سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مقام وعظمت امام حسین(ع) در نزد خداوند/ مقام حضرت عباس عليه السّلام از زبان امام صادق(ع)

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 394 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1394.03.03
 
خطبه نماز جمعه زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم شهرستان زرند مورخه 94/3/1

http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِسِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

قال الله حکیم فی کتابه : « قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ ... »(1)

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

اَلسَلامُ عَلَیکَ یاصاحِبَ الزَمان(عج) ،السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین (ع)، السلام علیک یا ابا لفضل العباس(ع)

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج)،سلامتی رهبر عزیز وبزرگوارمان،شادی روح امام راحل عظیم الشأن،شادی ارواح طیبه شهدا وشهدای والا مقام شهرستان وشهدای والامقامی که بستگانشان امروزدر نماز جمعه حضور دارند یاحضور پیدا می کنند، شادی ارواح مطهر دوشهید گمنام شهرستان ،شادی ارواح مومنین ومومناتی که اهل نمازجمعه بودند واز دنیا رفتند وسلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی وسلامتی خودتان،خانواده و فرزندانتان،اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال این حضور مؤمنانه، این نمازجمعه ،این خطبه ،این نشستن واین سکوت را از همه ماقبول بگرداند وذخیره ای ارزشمند برای دنیا وآخرت برای اول لحظه ورود ما به محضر پروردگار عالم قرار دهد،ان شاءالله به هر نیتی امروز و در سالروز ولادت امام حسین (ع)، به نماز جمعه مُشَرف شده اید، حاجات همه برآورده به خیر بگردد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد.

از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران و مسئولین عزیز صمیمانه تشکر می کنم؛ نماز جمعه امروز ، مُزَّین است به سخت کوشان پاسدار که شَرَفِ حضور دارند .همین طور از اهالی محترم شهرک طالقانی که با پای پیاده و بعد از دو سه ساعت پیاده روی در نماز جمعه حضور پیدا کرده اند ، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. از فرمایشات جناب سرهنگ زمانی هم استفاده کردیم، ان شاءالله که خدای متعال پاسداران عزیز انقلاب اسلامی را در پناه امام زمان (عج) محافظت بفرماید و زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر(عج) باشیم. باز هم صلوات بر محمد و آل محمد.

اعیاد شعبانیه را به حضرت صاحب الامر(عج) و همه شما ارادتمندان و علاقمندان حضرتش تبریک عرض می کنم، مخصوصاً امروز که روز جمعه و میلاد پُر از خیر و برکت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) و همین طور ولادت با سعادت حضرت قمر بنی هاشم ابالفضل العباس (ع) و امام سجاد(ع) است . امروز روز پاسدار و فردا روز جانباز نامگذاری شده است که به همه پاسداران و جانبازان عزیز نظام جمهوری اسلامی و همه آزادگان سرافراز کشورمان تبریک عرض می کنم. ان شاءالله این ایام خجسته بر همه شما مبارک باشد. در ماه پر فضیلت شعبان هستیم ، ماهی است که رحمت الهی و رضوان الهی بر بندگان خدا در این ماه نازل می شود.

ثواب قرائت صلوات شعبانیه:

طبق نقل امام صادق (ع) ، وقتی که ماه شعبان فرا می رسید، امام سجاد (علیه السلام) هنگام زوال آفتاب (ظهر) صلواتی را می خواندند که به صلوات شعبانیه معروف است و مطلع این صلوات چنین است:«اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مَحَمَّدٍ وَ آلِ مَحَمَّدٍ شَجَرَةٍ النُّبُوَّةٍ وَ مَوْضِعِ الرِّسالَةِ وَ مُخْتَلَفِ الْمَلائِکَةِ وَ مَعْدِنِ الْعِلْمِ وَ اَهْلِ بَیْتِ الْوَحْیِ...»(2)

در صلوات شعبانیه عبارات بسیار مهمی آورده شده است که راه سعادت و خوشبختی را نشان می دهد. یکی از این راهها استفاده از این ماه که ماه رسول خداست در تبعیت از سنت رسول خدا (ص) است. خداوند در آیه ای که ابتدای جلسه عرض کردم،می فرماید: « إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ »(1) خداوند به پیامبر می فرماید: ای پیامبر به مردم بگو: اگر خدا را دوست مى‏داريد از من(که رسول خدا (ص) هستم ) پيروى كنيد تا خدا نيز دوستتان بدارد.

در صلوات شعبانیه امام سجاد (ع) می فرمایند: « شَعْبَانُ الَّذِی حَفَفْتَهُ مِنْكَ بِالرَّحْمَةِ وَ الرِّضْوَانِ »(2) و اين شعبانى است كه آن را با رحمت و خشنودی خویش آكنده ساختی. « الرِّضْوَانِ » بالاتراز بهشت است یعنی مقام رضایت الهی. چه کنیم در این ماه رحمت خدا بر ما نازل شود و در نهایت چه کنیم تا رضایت خدا را داشته باشیم ؟ در همین مناجات امام سجاد (ع) می فرماید : « وَاعْمُرْ قَلْبِی بِطَاعَتِكَ وَ لَا تُخْزِنِی بِمَعْصِيَتِكَ »(2) دلم را به اطاعت خود آباد كن و مرا به معصيت خود رسوا مكن. پس راه سعادت و خوشبختی و آبادی قلب این است که انسان مطیع خدا باشد ،از طرف دیگر معصیت خداوند یکی از دلایل خفت و خواری انسان است. هر کس مطیع خدا باشد عزیز می شود، مانند یوسف که برده و عبد بود ولی با اطاعت از خداوند و دوری از گناه ، عزیز شد .از طرف دیگر زلیخا که عزیز و بزرگ قوم خود بود با معصیت خدا خوار وذلیل شد. حضرت در این فراز فرمودند: دلم را به اطاعت خود آباد كن و مرا به معصيت خود رسوا مكن.

چگونه مشمول رحمت خداوند شویم:

سوال دیگر این است که ما چه کارهایی را می توانیم انجام دهیم تا مشمول رحمت و دلسوزی خاص خداوند در این ماه شویم؟ از عبارات مهم این دعا این است : « وَ ارْزُقْنِی مُوَاسَاةَ مَنْ قَتَّرْتَ عَلَيْهِ مِنْ رِزْقِكَ » خداوندا روزی ام کن ، همدردى با كسى كه از روزیت براى او تنگ گرفته اى «بِمَا وَسَّعْتَ عَلَيَّ مِنْ فَضْلِكَ » كه بر من از فضل خود وسعت رزق دادى «وَ نَشَرْتَ عَلَيَّ مِنْ عَدْلِكَ وَ أَحْيِنِی تَحْتَ ظِلِّكَ » و از عدالتت بر من منتشر كردى و مرا در زير سايه ات زنده كردى(2).ما باید برای کسانی که زندگی شان به سختی می گذرد؛ دلسوزی کنیم و به شکرانه اینکه خداوند به ما امکانات داده است ، با آنهایی که فقیر و گرفتار هستند، همدردی کنیم. مثالی خدمتتان عرض می کنم : اگر در یک شب سرد زمستانی، لحاف و پتو داشته باشیم و فقط پاهایمان بیرون باشد و یخ بزند ،سردمان می شود و خوابمان نمی برد ولو اینکه همه اعضای بدنمان زیر پتو وگرم باشند ؛ مردم یک جامعه هم مانند اعضای یک پیکره بزرگ هستند، اگر همسایه ما فقیر باشد و ما احساس همدردی نداشته باشیم، فرقی با یک مرده بی روح نداریم ، زنده بودن در این است که انسان اهل خیر باشد و مانند سنگ نباشد. امام سجاد(ع) می فرماید: برای اینکه انسان از حالت سردی و خموشی و مُردگی و سنگ بیرون بیاید؟ باید احساس داشته باشد، این است که در دعایشان می فرمایند: « وَ ارْزُقْنِی مُوَاسَاةَ مَنْ قَتَّرْتَ عَلَيْهِ مِنْ رِزْقِكَ »(2) خداوندا روزی ام کن ، همدردى با كسى كه از روزیت براى او تنگ گرفته اى.شاید ما بارها این دعاها را خوانده باشیم ولی کمتر به معنا و محتوای آن فکر می کنیم. این دعاها راهگشاست.در ادامه فراز امام (ع) می فرمایند: خداوندا این وسعت رزقی که به من از فضل خودت داده ای ، مرا زنده نگه داشته است ، پس به من کمک کن تا احساس درد داشته باشم و اهل مساوات و همدردی باشم . یعنی غم دیگران را غم خود بدانم که این راه سعادت و خوشبختی است. حضرت از خداوند درخواست می کند که ادامه دهنده سنت پیامبر(ص) که همان حس همدردی و کمک به دیگران است،باشد.

فضیلت روزه ماه شعبان:

از دیگر سنت های پیامبر (ص) روزه گرفتن در این ماه است،از صفوان جمال روایت شده که می گفت امام صادق(ع) به من فرمودند: وادار کن کسانی را که در اطراف تو هستند به روزه ماه شعبان. گفتم فدایتان شوم. مگر در فضیلت آن چیزی می بینید فرمودند: بلی به درستی که رسول خدا(ص) هرگاه می دید هلال ماه شعبان را، امر می فرمودند به منادی که در مدینه ندا می کرد: ای اهل مدینه من از جانب خداوند به سوی شما مبعوث شدم آگاه باشید که شعبان ماه من است. پس خدا رحمت کند کسی را که مرا براین ماه من یاری کند یعنی روزه بدارد.(3)

این بخشی از دعای شریف «مناجات شعبانیه» بود که خواندن آن در هر روز این ماه، توصیه شده است. بنده هم بخشی از آن را خدمت شما بزرگواران عرض کردم که وقتی دعا می خوانید مفهوم آن را هم درک کنید.در ادامه این دعا داریم : «وَ هَذَا شَهْرُ نَبِيِّكَ سَيِّدِ رُسُلِكَ » و اين ماه پيغمبر تو، سرور رسولانت است «شَعْبَانُ الَّذِی حَفَفْتَهُ مِنْكَ بِالرَّحْمَةِ وَ الرِّضْوَانِ»(2) و اين شعبانى است كه آن را با رحمت و خشنودی خویش آكنده ساختی . خدایا این ماه را با مهربانی خودت پوشاندی و راه مهربانی را به ما نشان دادی که اگر ما دلمان برای دیگران بسوزد و نسبت به آنها مهربان باشیم خدا هم نسبت به ما مهربان است .

رضایت خداوند بالاتر از بهشت:

نهایت این ماه هم به دست آوردن رضایت خداست که از بهشت هم بالاتر است .منتهی راهش این است که ما تمسک به سنت پیامبر داشته باشیم و راه و روش رسول خدا(ص) را در پیش بگیریم. در همین مناجات شعبانیه داریم : «الَّذِی كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ » رسول خدا كه درود خدا بر او و خاندانش باد «يَدْأَبُ فِی صِيَامِهِ » آن را روزه داشت «وَ قِيَامِهِ فِی لَيَالِيهِ » و شب زنده دارى مى كردند «وَ أَيَّامِهِ بُخُوعاً لَكَ فِی إِكْرَامِهِ وَ إِعْظَامِهِ إِلَى مَحَلِّ حِمَامِهِ» براى تواضع به تو در اكرام و گراميداشت آن و به همين حال تا هنگام مرگش بود.(2) این روش پیامبر خدا(ص) بود: روزها روزه می گرفتند و شب ها را به عبادت و مناجات می پرداختند. در ادامه امام سجاد(ع) دعا می کنند: « اللَّهُمَّ فَأَعِنَّا عَلَى الِاسْتِنَانِ بِسُنَّتِهِ فِيهِ وَ نَيْلِ الشَّفَاعَةِ لَدَيْهِ » خدايا! ما را در اين ماه در پيروى روشش و رسيدن به شفاعت او ياری كن.(2)

راه رسیدن به شفاعت پیامبر(ص) در قیامت:

به گفته امام سجاد(ع) ، راه اینکه ما به شفاعت پیامبرخدا (ص) برسیم این است که پیرو پیامبر باشیم و در نتیجه به مقام رضوان الهی دست پیدا می کنیم. اگر بندگی و عبادت خدا را در جامعه انجام دادیم و برای بندگان خدا دلسوزی و همدردی کردیم ،می توانیم به شفاعت پیامبر (ص) و رضوان الهی دست پیدا کنیم.« اللَّهُمَّ وَ اجْعَلْهُ لِی شَفِيعاً مُشَفَّعاً وَ طَرِيقاً إِلَيْكَ مَهْيَعاً » بارخدايا! ‍ او را برای ما شفيعى پذيرفته شده و راهى مستقيم به سوى خودت قرار بده ، «وَ اجْعَلْنِی لَهُ مُتَّبِعاً » و مرا پيرو او بگردان «حَتَّى أَلْقَاهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ » تا اینكه تو را در روز قيامت ملاقات كنم «عَنِّی رَاضِياً » و از من راضى باشى «وَ عَنْ ذُنُوبِی غَاضِياً » و از گناهانم چشم بپوشى «قَدْ أَوْجَبْتَ لِی مِنْكَ الرَّحْمَةَ وَ الرِّضْوَانَ » و برايم از طرف خودت رحمت و خشنودی واجب و لازم دانسته باشی «وَ أَنْزَلْتَنِی دَارَ الْقَرَارِ وَ مَحَلَّ الْأَخْيَار» و مرا در دارالقرار و جايگاه خوبان فرود آورى.(2)

این دعا از علمای بزرگ شرح شده است ، شما که هر روز این دعا را می خوانید باید بدانید که چه می خوانید و چه می گویید. میلاد پر خیر و برکت امام حسین(ع) را خدمت همه شما بزرگواران تبریک عرض می کنم.
امام سجاد علیه‌السلام می‌فرماید: اسماء بنت عُمَیس نقل کرد: من زنی بودم که هنگام ولادت امام حسین (علیه السلام) او را از شکم مادر گرفتم. وقتی حسین (علیه‌السلام) به دنیا آمد، پیامبر تشریف آورده و فرمودند: « ای اسماء! فرزندم را نزد من بیاور» .من او را در پارچه‌ای سفید گذاشتم و نزد ایشان بردم. پیامبر در گوش راست حسین (علیه السلام) اذان و در گوش چپش اقامه فرمودند.(4) اولین کاری که پیامبر انجام دادند ، شعار مسلمانی وتوحید را در گوش فرزند زمزمه کردند .

نامگذاری امام حسین علیه السلام

وقتی حسین علیه السلام به دنیا آمد، پیامبر به علی علیه السلام فرمودند: نام فرزندم را چه نهادی؟ عرض کردند: من در نامگذاری بر فرزندم از رسول خدا پیشی نمی گیرم با آنکه دوست داشتم او را« حَرب» بنامم. پیامبر فرمودند: من نیز در نامگذاری بر پروردگارم پیشی نمی گیرم. آن گاه جبرئیل فرود آمد و گفت: ای محمد! خدای بلندمرتبه به تو سلام می‌رساند و می‌فرماید علی برای تو همانند هارون برای موسی است.( دراینجا نیزخداوند اشاره به بحث ولایت و جانشینی امیرالمومنین(ع) می کند) و به پیامبر می فرماید نام پسر حضرت هارون علیه السلام را بر فرزند خود بگذار. پیامبر پرسیدند: اسم پسر حضرت هارون علیه السلام چیست؟ جبرئیل جواب داد: « شُبِیر» . پیامبر فرمودند: زبان من عربی است ( و این اسم به به زبان عبری است). جبرئیل عرض کرد: نام او را حسین بگذار ( که معادل شُبٌِیر در زبان عبری است). پس پیامبر نام او را حسین نهاد.(5)

نام امام حسین (ع) در تورات «شُبیّر» و در انجیل «طَیّب» آمده است. (6) و جز ایشان، نام هیچ کدام از امامان ما حسین نیست.ولی نام محمد و علی و حسن تکرار شده است،روز هفتم، پیامبر برای فرزند تازه به دنیا آمده (امام حسین(ع)) گوسفند سیاه و سفید بزرگی عقیقه کرد ندو رانی از آن را با دیناری به قابله بخشید. آن‌گاه سَر طفل را تراشیدندوهم وزن موهای سرش نقره صدقه دادند و سرش را با خلوق ( که عطری است معروف که از زعفران و موادی دیگر ترکیب شده است) معطر ساختند.(7) عقیقه کردن فرزند سنت بسیار خوبی است. شما هم می توانید در این ماه عزیز و در مسجد محله تان ، به کمک چند نفر دیگر از عقیقه های خودتان یک آبگوشت ویک غذایی تهیه کنید و مؤمنین را هم دعوت کنید که هم جشن میلاد و هم سلامتی فرزند باشد که با حضور مردم ، با برکت تر می شود. ما باید سالروز ولادت ائمه را بزرگ بداریم و در خانه خودمان برای اهل بیت (ع) مراسم جشن برپا کنیم ،آنچه گفته شد، بخشی از نحوه ولادت امام حسین(ع) بود. این روز بر همه شما مبارک باشد.

بخشش دوفرشته الهی به برکت ولادت امام حسین(ع):

در بحث ولادت امام حسین(ع)، بحث نجات هم داریم.ابن عباس از پیامبر گرامی اسلام نقل می کند: وقتی حسین علیه السلام به‌دنیا آمد، خداوند به جبرئیل وحی کرد که با هزار گروه از فرشتگان، بر من نازل شوند و ولادت حسین علیه السلام را به من تهنیت بگویند. (8) جبرئیل رو به حضرت رسول آورد. در وقت فرود آمدن به فرشته ای رسید که نام وی صلصائل بود و در روایت دیگر دُردائل، که حق تعالی برو خشم گرفته بود و از صف فرشتگان به سبب اندیشه ای که به خاطرش در آمده بود، رانده شده بود، آن فرشته چون جبرئیل را بدید با چندین فوج از ملائکه که تسبیح و تهلیل کنان می رفتند, گفت: چه شده است، مگر قیامت برخاسته است؟ گفت: نه, محمد را فرزندی در وجود خواهد آمد. حق تعالی ما را بفرمود تا برای تبریک و تهنیت برویم گفت: ای جبرئیل؛ محمد را از من سلام برسان و از او بخواه تا از برای من شفاعت کند تا حق تعالی از من خشنود گردد. جبرئیل قبول کرد و در ادامه راه ،به جزیره ای رسید. در آن جزیره فرشته ای را دید، نام او فُطُرس بود, پَرُ و بالش سوخته که خداوند او را کاری فرموده و وی در آن کار تأخیری کرده بود, آتش آمده و پَر و بالش سوخت. هفتصد سال در آن جزیره افتاد بود و خدای را عبادت می کرد. جبرئیل را گفت: کجا خواهی شد؟ وی را خبر داد و گفت: توانی که مرا با خود ببری, باشد که رسول خدای مرا شفاعت کند. جبرئیل وی را با خود برد و به نزدحضرت رسول آورد و به ایشان سلام کردندپس جبرئیل سلام حق تعالی را برسانید و تهنیتش گفت و تعزیتش داد. سپس جبرئیل حال فُطُرس را نقل کرد، رسول(ص) گفت: ای فُطُرس! خود را به حسین بمال. فُطُرس خود را در حسین مالید. حق تعالی بال¬هایش را داد. دیگر جبرئیل پیغام دردائیل راداد، رسول(ص) هر دو دست حسین برداشت و گفت: خداوندا؛ اگر این مولود را به نزدیک تو قدری و منزلتی هست, از دردائیل خشنود شو. حق تعالی دعای وی اجابت کرد و مقامی از صف فرشتگان به وی داد.

جبرئیل گفت: یا رسول الله، چون حسین را شهید کنند, آن فرشته فرود آید, و خود را در خون وی مالد و بر سر تربت وی باشد و بگرید تا روز قیامت.(9)

خداوندا ما هم از شما درخواست می کنیم که به حق این مولود از خطاها ی ما درگذر و حاجات ما را مانند فطرس ملک به آبروی سیدالشهدا برآورده کن .

والسلام علیک و رحمه الله برکاته

خطبه دوم

الحمدللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِسِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَاللَعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

درآغازخطبه دوم خود وهمه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی.

در توصیه به تقوی به مقام آقا ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز اشاره می کنم.

مقام حضرت عباس عليه السّلام از زبان امام صادق(ع) :

امام صادق عليه السّلام فرمودند:هرگاه قصد كردى كه قبر عبّاس بن على عليه السّلام را زيارت كنى كه در كنار فرات برابر حاير است،بر در روضه مى‏ايستى و مى‏گويى:« سَلامُ اللَّهِ وَ سَلامُ مَلائِكَتِهِ الْمُقَرَّبِينَ وَ أَنْبِيَائِهِ الْمُرْسَلِينَ وَ عِبَادِهِ الصَّالِحِينَ وَ جَمِيعِ الشُّهَدَاءِ وَ الصِّدِّيقِينَ [وَ] الزَّاكِيَاتُ الطَّيِّبَاتُ » سلام خدا و سلام فرشتگان مُقرّبش،و پيامبران مُرسلش،و بندگان‏ شايسته‏اش،و همه شهيدان و صدّيقان و درودهاى پاك و پاكيزه «فِيمَا تَغْتَدِي وَ تَرُوحُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ » در آنچه مى‏آيد و مى‏رود بر تو باد اى فرزند امير مؤمنان،«أَشْهَدُ لَكَ » شهادت مى‏دهم براى حضرتت «بِالتَّسْلِيمِ » به تسليم «وَ التَّصْدِيقِ » و تصديق «وَ الْوَفَاءِ » و وفا،«وَ النَّصِيحَةِ لِخَلَفِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ »و خيرخواهى،براى يادگار پيامبر مُرسل(درود خدا بر او و خاندانش باد).(10)در این کلام، امام صادق(ع) چند ویژگی بارز از حضرت عباس(ع) بیان می کنند : ،«أَشْهَدُ لَكَ » من شهادت می دهم که شما نسبت به امام حسین(ع) ،يادگار پيامبر(ص) «بِالتَّسْلِيمِ » مقام تسليم داشتی و صحبت های ایشان را را با تمام وجود می شنیدی «وَ التَّصْدِيقِ » و تصديق می کردی «وَ الْوَفَاءِ » و وفادار بود،«وَ النَّصِيحَةِ »و خيرخواهى داشتید،درسی را که ما از حضرت ابوالفضل العباس(ع) باید بگیریم نیز همین است که نسبت به امام وپیشوا خودمان حضرت آیت العظمی الامام خامنهای (مدظله العالی) این گونه باشیم: هم تسلیم باشیم و هم تصدیق کنیم و هم نسبت به ایشان وفادار وخیرخواه باشیم.در یک کلام، مطیع امر ولایت باشیم.میلاد پر از خیر و برکت حضرت ابوالفضل العباس(ع) رانیز خدمت همه شما عزیزان تبریک عرض می کنم.

سالروز آغاز محاصره اقتصادی ایران توسط آمریکا:

نکته بعدی اینکه امروز ،سالروز آغاز محاصره اقتصادي ايران توسط امريكای مستکبر است . امروزه آمریکا در رأس جاهلیت مُدرن و پیشوای باطل در جهان است .آنها 8سال جنگ را به ملت ما تحمیل کردند تا انقلاب اسلامی را از پا دربیاورند ولی موفق نشدند،تلاش کردند تا در کشور اختلاف ایجاد کنند راه به جایی نبردند، بنابراین از حربه محاصره اقتصادی استفاده کردند .به گفته خودشان تا امروز هیچ کشوری را در هیچ کجای دنیا تا این حد در تنگنا قرار نداده بودند. تمام تلاش آنها این بود که ملت ایران را در تنگنا قرار دهند تا دست از انقلاب و شعائر انقلاب، استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی بردارند.این تحریم ها از همان زمان حضرت امام خمینی (ره) تا به امروز ادامه دارد و هدف دشمن، از اختلاف ، درگیری وتحریم نیز تسلط بر منابع ایران و منطقه است وسعی دارند تا ایران اسلامی را تسلیم حکومت های باطل کنند.اما خداوند در قرآن می فرماید: « إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ » بى‏گمان، كسانى كه گفتند: پروردگار ما خداست، «ثُمَّ اسْتَقَامُوا» سپس ايستادگى كردند، « تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ » فرشتگان بر آنها نازل مى‏شوند «أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنتُمْ تُوعَدُونَ » كه بيم مداريد و غمگين مباشيد و مژده باد شما را به بهشتى كه وعده داده مى‏شديد.(11) بت بزرگ دنیای امروز ، استکبار جهانی به رهبری آمریکا است که ما هرگز در مقابل آن سجده نمی کنیم، حتی اگر آنها روز به روز محاصره و تحریم ایران را تشدید کنند. از این محاصرات اقتصادی نه امام بزرگوار(ره)و نه مقام معظم رهبری ونه ملت دلیر ایران، هیچ کدام نترسیدند. همانطور که مسلمانان در زمان پیامبر خدا(ص)، چندین سال در شِعب ابیطالب در محاصره بودند ومقاومت کردند ولی تسلیم نشدند. فشار گرسنگی به حدی رسیده بود که پوست خشکیده شتری را سوزاندندوسپس کوبیدند و بعد با آب مختصری خمیر کرده و از این طریق سه روز به سر بردند.ولی هیچگاه تسلیم نشدند. این درس بزرگ اسلام و قرآن و پیروان پیامبر است .در محاصره اقتصادی بعد از پیروزی انقلاب هم امام (ره) نترسید واستقبال کردند و گفتند : رشد کشور ما در این است که چشمان ما به دست دیگران نباشد و روی پای خودمان بایستیم. ما هم می توانیم و نباید انتظار بکشیم تا دیگران همه چیز را به ما بدهند و باید دست بر زانوی خودمان بگذاریم و با فکر و انگیزه خودمان پیشرفت کنیم .

دستاوردهای هسته ای نتیجه تلاش دانشمندان انقلابی:

از برکت این تفکر امام (ره) بود که امروز ایران اسلامی به دستاوردهای بزرگی دست یافته است که نمونه آن دستاوردهای هسته ای است. این دستاوردها را که دشمنان به ما نداده اند، تلاش همین بچه های مؤمن ، متدین و دانشگاهیان عزیز ماست که ما توانسته ایم در ابعاد مختلف ، پیشرفت کرده ایم و دشمن ناچار شده است تا در بحث هسته ای پای میز مذاکره بیاید. ولایتی نماینده مقام معظم رهبری می گفت : هر ورز امریکایی ها پیغام می دادند که برای مذاکره بیائید، ما هم به شما قول می دهیم که حقوق هسته ای ایران را محترم بشماریم ولی امروز که مذاکرات آغاز شده است، امریکایی های بد عهداز صحبت های خودشان هم برگشتند ،آنها اصلاً قابل اعتماد نیستند، حتی کسانی هم که نسبت به مذاکرات خوشبین بود، امروز متوجه شدند که استکبار جهانی دشمن انقلاب اسلامی است و قصدش نابودی انقلاب ماست .و امریکایی هم هر روز دَبِه در می آورد ؛ به گفته مقام معظم رهبری راه چاره همان ایستادگی و اقتصاد مقاومتی و« نه » بزرگ گفتن به امریکا و استکبار جهانی است و حرکت کردن پشت سَرِ مقام معظم رهبری است ، ایشان ولی و رهبر ما هستند ؛ خطوط را ایشان مشخص می کنند و تا امروز به این تجربه رسیده ایم که هر کجا مسئولین گوش به حرف امام دادند، پیروز شدند ولی جایی که گوش ندادند از همانجا ضربه خوردند . امروز راه را ولی فقیه روشن وتبیین می کنند. ان شاء الله مسئولین ما هم مطیع فرمایشات ایشان باشند.

سالروز فتح خرمشهر:

از مناسبت های دیگر فتح خرمشهر در عمليات بيت المقدس است که به همه رزمندگان عزیز این روز مقاومت،ايثار و پيروزي را تبریک عرض می کنم .

هفته مبارزه با دخانیات:

هفته مبارزه با دخانیات را در پیش رو داریم . معضل اعتیاد، معضل بسیار بزرگی است . ما در شهرستان نوزده هزار نفر آلوده به مواد مخدر داریم که برای شهر کوچکی مانند زرند، آمار بسیار بالایی است که باید در این زمینه فکر اساسی شود. بیائید برای نجات این بیماران دلسوزی کنیم و کمپ هایی را برای ترک اعتیاد ، بسازیم ، ما هم کمک می کنیم و کمیته امداد هم کمک کند و کمی بودجه بگذارد تا این جوانان و خانواده های آنها نجات پیدا کنند. ما اگر دوستانه و محبت آمیز برخورد کنیم خیلی از اینهایی که گرفتار شدند و دوست دارند پاک بشوند . با حل معضل اعتیاد، آمار طلاق ، گدایی ، دزدی و سرقت هم بسیار پایین خواهد آمد و خیلی از بدبختی ها حل می شود. ان شاءالله که بتوانیم در این راه قدم خیری برداریم.

خدایا به حق محمد و آل محمد آنچه گفتیم و شنیدیم محض رضای خودت قرار بده و چنان کن که سرانجام کا ر تو خشنود باشی و ما رستگار


پی نوشت:


1- سوره آل عمران،بخشی از آیه 31 / ترجمه آیه : بگو : اگر خدا را دوست می داريد از من پيروی کنيد تا او نيز شما را دوست بدارد...

2- این دعا(مناجات شعبانیه) را در مصباح کفعمی، ص 564 مطالعه کنید.

3- بحارالانوار، ج 94 و 79 باب 56

4- بحار الانوار، ج 43، ص 238، حدیث 4 - عیون الاخبار الرضا/ بحار الانوار، ج 43، ص 257، حدیث 30 - کافی.

5- بحار الانوار، ج 43، ص 238، حدیث 3 - عیون اخبار الرضا / بحار الانوار، ج 43، ص 251، حدیث 28 - مناقب ابن شهر آشوب.

6- بحار الانوار، ج 43، ص 227، حدیث 1- مناقب ابن شهر آشوب.

7- بحار الانوار، ج 43، ص 238، حدیث 4 - عیون الاخبار الرضا / بحار الانوار، ج 43، ص 257، حدیث 30 - کافی.

8- بحار الانوار، ج 43، ص 248، حدیث 24- اکمال الدین.

9- ابوسعید حسن بن حسین شیعی سبزواری, راحة الارواح, به کوشش: محمد سپهری، تهران، اهل قلم، دفتر نشر میراث مکتوب، 1375، صص 147ـ 149.

10- زیارتنامه حضرت ابوالفضل العباس(ع) ، مفاتیح الجنان

11- سوره فصلت، آیه30



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb852.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb853.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb854.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb855.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb856.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb857.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb858.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb859.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb860.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb861.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb862.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb863.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb864.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb865.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb866jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb867.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb868.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb869.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.