سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

شخصیت حضرت علی اکبر(ع)/ ملت ایران زمینه سازظهور حضرت حجت

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 511 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1394.03.11
 
خطبه های نماز جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم شهرستان زرند مورخه 94/3/8


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِسِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله طَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

السلام علیک یاصاحب الزمان؛ یا بقیه الله ادرکنا واغثنا

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج)،سلامتی رهبر عزیز وبزرگوارمان،شادی روح امام راحل عظیم الشأن،شادی ارواح طیبه شهدا وشهدای والا مقام شهرستان وشهدای والامقامی که بستگانشان امروزدر نماز جمعه حضور دارند یاحضور پیدا می کنند، شادی ارواح مطهر دوشهید گمنام شهرستان ،شادی ارواح مومنین ومومناتی که اهل نمازجمعه بودند واز دنیا رفتند وسلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی وسلامتی خودتان،خانواده و فرزندانتان، اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال این حضور مؤمنانه و این نمازجمعه واین خطبه ،این نشستن واین سکوت را از همه ماقبول بگرداند وذخیره ای ارزشمند برای دنیا وآخرت برای اول لحظه ورود ما به محضر پروردگار عالم قرار دهد،
اعیاد شعبانیه را به همه شما بزرگواران تبریک عرض می کنم،مخصوصاً در آستانه میلاد حضرت صاحب الامر، مهدی موعود(عج) هستیم. روز شنبه هم میلاد فرزند اباعبدالله الحسین حضرت علی بن حسین ؛ علی اکبر (ع) است. این میلاد را به محضر حضرت صاحب الامر(عج) و همه شما بزرگواران تبریک عرض می کنم. روز جوان و هفته جوان را هم به همه شما نوجوانان و جوانان عزیز تبریک عرض می کنم. ارتحال حضرت امام(ره) را در این هفته داریم که این مصیبت و عزا را هم تسلیت عرض می کنم. در خطبه اول ، چند کلامی را به نوجوانان و جوانان اختصاص می دهم و درباره حضرت علی اکبر(ع) مطالبی را عرض می کنم. ان شاءالله هفته آینده راجع به حضرت صاحب الامر(عج) و ولادت ایشان و مسائلی که مربوط به ایشان است ،مطالبی را خدمتتان عرض خواهم کرد.

جوانی درخشنده ترین دوران جوانی یک انسان:

دوران مُشَعشَع زندگی یک انسان ، دوان جوانی اش است. جوانی مانند قله است که انسان از دامنه کوه انسان حرکت می کند و دوران کودکی و نوجوانی را پشت سر می گذارد و به درخشنده ترین دوران زندگی یک انسان که قله جوانی است می رسد و پس از آن به دامنه کوه که میانسالی و کهنسالی است ، برمی گردد.در دوران جوانی ، انسان پُر از انرژی ،توانمندی ، قدرت و قوت است و بهترین دوران زندگی یک فرد محسوب می شود .در دوران جوانی و نوجوانی است که فطرت های انسانی در درون یک انسان شکوفا می شود برای این است که در حمایت از نهضت انبیاء ، جوانان حرف اول را زدند. مانند دوران حضرت موسی(ع) که همراهان ومؤمنین به موسی همه از جوانان بودند؛ اصحب کهف نیز جوان بودند. حضرت ابراهیم نیز که در برابر بت و بت پرستی ایستادگی کرد به گفته قرآن جوان بود: « قَالُوا سَمِعْنَا فَتًى یَذْکُرُهُمْ یُقَالُ لَهُ إِبْرَاهِیمُ »(1) برخی گفتند جوانی از مخالفت با بت‌ها سخن می‌گفت که به او ابراهیم می‌گویند... .

بها دادن به جوانان سیره وسنت نبوی:

بهاء دادن به جوانان، سنت و سیره نبوی(ص) است. سفارش پیامبراکرم(ص) به جوانان این است که: «اُوصیکُم بِالشَبانِ خَیراً » به شما سفارش می کنم، با جوانان برخورد شایسته داشته باشید « فَاِنَّ اللهَ بَعَثَنی بَشیراً وَ نَذیراً » هماناخداوند مرا بشارت دهنده و هشدار دهنده فرستاد « فَحالَفَنیَ الشَبان» پس جوانان بامن هم پیمان شده (یاری ام کردند) «وَخالَفَنیَ الشُیُوخ» و پیرمردها مخالفت کردند. (2)این نقش جوان و تأثیر جوانی است .

جوانان پیشگامان نهضت عاشورا:


در نهضت سیدالشهداء (ع) هم ، پیشگامان جوانان بودند. حضرت ابوالفضل العباس (ع) در سال 26 ه.ق به دنيا آمد(3) ودر دهم محرم سال 61 هجري قمري به شهادت رسيدند لذا سن آن بزرگوار در روز عاشورا بايد 34 يا 35 سال باشد. ابن شهر آشوب (ره) مي نويسد: حضرت علي اكبر(ع) فرزند ارشد اباعبدالله ، در عاشورا هيجده سال داشت، و گفته شده 25سال بوده است (4) .پس هر دوی این بزرگواران در سن جوانی بوده اند ؛ نقش جوانان و همراهی آنها با نهضت اباعبدالله در حوادث کربلا بسیار اثر گذار بوده است.

نقش جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی:

امام على علیه السّلام فرمودند: « اَصْحابُ الْمَهْدىِّ شَبابٌ لا كُهولٌ فيهِم » ياران مهدى(عج) جوان اند و كهن سالان در ميان آنان كم اند « اِلاّ مِثْلَ كُحْلِ الْعَيْنِ وَ الْمِلحِ فِى الزّادِ وَ اَقَلُّ الزّادِ الْمِلْحُ » ، مانند سُرمه در چشم و نمك در زاد و توشه ، كه كمترين قسمت توشه ، نمك است(5) .
جوانان، همراه و هم سو با حضرت مهدی(عج) برای برقراری عدالت ،تلاش می کنند. نهضت امام بزرگوار ما هم که در ادامه نهضت رسول خدا(ص) ودر راستای قیام انبیاء و اولیای الهی مانند قیام سیدالشهدا ست ، با همراهی و همدلی جوانان میسر شد.

سال 1341 هنگامی که ساواک امام(ره) را دستگیر کردند ، به ایشان اعتراض کردند که شما برای قیام نیاز به لشکر و سرباز داری، با کدام نیرو می خواهی شاه را که مجهز به ارتش قدرتمند و ساواک است، از مملکت بیرون کنی؟ که امام(ره) فرمودند: یاران و سربازان من 6 ماهه هستند و در گهواره اند. در سال 1357 این کودکان در گهواره و در سن جوانی به نهضت امام(ره) پیوستند و پیروزی را نصیب جمهوری اسلامی ایران کردند. در 8 سال جنگ تحمیلی این جوانان جنگیدند و امروز هم نقش جوان بر کسی پوشیده نیست.

جوان گرایی ومسئولیت دادن به جوانان؛ سنت رسول خدا(ص):

پیامبر(ص) بیشترین اهمیت را در نهضت خودشان به جوانان می دادند.مسئولیت ها، استانداران و فرماندهان بزرگ را از میان جوانان انتخاب می کردند. اسامه بن زید را که جوانی بیست ساله بود، اندکی پیش از رحلت رسول خدا(ص) از طرف ایشان به فرماندهی سپاه برگزیده شد و برای جنگ با روم به شام فرستاده شد و رسول خدا با دست خود برای او پرچم بست(6). جوان گرایی و مسئولیت دادن به جوان از سنت های رسول خدا(ص) بود. امروز هم نظام جمهوری اسلامی دارای سرمایه بزرگ قشر جوان است که باید قدر این سرمایه را بدانیم و آسیب هایی که دشمن متوجه جوانان کرده است را شناسایی کنیم و نگذاریم دشمن به قشر جوان که سرمایه پیشرفت و اقتدار و قدرت ما هستندآسیب بزند.

ضمن تبریک سالروز ولادت درباره علی بن الحسین حضرت علی اکبر(ع) ، چندکلامی را درباب زندگانی این بزرگوار خدمتتان عرض می کنم .

برگی از زندگانی حضرت علی اکبر(ع):

حضرت علي اكبر (ع) فرزند ابي عبدالله الحسين(ع) بنا به روايتي در يازدهم شعبان،(7)سال43 قمري در مدينه منوره ديده به جهان گشود. پدر گرامي اش امام حسين بن علي بن ابي طالب (ع) و مادر محترمه اش ليلي بنت ابي مرّه بن عروه بن مسعود ثقفي است.(8)که از اعاظم و مشایخ بزرگ صدر اسلام بوده که بعضی مورخین و فقها (از جمله مرحوم شیخ عباس قمی صاحب مفاتیح ) به نقل از رسول خدا(ص) او را از سادات اربعه دانستند.( البته سادات اربعه منظور سادات واقعی هاشمیه و فرزندان رسول خدا و فاطمه زهرا و علی مرتضی علیهم السلام نیست بلکه منظور از حیث اصل و نسب اعظم و اشهر و معروف در جامعه عرب آن دوران و حتی قبل از اسلام است که متداول و مشهور عرف بوده که از این حیث آنها را سادات یعنی خاندان بزرگ از نظر شرافت نسب عربی میخواندند که عروة بن مسعود جدّ مادری حضرت علی اکبر(ع) یکی از آنان است) . مُحدث قمی در منتهی الآمال درباره او می نویسد: «عروة بن مسعود یکی از سادات اربعه در اسلام و از عظمای معروفین است او را شبیه ترین مردم به عیسی گفته اند" و رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم او را مثل صاحب یاسین (که قوم خود را به خدا دعوت کرد و او را کشتند) نامیدند. (9)

شخصیت حضرت علی اکبر(ع):

درباره شخصيت علي اكبر(ع) گفته شد، كه وي جواني خوش چهره، زيبا، خوش زبان و دلير بود و از جهت سيرت و خلق و خوي و صباحت رخسار، شبيه ترين مردم به پيامبر اكرم(ص) بود و شجاعت و رزمندگي را از جدش علي ابن ابي طالب (ع) به ارث برده و جامع كمالات، محامد و محاسن بود. (10)همین صفات والا و تشابه سیرت و صورت به پیامبر (ص) بود که امام حسین (ع) به هنگام میدان رفتن علی اکبر به قامت رعنای او می نگرد و این گونه وداع می کند که: « اَللّهُمَ اَشهَدُ، فَقَد بَرَزَ إِلَیهِم غُلامُ أَشبَهِ الناسَ خَلقَاً وَ خَلقاً وَ مَنطِقاً بِرَسُولِک صلّى اللَّه علیه و آله، وَکُنّا إِذَا اشتَقنا إِلى نَبِیِّکَ نَظَرِنا إِلَیه » خداوندا تو گواه باش بر لشکر یزید که فرزند رسول خدا (ص) و شبیه ترین مردم در گفتار و صورت و سیرت به آن حضرت به سوی ایشان می رود و هرگاه ما مشتاق لقای پیامبر (ص) می شدیم به جمال او نظر می کردیم...” (11) .

سزاوارترین فرد امت به خلافت از دیدگاه معاویه:

ابوالفرج اصفهانی از مغیره روایت كرد: روزی معاویه بن ابی سفیان به اطرافیان و هم نشینان خود گفت: به نظر شما سزاوارترین و شایسته ترین فرد امت به امر خلافت كیست؟ اطرافیان گفتند: جز تو كسی را سزاوارتر به امر خلافت نمی شناسیم! معاویه گفت: این چنین نیست. بلكه سزاوارترین فرد برای خلافت، علی بن الحسین(ع)است كه جدّش رسول خدا(ص) می باشد و در وی شجاعت و دلیری بنی هاشم، سخاوت بنی امیه و فخر و فخامت ثقیف تبلور یافته است.(12)جوانان عزیز به خود ببالید که سالروز میلاد چنین بزرگواری را به نام روز جوان نامگذاری کرده اند. ایشان الگوی همه جوانان است و درسهای بسیاری را جوانان ما می توانند از کلاس درس این بزرگوار بیاموزند.

درس ولایت مداری حضرت علی اکبر(ع):

حضرت علی اکبر (ع) به ما درس ولایت مداری ، علوی بودن و زیر چتر ولایت امیرالمومنین بودن را می دهند که امروز ، پرچم حق بر دوش مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای است . از دیگر درسهایی که یک جوان باید بیاموزد ،دشمن شناس بودن و در صحنه بودن است .آنهم در در روزی که قرآن و اسلام نیاز به شناخت دارد ، مردانه ایستادگی کردن را ز علی اکبر(ع) باید بیاموزیم. وي نخستين شهيد بني هاشم در روز عاشورا بود.

راز ماندگاری شهدای کربلا درتاریخ:

حضرت زینب می گویند :شب عاشورا به در خیمه اصحاب امام حسین(ع) رفتم ودیدم که همه اصحاب دور حبیب بن مظاهر حلقه زده اند وآنها با هم قرار گذاشتند تا زنده اند، نگذارند کسی از بنی هاشم به میدان برودآنها خودشان را فدائیان اما حسین (ع) می دانستند. همزمان جلسه ای نیز در خیمه حضرت ابولفضل و با حضور حضرت علی اکبر(ع) تشکیل می شود که حضرت می فرمایند که تا ما زنده ایم اجازه نمی دهیم اصحاب میدان بروند که بعدها مردم نا آگاه نگویند که بنی هاشم ،اصحاب را سپر خودشان قرار دادند ولی اصحاب که خودشان را فدائیان اهل بیت می دانستند، اجازه ندادند تا آنها زنده هستند از بنی هاشم کسی به میدان برود. این است که شهدای کربلا در طول تاریخ ، ماندگارشدند و نمی توان آنها را با هیچ شهدایی مقایسه کرد .آنها از همه بالاتر وبرتر هستند.شهدای ما نیز به مرتبه شهدای کربلا نمی رسند ولی از شهدای بَدر واُحُد ، بالاتر هستند زیرا آنها پیامبر خدا (ص) را دیدند ولی شهدای ما فقط جانشین او را دیدند و اینگونه مردانه ایستادند.

رجز خوانی حضرت علی اکبر(ع) در روز عاشورا:

درکربلا بعد از شهادت اصحاب ، اولین کسی که از بنی هاشم ، با غیرت مردانه و شجاعانه به میدان آمد و به شهادت رسید، حضرت علی اکبر(ع) بود و تا علی اکبر(ع) زنده بود، اجازه ندادند فرد دیگری وارد جنگ با دشمن شود. ایشان در روز عاشورا و به هنگام نبرد با سپاهيان يزيدو در رجزي چنين سرود:

اَنَا عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيًّ
نَحْنُ وَ بَيْتِ اللهِ اَوْلي بِالنَّبِي
اَضْرِبُكُمْ بِالسَّيْفِ حَتّ يَنْثَي
ضَرْبَ غُلامٍ هاشِميِ عَلوِيّ
وَلا يَزالُ الْيَوْمَ اَحْمي عْنَ اَبي
تَاللهِ لايَحْكُمُ فينَا ابْنُ الدَّعي (13)
من علی فرزند حسین، فرزند علی هستم، به خانه خدا (کعبه) قسم، ما به پیامبر(ص) سزاوارتریم؛ سوگند به خداوند یزید نمی‌تواند بر ما حکم راند، با شمشیر شما را می‌کشم و از پدرم حمایت می‌کنم؛ آن هم شمشیر زدن نوجوانی از تبار هاشم و قریش.

این درس دشمن شناسی است که جوانان ما باید از حضرت علی اکبر بگیرند. بار دیگر هفته جوان و ورز جوان و ولادت حضرت علی اکبر را بر شما جوانان، سرمایه های بزرگ جامعه تبریک عرض می کنم.

وظایف دولت در قبال جوانان:

جوانان عزیز امروز آسیب های زیادی متوجه قشر جوان است مراقب باشید تا دست تان از دست امام و رهبر خود جدا نشود طعمه دشمنان اسلام نشوید. باید پشت سر رهبری عزیز و مرجعیت بزرگوار حرکت کنید تا از راه امام عصر(عج) فاصله نگیرید. امروز دشمن از طریق ماهواره و مواد مخدر به جوان ما آسیب می زند. امروز پدران، مادران،خانواده ها و مسئولین دولتی وظیفه سنگینی در قبال این جوانان بر دوش دارند که اولین وظیفه آنها ایجاد اشتغال است . فراهم کردن زمینه اشتغال و ازدواج جوانان از بالاترین خدمت هاست .از دیگر آسیب های بزرگی که امروزه جامعه ما را تهدید می کند، کنترل و کم کردن نسل است که یکی از اهدافی است که دشمنان ما دنبال می کنند تا ایران را زمینه گیر کنند و در آینده جمعیت ایران به 33 میلیون تقلیل یابد واین تعداد هم همه مسن باشند که خرج نگهداری آنها زیاد باشد و جزء نیروی کار به حساب نیایند.حداقل رشد یک کشور این است که سن جانشینی را داشته باشند یعنی هر نفر یک جانشین بجای خودشان داشته باشد. و از آنجایی که تعدادی از افراد هستند که موفق به ازدواج نمی شوند و بعضی از خانواده ها هم هستند که بچه دار نمی شوند و افرادی هم در حوادث فوت می کند،هرخانواده باید حداقل 4 فرزند داشته باشد تا این کاهش رشد جمعیت جبران شود.

برنامه ریزی دشمنان برای کاهش جمعیت ایران:

از نظر جمعیت شناسان رشد جمعیت هر کشوری حداقل باید 1/2 باشد که 1/0آن برای مرگ و میر و بقیه برای سن جانشینی. ؛ متاسفانه در جامعه ما رشد جمعیت 1/6است که ما حتی سن جانشینی خودمان را هم نداریم. هِنری آلفرد کَیسینجر دیپلمات معروف آمریکایی و مشاور اسبق امنیت ملی ایالات متحده آمریکا اعلام کرده بود که برنامه ریزی کرده ایم که با ادامه این روند (کاهش جمعیت) در آینده، ایران با دست خودش از پای در می آید. پدران ومادران و دولت باید در بحث ازدواج ، اشتغال ، تهذیب، تحصیل و ورزش جوانان تلاش دوچندان کنند و این وظایف بزرگی است که امروز مجموعه نظام و مردم نسبت به دلبندان خودشان باید داشته باشند.

خدایا آنچه که گفتیم وشنیدیم محض رضای خودت قرار بده.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّموَعَلی آله طَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اوصیکم عبادالله ونفسی بتقوی الله

در آغاز خطبه دوم خود وهمه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت
می کنم به تقوی الهی .

اهمیت حضور در نماز جمعه:

بعد از توصیه به تقوی ، توصیه می کنم به نماز جمعه اهمیت بیشتری بدهید. نزدیک ترین فرد روز قیامت به رحمت خدا کسی است که بیشترین حضور را در نماز جمعه داشته باشد. از همان لحظه که ما از خانه خارج می شویم تمام لحظه به لحظه اش در پیشگاه الهی ثبت می شود. پیامبر خدا(ص) می فرمایند: « إِذَا کَانَ یَوْمُ الْجُمُعَةِ » چون روز جمعه فرا رسد «کَانَ عَلَى کُلِّ بَابٍ مِنْ أَبْوَابِ الْمَسْجِدِ مَلَائِکَةٌ » بر درب هر مسجدى ملائکه مى نشینند «یَکْتُبُونَ الْأَوَّلَ فَالْأَوَّلَ » و نام مردم را به ترتیب ورود اول و دوم و سوم مى نویسند «فَإِذَا جَلَسَ الْإِمَامُ طَوَوُا الصُّحُفَ» تا وقتى که امام جمعه در جایگاه خود قرار مى گرفت « وَ جَاءُوا یَسْتَمِعُونَ الذِّکْرَ »پرونده ها را جمع مى کند و به ذکر (خطبه ها) گوش فرا مى دهند. (14) نماز جمعه یک عملی است که لحظه لحظه آن حساب شده است و پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: « نزدیکی مردم با خداوند در روز قیامت‌به مقدار رفتن آنها به نماز جمعه به ترتیب نفر اول و دوم و سوم است ».(15) ان شاءالله خدای تبارک و تعالی لیاقت حضور در نماز جمعه را هرچه بیشتر به ما عنایت بفرماید.

مناسبتهای هفته:

مناسبت هایی که در هفته آینده در پیش رو داریم. یکی میلاد حضرت صاحب الامر(عج) است که عرض کردم در خطبه هفته آینده در مورد آن مطالبی را خدمت شما نمازگزاران عزیز عرض می کنم. پیشاپیش ولادت مهدی موعود، بقیه الله اعظم حضرت صاحب الامر (ع)را به خود آن حضرت و همه شما علاقمندان تبریک عرض کنم و سلام و درود می فرستیم به سید و سالار ما حضرت صاحب الامر در هر کجای عالم که هستند ؛ یا صاحب الزمان (عج) این نمازگزاران هر جمعه به عشق شما در مصلی نماز جمعه حضور پیدا می کند. کی می شود که تشریف فرما باشید و چشمان ما به نگاه دل آرای شما روشن شود. خدایا فرج حضرت صاحب را نزدیک تر بگردان وهمه ما را مشمول دعای حضرت صاحب الامر قرار بده. سالروز ولادت ایشان را به همه شما مومنین و خواهران و تبریک عرض می کنم.

روز جهانی مستضعفین:

15 شعبان رو جهانی مستضفان نامگذاری شده است. خدا اراده کرده است که فقرا حاکم جهان شوند و مستکبرین سرنگون شوند .

رحلت امام خمینی(ره)وقیام 15خرداد:

ارتحال امام بزرگوار را هم در این هفته داریم. قیام 15 خرداد هم ما در این هفته قرار گرفته است .علاوه بر استقلال و آزادی جمهوری اسلامی یکی از اهداف بزرگ قیام ملت ایران و انقلاب اسلامی است، زمینه سازی برای ظهور امام زمان هم از اهداف انقلاب ماست.درست است که در روایات آمده است که حضرت زمانی ظهور می کند که گناه و ظلم و ستم زیاد شده باشد .اما این به این معنی نیست که مومنین دست روی دست بگذارند و تفکر انجمن حجتیه ای داشته باشند که گناه زیاد بشود تا حضرت بیایند.حلال خدا حلال است تا قیامت و حرام خدا حرام است تا قیامت. و همه وظیفه دارند امر و نهی کنند تاجهان پاک شود و آماده شود تا حضرت صاحب بیاید.مثل یهودی نباشد که فقط بنشینند و بگویند موسی تو با خدایت باش.

ملت ایران زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج):

امام بزرگوار ما بزرگترین فردی هستند که زمینه ساز ظهور است . شهدای ما جوانان ما و ملت ایران زمینه ساز ظهور ما هستند. امروز کوشش می کنند زمینه ظهور را فراهم کنند. روایت هم همین است که پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: يَخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَيُوَطِّئونَ لِلمَهدِيِّ سُلطانَهُ (16) مردمى از مشرق قیام مى‏کنند و زمینه حکومت مهدى را فراهم مى‏آورند. مراد از مشرق در احادیث و روایات ایران است که پیامبر فرموده : زمینه حاکمیت و ظهور ر ملت ایران فراهم می کند.اما بزرگوار می فرماید: « مسئولان انقلاب ما ، بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت ارواحنا فداه است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان مِنت نهد و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. » انقلاب ما زمینه ساز انقلاب جهانی است. ملت ایران با بیرون کردن طاغوت زمینه را فراهم کرد برای حضرت صاحب الامر و همه طاغوت ها و بت های زمان را سرنگون می کنند .و باز می فرمایند: «مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه ای مسئولین را از وظیفه ای که دارند منحرف کند خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دادر باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره بهتر جامعه و مردم بنماید و لی این بدان معنا نیست که آنها ا از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است منصرف کند».ما در ایران اسلامی تغییر ایجاد کرده ایم.ولی هدف انقلاب اسلامی تغییر برزگ در جهان را به برکت امام زمان است .روز امید همه مستضعفین را خدمت همه شما تبریک عرض می کنم.

صُلح آمیز بودن انرژی هسته ای ایران:

دو سه جمله ای در باب مذاکرات خدمتتان عرض می کنم. همانطور که مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده حمایت کردند ، همه ما هم از این مسئولین خدمتگزار حمایت می کنیم. اما آنچه وجود دارد این است که در آن طرف دشمن ما یک دشمن بَد عهد است و هر روز یک مطلب جدیدی را مطرح می کند .جمهوری اسلامی از ابتدا دنبال بُمب اتم نبوده است بلکه دنبال هر چه که مایه پیشرفت و اقتدار کشورمان باشد،است. از فناوری هسته ای در صنعت و کشاورزی و بهداشت استفاده زیادی می شود. فناوری هسته ای، فناوری کشاورزی و فناوری پزشکی را پیش می برد .سوخت را پیش می برد بسیاری از مشکلات کشور را حل می کند. امروز شما ببینید اسرائیل با داشتن بمب اتم ،نتوانسته است در غزه راهی از پیش ببرد، بمب هسته ای پیروزی نمی آورد. پیروز ی ما در قلب جوانان و ملت بزرگوار ماست.حامی امام و رهبر و دولت و همبستگی و اقتدار است . این عوامل اقتدار و پیروزی انقلاب اسلامی است. منتهی برای اینکه جمهوری اسلامی را به شکست بنشانند و دنیا را علیه ما بسیج بکنند این ترفند را به کار بردند که ایران به دنبال بمب اتم است . بخشی از وظیفه ای که مسئولین هسته ای به عهده دارند این است که آرامش را به دنیا برگردانند که ما دنبال بمب هسته ای نیستیم و آن کسی که ایجاد ناامنی می کند وعهد شکن است ،دولت مستکبر آمریکاست که اگر شکستی هم در مذاکرات است از ناحیه دولت مستکبر آمریکاست.

چند نکته در باب آمادگی وخواست ملت ایران در بحث مذاکرات:
آمادگی و حضور ملت بزرگوار ما رادر چند نکته در صحبت های مقام معظم رهبری و خواست ملت ایران در بحث مذاکرات بیان می کنم.

1- همزمان با امضاء توافق نامه ، تمامی تحریم های ظالمانه ای که در طول تایخ بشریت علیه هیچ ملت مظلومی بوده برداشته شود نه اینکه تعلیق شود.این اولین خواسته مردم ایران است

2- ما دنبال بمب اتم نبوده و نیستیم بلکه دنبال برآورده شدن نیازهای هسته ای کشورمان هستیم . حق هسته ای ما به قدری که نیاز به انرژی هسته ای داریم باید حفظ شود و همه آن نباید تعطیل شود.

3- نظارت هم در حد عُرف بین الملل باشد. الان کشورهایی مثل اسرائیل و آمریکا اجازه نمی دهند که از تشکیلات هسته ای و مراکز نظامی شان بازدید صورت بگیرد.

4- ملت ایران هیچ نظارتی بر نیروهای مسلح خودش را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت و توافق نامه طوری باشد که دشمن ما عهد شکن است وبه مجرد اینکه خودش عهدش را شکست، ما بتوانیم به همه آنچه که از قبل داشته ایم برگردیم واجازه مصاحبه و بازجویی دانشمندان هسته ای مان را نخواهیم داد.

بیشتر از این خستگی ایجاد نکنیم. خدایا تو را قسم می دهیم به محمد وال محمد که حاجت همه را روا بگردان.


پی نوشت:

1- سوره الانبیاء، آیه 60

2- سفينة البحار، ج ۲، ص ۱۷۶

3- بحارالانوار، ج 45، ص 39

4- مناقب: 4/ 109

5- الغيبة طوسى ، ص 476، ح 501 .

6- برگرفته از الاصابه، ابن حجر، ج 8، ص 124؛ تاریخ ابن اثیر، ج 2، ص‏317-321؛ شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید، ج 17، ص 177، ج 1، ص‏159.

7- مستدرك سفينه البحار (علي نمازي)، ج 5، ص 388

8-أعلام النّساء المؤمنات (محمد حسون و امّ علی مشكور)، ص 126؛ مقاتل الطالبين (ابوالفرج اصفهانی)، ص 52.

9- لهوف، ص: ۱۴۸

10- منتهي الامال ، ج1

11- به نقل از شیخ جعفر شوشتری در كتاب خصائص الحسینیه

12- الارشاد، ص 458

13- مقتل الحسین مقرم، ص 321؛ الارشاد، ج 2، ص 106.

14-بحارالانوار، ج ۸۹، ص ۱۲، مستدرک الوسائل ، ج ۶، ص ۳۸

15- مستدرک الوسائل/ ج 6/ص 39

16- کنزالعمّال ، ح 38657



http://yascms.ir/emam/gozaresh/b890.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b891.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b892.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b893.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b894.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b895.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b896.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b897.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b898.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.