سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

رمضان ماه رحمت ومغفرت/ استکبار جهانی منشاء تمام مشکلات

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 461 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1394.03.24
 
خطبه های نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند مورخه94/03/22



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول


اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِسِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

قالَ اللّه‏ُ عزوجل فی کتابه : « الصَّومُ لي، و أنَا أجزي بِهِ » (1)

اَلسَلامُ عَلَیکَ یاصاحِبَ الزَمان(عج)،یا بقیه الله ادرکنا و اغثنا

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج)،سلامتی رهبر عزیز وبزرگوارمان،شادی روح امام راحل عظیم الشأن،شادی ارواح طیبه شهدا وشهدای والا مقام شهرستان وشهدای والامقامی که بستگانشان امروزدر نماز جمعه حضور دارند یاحضور پیدا می کنند، شادی ارواح مطهر دوشهید گمنام شهرستان ،شادی ارواح مومنین ومومناتی که اهل نمازجمعه بودند واز دنیا رفتند وسلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی وسلامتی خودتان،خانواده و فرزندانتان، اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال این حضور مؤمنانه و این نمازجمعه واین خطبه ،این نشستن واین سکوت را از همه ماقبول بگرداند وذخیره ای ارزشمند برای دنیا وآخرت برای اول لحظه ورود ما عالم قبر و قیامت و مخصوصاً به محضر پروردگار عالم قرار گیرد، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

استفاده کردیم از فرمایشات ریاست محترم جهاد کشاورزی شهرستان، جناب مهندس زارعی که انسانی وارد به کار و مؤمن ، متدین و خوش برخورد هستند و هشدارها و مسائل بسیار مهمی را در بخش کشاورزی بیان کردند وهمه استفاده کردیم .به دلیل اهمیت صحبت های ایشان، بخشی از زمان خطبه اول نماز جمعه در اختیار ایشان قرار گرفت که از ایشان و مجموعه همکاران عزیزشان در جهاد کشاورزی که برای ارتقاء کشاورزی و دامداری شهرستان زحمت می کشند ، صمیمانه تقدیر و تشکرمی کنم.

تاثیر روزه در اخلاص وپاک شدن انسان :

در آستانه ماه شریف رمضان معروف به ماه خدا هستیم . روایتی را که خدمتتان عرض کردم کلام خداست. خدای تبارک تعالی می فرماید: «الصَّومُ لي، و أنَا أجزي بِهِ»(1) هیچ عملی مثل روزه در اخلاص و پاک شدن انسان اثرگذار نیست. چون روزه حالتی است که کسی نمی تواند تشخیص بدهد که ما روزه هستیم و از ریا به دور است . حضور در مسجد برای نماز جماعت و نماز جمعه و انجام بسیاری از کارهای خیر و... همه در مرعی و منظر مردم است ولی روزه از آن جمله عباداتی است که قابل تشخیص نیست ؛ برای همین است که خداوند می فرماید : «الصَّومُ لي» روزه خالص و تنها برای من است . این روایت را به دو طریق می توان ترجمه کرد: « أنَا أَجزي بِهِ » خداوند می فرماید خود من به او پاداش می دهم . ولی اگر خواندیم « أنَا أُجزي بِهِ » به این معناست که پاداش روزه خود من هستم. که این معنا بسیار لطیف تر و زیباتر است.پیامبر خدا(ص) همیشه در ماه شعبان و قبل از ورود به ماه مبارک رمضان، برای مسلمانان خطبه می خواندند و آنها را برای استقبال از این ماه شریف، آماده و مهیا می کردند .

روایت پیامبر(ص)درخصوص ماه رمضان:

از بهترين قطعه هائى كه درباره ماه مبارك رمضان در كتابهاى باارزش حديث ، از پيامبر اسلام وارد شده است ،خطبه ای است كه حضرت رضا(ع) از پدرانش و از اميرمؤمنان علی(ع) روايت مي كند كه آن حضرت (ص)فرمودند:« اَيُِهَا الناس اِنَّ اَبوابَ الجَنانَ فى هذاَ الشَهرِ مُفَتَحَةُ » اى مردم درهاى بهشت (و درهای سعادت و خوشبختی) در اين ماه باز است، « فَسلُوا رَبَكُم اِّنَ لايَغلَقَها عَلَيكُم» ( در مناجات ها و عبادتها در وقت سحر و افطار ) از پروردگارتان بخواهيد به روى شما نبندد(2) . ما هم در اینجا عرض می کنیم : خداوندا از اینکه بار دیگر ما را لایق نعمت ماه مبارک رمضان قرار دادی تا در این ماه عزیز، نماز بخوانیم و روزه بگیریم از تو سپاسگذاریم. چه بسیار انسانهایی که روی این کره خاکی زندگی می کردند ولی امروز نیستند وچه بسیار کسانی که انسانهایی که شب خوابیدند فردا بیدار نشدند و چه بسیار افرادی که در سالهای گذشته سالم بودند ولی امسال نمی توانند روزه بگیرند و آرزوی گرفتن یک روز،روزه را دارند. حیات و زندگی خودمان را قدر بدانیم و از خدا بخواهید تا این دربهای بهشت که به روی ما باز شده، بسته نشود.درادامه خطبه پیامبر(ص) می فرمایند: « وَاَبوابَ النيرانَ مُغَلَقَةُ فَسلوا رَبَكُم اَن لايَفتَها عَلَيكُم» و درهاى دوزخ بسته است، از پروردگارتان بخواهيد به روى شما باز نكند(2)( به راستی که جهنم بدجایگاهی است که انسانهای مجرم وقتی به جهنم می‌افتند به تعبیر قرآن «وَهُم فیها کالِهُون» درجهنم بد شکل و وحشتناک می‌شوند، لبهایشان بالا و پایین می‌افتد و دندانهایشان ظاهر می‌شود و می‌سوزند واگر دوزخیان فریاد خواهی کنند در پاسخشان آبی جوشان مانند مس مذاب که ثورت را پوست می کند خورانده می شوند و چنین وضعی نتیجه اعمال بد، صفات نازیبا و عقیده فاسد و نادرست است)؛ « والشياطين مغلوقة » و شياطين در غل و زنجيرند ،«فسلوا ربكم ان لايسلطها عليكم» از پروردگارتان بخواهيد كه آنان را بر شما مسلط ننمايد.( توصیه می کنم اداره تبلیغات اسلامی این خطبه بسیار مهم رسول خدا (ص) را واقعاً درس عملی است بر روی یک کاغذ آچار چاپ کند و در اختیار روحانیون مساجد قرار بدهد). اميرمؤمنان مي فرمايد : از جاى برخاستم و گفتم اى رسول خدا (ص) « ما افضل الاعمال فى هذاالشهر؟» برترين اعمال در اين ماه چيست؟ که رسول خدا(ص) فرمودند: « يا اباالحسن افضل الاعمال فى هذاالشهر الورع عن محارم الله عزوجل» اى اباالحسن بهترين اعمال در اين ماه خوددارى از حرامهاى خداى عزوجل است. (2)

رمضان ماه رحمت ومغفرت:

پیامبر در ابتدای خطبه می‌فرمایند: « ايها الناس قد اقبل اليكم شهرالله بالبركة والرحمة والمغفرة » ؛(2) اى مردم ماه خدا به سوى شما آمد، همراه با بركت و رحمت و مغفرت و به فضایل ماه می‌كند، از جمله این كه نفس‌هاتان در این ماه،‌ تسبیح است. البته همه ماهها ماه خداست ،منتهی در ماه مبارک رمضان ، لطف و عنایت ذات اقدس خداوند، چندین هزار برابر است، به همین علت از ماه رمضان به شهرالله تعبیر شده است.، چون با خودش خیر و برکت بسیار به همراه می آورد.و در ادامه خطبه حضرت می فرمایند:« اَنفاسِكُم فيه تَسبيح» نفس هايتان در آن تسبيح، «وَنَومَكُم فيه عِبادِةِ » و خوابتان در آن عبادت، «وَ عَمَلَكُم فيه مَقبُول» عملتان در آن پذيرفته، «وَدعاءُكُم فيه مُستجاب» و و دعايتان در آن مستجاب است. (2)

در ماه مبارک رمضان به بحث استغفار ، افطاری دادن ، احترام به بزرگترها و مهربانی با کوچکتر ها ، اطعام فقرا و ایتام، توجه بیشتری داشته باشیم.و به حلال خدا و حرام نیز توجه داشته بشایم و بگویید: خدایا قصد دارم در این ماه فقط تو را بندگی کنم و بس. از همین امروز هم تصمیم خودمان را عملی کنیم.

خطبه دوم

اَلحَمدُ الله رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِسِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

در آغاز خطبه دوم در توصیه به تقوی ، هرروز ابراز عشق و علاقه خودمان را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) بیشتر و بیشتر کنیم همان طور که ما امام زمان(عج) را دوست داریم، حضرت نیز به شیعیان و دوستداران خودشان ،علاقمند هستند.

امام زمان(عج)، رحمة الواسعه:

امام زمان(عج) در نامه ای به شیخ مفید می فرماید: « إِنَّا غَیْرُ مُهْمِلِینَ لِمُرَاعَاتِکُمْ وَ لَا نَاسِینَ لِذِکْرِکُمْ » (3)ما در رعایت حال شما کوتاهى نمى‏کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده‏ایم، در زیارت آل یس از امام زمان(عج) به « رحمة الواسعه» یاد شده است.همچنین او پناهگاه استوار و فریاد رس درماندگان و پناه خواهان است.ما باید همیشه به رحمت او امید داشته باشیم. امید در زندگی بسیار راهگشا است . به یک بنده خدایی گفته بودند تو سرطان حنجره داری ولی او به جای اینکه روحیه اش را ببازد گفته بود من سالم هستم و خودش را تقویت کرده بود و الان 20 سال است که دارد زندگی می کند. این خیلی مهم است که انسان خودش را در برابر هر چیزی زود نبازد ،به شخصی گفته بودند که شما فلان بیماری لاعلاج را داری، او که خودش را در آستانه مرگ می دید، به حضرت صاحب الامر(عج) متوسل می شود. انسان هیچگاه نباید در زندگی نا امید بشود، چون ما امام زمان(عج) را داریم که « رحمة الواسعه» وغیاث و فریادرس است. اگر همه درها به روی ما بسته شد، امام زمان(عج) تنها نقطه امید من و شماست که خداوند به وسیله ایشان به ما عنایت می کند و آنان واسطه ی نزول فیض الهی به سایر مخلوقات می باشدو یا در زیارت مطلقه حضرت اباعبدالله، حسین بن علی،علیهماالسلام، که از امام صادق،علیه السلام، نقل شده، خطاب به آن وجود مقدس و دیگر ائمه هدی،علیهم السلام، می گوییم: «إِرادَةُ الرَّبِ‏ في مَقاديرِ أُمُورِهِ تَهْبِطُ إِلَيْكُمْ، وَ تَصْدُرُ مِنْ بُيُوتِكُم»(4) اراده پروردگار در همه آنچه اومقدر داشته به شما محول شده و ازخانه های شما صادر می شود.آن شخص بیمار بعد از توسل به حضرت صاحب الامر(عج) و در عالم خواب، سید بزرگوار و جلیل القدری دست بر سینه اش می کشد و می گوید من مهدی (عج) هستم و از طرف امام رضا(ع) آمده ام. ان شاءالله خداوند تو را شفا می دهد. اگر درد می آید درمان هم هست نقطه امید امام زمان(عج) است. « گر طبیبانه بیایی به سر بالینم * به دو عالم ندهم لذت بیماری را ».

ما هم در نماز جمعه عرض می کنیم: ای سرور و سالار ما ، ای صاحب ما، ای واسطه فیض بین ما و خدای متعال ، کجای عالم هستید نمی دانم ، سلام و درود خالصانه ما بر شما باد. هرکجا هستی جان مادرت زهرا(س) امروز لطف و عنایت ویژه ای به ما نمازگزاران و ملت ایران بفرما.

زیارت خدا در مسجد

در آستانه ماه مبارک رمضان و هفته غبارروبی مساجد هستیم. مسجد خانه خداست. خداوند متعال انسان مسجدی را زائر خود خوانده و بر بزرگداشت او تصریح نموده است ؛ چنانکه رسول خدا(ص)می فرماید : «... أَلَا طُوبَی لِعَبْدٍ تَوَضَّأَ فِی بَیْتِهِ ثُمَّ زَارَنِی فِی بَیْتِی ... »(5) ... خوشا بر آن بنده ای که در خانه خود وضو گرفته سپس مرا در خانه خودم (مسجد) زیارت کند... .

نشستن در مسجد

امیرالمؤمنین علی (ع) می‌فرماید:«الْجَلْسَةُ فِی الْجَامِعِ خَیْرٌ لِی مِنَ الْجَلْسَةِ فِی الْجَنَّةِ » نشستن در مسجد از نشستن در بهشت بهتر است « لِأَنَّ الْجَنَّةَ فِیهَا رِضَى نَفْسِی وَ الْجَامِعَ فِیهِ رِضَى رَبِّی» چون در بهشت رضای نفس من است ولی در مسجد رضای پروردگار من (6) . البته بی‌کار نشستن در مسجد بدون تعقیب، برنامه و نداشتن هیچ نقشی تأثیر ندارد بلکه نشستنی بالاتر از نشستن در بهشت است که سرچشمه حرکت‌ها در جامعه اسلامی باشد. این عظمت مسجد است. مساجد شهرمان را قبل از ماه مبارک رمضان ، نظیف و تمیز و مهیا برای برگزاری نماز جماعت شود. هیات امنا با برخورد خوب، از روحانیون دعوت کنیم. این ماه ، ماه خودسازی است. الحمدالله شهرستان زرند در نماز جمعه و نماز جماعت، پیشتاز است . در برگزاری کلاسهای قرآن ، نهج البلاغه ، دعا ، تلاوت قران و غباروبی مسجد همکاری داشته باشید. در همین جا ،جا دارد ازخواهران ستاد نمازجمعه و هیات حضرت معصومه که دیروز مسجدجامع، محل نماز جمعه را تمیز کردند و غباروبی کردند، و وقت گذاشتند و به خانه خدا اهمیت دادند، صمیمانه از زحمتشان تقدیر و تشکر می کنم. مناسبت هایی که در هفته آینده داریم به طور اختصار خدمتتان عرض می کنم.

مناسبتهای هفته:

فرمان امام خميني مبني بر تشكيل جهاد سازندگي:

اولین مناسب، فرمان امام خميني مبني بر تشكيل جهاد سازندگي(1358ش)رادر چهارشنبه داریم که روز جهاد کشاورزی نامیده شده است. از همه عزیزان در جهاد کشاورزی که قبلاً و اکنون مشغول بکار بوده و هستند صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.به همین جهت مهندس زارعی قبل از خطبه ها مطالبی را بیان فرمودند .یکی از مطالب مهمی که در جمع بندی فرمایشات ایشان بود: با توجه به خشک سالی ها ، مقام معظم رهبری دولت را در بحث استفاده بهینه از آب ، موظف کردند، خصوصاً استفاده درست از آب در بخش کشاورزی . این نعمت در حال کم شدن است و کم آبی چاهها در حال افزایش است که اگر به همین ترتیب ادامه پیدا کند، بحران داریم. الان وضع آب شرب ما همانطور که مسئولین می گفتند در وضعیت بحران است. چاهی که 230 متر آب از آن می کشند ،300 متر آب شوری است که قابل کشاورزی هم نیست. قرار بود از سد راور آب بکشیم که نشد و گفته شده تا 20 سال آینده از بهشت آباد چهارمحال و بختیاری آب بکشیم تا اون موقع مردم ما در شهرستان زرند با کمبود آب چه کنیم؟ در این هفته هم مشاهده کردید که بعد از ظهر ها ، در بعضی مناطق، قطعی آب داشتیم. نه اینکه مسئولین نخواهند آب را تزریق کنند، واقعاً آب نیست و مسئله کمبود آب، جدی است. باید در مصرف آب، این سرمایه حیاتی صرفه جویی کنیم. همه ما وظیفه داریم از اسراف جلوگیری کنیم، در بخش کشاورزی هم از آبیاری نوین، آبیاری قطره ای استفاده کنیم تا از مصرف بی رویه آب جلوگیری شود . برای به دست آوردن هر یک کیلو هندوانه، 10 لیتر آب مصرف می شود ولی متاسفانه ما وقتی این میوه را می خریم ،نیمی از آن را به راحتی دور می ریزیم . مسئول اداره آب هم که به دفتر ما آمده بود، هشدار جدی دادند که اگر به همین روش پیش برویم و مصرف این گونه ادامه داشته باشد ،دیگر جوابگو نیستیم و هم در بخش کشاورزی و هم در بخش شرب، بحران بیشتری را خواهیم داشت .

انتخابات ترکیه وشکست حزب حاکم:

مطلب دیگر انتخابات در ترکیه و شکست حزب حاکم را داشتیم. اردوغان 12 سال است که بر مسند ترکیه تکیه زده است و در ابتدای روی کار آمدن، مواضع تندی را علیه صهیونیست ها گرفته بود وبا مواضع درست اسلامی روی کار آمد ولی هنگامی که بر اوضاع مسلط شد، بیشترین همکاری را با آمریکاییها و صهیونیست ها داشت وبیشترین مبارزه را در این مدت با مسلمانان داشته است وسعی داشت تا کم کم سلطنت و خلافت عثمانی را از آن خودش بکند وبرای خودش یک کاخ سفیدی را ساخته بود بزرگتر از کاخ سفید دولت امریکا که می خواست دولت عثمانی را پایه گذاری کند؛ چه ضربه های زیادی از طرف اردوغان به کشور سوریه که در همسایگی ترکیه است وارد شده است . چه مشکلات داخلی و خارجی بر عراق وارد کردولی خوشبختانه دست آنها برای مردم ترکیه بعد از 12 سال رو شد و مردم آنها را برکنار کردند، عاقبت ظلم همین است.

دفاع جانانه رهبری از شیعیان مظلوم:

صحبت های مقام معظم رهبری را حرم حضرت امام دیدیم و شنیدیم . دفاع جانانه رهبری از مظلومین شیعه این یعنی همان سخن امیرالمومنان (ع) که می فرمایند: « کونوا لِلظالِمِ خَصماً و لِلمَظلومِ عَوناً »(7) دشمن ستمگر و یاور ستمدیده باشید.
انقلاب اسلامی هم برپایه اسلام ناب به وجود آمده است .

استکبار جهانی منشاء تمام مشکلات:

نکته ای هم که مقام معظم رهبری بیان کردند، تیز بینی حضرت امام(ره) در جهت استکبار جهانی امریکا که امروز بیشتر آن را لمس می کنیم که در عالم هر مصیبتی مشاهده می کنیم منشاء آن، استکبار جهانی به رهبری آمریکاست. وقتی جوانان عزیز لانه جاسوسی آمریکا را گرفتند،حضرت امام (ره) برای اولین بار، لفظ شیطان بزرگ را برای آمریکا بکار بردند. هنگامی که پیامبر گرامی اسلام (ص) به پیامبری مبعوث شدند شیطان فریاد زد و بچه شیطان ها را دور خودش جمع کرد و ... مشابه آن، استکبار جهانی این کار را کرد وبچه شیطانها را دور خودش جمع کرده است ،قبل از اینکه امام (ره) تعبیر شیطان بزرگ را برای امریکا بکار برد، بعضی فکر نمی کردند که آمریکا تا این حد مُفسد باشد و باعث فساد در جهان است ولی امروز ما مشاهده می کنیم که هر خرابی دردنیا هست زیر سر آمریکاست و در بحث مذاکرات هسته ای بعضی از روزنامه ها مانند روزنامه تایمز نوشته است : « بای بای شیطان بزرگ » یعنی ملت ایران دیگر نمی خواهد به آمریکا شیطان بزرگ بگوید ، حال اینکه ملت بزرگوار ایران، استکبار جهانی به رهبری امریکا را همیشه شیطان بزرگ دانسته و می داند. این یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری بود و امروز مشاهده می کنیم در بحث مذاکرات هسته ای که آنها به هیچ چیز پایبند نیستند . یک گزاره و متن ملی را ملت ایران در سراسر کشور تهیه کرده اند که پیش روی مذاکرات هسته ای گذاشته اند که خواست ملت را مدنظر قرار بدهند که اصولش را خدمت شما عرض می کنم.

گزاره برگ ملی هسته ای:

ما ملت ایران با تأسی به رهبر حکیم خود و با تاکید بر مواضع صریح دیگر مقامات عالی کشور با انتشار این گزاره برگ ملی شرط هرگونه توافق هسته ای را رعایت اصول زیر میدانیم:

اصل یک: تمام تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران باید یکجا و هم زمان با امضاء توافقنامه کاملاً لغو(نه تعلیق)شود. (رئیس جمهور محترم اعلام کند همه چیز به تحریم ها ربط دارد حتی آب خوردن. از زحمات ایشان تشکر می کنیم ولی واقعاً همه چیز به تحریم بستگی ندارد . ما از ابتدای انقلاب تحریم و حصر اقتصادی بوده و هستیم وبه نظر بنده این تحریم ها ادامه هم خواهد داشت و مسئله جدیدی هم نبوده است و تازمانی که ما می گوییم : « لا اله الا الله ، محمد رسول الله، علي ولي الله » امریکا و صهیونیست ها دست از سر ما برنمی دارند!! ما باید از درون محکم شویم .اصل اول این است که همه تحریم ها همزمان با امضا ی توافق نامه و یکجا برداشته شود بر داشتن تحریم ها در مدت زمان یکساله و پنج ساله و ده ساله خواست مردم نیست).

اصل دوم: دستاورد های هسته ای در حد نیازهای واقعی کشور باید حفظ و تقویت شود.( ما شهدای زیادی دربحث هسته ای داده ایم ، اگر امروز دنیا و یا استکبار جهانی پای میز مذاکره با ایران می آیند ، بخاطر زحمات این عزیزان و خونهایی است که در این راه ریخته شده است. خدا می داند فرزندان ملت چقدر کار کردند و زحمت کشیدند که این ملت از درون محکم شود، نباید این دستاوردها کلاً تعطیل شود که همه زحمات شهدای ما هدر رود . البته تیم مذاکره هم بر این خواست مردم و رهبری تکیه کرده است.)

اصل سوم: هیچ مانعی برای استمرار تحقیقات و پیشرفت های علمی و فنی در امور هسته ای و هیچ محدودیتی برای دانشمندان مربوط وجود نداشته باشد.( ملت اجازه نخواهد داد که دانشمندان هسته ای را ما محدود کنند ومورد اذیت و آزار قرار بدهند و مورد شناسایی قر بگیرند .)

اصل چهارم: هیچ نظارتی فراتر از مقررات و عرف بین المللی اعمال نشود.

اصل پنجم:هیچ گونه نظارت و اعمال محدودیت بر نیروهای مسلح و مراکز نظامی و امنیتی پذیرفته نیست. ( آیا امریکایی ها خود حاضر هستند تا کشورهای دیگر از مراکز نظامی آنها بازدید کنند؟! ایران اسلامی هم هرگز این اجازه را نخواهد داد ).

اصل ششم: توافق هسته ای باید بازگشت پذیر باشد و در صورت نقض عهد دشمن ما هم بتوانیم به شرایط قبل از توافق برگردیم. ( طوری توافق نشود که ما تا ابد ما محکوم باشیم و هرچه آنها خواستید انجام بدهند. باید طوری توافق شود که اگر دشمن سرسوزنی تخلف کرد، این توافقنامه کم لن یکن اعلام شود، مجلس شورای اسلامی نیز یک طرحی را تصویب کند که اگر طرف مقابل تخلفی کرد همه توافق برگشت پذیر باشد و ما هم بتوانیم به شرایط قبل از توافق برگردیم. به هر حال دشمن می خواهد به هر طریقی برگردد و ایران را تحت فشار بگذارد، خدا را شکر تا به حال که نتوانسته اند به ایران ما ضربه بزنند و ان شاءالله تا آخر هم ناکام خواهند ماند و این جمهوری اسلامی ماندگار است و زمینه سا ز ظهور حضرت صاحب الامر(عج) است. استکبار جهانی نابود می شود مخصوصاً آل سعود به درک واصل می شوند و پرچم یمن که درروایات آمده پرچم صلح و حق است جهانی می شود و این صاحب یمانی از یمن حرکت می کند و با پرچم حق سید خراسانی از ایران اسلامی به کمک حضرت ولی عصر (عج) برای ایجاد قسط و عدل در جهان، پیش می رود . آینده جهان اسلام ، آینده ای بسیار روشنی است وعاقبت بخیری در انتظار ملت ایران و همه مسلمانان و مظلومان جهان است).

در نهایت ما اعلام می داریم منافع و عزت کشور و شش اصل فوق باید در توافقنامه هسته ای رعایت شود وگرنه مصداق توافق بد است و یک قرارداد تحمیلی، استعماری و غیرقانونی و نامشروع است و هیچ کس از طرف ملت ایران اجازه امضای قراردادی بدون رعایت اصول ۶ گانه فوق را ندارد.

خدایا سلام ما را محضر امام زمان ابلاغ بفرما و تعجیل در ظهورشان قراربده

خدایا آنچه را گفتیم وشنیدیم محض رضا ی خودت قرار بده.



پی نوشت:


1- تهذيب الأحكام: 4 ،152، 420 / ترجمه : خداوند فرموده است: روزه، براى من است و خودم پاداش آن را مي ‏دهم.

2- تفسیر حکیم جلد 5 نوشتہ : حضرت آیت اللہ حسین انصاریان

3- بحارالانوار، ج 53، ص 175 الى ص 178 / احتجاج- ترجمه جعفرى، ج 2، ص: 650

4- كامل الزّيارات، ص 179، باب 79، روايت 2.

5- وسائل الشیعه، شیخ حر عاملی، مؤسسه آل البیت:، قم، 1409 ق، ج 1، ص 381.

6- نهج البلاغه، نامه 47



http://yascms.ir/emam/gozaresh/b975.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b976.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b977.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b978.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b979.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b980.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b981.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b982.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b983.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b984.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.