که امروز پرچم اسلام در دنیا افراشته شده است و مسلمانان به مسلمانی خود افتخار می کنندو احساس ذلت نمی کنند و ملتها شجاع و قوی، اهل اقدام و عمل شدند.این ها از برکت خون جوانان ایران زمین است . اینها عزت وعظمت را برای اسلام به ارمغان آوردند.یکی از برکات شهدا این است که پرچم ایران اسلامی در دنیا برافراشته شده است. خانواده های شهدا افتخار کنند که خون شهیدشان در عصر غیبت باعث برافراشته شدن پرچم حق واسلام ناب شده است .دومین برکت خون شهدا، عزت و پیشرفت واقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی است. پیشرفت علمی و فناوری، افزایش تعداد عالم ، دانشمند و دانشجو ،پژوهشگر ،تحول در کشور، بیداری عمومی در کشور و حرکت به سمت سازندگی ایران اسلامی اینها همه از برکت خون شهداست.

برکت خون شهداء در دنیا:

سومین نکته ای که مقام معظم رهبری می فرمانداین است که شهدای ما الگوی مقاومت شدند. اگر امروز فلسطین مقاومت می کنداز نگاه به مقاومت انقلاب اسلامی ایران و برکت شهداست. اگر لبنانی ها احساس عزت و شرافت و ایستادگی در مقابل صهیونیست ها دارند از برکت شهدای ماست. اگر انصار الله در یمن احساس پیروزی می کند و حتی درعراق وجاهای دیگر مسلمانان احساس می کنند که می توانند ایستادگی کنند اینها الگوهایشان شهدای والا مقام ایران اسلامی است ویکی از برکات، بازگشت هویت و جهاد اسلامی به مسلمانان و بازگشت به اسلام است. امروز در دنیا میزان استفاده از قرآن زیاد شده است و مسلمان زیادی در دنیا به اسلام افتخار می کنند، اگر بانگ مسلمانی امروزه در دنیا شنیده می شود اینها از برکت استقرار نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران است و از برکت امام و ملت ایران وشهدای والامقام است.رهبری در یک جمله می فرماید: ما تا ابد مدیون شهدا هستیم. این پست ها این مسئولیت ها این نفس کشیدن ها و حیات معنوی ما (اینکه دعا می کنیم ،نماز و قران می خوانیم)از برکت شهداست.ما سرسفره شهدای والا مقام هستیم که روز به رزو یاد و نامشان و ارزشهای آنها در دل مابیشتر شده است . ما باید یاد و نام آنها را در خانواده های خودمان پاس بداریم و فرهنگ شهادت را زنده بداریم. ما دو تا فرهنگ داریم یکی فرهنگ از خودگذشتگی که باید روی خودمان پابگذاریم تا جامعه پیشرفت کند. یکی هم فرهنگ فردگرایی غربی است که می گوید همه چیز در دنیا از پول وامکانات و همه چی برپایه من و متعلق به من است. ولی فرهنگ جهاد می گوید من از خودم برای پیشرفت جامعه می گذرم .این است مصداق « یوثرون علی انفسهم » (1). این فرهنگ ایثار است که باید آن را حفظ کنیم. هرکشوری هم که این فرهنگ را داشته باشد روز به روز پیشرفت می کند و عقب نمی نشیند. ان شاءالله روز به روز ارزش شهدا و فرهنگ شهدا در جامعه ما تلالو بیشتری داشته باشد .ختم صحبت هایم این باشد که شهدا خیلی با عظمت هستند .درست است که آنها از ما وبین ما زندگی کرده اند ولی اینها خدایی شدندوامام فرمودند :شهدا مظهر قدرت هستند.

شفای بیمار به برکت شهید بزرگوار:

چند ورز قبل یکی از خواهران مکرمه شهرستان به دفتر ما آمد وگفت: شوهر من از سال 87 بیماری طحال و زردی و هپاتیت گرفته بود. دوسال تحت درمان های پرهزینه ای قرار گرفته بود که بهبودی اندکی پیدا کرده بود بهتر شد ،منتهی روز به روز بیماری اش خطرناک تر می شد تا جایی که ما همه هستی خودمان را فروختیم وهر ماه ده میلیون تومان هزینه درمان شوهرم می کردیم . وحتی خانه خودمان راهم فروختیم. او می گفت من هیچ وقت به استقبال شهدا نرفته بودم، اولین بار وقتی بود که شهدای گمنام را به زرند آوردند ومن هم به استقبال ر فتم.در کنار ماشین وتابوت این شهدا رفتم و فرزند دو ساله خودم را کنار تابوت شهید گذاشتم و گفتم:پسرم از شهید بخواه تا پدرت را شفا بدهد .خودم هم خیلی التماس کردم، شب در عالم خواب دیدم که شهید به خانه ما آمد ویک قابلمه جگر گوسفند در دستش بود وگفت این گوسفند ،جلوی هیات حضرت ابوالفضل قربانی شده است و من آن را برای شما آورده ام . به شوهرت بده تا بخورد که ان شاءالله خوب می شود. هما روز مسئول یک هیاتی در زد و گفت: شنیدم شوهر شما مریض است، گوسفندی را جلوی هیات حضرت ابوالفضل قربانی کرده بودیم که جگرش را برای شما آوردیم. بعد می گفت یک روز دیدم پسر دوساله ام در خواب ، حرف می زند و مرتب می گفت :علیرضا ،علیرضا! که اسم شهید را تکرار می کرد. از برکت توسل به این شهدا شوهرم خوب شده است و به لطف خدا در تهران آزمایش داده است که مشخص شده است هیچ بیماری ندارد.این شهدا به چه مقام و عظمتی دست پیدا کرده اند که ما از آنها غافلیم. ما فکر می کنیم شهدا مُرده اند وتمام شد ولی آنها زنده اندو ما را می بینندو از همه چیز باخبر هستند. اگر آنها از حال ما خبر نداشته باشند، روز قیامت که نمی توانند شهادت بدهند. امروز در دادگاه کسی بخواهد شهادت بدهد، قاضی سوال می کند:آنچه را که میگویی ،شما خودتان دیده اید؟ که شاهد می گوید :بله من دیدم و شاهد بودم که مثلا فلان شخص ،فلان کار را انجام داد ؛شهدا هم اگر نبیند که رو زقیامت، نمی تواند شهادت بدهند.یکی از کسانی که در قیامت بر کارهای ما شهادت می دهند این شهدا هستند. خوب اگر در این دنیا حضور نداشته باشند،چگونه شهادت دهند؟ این مقام شهداست .ای شهدای عزیز، ای شهدای والا مقام شهرستان دست ما را هم در زندگی بگیرید . ان شاء الله که ما مدیون شما بزرگواران نباشیم.

خدایا به حق محمد و ال محمد ما را مدیون شهدامان قرار نده.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود وهمه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی.

حُرمت ایام فاطمیه در نوروز:

در آستانه ایا م نوروز و همین طور فاطمیه دوم هستیم. ان شاءالله مومنین ومتدینین در مجالسشان در دید وبازدید هایی که دارند حرمت فاطمیه وحضرت زهرا را نگه دارندو حرمت شکنی نکنند.ما هرچه داریم از حرمت حضرت زهرا و اهل بیت پیامبر داریم .

نوروز از دیدگاه اهل بیت(علیهم السلام):

نکته دوم اینکه ایام نوروز برکات خیلی زیادی دارد در این خطبه نگاه پیامبر واهل بیت را به نوروز بیان می کنیم .از جمله برکات آن : نظافت ،تمیزی و دید وبازدید ،کمک به فقرا ونیازمندان که اینها سنت های بسیار خوبی است وحتی روز ظهور حضرت صاحب الامر هم در نوروز بیان شده است. خلافت امیرالمومنین هم در نورز بود. سعر تميمي گويد:« أتي عليٌّ بفالوذج » براي علي(ع) فالوده آوردند. فرمود: «اين چيست؟». گفتند: « اليوم النيروز »امروز نوروز است. فرمود: « فنَيرِزوا کل يوم »هر روز را نوروز کنيد! (10) اهل بیت از نوروزاستقبال می کردند .

نوروز ونظافت درون:

یک سنتی که ما بیشتر باید توجه کنیم این است که با نظافت و پاکیزگی منزل، کدورت و کینه ها را هم از دل پاک کنیم . اگر قهریم آشتی کنیم و دلمان را هم پاک کنیم تا سال جدید یک سال نورانی و با گذشت برای همه ما باشد. ما پا روی خودمان بگذاریم و گذشت و عفو داشته باشیم و ببخشیم ،زندگی های ما گلستان می شود. وقتی خدا ببیند که یک طایفه ای با هم خوب هستند مهربان هستند و به هم سر می زنند و صله رحم دارند وکمک هم هستند ،روز به روز نعمت هایش را بر آنها زیادتر می کندولی وقتی یک خانواده ای از هم پاشیده هستند وپدر مادر ،فامیل اصلا به هم اعتنا نمی کنند اینها اگر حزب الهی درجه یک هم باشند ونماز شب خوان هم باشند عمرشان کوتاه است و برکت از زندگی شان برچیده می شود. صله رحم، دید و بازدید و به فکر هم بودن این خیلی با ارزش است . خدا می خواهد که ما باهم خوب باشیم و با هم رفت وآمد کنیم. امروز روز بزرگداشت شهداست که در خطبه اول خدمتتان عرض کردم. سالروز فرمان حضرت امام برای تاسیس بنیاد شهید است.

بخشی از خدمات بنیاد شهید شهرستان:

بنیاد شهید شهرستان جناب اقای عرب و همکاراشان در طول یک سال خدمات ارزشمندی انجام دادند که حیف است من دو سه کلام از خدمات این عزیزان را نسبت به خانواده شهدا و ایثارگران عرض نکنم. سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران در منزل 864 مورد ؛ برگزاری یادواره ویاد بود شهدا و مراسمات ملی 90 مورد؛ الحمدلله در شهرستان یک سری کارهای ماندگار برای شهدا انجام شده است .چاپ کتاب که واقعا از هنرمندان ونویسندگان ،جای تقدیر و تشکر دارد. برنامه زیارت عاشورا ودعای کمیل، غباررویی وگلباران قبور شهدا 300 مورد؛مسابقات قرانی 350مورد؛ خدمت رسانی به فرزندان شهدا و ایثارگر 380 مورد؛ دانش اموزان طرح شاهد 167مورد؛ اقدامات دیگری هم بوده است که اگر همه را بخواهم بیان کنم، خطبه طول می کشد. از زحمات این عزیزان صمیمانه باید تقدیر و تشکر کنیم ،که امروز هم در نماز جمعه حضور دارند .
حاج سیداحمد آقا وحمایت از ولایت:

مطلب دوم این هفته مصادف با ارتحال یادگارامام بزرگوار ما حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج سیداحمد خمینی است. انقلاب ما و مخصوصا بخش پایانی عمرامام مدیون فداکاری ایشان است. چون واقعا پروانه وار دور شمع محفل وجود امام می چرخید و زندگی خودش را وقف حضرت امام کرده بودندو واقعا هم ولایت مدار بودندو بخش مهمتر زندگی ایشان بعد از ارتحال حضرت امام بود، امام که از دنیا رفتند و خبرگان رهبری مقام معظم رهبری را به عنوان ولی فقیه انتخاب کردند بازهم ایشان حامی صددرصد مقام معظم رهبری بودندوچقدر از مقام معظم رهبری دفاع وحمایت کردند .من حیفم می آید که بخش هایی از صحبت های این مرد بزرگ را در این خطبه نماز جمعه عرض نکنم و یاد ایشان را گرامی نداریم. می ترسم به زحماتی که این بزرگوار انجام دادند، جفا شود.

ولایت نقطه وحدت امت حزب الله:

یکی از فرازهای صحبتشان این بود که فرمودند امروز من وشما باید خالصا و مخلصا برای خدا واسلام ونظام اسلامی مان در همان خط رهبر بزرگوارمان حضرت ایت خامنه ای(حفظ الله تعالی) که راه امام عزیزمان است گام برداریم .امروز دنیا نگاه می کند که ما چگونه حرکت می کنیم، سرپیچی از ولایت سقوط نظام را به دنبال داردوامروز ولایت نقطه وحدت امت حزب الله است .نظام از ولایت جدا نیست چرا که بدون ولایت ، نظام اسلامی نیست وبدون نظام ،انقلاب نمی تواندراه خود را در جهان طی کند. می فرماید امروز همه ما باید متحد باشیم امروز باید در کنار نظام و پشت سر رهبری قرار بگیریم .رهبر ما شاگرد امام است ،رهبر ما از چهره های شناحته شده انقلاب است که سالیان زیادی را در زندانهای رژیم ضحاک پهلوی به سر برده است و از افرادی است که در طول انقلاب خدمات زیادی کرده است و در جبهه ها مستقیما جنگیده است پس باید افتخار کنیم که چنین رهبری داریم و همگی پشت سر او حرکت کنیم و مقابل قدرت جهنمی امریکا خواهیم ایستاد وهیچ کس حق شکستن حریم رهبری را ندارد.

حُرمت مقام معظم رهبری از اصول خدشه ناپذیر انقلاب اسلامی:

در یک فراز دیگر می فرماید: حرمت رهبری نظام اسلامی از اصول خدشه ناپذیر انقلاب اسلامی ماست ،همه باید به دستورات رهبری عمل کنند و در جایی دیگر می فرماید: اطاعت از خامنه ای، اطاعت از امام(ره) است. در جایی دیگر می فرماید: من بعد از رحلت امام با خدا وامام عهد کردم که کوچکترین قدمی را علیه رهبری و بر خلاف رهبری وحتی خلاف میل ایشان برندارم واگر شما مردم هم چنین پیمانی را تجدید کنید مطمئن باشید که ما در تمام زمینه ها بر آمریکا پیروز خواهیم شد .

حرکت در خط مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی):

حتی ایشان در وصیت نامه خودشان وبه فرزندانشان هم سفارش می کنند به حسن وبرادرانش این توصیه را می نمایم که همیشه سعی کنند در خط رهبری حرکت کنند و از آن منحرف نشوند که خیر دنیا واخرت در آن است و بدانند که ایشان موفقیت اسلام ونظام وکشور را می خواهند، هرگز گرفتار تحلیل های گوناگون نشوند که دشمن در کمین است. خدا سیداحمداقا را رحمت کند و بر اجداد طاهرینش محشور بگرداند.

خون دلهای آیت الله کاشانی از ملی گراها:

وفات عالم مجاهد سیدابوالقاسم کاشانی از رهبران نهضت را داریم که با دکتر مصدق با هم شروع به کار کردند ولی ملی گراها وقتی سوار بر کار شدند چه خون دلی به این مرد بزرگ وارد کردند و او را زندانی کردند و حتی ایشان یک نامه ای به مصدق می نویسد که زاهدی می خواهد کودتا کند من تو را هشدار می دهم،مواظب باش ؛ مصدق در جوا ب می نویسد : من مستحضر به حمایت مردم هستم .بعد ایشان نامه می نویسد که مرا لکه حیضی کردی، خیلی خون دل خورد. آیت الله کاشانی از دست این ملی گراها دق کرد، این مرد بزرگ که این همه برای اسلام ،قران واهل بیت زحمت کشیده بود وزحماتش این گونه از هم پاشیده شد.

آیت الله یزدی وریاست خبرگان:

اهمیت مجلس خبرگان بر کسی پوشیده نیست بعد از رحلت ایت الله مهدوی کنی خبرگان جلسه تشکیل داد ویکی از شاگردان حضرت اما م حضرت ایت الله یزدی به عنوان رئیس خبرگان تعیین کردند خبرگان نقش بسیار زیادی در جمهوری اسلامی دارد.

وظایف مهم خبرگان:

نقش خبرگان سه چیز است اولا انتخاب رهبراگر یک زمانی خدای نکرده رهبر فوت کند خبرگان تشکیل جلسه می دهد وفقیه مورد عنایت از بین فقها را انتخاب می کند. دوم نظارت بر رهبر است که رهبری که در نظام جمهوری اسلامی کارها را برعهده داردکه در وظایفش کوتاهی نکرده باشد و یکی هم برکناری رهبر است. این سه وظیفه بسیار مهم خبرگان است و خبرگان از فقها شکیل شده اند .فقها از طرف امام زمان ولایت عامه دارندواینها در عصر غیبت یک نفر را که شایستگی بیشتری داشته باشدبه عنوان رهبر انتخاب می کنند. ولی فقیه و حکم او، حکم امام زمان ،خدا وپیامبر است.

رزمایشهای بسیج ونقش آندر حفظ ودفاع از نظام جمهوری اسلامی:

رزمایش بسیار مهمی با حضو تعدادی از بسیجیان عزیز در شهرستان برگزار شد که در این رزمایش بیش از 1500 نفر دعوت شدند. این رزمایش ها نقش بسیار مهمی در جهت حفظ امادگی و دفاع از نظام جمهوری اسلامی در مقابل دشمن داردو این بسیجیان مایه اقتدار کشور عزیزمان هستندکه همه جا حضور دارند. امریکا نه از بمب اتم ما ونه از اسلحه ما می ترسد،آنها از ایمان و الله اکبر وحضور بسیجیان در تمام صحنه ها وحشت داردکه از همه بسیجیان تقدیر و تشکر می کنم.همچنین تشکر می کنم از اعضای ستاد خواهران نماز جمعه که فرش ها را نظافت کردندو حدود 30 نفر از بانوان که ستاد خواهران نماز جمعه به همراه کانون فرهنگی اجتماعی بانوان که زیر نظر فرمانداری است و هیت حضرت معصومه بودند، مسجد را نظافت کردند، از همه تشکر می کنم.
خدایا آنچه که گفتیم وشنیدیم محض رضای خودت قرار بده.


پی نوشت:

1- و ديگران را بر خويش ترجيح می دهند هر چند خود نيازمند باشند/ سوره حشر،بخشی از آیه 9

2- وسائل الشيعه، ج 11، ص 10

3- صحیح بخاری، ج4، ص21، باب تمنی الشهاده

4- نهج البلاغه، عهدنامه ي مالک اشتر: نامه53

5- شرح نهج البلاغه، ج3، ص184

6- وسائل الشيعه، ج 11، ص 8

7-لِلشَّهِیدِ عِندَ اللهِ سِتُّ خِصالٍ: یُغفَرُ لَهُ فِی أَوَّلِ وَقعَةٍ، وَ یَری مَقعَدَهُ فِی الجَنَّةِ،
وَ یُجارُ مِن عَذابِ القَبرِ، وَ یُؤمَنُ مِنَ الفَزَعِ الأَکبَرِ، وَ یُوضَعُ عَلی رَأسِهِ تاجُ الوَقارِ،
وَ الیاقُوتَهُ مِنها خَیرٌ مِنَ الدُّنیا وَ ما فِیها، وَ یُزوِّجُ ثِنتَینِ وَ سَبعِینَ زَوجَةً مِنَ الحُورِ العِینِ، وَ یُشَفَّعُ فی سَبعِینَ مِن أَقرِبائِهِ./ مواعظ العددیه، صفحه 292

8- بحار الانوار، ج66، ص393، حدیث75

9- کشف الاسرار ج2 ص 348-349

10- التاريخ الکبير ، بخاري (194ـ256ق)


http://yascms.ir/emam/gozaresh/b427.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b428.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b429.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b430.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b431.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b432.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.