سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مسابقات قرآنی کارکنان زن زندان های کرمان با حضور امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 248 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1394.03.29
 
مسابقات قرآنی کارکنان زن زندان های استان کرمان به میزبانی شهرستان زرند با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم وجمعی از مسئولان این شهرستان در مورخه94/03/25در محل سازمان تبلیغات برگزار شد.


سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم اختتامیه مسابقات قرانی کارکنان زن زندانهای استان 94/03/25


اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِسِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

قالَ إنَّ رَسولَ اللّه ِ(صلى الله علیه و آله):« فَاسأَلُوا اللّه َرَبَّکُم بِنِیّاتٍ، صادِقَةٍ، وقُلوبٍ طاهِرَةٍ، أن یُوَفِّقَکُم لِصِیامِهِ وتِلاوَةِ کِتابِهِ» (1) .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)

حقیر هم به نوبه خود خدمت همه خواهران مکرمه و برادران عزیز خوش آمد عرض می کنم و تقدیر و تشکر می کنم از ریاست محترم زندانهای شهرستان زرند جناب آقای عرب نژاد وجناب حجت الاسلام والمسلمین آقای حجتی که زمینه این جلسه قرآنی را در اداره تبیغات فراهم کردند.از جناب حجه الاسلام سلطانی هم تشکر می کنم. مهمانان بسیار عزیزی داریم که شَرَفِ حضور دارند و سروان معظم روحانی که ارکان دین و دینداری در امور زندان ها هستند، جناب حجت الاسلام مُقبلی و دیگر سروران عزیز روحانی که شَرَفِ حضور دارند. از معاون محترم فرماندار جناب آقای صادق زاده و جناب آقای رشیدی و همه عزیزان و دست اندرکاران که شَرَفِ حضور دارند صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. بنده بسیار لذت بردم از اینکه در نظام جمهوری اسلامی کارمندان زندان ما حافظ بیست جزء قرآن هستند.این نیست مگر از برکت امام وشهدا و انقلاب اسلامی که چنین تحولی در تمام امور صورت گرفته تا جایی که کارمندان خدمتگزار درامور زندانیان حافظ بیست جزء، پنج جزء قرآن وهمچنین حشر و نشر با قرآن مجید هستند.از شنیدن این خبر بسیار لذت بردم و خوشحال شدم وصمیمانه به عزیزان روحانی خدمتگزار تبریک عرض می کنم و دستشان را هم می بوسم که به فکر اسلام و تربیت، آن هم با تمسک به قران مجید هستند. در هیچ کجای دنیا ، حرکت به این زیبایی مشاهده نمی شود که کارکنان خانم، این گونه ارتباط با قران داشته باشند.

خطبه شعبانیه پیامبراکرم(ص):

روایتی را که خدمتتان عرض کردم بخشی از خطبه بسیار مهم رسول خدا (ص) است که قبل از ماه رمضان خواندند و به خطبه شعبانیه معروف شد پیامبر گرامی اسلام(ص) ، اهمیت ماه مبارک را در این خطبه تبیین کردند که در جوامع روایی ما این خطبه مفصل ذکر شده است ،حضرت ممکن است چندین خطبه خوانده باشد، ولی این خطبه، کامل ترین خطبه ای است که در مورد ماه مبارک رمضان ، بیان شده است ،توصیه می کنم که خودتان به طور کامل این خطبه را مطالعه کنید، چند کلامی از آن خطبه را خدمت شما عرض می کنم. ماه ، ماه مبارک رمضان است و شیاطین در غُل و زنجیر هستند .ماه، ماه استجابت دعاست. چه چیزی را از خدا درخواست کنیم؟ پیامبر می فرماید: « فَاسأَلُوا اللّه َرَبَّکُم » از پروردگارتان بخواهید.

شرط استجابت دعا از دیدگاه رسول خدا(ص):

شرط استجابت دعا را حضرت بیان می کند: « بِنِیّاتٍ صادِقَةٍ، وقُلوبٍ طاهِرَةٍ » با نیت هاى راست و دل هاى پاک، از پروردگارتان بخواهید پس اگر بخواهیم دعاهامان مستجاب بشود، انسان باید قلبش پاک باشد ونیت آن هم خالصانه برای خدا باشد. اگر کارمان خالص و مخلصانه برای خدا باشد و از خدا بخواهید و اهل بیت را واسطه و شفیع خودمان قرار بدهیم، قطعاً حاجت روا می شویم.

«فَاسأَلُوا اللّه َرَبَّکُم بِنِیّاتٍ، صادِقَةٍ وقُلوبٍ طاهِرَةٍ » پس با نیت هاى راست و دل هاى پاک، از پروردگارتان بخواهید، این دو شرطی است که برای استجابت دعا باید مدنظر داشته باشیم. اولین دعایی که پیامبر می فرمایند از خدا بخواهیداین است «أن یُوَفِّقَکُم لِصِیامِهِ» تا براى روزه دارىِ آن توفیقتان دهد. اولین خواسته این باشد: که توفیق روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان را داشته باشیم وخدای نکرده بیماری و گرفتاری ومسافرت پیش نیاید تا بتوانیم در ماه مبارک رمضان خدا را بندگی کنیم و دومین خواسته ای که رسول خدا می فرمایند در ماه رمضان از خدا بخواهیم: « وتِلاوَةِ کِتابِهِ» برای تلاوت کتاب خویش، توفیقتان دهد.

توفیق تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان:

ماه رمضان ، بهار قران است. رسول خدا می فرمایند: این دو مطلب را از خدا بخواهید که شما را موفق بدارد :« أن یُوَفِّقَکُم لِصِیامِهِ وتِلاوَةِ کِتابِهِ » توفیق برای روزه گرفتن و تلاوت قرآن. تلاوت قران مقدمه تدبر در قران است. فرمایش مقام معظم رهبری را هم شنیدیم که می فرمایند: تنها روخوانی قرآن ، آن طور که باید موثر نیست ، هر بیشتر در آیات و کلمات قران تدبر کنیم ،تاثیر آن بیشتر است، مخصوصاً تفسیر نور آقای قرائتی که بسیار عالی و دسته بندی شده است ، هر مقدار تدبر در معارف و عمل به قران داشته باشیم ، سعادت خودمان و خانواده مان را تامین کرده ایم . هیچ کتابی از 1400 سال پیش ، یافت نمی شود که بدون انحراف مانده باشد. هر کتابی از انبیاء را در نظر بگیرید آن را تحریف کرده اند و در آن دست بردند و تنها قرآن است که بدون تغییر باقی مانده است.

تَشرُف به اسلام از برکت قرآن:

یک داستانی را چند وقت پیش در روزنامه نوشته بودند که یک دختر چینی تعریف می کرد : همیشه فکر می کردم که سلطان آسمانها چه کسی است؟ ودائم به این مسئله فکر می کردم وتحقیق و جستجو می کردم . تا اینکه یک روز به منزل یکی از دوستانم رفتم و کتاب ترجمه قران به زبان انگلیسی را در آنجا دیدم .ا گفت این کتاب متعلق به مسلمانان است، آن را از او امانت گرفتم و به مطالعه پرداختم و اتفاقاَ جواب سوالم را در آن دیدم . وبه این ترتیب با قران مأنوس شدم و شروع به تلاوت آن کردم. نتیجه این شد که سرانجام مسلمان شدم وتصمیم گرفتم به ایران بروم و زمینه ادامه تحصیلات قرانی خودم را هم در ایران فراهم کردم. در فرودگاه پِکن ،مردی را دیدم که به من گفت : در ایران ، مشکلات زیادی خواهی داشت ولی شما باید ثابت قدم باشی ونترسی وبه تحقیق بپرداز تا به خواسته ات برسی. بالاخره در دانشگاه تهران، به تحصیل و مطالعه و تحقیق پرداختم و شیعه امام زمان (عج) شدم و همه آن خصوصیت هایی که در مورد امام زمان (عج) بود را من در آن مردی که در فرودگاه چین دیده بودم، دیدم. او امروز تبدیل به یک شیعه عالی شده بود. منظورم ارتباط با قران است که چگونه یک دختر چینی که هیچ ارتباطی با اسلام ندارد، با قرآن مانوس می شود و قران دست او را در دستان امام زمان (عج) می گذارد. این برای ما بسیار ارزشمند است .سعی کنیم روز به روز ارتباطمان را با این کلام خدا بیشتر کنیم، مخصوصاً در این ماه مبارک رمضان.

از همه شما صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. ان شاءالله هر کجا که هستید مایه خیر و برکت و مایه هدایت باشید و قلب و روح انسانهارا به سمت نور الهی هدایت کنید.تقدیر و تشکر می کنم از ریاست محترم دادگاه جناب آقای جعفری که شَرَفِ حضور دارند و خدمت همه شما عزیزان و بزرگواران خوشامد عرض می کنم .ان شاءالله تمام لحظاتی که در زرند هستید لحظات خوب وخوشی برای شما باشد. جناب آقای مُقبلی وعرب نژاد هم هدایای خوبی برای شما درنظر گرفته اند که خاطره خوبی برای شما به یادگار بماند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


پی نوشت:

1- خطبه شعبانیه (در استقبال از ماه رمضان) ، بحار الانوار، ج ۹۶، ص ۳۴۱٫

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b996.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b997.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b998.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b999.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.