سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

اینهمه تغییرات از کجا آمده

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 452 مرتبه
دسته: عکس ها و خاطرات حجة الاسلام ابراهیمی امام جمعه در تمتع90تاریخ: 1394.02.17
 
خاطرات حجت الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی روحانی کاروان معراج نور کرمان در تمتع90



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


اینهمه تغییرات از کجا آمده

ما شیعیان طبق فتوای حضرت امام(رحمة الله علیه)و رهبر عزیز و مراجع بزرگوار به نماز جماعت اهل سنت در مسجدالحرام و مسجدالنبی شرکت می کنیم، خصوصاً فتوای حضرت امام(رحمة الله علیه)که فرمودند:هنگام برپایی نماز خارج شدن از مسجدالحرام و مسجدالنبی(صلی الله علیه و آله و سلم)جایز نیست.

آنچه که واقعاً قابل توجه است اینهمه تغییرات در اذان و نماز از کجا آمده است؟ اهل سنت و علماء آنها که می گویند ما سنی هستیم منظور از سنی بودن چیست؟آیا پیروی از سنت و روش خلیفه دوم است؟ شما که می گوئید سنت، کدام سنت و روش؟اولاً برای مامعلوم کنید پیرو کدام سنت باید باشیم؟ از شما سؤال می کنیم شارع و قانون گذار کیست؟آیا به غیر از این است که قانونگذار فقط خداوند جل و اعلی است که خالق ما انسانها است و این قانون و شریعت را از طریق رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم)بیان نموده است.آیا پیامبر که از طرف خداوند به پیغمبری برگزیده شده اند می توانند در احکام خداوند دخل و تصرف و کم و کسری کنند؟آیا رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم)چنین حقی دارند؟از قرآن مجید آنچه که رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم)بیان می کنند همه را از وحی یعنی خداوند می فرماید:« َمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَى، إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى»(سوره نجم، آیه3و4)هر چه می گوید از طرف خداوند است و بس...

مگر قرآن نفرمود اگر پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)از پیش خود چیزی بگوید ما رگ گردنش را قطع می کنیم.اذان زمان رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم)دارای «حی علی خیرالعمل»بوده و جمله«الصَّلاةُ خَيرٌ مِنَ النَّوم»در آن نبوده یا نماز زمان پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)دست بسته نبوده و آمین در آن گفته نمی شده و نمازهای مستحب جماعت اقامه نمی شده است.

زمان پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)بر خاک و یا سنگ سجده می شده و در مسجد رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم)روی فرش سجده نمی شده، اینهمه تغییرات که بعداً ایجاد شده و به صراحت خلیفه دوم بوده است. سؤال این است که آیا خلیفه دوم شریک پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) بوده و اگر اینگونه بوده و قانون خدا بر او نازل شده چرا پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) خبر نداده است؟
آیا خلیفه دوم جملات و کلمات را اضافه و تغییرات را ایجاد کرده است؟ یعنی آیا حق قانونگذاری و تغییر و تبدیل دین خدا و اذکار اذان و اذکار اعمال نماز را داشته است؟ و اگر داشته چرا پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)فرمودند:«قال خذوا عني مناسككم»(عوالي‏اللآلي،ج4،ص34)و نفرمودند:«خذوا عنی غیری مناسککم»اگر اخذ مناسک از خلیفه دوم و غیر از او واجب بوده چرا رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم)انحصار کردند و فرمودند:«خذوا عنی»فقط از من مناسک و اعمال را یاد بگیرید.خلیفه دوم که طواف نساء را برداشت آیا شریک پیامبری بوده است؟ آیا اُمت اسلام به غیر از دستورات خداوند که از ناحیه رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم)رسیده به دستورات خلفاء هم باید عمل کند؟اگر چه بر خلاف قرآن و سیره شناخته شده و سنت متقن و متین رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم)باشد؟

فصل الخطاب، قرآن مجید و کلام مهم رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم)است که فرمودند:«مَن أعرضَ عَن سُنّتي فَلَيسَ مِنّي»آیا تغییرات ایجاد شده اعراض از سنت رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم)نیست؟و اگر عالم سنی قبول دارد اعراض از سنت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) است پس باید بپذیرد«فَلَيسَ مِنّي»او دیگر از اسلام و پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)نیست؟و اگر عالم سنی قبول ندارند اعراض از سنت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) است چرا رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم)در اذان جمله«الصَّلاةُ خَيرٌ مِنَ النَّوم»را نفرمودند. حتی یک نفر هم نقل نکرده در مدت 23 سال یک بار رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم)چنین جمله ای را به بلال یا به مؤذن دیگر یا خودشان فرموده باشند یا دست بسته نمار خواندن یا آمین گفتن در نماز، اگر نیاز بود چرا پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) نفرمودند و اگر نیاز نبود چرا دیگر اضافه و تغییر ایجاد شد؟ حال این که شارع و قانونگذار فقط خداست، مالک خداست و اجازه هر گونه تصرف در ملک خود را دارد و دیگران که مالک نیستند و اگر تصرف کنند، تصرف آنها غاصبانه است.تصرف کردن ملک خدا به چه حقی؟آیا خلفاء سه گانه و دیگران از طرف رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم)و از طرف خداوند به عنوان رهبر و امام مسلمین تعیین شده اند؟پیامبرخدا(صلی الله علیه و آله و سلم) کجا از مردم برای غیرعلی بیعت گرفتند؟بار دیگر از اهل سنت خصوصاً از عالم سنی سؤال می کنم اگر رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم)از شما در قیامت سؤال کنند چرا سنت مرا ترک کردید و به سنت دیگران عمل کردید چه جوابی می دهید؟اگر از شما شکایت کنند و بفرمایند:خدایا اینها سنت مرا متروک گذاشتند و سنت دیگران را احیاء کردند چه جوابی دارید که بدهید؟ فرضاً که مردم شخصی را به عنوان رهبر تعیین کنند آیا او حق تصرف در احکام و سنت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) را دارد؟

ما شیعیان آنچه که داریم از امامان معصوم داریم که خطا و اشتباه در آنان نیست،از امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) و باب علم النبی(صلی الله علیه و آله و سلم)است یعنی علی(علیه السلام)هم از پیش خود تغییر ایجاد نمی کنند و در دین خداوند کم و زیاد درست نمی کند. ایشان هر چه خداوند فرموده بیان می کنند و پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) هم هر چه دارند از خداوند دارند.شما اهل سنت و خصوصاً عالم سنی از کجا دارید؟آیا می توانید به خداوند انتصاب پیدا کنید؟وقتی خلیفه دوم تضرع می کند که من اینها را ایجاد کردم و در زمان پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)نبود، به عنوان مثال:«متعتان محللتان في زمن رسول الله وأنا احرهما»سؤال این است :شما حق قانونگذاری دارید و آن را حرام می کنید؟چرا حلال خدا که از ناحیه پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) رسیده است حرام می کنید؟آیا شما پیامبر هستید یا شریک پیامبری رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم)هستید؟یا صرف این که رهبر مسلمین هستید چنین حقی پیدا کردید؟آیا کسی به صرف رهبر شدن می تواند در دین قطعی خدا که از ناحیه رسولش آمده تغییر ایجاد کند؟این تغییر را غیر از بدعت آیا می توان چیز دیگری نامید؟خداوند می فرمایند:ای بندگان، من نحوه نماز خواندن را از طریق رسولم به شما آموزش دادم و ایشان هم بیان کردند. اگر احتیاج به تغییرات بود خودم توسط رسولم اعلام می کردم.این که بیان نکردم یعنی حلال من همین و حرام من همین است. دستورات و قانون چیزهایی است که رسولم بیان کرده است.

چرا در نماز، اذان و حج که دستور من بوده تغییر ایجاد کردید و منظور مرا عملی نکردید و از روش ها و دستورات من تخلف کردید؟چه جوابی می دهید؟

اگر بگوئید خداوند این دستورات را نداده و خلیفه دوم ایجاد کرده و او گفته است آیا خداوند می پذیرد؟خداوند می گوید: دستورات من همان است که توسط رسولم بیان و در قرآن آمده است. کجای قرآن و کجای فرمایش رسولم اینگونه بوده است؟اگر لازم بود خودم بیان می کردم و این که بیان نکردم و از طرف رسولم هم ابلاغی نشده چگونه به من نسبت می دهید؟دستور شما بوده یا دستور پیامبرم؟

هرگز این عمل را که بر خلاف دستورات من است نخواهم پذیرفت جز آن که از طرف حبیب و رسولم محمد(صلی الله علیه و آله و سلم)بیان شده است.

شما بندگانم که به دستورات من عمل کرده اید و برخلاف دستورات جبیبم عمل کرده اید پاداش را هم از همان کسی که گفته است بگیرید.

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.