سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

نعمت بزرگ مبعث پیامبر(ص)/ احکام رسول خدا(ص) مایه سعادت وخوشبختی

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 2400 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1394.02.29
 
خطبه های نماز جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم شهرستان زرند مورخه 94/2/25


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول


اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَرَسُولِهِ وَحَبیبِه
وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد(ص)وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَاللَعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

قال‌ اللهُ الحكيمُ في‌ كتابِه‌ الكريم‌ : « لَقَدْ مَنَّ اللّهُ عَلَى الْمُؤمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولاً مِّنْ أَنفُسِهِمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ » (1)

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفَسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبرعزیز وبزرگوارمان،شادی روح امام راحل عظیم الشأن،شادی ارواح طیبه شهدا وشهدای والا مقام شهرستان وشهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند، شادی ارواح مطهر دوشهید گمنام شهرستان ،سلامتی همه خدمتگذاران به نظام جمهوری اسلامی ،خودتان ،خانواده وفرزندانتان اجماعاً صلوات.

ان شاءالله که عید پیامبراعظم (ص) بر امام زمان(عج) و بر همه شما مبارک باشد ؛ صلوات بر محمد و آل محمد.

امیدوارم خدای متعال این حضور مؤمنانه ، این نشستن ،سکوت وخطبه را از همه ماقبول بگرداند و ذخیره ای ارزشمندی برای دنیا وآخرت برای اولین لحظه ورود ما به محضر پروردگار عالم قرار دهد. باز هم صلوات بر محمد وآل محمد.

از حضور باشکوه همه شما بزرگواران، برادران و خواهران در نماز جمعه و مسئولین عزیز تقدیر و تشکر می کنم. استفاده شد از بیان احکام از زبان حجه الاسلام والمسلمین گلستانی و از مداحی مجری محترم و از همه شما تشکر می کنم که کانون نماز جمعه را گرم نگه می دارید. ان شاءالله که سالم و تن درست باشید و هرحاجتی هم داشته باشید ان شاءالله به برکت رسول خدا(ص) همه حاجت روا شویم ، بازهم صلوات بر محمد وآل محمد.

عید بزرگ مبعث را به ساحت مقدس مولایمان صاحب الزمان(عج) و بر همه شما اردتمندان و علاقمندان تبریک عرض می کنم. در خطبه اول ، مختصری در مورد عید مبعث مطالبی را خدمتتان عرض می کنم.

نعمت بزرگ مبعث پیامبر(ص):

آیه ای را که خدمتتان عرض کردم از سوره آل عمران است که خدای متعال نعمت بزرگ مبعث پیامبر را مطرح فرموده است : « لَقَدْ مَنَّ اللّهُ عَلَى الْمُؤمِنِينَ» به راستى خدا بر مؤمنان منت نهاد « إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولاً مِّنْ أَنفُسِهِمْ » آن‏گاه كه در ميانشان پيامبرى از خودشان برانگيخت (1) «مَنَّ» درلغت به دو معنا آمده است یکی سنگ کیلو ( مثلاً یک مَن، دو مَن ) و معنای دوم نعمت بسیار مهم ،گران بها و ارزشمند را منّت می گویند. اینکه خداوند می فرماید : منت نهادیم یعنی ما نعمت بسیار گرانبهایی به بشر هدیه دادیم . بنابراین نعمت رسالت یک نعمت بسیاربزرگ است ،مبعث در واقع عید است ،عید انسانیت ،خوشبختی و سعادت بشر است. ما که امروز درنماز جمعه حضور پیدا کرده ایم و سر سفره اسلام نشسته ایم از برکت نعمت بعثت پیامبر اعظم(ص) است. نکته دیگری که در این آیه وجود دارد این است که نعمت را بر مؤمنین قرار دادیم و درحالیکه که پیامبر خدا (ص) برای دستگیری و هدایت همه بشریت آمده است ولی خداوند می فرماید: ما این نعمت را بر مؤمنین قرار دادیم ؛ برای این خداوند فقط از مؤمنین نام برده است ،چون تنها کسانی از وجود پیامبر(ص) استفاده می کنند که مؤمن و قدردان هستند ، بقیه انسانها از نعمتِ بزرگ رسالت استفاده نمی کنند.

جبل النور:

در 27 ماه رجب پیامبر خدا(ص) در غار حراء بودند. این کوه را جبل النور یا جبل القرآن و یا جبل الاسلام نیز می نامند. حدود یک ساعت طول می کشد تا به بالای کوه برسند.از شدت آفتاب، صبح ها نمی توان به بالای این کوه رفت ولی عصر که سایه است وهوا بهتر است می توان به این کوه صعود کرد، جبل النور در نزدیکی منا است. سال 62 که بنده برای اولین بار به مکه مشرف شده بودم، شب به بالای کوه رفته بودیم ، نگران این بودم که چطور در تاریکی شب به پایین برگردیم که وقتی حرکت کردیم دیدیم این کوه نورانی است . در ظلمت و تاریکی شب، از برکت حضور قرآن این کوه روشن است و به راحتی جلوی پای خودتان را می بینید ولی کوههای اطراف همه تاریک هستند.

نزول دفعی وتدریجی قرآن مجید:

قران مجید دو نزول تدریجی و دفعی دارد. نزول دفعی یعنی هر سی جز قرآن ، یک دفعه بر قلب مبارک رسول خدا(ص) نازل شده است که خداوند در سوره قدر می فرماید: « إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ * وَمَا أَدْرَیكَ مَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ * لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ » (2) نزول دفعی قرآن در شب قدر ودر ماه مبارک رمضان است و در 27 ماه رجب ، نزول تدریجی قرآن را داریم، یعنی از این زمان تا 23 سال ، به تدریج و در مناسبت های مختلف ، قرآن بر قلب پیامبر نازل شد (3) .

پیامبر(ص) همواره در ماه مبارک رمضان به غار حراء می رفتند برای خودسازی و تفکر در مسئولیتی که قرار است در آینده بپذیرند،مسئولیت هدایت انسانها ، یک مسئولیت بسیار بزرگی است و ایشان برای کسب آمادگی در این کوه به مناجات و عبادت می پرداختند. غار حراء بسیار تنگ است و فقط دو یا سه نفر می توانند همزمان داخل آن بروند، یک نفر ایستاده دو نفر نشسته . وقتی در غار حراء می ایستی کاملاً روبه قبله هستی و چراغ های خانه خدا را می توانی ببینی .مقابل جبل النور کوه سبیر است کوهی است که قوچ حضرت اسماعیل از این کوه بیرون آمد.پیامبر خدا(ص)در حال عبادت بودند که جبرئیل باقیافه اصلی بر پیامبر نازل شد. کیفیت نزول جبرئیل، به شکل های مختلف بود. گاهی به صورت دحیه ی کلبی که از اصحاب پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم و زیبا بود، در می آمد ومردم فکر می کرد دحیه ی کلبی نزد پیامبر(ص) نشسته است . ولی در 27 رجب، جبرئیل به صورت اصلی خود ظاهر شد وتا افق را فرا گرفته بود ، حضرت علی(ع) تنها کسی بودند که همراه پیامبر(ص) ،جبرئیل را مشاهده کردند.

بخوان بنام پروردگارت:

جریان انتخاب شدن حضرت رسول(ص) به عنوان پیامبری را از زبان خود ایشان بیان می‌داریم: جبرئیل بر من وارد شد و کتابی و نوشته‌ای همراه خود، آورد و گفت : بخوان ... گفتم : نمی‌توانم بخوانم، در این حالت جبرئیل قلب مرا فشار داد و رها کرد و گفت بخوان، گفتم نمی‌توانم، تا سه بار این کار اتفاق افتاد، تا اینکه در آخرین دفعه گفتم چه چیز را بخوانم گفت: * بسم الله الرحمن الرحیم* اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ *1( بخوان به نام پروردگارت که جهان را آفرید) *خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ *2(همان خدایى که انسان را از خون بسته‌اى خلق کرد) * اقْرَأْ وَرَبُّکَ الْأَکْرَمُ *3( بخوان که پروردگارت از همه بزرگوارتر است) * الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ *4( همان کسى که به وسیله قلم تعلیم داد)* عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ *5(به انسان آن چه را که نمى‌دانست آموخت) (4) پس از آن جبرئیل از کنارم دور شد...

اولین زنی که به پیامبرایمان آورد:

ارتباط با فرشته تن پیامبر را رنجور و آزرده کرده بود. حضرت وقتی به پایین کوه آمدند مستقیم به خانه خدیجه رفتند(5) و دراین مسیری که می رفتند، همه موجودات و حتی کوه ودرخت نیز ادای احترام می‏کردند و می‏گفتند: السلام علیک یا حبیبَ اللّه‏، السلام علیک یا ولیَّ اللّه‏، السلام علیک یا رسولَ اللّه‏ ؛(6)هنگامی که به منزل آمدند ، صورت رسول خدا (ص)نورانی شده بود که خدیجه سوال کرد: یا رسول الله علت این نورانیت چیست؟ حضرت فرمودند: این نور نبوت است و من به پیامبری مبعوث شده ام . و ماجرای بعثت خویش را برای همسر گرامیشان حضرت خدیجه (سلام الله علیها) بازگو نمودند. خدیجه (سلام الله علیها) نیز که در سالهای همسری با پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) آثار بزرگی و پیامبری در ایشان را دیده بود، گفت: « به خدا دیرزمانی است که من در انتظار چنین روزی، بسر برده‌ام، و امیدوار بودم که روزی تو رهبر خلق و پیغمبر این مردم شوی» (7) و شهادتین را گفت و مسلمان شد و اولین زنی بود که به پیامبر ایمان آورد.

نحوه مبعوث شدن پیامبر(ص) در کتب اهل سنت:

اگرکتابهای شرق شناسان و حتی ازاهل سنت را مطالعه کنید ، خواهید دید که در این جریان چه تهمت ها به پیامبر(ص) زده اند ؛ آنچه بخاری و مسلم و دیگران نقل کرده اند این است: فرشته وحی در غار حراء نزد پیامبر آمد، سه بار آن حضرت رابه شدت فشار داد و گفت: «اِقرَأ بِاِسِمِ رَبِّکَ اَلَّذی خَلَق...» پیامبر که بسیار ترسیده بود به خانه نزد خدیجه آمد، وقتی آرام گرفت، ماجرا را برای خدیجه تعریف کرد و خدیجه به همراه او به نزد« وَرقة بن نوفل» عموی خودش رفت که در عصر جاهلیت به کیش مسیحیت در آمده بود. «ورقه» هم پس از شنیدن ماجرا از زبان پیامبر به او اطمینان داد که پیامبر است و جایی برای نگرانی نیست. چگونه ممکن است خود پیامبر پی نبرد که مبعوث شده است و در عوض ناچار باشد از طریق فردی دیگر آن هم یک نصرانی راهنمایی شود؟ پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ از کجا فهمید که آن نصرانی درست می گوید؟ آیا او از پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ خردمندتر بود و به عنایات الهی شناخت بیشتری داشت؟ پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ از همان آغاز وحی هیچ تردیدی نداشت که به رسالت مبعوث شده است ولی اهل کتاب و زبیریان و امویان به نحوی از انحاء از این روایات دروغین به نفع خود بهره برداری کرده اند.

آیات آغازین ومقاومت برای پیامبر(ص):

سنگینی وحی پیامبر (ص) را آزده کرده بود و احساس سرمای شدید می کرد که به خدیجه فرمود: «زَمِّلُونِى وَ دُثِّرُونِى» مرا بپوشانید و جامه‌اى بر من بیفکنید تا استراحت کنم. آن حضرت در بستر آرمیده بود که آیات آغاز سوره مُدَّثِّر (آیه 1 تا 7) توسط جبرئیل بر آن حضرت، نازل گردید:«یا أَیهَا الْمُدَّثِّرُ - قُمْ فَأَنْذِرْ - وَ رَبَّکَ فَکَبِّرْ - وَ ثِیابَکَ فَطَهِّرْ - وَ الرُّجْزَ فَاهْجُرْ - وَ لا تَمْنُنْ تَسْتَکْثِرُ - وَ لِرَبِّکَ فَاصْبِرْ؛ اى در بستر خواب آرمیده - برخیز و مردم را هشدار ده - و پروردگارت را بزرگ بشمار - و لباست را پاک کن - و از پلیدى‌ها بپرهیز - و منّت مگذار و فزونى مَطَلَب - و به خاطر پروردگارت مقاومت کن.(8) به این ترتیب آغاز اسلام، با نام خدا، خواندن، قلم، قیام، هشدار، پاکى و اخلاص و بزرگداشت خدا شروع شد. نفر اولی که به پیامبر(ص) ایمان آورد: حضرت خدیجه بود (9) نفر دوم حضرت علی بود که نفر اول از مردان هم به حساب می آمد(10) و اولین نماز جماعت را نیز پیامبر و علی و خدیجه خواندند.

لا الااله الله محوری ترین شعار پیامبران:

نزول قرآن و بعثت که از مهمترین فرازهای تاریخ اسلام است ، چه رهاورد و اهدافی را دنبال می کرد؟ هدف هدایت و تصفیه نفوس همه انسانها است.بعثت هم یک تحول درونی است و درون انسان را پاک کند و انسان را با علم و حکمت آشنا می کند و هم یک تحول بیرونی ایجاد می کند: « لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَيِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الكِتابَ وَالميزانَ لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ »(11) ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم، و با آنها کتاب (آسمانی) و میزان (شناسایی حقّ از باطل و قوانین عادلانه) نازل کردیم تا مردم قیام به عدالت کنند؛ نخستین سخن پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله با مردم این بود که ای « قُولُوا لا إِلَهَ إِلَّا اللهِ تُفلِحُوا»(12) ای مردم! بگویید: «لا إله إلا الله» تا رستگار شوید. انگيزة بعثت انبياء در درجه اول رهانيدن انسان‌ها از شرك و بت‌پرستي به توحيد و يگانه پرستي بوده لذا همواره (لا إله إلا الله) محوري‌ترين شعار پيامبران خدا بوده است. پيامبر اكرم ـ صلي الله عليه و آله نيز در نخستين روزهاي دعوت خود از مردم مكه خواست تا شرك را كنار نهاده بندگي خداي يكتا را بپذيرند. از دیگر اهداف بعثت از زبان خود حضرت رسول (ص) « بعثت بمكارم الأخلاق و محاسنها »(13) است یعنی من از طرف خداوند براى مكارم اخلاق ومحاسن آن مبعوث شده‏ ام.

دشمنی یهود نسبت به پیامبر(ص) علیرغم شناخت دقیق رسول خدا(ص):

آخرین کلام را هم خدمت شما عرض می کنم و خطبه را جمع کنم. مسیحیان و یهودیان پیامبر(ص) را کاملاًمی شناختند و از آمدنش خبر داشتند و در این باره قرآن می فرماید: : « يَعْرِفُونَهُ كَمَا يَعْرِفُونَ أَبْنَاءهُمْ »(14) علمای مسیحی چنان او را (محمد صلّى الله عليه وآله ) مى‏شناسند به گونه‏اى كه پسرانشان را مى‏ شناسند... .

همچنین بر اساس گفته قرآن در سوره مبارکه صف، حضرت عیسی(علیه السلام) خود را مبشّر پیامبری به نام «احمد» می داند: «وَ اِذْ قَالَ عیسیَ بنُ مریمَ یَا بنی اِسرَائیلَ اِنّی رَسوُلُ اللَّهِ اِلیکُم» و هنگامى را كه عيسى پسر مريم گفت اى فرزندان اسرائيل من فرستاده خدا به سوى شما هستم « مُصدِّقاً لِمَا بَینَ یَدَیَّ مِنَ التَّوراةِ » تورات را كه پيش از من بوده تصديق مى‏كنم «وَ مُبَشِّراً بِرَسُول یَأتی مِنْ بَعدِی اسْمُهُ اَحمَدُ » و به فرستاده‏اى كه پس از من مى‏آيد و نام او احمد است بشارتگرم «فَلمَّا جَاءَهُم بِالبَیِّنَاتِ » پس وقتى براى آنان دلايل روشن آورد «قَالُوا هذَا سِحرٌ مَبینٌ» گفتند اين سحرى آشكار است (15). و معجزه بودن قرآن را منکر شدند وگفتند سحر و جادو است. حتی داریم که قبايل زيادي از يهود از سرزمين اصلي خود با آگاهي از ظهور پيامبر آخرالزمان از طريق اخبار تورات كه به آمدن پيامبر و ظهور او درحجاز خبرداده بود به يثرب مهاجرت كرده و در اطراف اين شهر و داخل شهر مسكن گزيده و منتظر آمدن پيامبري از ميان عرب كه خاتم پيامبران بود بودند و اين انتظار سالها پس از مهاجرت يهوديان با بعثت پيامبر به سرآمد ولی یهودیان به دشمنی با پیامبر پرداختند.

اینکه وظیفه ما نسبت به عید مبعث چیست را در خطبه دوم چند کلامی خدمت شما عرض می کنم. این عید بر همه شما مبارک باشد. ان شاءاالله که ما مسلمان زندگی کنیم و مسلمان از دنیا برویم و در روز قیامت در جوار رسول خدا (ص) مسلمان و پاک برانگیخته شویم.

خطبه دوم


اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَرَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِسِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد(ص)وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَاللَعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفَسی بِتَقَوَیَ الله

اهمیت نماز جمعه:

در توصیه به تقوی ابتدا اهمیت به نماز جمعه و نماز را تذکر می دهم. پیامبر خدا(ص) می فرماید: « إِذَا کَانَ یَوْمُ الْجُمُعَةِ » چون روز جمعه فرا رسد «کَانَ عَلَى کُلِّ بَابٍ مِنْ أَبْوَابِ الْمَسْجِدِ مَلَائِکَةٌ » بر درب هر مسجدى ملائکه مى نشینند «یَکْتُبُونَ الْأَوَّلَ فَالْأَوَّلَ » و نام مردم را به ترتیب ورود اول و دوم و سوم مى نویسند «فَإِذَا جَلَسَ الْإِمَامُ طَوَوُا الصُّحُفَ» تا وقتى که امام جمعه در جایگاه خود قرار گرفت « وَ جَاءُوا یَسْتَمِعُونَ الذِّکْرَ »پرونده ها را جمع مى کنند و به ذکر (خطبه ها) گوش فرا مى دهند. (16) نماز جمعه یک عملی است که لحظه لحظه آن حساب شده است و پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: « نزدیکی مردم با خداوند در روز قیامت‌به مقدار رفتن آنها به نماز جمعه به ترتیب نفر اول و دوم و سوم است ».(17)

نحوه ورود به نماز جمعه:

در مورد چگونگی رفتن به نماز جمعه امام صادق (ع) می فرماید: « لیتزیّن أحدکم ــ یوم الجمعة ــ و یغتسل » برشما لازم است که ــ در روز جمعه ــ غسل کنید « و یطیّب. و یتسرّح. و یلبس أنظف ثیابه. و لیتهیّأ للجمعة » و خود را آراسته سازید و از بوی خوش استفاده نمائید و موهای خود را شانه کنید و لباس تمیز بپوشید و برای نماز جمعه خود را آماده سازید. « ولیکن علیه ــ فی ذلک الیوم ــ السکینة و الوقار» و شایسته است که ــ در آن روز ــ با سکینه و وقار باشید.« و لیفعل الخیر ما استطاع» و اعمال خیر انجام دهید.«فإنّ الله جلّ ذکره یطّلع علی الأرض. لیضاعف الحسنات » زیرا خداوند متعال در این روز با نگاه رحمت بر بندگان خود نظر می افکند. تا حسنات آنها را فزونی می بخشند.(18)

احکام رسول خدا(ص) مایه سعادت وخوشبختی:

در پایان ماه رجب و در آستانه ماه شعبان ، ماه پیامبر خدا(ص) قرار داریم .شب عید مبعث شب بسیار مهمی است. در مصباح از حضرت ابوجعفر امام جواد (ع) روایت شده که فرمود در رجب شبى است که از آنچه که بر آن آفتاب می تابد بهتر است و آن شب بیست و هفتم رجب است که در صبح آن پیغمبر خدا (ص) به رسالت مبعوث شد و براى آن شب اعمالی است که اگر شیعه ای از ما آن اعمال را در آن شب انجام دهد اجر عمل شصت سال می برد.

صدقه دادن و زیارت رسول خدا(ص) و امیرالمومنین (ع)و گر گشایی کردن و انجام کارهای خیر و همچنین دید و بازدید ،از جمله کارهای مستحب در عید مبعث است.

وظیف ما درقبال رسول خدا (ص) چیست؟ « أَقِيمُوا الدِّينَ وَلَا تَتَفَرَّقُوا» (19) اولین وظیفه ما این است که دين را بپا بـداريد و دستورات خدا و اسلام را به طور کامل انجام دهیم و این طور نباشد که فقط بخشی را که خوشمان آید، انجام بدهیم؛ همه احکام رسول خدا(ص) مایه سعادت و خوشبختی است . دوم اینکه همه مسلمانان وحدت داشته باشند ودر دین تفرقه نيندازند، وحدت و همدلی بین همه مسلمانان جهان یکی از وظایف ماست. وظیفه سومی هم که ما داریم این است که چهره واقعی اسلام و رسول خدا (ص) را به جهانیان بشناسانیم . ایران اسلامی وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارد.

گرفتاری امرزو جهان اسلام از ناحیه استکبار جهانی:

ما در دورانی زندگی می کنیم که پیکره عالم اسلام ، توسط دشمنان اسلام مورد هجوم قرار گرفته است. مستکبرین در کشورهای اسلامی ،از ناحیه گروههای تکفیری اختلافات زیادی را ایجاد کرده اند و چهره اسلام و مسلمانان را زشت و آدمکش جلوه داده اند و مسلمانان بی گناه زیادی را به قتل رسانده اند و نهضت بیداری اسلامی را منحرف کرده اند وباعث ایجاد تفرقه بین مسلمانان ایجاد شده اند. هر سختی و بدبختی که امروز اسلام دارد، از ناحیه صهیونیست ها واستکبار جهانی (همان قارون ها و طاغوت های زمان ) است که در منطقه خاورمیانه زندگی می کنند و کسانی که خودشان را رؤسای اسلامی می دانند و مسلمانان را به روز سیاه نشانده اند ؛ جنایات آل سعود را اگر شما نگاه کنید، می بینید که نه تنها شبانه روز به مردم مظلوم یمن حمله می کنند وآنها را به قتل می رسانند ، بلکه مواد غذایی و مواد دارویی را هم محاصره کرده اند و مردم را از آنها محروم کرده اند. مشکلاتی زیادی امروزه در جهان اسلام ما وجود دارد ولی با تمام این احوال ، رشد اسلام و شکست توطئه های استکباری را هم ما مشاهده می کنیم. امروز آل سعود از همه دوران ها، بی آبرو تر شده است و حتی اختلافات داخلی زیادی دارند ؛ دنیای اسلام مردم کشورهای اسلامی ، بیدار شده اند واین جنایات آل سعود را محکوم می کنند.این بیداری اسلامی و حرکتی است که در میان مسلمانان ایجاد شده است و زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم می کند و توطئه های آمریکا و استکبار جهانی روز به روز به شکست انجامیده است . توطئه های آنها در افغانستان و عراق و لبنان و همچنین در فلسطین اشغالی شکست خورده است. یک کشور جعلی به نام اسرائیل را طراحی کنند ولی فلسطینی ها در برابر دشمنی که تا دندان مسلح است،این گونه ایستادگی می کنند. این بشارت پیروزی مسلمانان را می دهد ، روز به روز آل سعود با جنایاتش به مرگ حتمی خودش دارد نزدیک می شود . در روایات هم داریم که تشدید اختلاف بین خودشان به جایی می رسد که ان شاءالله سرنگونی آل سعود را ببینیم.

روز جهانی خانواده:


روز جهانی خانواده در پیش رو داریم ، خانواده ها به عواملی که آسیب زا است باید بیشتر مورد توجه کنند. یکی از نکاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد، بحث بیماری های جسمی و تالاسمی است، قبل از ازدواج حتماً این آزمایشات را جوانان عزیز انجام بدهند .

ارتحال آیت الله بهجت را در این هفته داریم ،خداوند این عالم بزرگ را رحمت کند.

سخنان مقام معظم رهبری به معلمان:

در این هفته ، سخنان بسیار مهم مقام معظم رهبری را در جمع تعدادی از معلمین عزیز که به دیدار ایشان رفته بودندرا داشتیم که ایشان در باره آموزش و پرورش فرمودند که ما هرچه در این راه خرج کنیم، کم است و این خرج نیست بلکه سرمایه گذاری است و در آینده جواب می دهد. به معلمان و دبیران هم فرمودند دانش آموزانی تربیت کنید که دانا و با ایمان باشند و اعتماد به نفس ، امید و نشاط داشته باشندو بحث اقتصاد ومعیشت معلمان را ناظر به دولت دانستند که انجام بدهد.

بیانات روشنگرانه مقام معظم رهبری به دولتمردان :

مقام معظم رهبری نکاتی را به دولتمردان فرمودند. اولین نکته فرموند که هیبت و اقتدار نظام اسلامی باید حفظ شود و دشمن احساس کند که ملت ایران قدرتمند است و اقتدار واقعی داردو نکته ای دیگری که فرمودند این بود که دشمن بیشتر نیاز به مذاکره دارد و قادر نیست به ما صدمه بزند و مذاکره زیر شبه تهدید معنایی ندارد و مردم چنین مذاکراتی را نمی پذیرند که همراه با تهدید باشد و یک پاسخ بسیار روشن را رهبری به تهدیدات دادند و فرمودند غلط می کنید و هم اینکه کوچکترین حرکتی را که انجام بدهید خودتان را گرفتار خواهید کردو بی آبرویی را نسبت به جنایات آل سعود تذکر دادند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.


پی نوشت :

1- سوره آل عمران ، آیه 164 / ترجمه آیه به راستى خدا بر مؤمنان منت نهاد آن‏گاه كه در ميانشان پيامبرى از خودشان برانگيخت تا آيات او را بر آنان بخواند و پاكشان كند و كتاب و حكمتشان بياموزد.

2- سوره القدر ، آیات 1 تا 3

3- فخر رازي، تفسير الكبير، ج 32، ص 27

4- آیات اول تا پنجم سوره العلق

5- الصحیح من سیرة النبی (ص)، جعفر مرتضی عاملی، ج 1، ص 233

6- مناقب، ابن شهر آشوب، ج 1، ص 46؛ بحارالانوار، علاّمه مجلسی، ج 18، ص 196

7- مناقب، ج 1، ص 46

8- مجمع البیان، ج 10، ص 241

9- السيرة النبوية،ج‏1،ص:240

10- الطبقات الكبرى، محمد بن سعد بن منيع الهاشمي البصري (م 230)، تحقيق محمد عبد القادر عطا، بيروت، دار الكتب العلمية، ط الأولى، 1410/1990.،ج‏3،ص:15؛ مروج ‏الذهب،ج‏2،ص:276

11- سوره الحديد ، آیه ۲۵

12- مجلسي، بحار الانوار، ج9، باب اول، ص143.

13- أمالی شیخ طوسی ص596 / مستدرك، ج 2، ص 282

14- سوره البقرة ، آیه 146

15- سوره الصف،آیه 6

16- بحارالانوار، ج ۸۹، ص ۱۲، مستدرک الوسائل ، ج ۶، ص ۳۸

17 - مستدرک الوسائل/ ج 6/ص 39

18- من لایحضره الفقیه ج 1 ص 64.

19- سوره شوری،آیه 13



http://yascms.ir/emam/gozaresh/b825.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b826.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b827.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b828.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b829.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b830.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b831.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b832.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b833.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b834.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b835.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b836.jpg

چاپ این نسخه درجه: 5.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 1 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.