سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

امام جمعه زرند:زنده نگهداشتن یاد و نام شهید از وظایف جامعه است/ در آئین های نورزی حرمت ایام سوگواری حضرت زهرا (س) حفظ شود

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 534 مرتبه
دسته: سایت خبری صبح زرندتاریخ: 1393.12.26
 
انتشار: شنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ / ساعت ۰۸:۵۱:۱۵
کد خبر: 2720


http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaaa732.jpg



به گزارش “صبح زرند” ، نماز عبادی , سیاسی و دشمن شکن جمعه این هفته که متقارن با ۲۲ اسفند ماه -سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان حضرت امام (ره) و روز بزرگداشت شهداء- بود، با حضور جمع کثیری از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ، کارکنان بنیاد شهید و دیگر اقشار مختلف مردم شهیدپرور زرند، به امامت حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زرند در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام ابراهیمی در خطبه اول ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام ایران اسلامی گفت : فرهنگ اجتماعی ،سیاسی و اقتصادی اسلام، ایثار و از خودگذشتگی به عنوان اوج وارستگی انسان و نشانه قرب بشر به خداوند متعال است و اگر ایثار و از خود گذشتگی با نثار جان در راه خدا باشد ، شهادت تلقی می گردد، و ترویج فرهنگ ایثارگری وشهادت طلبی نقش بسزایی در حفظ دین و ارزشهای آن و استقلال کشور ایفا می کند. سیره و روش شهیدان، پیام شهیدان و سرانجام تربت پاک و مقدّس آن‌ها می‌تواند بخشی از فرهنگ شهادت باشد.

وی تصریح کرد: شهیدان، مقاومت و پویایی جامعه را تضمین می نمایند و به جامعه ظرفیت روحی می بخشند و ضعف و سستی را از بین می برند و هر جامعه ای که افراد آن این گونه باشند، مشمول رحمت و نصرت خداوند هستند و از آنجا که شهید برای خدا و در راه خدا، هستی خود را برای نجات و سعادت جامعه فدا می نماید، زنده نگهداشتن یاد و نام شهید و بزرگداشت زمان و مکان شهادت و مدفن و الگوسازی از شخصیت و سیره زندگی و حماسه ایثارگرانه شهید، بخشی از وظایف جامعه نسبت به شهید خواهد بود.

امام جمعه زرند با اشاره به فعالیتهای بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان زرند در طی سال جاری ، دیدار و سرکشی از خانوادهای شهدا ، برگزاری یادواره های شهدا ، رسیدگی به امور تحصیلی فرزندان شاهد و ایثارگر و غیره را از خدمات ارزنده این نهاد مقدس برشمرد و از تلاش های رئیس و کارکنان بنیاد شهید زرند درجهت خدمت رسانی به خانواده های معزز شهدا و ایثارگران قدردانی نمود و در وصف مقام و منزلت شهید ابراز داشت : خانواده شهید از جهات مختلف، دارای مقام و منزلت ویژه ای در پیشگاه خداوند و در نظام و جامعه اسلامی می باشد. پدر و مادر شهید با توجه به این که معمولاً بیشترین نقش را در تربیت شهید ایفا می کنند و با داشتن بیشترین علاقه به فرزند خود، او را تقدیم خدا کرده اند، ازجایگاه و ارزش والایی برخوردار می باشند.

نماینده ولی فقیه و امام حمعه زرند در خطبه دوم ضمن دعوت همگان به تقوای الهی با اشاره به مناسبت های هفته در پیش رو ، تقارن ایام نورزی با ایام فاطمیه دوم ، از مردم خواست در آئین های نورزی حرمت ایام سوگواری حضرت زهرا سلام الله علیه را نگه دارند و در دید و بازدیدهای نوروزی سعی کنند همانطور که سال نو می شود , دلها را نیز از کینه ها و کدورتها پاک نمایند و با انجام صله رحم که در اسلام بسیار به آن سفارش شده قداست این سنت الهی را حفظ کنند .

شایان ذکر است ، آزاده سرافراز محمدرضا مهدلو بخشدار مرکزی زرند بعنوان سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته نیز طی سخنانی ضمن تبریک ۲۲ اسفند ماه سالروز تاسیس بنیاد شهید وگرامیداشت روز شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را اصلی ترین رسالت بنیاد شهید بیان نمود و تصریح کرد : کارکنان این نهاد مقدس تمام تلاش و همت خود را دارند تا بهترین خدمات را به بهترین قشر جامعه که همانا جامعه ایثارگران هستند، ارائه دهند.

مهدلو ادامه داد : انتشار آثار و اسناد شهدا و ایثارگران یکی از تاثیرگذارترین ابزارهای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که توسط این نهاد مقدس آثار این عزیزان جمع آوری و بشکلی ماندگار به نسل جدید انتقال داده می شود.

بخشدار مرکزی زرند در بخش دیگری از سخنانش گفت : آزادگان دلاور و سرافراز با الهام از مکتب انسان ساز اسلام و سیره ائمه اطهار و با درس گرفتن از زندگی انقلابی و حماسه ساز حضرت زینب (س) که اسوه صبر و پایداری بود، توانستند دوران دشوار اسارت را پشت سر نهند و شکوه مقاومت و سرافرازی را بر صحیفه درخشان ایران اسلامی ثبت کنند. بی شک سال ها محرومیت این سرو قامتان تاریخ باعث شد که آنان امروز بیش از هر فرد دیگری در مسیر سبز موفقیت گام بردارند و الگو، اسوه و افتخار میهن اسلامی خویش باشند.

وی در پایان گفت : شهدا با درک صحیح زمان و لبیک به ندای حضرت امام ( ره ) در راستای تحقق آرمان‌های اسلام از جان خود گذشتند، ما به عنوان وارثان آنان باید در زنده نگاه داشتن نام و یادشان تلاش کنیم و با تکریم از جامعه ایثارگران که یک رسالت همگانی است و با ترویج روحیه ایثار و شهادت در جامعه مسیر رشد کشور را بیش از پیش فراهم سازیم.


برای دیدن لینک این خبر در سایت خبری صبح زرند کلیک کنید


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.