سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

وظیفه ما نسبت به شهداء

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 335 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1394.01.19
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین در جلسه خانواده شهدا و ستاد یادواره شهداء94/1/14


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


الحمدلله والصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله
السلام علیک یا صاحب الزمان(عج). السلام علیک یا فاطمة الزهرا(س) سیدة النساء العالمین

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج)،سلامتی رهبر عزیز وبزرگوارمان، سلامتی همه خدمتگزارن به نظام اسلامی و سلامتی همه خانواده های معظم شهدا ، جانبازان وایثارگران سلامتی خودتان و برآورده شدن حاجات و دفع بلاها اجماعاً صلوات.

خوش آمد عرض می کنم خدمت همه شما بزرگواران پدران و مادران بزرگوار شهداء، بستگان و فرزندان شهداء . تقدیر و تشکر می کنم از همه شما عزیزان وبزرگوارانی که دعوت ما را اجابت کردید . جناب دکتر جعفری هم حضور دارند ،از اعضای ستاد یادواره شهدا هم تقدیر و تشکر می کنم. مقام شهادت مقامی بسیار بالاست . به قدری جان دادن سخت است که هر کس که از دنیا می رود ، دیگر دوست ندارد به این دنیا برگردد،حتی که اگر تمام دنیا و مافیها را به آدم بدهند وبگویند به دنیا برگرد و بار دیگر طعم مرگ را بچش، قبول نمی کند ولی شهید آرزو می کند تا به دنیا برگردد و بار دیگر در راه خدا جهاد کند و به شهادت برسد.

گفتگوی شهید عبدالله انصاری با خداوند

جابرفرزند شهیدعبدالله انصاری از صحابه پیامبر(ص) است،پیامبرخدا(ص) به جابر فرمودند:پدرتو عبدالله شهیدشده است ،خدا با هرکس که بخواهد حرف بزند ازپشت پرده سخن می گوید ولی با پدرتوبدون حجاب وپرده سخن گفته است و به پدرت فرمود:هر حاجتی از من داری بخواه تا آن را برآورده کنم و پدر تو گفت : خدایا من شهادت را دوست دارم ،یک بار دیگر مرا به دنیا برگردان تا جهاد کنم و به شهادت برسم ؛خدای متعال فرمود : من کسی را که از دنیا بردم دیگر بر نمی گردانم ، چیز دیگری را از من بخواه و پدرت گفت : پروردگارا عظمت و مقام جهاد و شهادت در راه خودت را به زنده گان برسان و خداوند فرمود : من پیام تو را به آنها خواهم رساندواین آیه نازل شد:"وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ " (1) وكسانى را كه در راه خدا كشته شده‏اند مرده مپندار، بلكه آنها زنده‏اند و نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند. شهدای ما خیلی نزد خداعظمت دارند،آن هم درعصرغیبت امام زمان(عج) و زمانی که امامان معصوم(ع) راندیده اند و به فرمانِ جانشین ولی عصر(عج)حرکت کردند.

تعبیر بلند مقام معظم رهبری نسبت به شهدای انقلاب اسلامی

در یک تعبیری مقام معظم رهبری (مد ظله العالي)می فرماید: شهدای انقلاب اسلامی مان را می توان با شهدای در رکاب پیامبر وامیرالمومنین در جنگ های بدر و احد و صفین مقایسه کرد، حتی می توان گفت که از خیلی از آن شهدا هم بالاتر هستند. زیرا شهدای زمان ما پیامبر گرامی اسلام و امیرالمؤمنین را ندیده بودندو با فتوای جانشین معصوم به جنگ با کفر رفتند،پس می توان گفت که از خیلی از آن شهدا هم بالاتر هستند ولی آنها را با شهدای کربلا نمی توان مقایسه کرد، هیچ شهیدی ،در هیچ تاریخی ، نه در گذشته و نه اکنون و نه درآینده ،نمی توان با شهدای کربلا مقایسه کرد. دیگر هیچ کس مانند علی اکبر نخواهد شد. بنابراین شهدای ما در نزد خدای تبارک و تعالی بسیار آبرو ،مقام و عظمت دارند.

وظیفه ما نسبت به شهداء

وظیفه ما خانواده شهدا این است که راه آنها را ادامه بدهیم و ارزشهایی که برای ما گذاشته اندرا زنده بداریم؛ این همه بیداری اسلامی در جهان همه از برکت شهداست. این همه پیشرفت علمی، دانشمند، عالم و دانشجو که در جامعه است و کلاً هر پیشرفتی ما داریم از برکت شهداست وگرنه در زمان طاغوت حرفی از این مسائل نبود. بعد از ذکر این مقدمه به اطلاع شما بزرگواران می رسانیم که صبح جمعه 21 فروردین، ساعت 9، در مسجد جامع یادواره شهدا داریم که در اینجا هم از شما کسب اجازه می کنیم و هم از شما دعوت می کنیم تا در این مراسم شرکت کنید ، سخنران جلسه هم دکتر رفیعی تعیین شده است و برنامه ریزی شده است که مداحی و برنامه ناهار هم داشته باشیم. البته آن روز، روز ولادت حضرت زهرا(س) هم هست ، منتهی با شهادت 7 شهید ما هم مصادف شده است. شهدای ما رهرو راه پیامبر(ص) ، امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) هستند . شاید کار ما نقص زیادی داشته باشد ولی همه ما عاشق شهدا هستیم و دوست داریم نام ویادشهدا مانند ستاره درخشان باشد و بچه های ما رهرو راه شهدا باشند .اعضای شورای اسلامی را هم دعوت کردیم . ان شاالله با دعای خیر شما بتوانیم یادواره را برگزار کنیم .مجددا از حضور همه شما برادران و خواهران مکرمه تقدیر و تشکر می کنم. نماز جماعت برگزار می شود و روضه و سفره شام حضرت زهرا(س) هم در برنامه امشب داریم. ضمناًً پنج شنبه هم گلباران قبور شهدا را قرار داریم.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


پی نوشت:

1- سوره آل عمران،آیه 169

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.