سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

همایش روحانیون زرندی با حضورامام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 257 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1394.03.30
 
در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان همایش روحانیون زرند با عنوان طلایه داران تبلیغ با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم زرند، جناب آقای خنجری فرماندار محترم و جمعی از روحانیون مُبلغ در مورخه94/03/26در محل سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی زرند برگزار گردید.


سخنرانی حجت الاسلام والمسملین ابراهیمی در همایش روحانیون طلایه داران تبلیغ 94/03/26


الحمدلله ،الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله
قالَ إنَّ رَسولَ اللّه ِ(صلى الله علیه و آله):« فَاسأَلُوا اللّه َرَبَّکُم بِنِیّاتٍ، صادِقَةٍ، وقُلوبٍ طاهِرَةٍ، أن یُوَفِّقَکُم لِصِیامِهِ وتِلاوَةِ کِتابِهِ» (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)؛

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج)، سلامتی رهبر عزیز وبزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشان، شادی ارواح طیبه شهدا وشهدای والا مقام شهرستان ، شادی ارواح مطهر دوشهید گمنام شهرستان وسلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی وسلامتی همه مراجع بزرگوار علمای دین ، سلامتی جمع حاضر اجماعاً صلوات.
خدمت علمای عزیز بزرگوارو معظم، طلاب عزیز ، خوش آمد عرض می کنم و از جناب حجت الاسلام والمسلمین سلطانی که زمینه این جلسه را فراهم کردند، تقدیر و تشکر می کنم. بیش از یک ماه است که حقیر شاهد هستم که ایشان زحمت می کشند و تلاش می کنند تا سروران عزیزو بزرگوار در مساجد شهرستان ،حضور پیدا کنند. از امام جمعه عزیز و بزرگوار ریحانشهر جناب حجت الاسلام والمسلمین مجتهدی نیز تقدیر وتشکر می کنم. از ریاست محترم حوزه علمیه خواهران و برادران و فرماندار عزیز و محترمان که شَرَفِ حضوردارند نیز تقدیر و تشکر می نمایم.

شرط استجابت دعا در ماه مبارک رمضان:

بخشی از خطبه شعبانیه رسول خدا (ص) را که در آستانه ماه مبارک رمضان فرمودند را خدمتتان عرض می کنم. حضرت می فرمایند: « فَاسأَلُوا اللّه َرَبَّکُم بِنِیّاتٍ صادِقَةٍ، وقُلوبٍ طاهِرَةٍ، أن یُوَفِّقَکُم لِصِیامِهِ وتِلاوَةِ کِتابِهِ» (1) .

در ماه مبارک رمضان، درهای رحمت و استجابت دعا باز است و پیامبر می فرمایند : « فَاسأَلُوا اللّه َرَبَّکُم بِنِیّاتٍ صادِقَةٍ، وقُلوبٍ طاهِرَةٍ » با نیت هاى راست و دل هاى پاک، از پروردگارتان بخواهید.چه بخواهیم؟ « أن یُوَفِّقَکُم لِصِیامِهِ وتِلاوَةِ کِتابِهِ» تا براى روزه دارىِ آن و تلاوت کتاب خویش، توفیقتان دهد. وجود مبارک شما عزیزان و سربازان ولی عصر(عج) مایه مباهات برای حقیر و مردم زرند است.ان شاءالله نورافشانی می کنیم و مساجد به قدوم شما روشن می شود.

وصف علماء روحانی از بیان امام محمد باقر(ع):

امام محمد باقر علیه السلام در وصف علماء ربانی می فرمایند: « عالِم مانند کسی است که به همراه خود شمعی دارد که بوسیله آن ظلمت جهل و حیرت از بین می رود و هر کس که به نور آن روشنی یافت پس از حیرت خارج شده و از جهل نجات می یابد» (2) شما سربازان حضرت ولی عصر(عج) ، یاران حضرت امام و شهدا و از یاران مقام معظم رهبری هستید، قدر خودتان را بدانید. ما نوکر دین خدا و حضرت ولی عصر(عج) و امام حسین(ع) هستیم. خدارا شکر می کنیم که لباس سربازان حضرت ولی عصر(عج) ولباس نوکری امام حسین(ع) را براندام ما پوشانده است و وظیفه ما این است که هر کجا هستیم مانند شمع بدرخشم وقلب ها را روشن کنیم و به دین خدا خدمت کنیم.

ثواب هدايت كردن

پيامبر خدا(ص ) ـ هنگامى كه على (ع ) رابه يمن فرستادند ،به او فرمودند: « به خدا سوگند كه اگر خداوند مردى را به دست تو هدايت كند برايت بهتر است از آن چه آفتاب برآن طلوع و غروب كند و تو را بر او ولايت است» (3).شما بزرگواران هم که به مساجد شهر و روستا تشریف می برید، ومایه خیر و برکت برای نمازگران هستید و نورافشانی می کنید. ان شاءالله خدای متعال خیرات و برکاتش را نصیب شما بگرداند که دین و دینداری نسل به نسل از برکت علمای دین و امروز از برکت شما عزیزان، منتقل شده است که خدای متعال را بر این نعمت شکرگذاریم.

رشد پایین جمعیت تهدیدی برای آینده کشور:

همانطور که آقای ابراهیمی هم فرمودند ما ناهنجاری های متعددی را در شهرستان داریم . مانند اعتیاد ، طلاق و خودکشی ، یکی از مشکلاتی که امروز کشور ما را تهدید می کند، رشد پایین جمعیت است. به گفته جامعه شناسان، سن جانشینی هر خانواده ای2/1 است یعنی هر خانواده ای باید دو فرزند داشته باشد .ولی آنچه امروز در جامعه می بینیم این است که بعضی از افراد موفق به ازدواج نمی شوند و بعضی از خانواده ها بچه دار نمی شوندیا بعضی از خانواده ها از هم پاشیده می شود ویا بچه هایشان فوت می کنندکه با در نظر گرفتن این مسائل، جمعیت شناسان اعلام کردند که اگر هر خانواده ایرانی 4 فرزند داشته باشد. حداقل رشد جمعیت را داریم. ولی متاسفانه امروزه اکثر خانواده های ما یک یا دو فرزند دارند و رشد جمعیت کشور ما 1/7 است که متاسفانه اگر به همین ترتیب ادامه پیدا کند، یک مصیبت وفاجعه بزرگ برای کشور ماست که هم جمعیت کشور کاهش پیدا می کند و هم اینکه نسل آتی ما یک جمعیت پیر است که هزینه نگهداری آنها بسیار زیاد است ونیروی کار نخواهیم داشت.

کمبود آب مشکل عمده شهرستان زرند:

یکی از مهمترین معضلات ومشکلات ما در شهرستان ، بحث کمبود آب است که واقعاً جدی است. ومسئولین در این رابطه اخطار داده اندو زنگ خطر روشن شده است .تعدادی از چاه های آب ، خشک شده است و بعضی هم تا 230 متر از انها آب می کشندکه اگر این رقم به300 متر برسد، دیگر حتی آب قابل استفاده برای کشاورزی هم نخواهیم داشت. جناب فرماندارهم شَرَفِ حضور دارند، قرار شده بود برای تامین کمبود آب، آب شُرب شهرستان را از سد راور تامین کنندکه آنها هم اعلام کردند هیچ آبی پشت این سد جمع نشده است و خودشان هم مشکل دارند و هیچ جایی هم در خود شهرستان زرند وجود ندارد که بتواند آب شُرب مورد نیاز مردم را تامین کند و چهاه های آب،روز به روز آبش کمتر می شود که چند وقت پیش بخشی از آب شهر را قطع کردند.این بود تعدادی از مشکلاتی که ما درشهرستان داریم. توصیه شما بزرگواران در صرفه جویی آب شُرب می تواند خیلی موثر باشد.حتی در بخش کشاورزی استفاده از آبیاری نوین می تواند راهگشا باشد.متاسفانه کشاورزان ما دارند سرمایه هایشان را از دست می دهند. قبلاً وقتی در باغهای پسته قدم برمی داشتیم، درختان روز به روز رشد می کردندولی امروز درختان روز به روز کوچکتر می شوند و خشک می شوند ومتاسفانه سرمایه ملی این شهرستان که با پدرانمان با خون دل به ثمر رساندند ، در معرض خشک شدن است وچه بسا کشاورز می تواند با کمک دولت از آبیاری نوین استفاده کند. بحث وحدت همدلی الحمدالله در شهرستان ما یک سر سوزنی اختلاف خطی و جناحی نداریم. مردم همه ولایت مدار و پیرو مقام معظم رهبری هستند و دارند کار می کنند و زحمت می کشند واین نکاتی بود که من می خواستم خدمت همه شما عزیزان تذکرداده باشم. هرچند شما استاد هستید و مسئله دستتان است. بیشتر از این خستگی ایجاد نمی کنم. ان شاءالله ماه مبارک رمضان بسیار خوبی را با حضور شما بزرگوارا در شهر و روستا داشته باشیم. دعای افتتاح در شهرستانهای دیگر مانند قم، در هر شب ماه رمضان خوانده می شود ولی متاسفانه در شهر ما مورد بی توجهی قرار گرفته است ،همانطور که می دانید یکی از کارهای پسندیده در ماه مبارک رمضان خواندن دعای افتتاح باشد ،که مورد توجه قرار دهید. اگر کاری هم از دست ما بریباید کوتاهی نمی کینم ،ما خدمتگزار شما هستیم و دست شما را می بوسیم . ان شاءالله خدای متعال توفیق خدمت بیشتر را به حقیر عنایت بگرداندو بتوانیم وظیفه خودمان را نسبت به مردم و روحانیت عزیز ودرقبال مقام معظم رهبری و امام و شهدا به بهترین نحو انجام بدهیم.


پی نوشت:


1- خطبه شعبانیه (در استقبال از ماه رمضان) ، بحار الانوار، ج ۹۶، ص ۳۴۱٫

2- لإحتجاج على أهل اللجاج ج‏1 ص17

3- میزان الحکمه ،ج 13،ص 242


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb984.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb985.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb986.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb987.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb988.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.