سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

موضوع: رمضان تمرین یک ماه خودسازی/ قاعده نفی سبیل و تاکید بر عزت اسلامی

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 412 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1394.03.31
 
خطبه های نماز جمعه شهرستان زرندبه امامت حجت الاسلام المسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم زرند باحضور هفت هزارنفری مردم خداجوی این شهرستان مورخه 94/03/29


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِسِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

قال الله حکیم فی کتابه :« يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ » (1)

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

السلام علیک یاصاحب الزمان؛ یا بقیه الله ادرکنا واغثنا

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز وبزرگوار وبهتر از جانمان،شادی روح امام راحل عظیم الشان،شادی ارواح طیبه شهدا وشهدای والا مقام شهرستان وشهدای والامقامی که بستگانشان امروزدر نماز جمعه حضور دارند یاحضور پیدا می کنند،شادی ارواح مطهر دوشهید گمنام شهرستان ،شادی ارواح مومنین ومومناتی که اهل نمازجمعه بودند واز دنیا رفتند وسلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی وسلامتی خودتان وخانواده وفرزندانتان ونابودی سران کُفر اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال این حضور مؤمنانه و این نمازجمعه ،این خطبه ،این نشستن واین سکوت را در اولین جمعه از ماه مبارک رمضان، از همه ماقبول بگرداند وذخیره ای ارزشمند برای دنیا وآخرت برای اول لحظه ورود ما عالم قبر و قیامت و مخصوصاً به محضر پروردگار عالم قرار گیرد، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد.

تقدیر و تشکر می کنم از جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج آقای مهدی آسا که بحث احکام قبل از خطبه ها را داشتند. از حضور مومنانه همه شما برادران و خواهران، مدیران و مسئولین عزیز ادارات و نهادها، بازاریان، کشاورزان، کارگران و سروران معظم روحانی در اولین جمعه از ماه مبارک رمضان، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.ان شاءالله خدای متعال بالاترین پاداش را به همه ما عنایت بفرماید.

اهداف وجوب روزه در ماه مبارک رمضان:

آیه ای را که ابتدای خطبه خدمتتان عرض کردم. در مورد وجوب روزه در ماه مبارک رمضان است که خدای متعال می فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ » ای کسانی که ايمان آورده ايد «كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ » مقرر شد ،( نوشته شد) روزه داشتن بر شما . امام صادق(علیه السّلام) در بياني زيبا چنين مي فرمايند : لذت خطاب «يا ايها الذين امنوا» سختي و مشقت عبادت را از بين مي برد.در ادامه آیه داریم: «كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ » روزه بر شما واجب شد، همچنان که بر کسانی که پيش از شما بوده اند مقرر شده بود ،اینکه خداوند چه هدفی را از وجوب روزه دنبال می کنند را در ادامه همین آیه شریفه بیان می کنند: «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» تا پرهيزگار شويد. ومحبوب خدا شوید.(1)

رمضان تمرین یک ماه خودسازی:

« إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ » (2) خدا فقط از تقواپيشگان مى‏پذيرد. به برکت روزه ، خداوند دیگر اعمال متقین را می پذیرد. «إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَّقِينَ» (3) قطعاً خدا پرهيزگاران‌ را دوست‌ مي‌دارد. به برکت روزه ، می توانید محبوب خدا شوید .پس سرّ روزه ، محبوب خدا شدن است واینکه انسان ،خودش را از اسارت نفس وشهوات نجات بدهد. روزه برای افزایش مقاومت و قدرت است.قدرت اراده و تصمیم گیری ، خوردنی و آشامیدنی در دسترس انسان است ولی انسان از خوردن وآشامیدن امتناع می کند تا خودش را از گناه و معاصی حفظ کند.این عمل روحیه انسان را تقویت می کند.تا در مقابل تمام گناهان انسان واکسینه شود.ماه رمضان، تمرین یک ماه خودسازی، افزایش ایمان و تقوی است.

ایمان بالاتر ازعلم:

دیشب تلویزیون صحبت های حضرت ایت الله العظمی سبحانی را پخش می کرد که می گفتند در یکی از کشورها سیل آمده بود ، به جای اینکه به افراد آسیب دیده کمک شود، یک عده به آنها حمله کردند و اموال باقی مانده از سیل را هم غارت کردند. این عمل نتیجه بی ایمانی وبی تقوایی است. اگر ایمان نباشد ، همه تنها به فکر منفعت خودشان هستند.

داستان دیگری را هم تعریف کردند که عده ای پیش یک چوپان رفتند و گفتند یکی از گوسفندها را به ما بده . چوپان گفت : اینها امانت مردم است که به چِرا آورده ام و نمی توانم به شما بدهم. گفتند همه ما شهادت می هیم که گرگ آن ار خورده است.گفت: شما شهادت می دهید ،خدایی که ناظر است چه؟ این نقش ایمان است.ایمان از علم خیلی بالاتر است.ممکن است که دزدان علم داشتند ولی بی ایمانی کارشان را خراب کرد ولی ایمان چوپان باعث شد تا خدا را حاضر و ناظر ببیند و زیر بار گناه نرود ، شاید حتی چوپان سواد و علم هم نداشته بود.

برکات روزه:

از برکات روزه این است که ارتباط انسان را با خدا تقویت می کند وانسان را در مقابل هوای نفس ، از درون محکم می کند. حتی به گفته پزشکان،کسانی که روز ه می گیرند سی درصد موفق تر هستند از کسانی که در غیر ماه مبارک سیگار را ترک می کنند. روحیه تا حدی روحیه انسان را تغییر می دهد که در مقابل مواد مخدر هم بهتر و راحت تر ایستادگی می کند.

اهمیت ونقش روزه از بیان ائمه معصومین:


در ادامه چند روایت از ائمه طاهرین در باب اهمیت روزه و نقش آن در ماه مبارک رمضان خدمتتان عرض می کنم :

اولین کلام را از حضرت زهرا خدمت شما عزیزان و بزرگواترتن عرض می کنم، حضرت زهرا(س) می فرمایند: « ما یَصَنَعُ الصّائِمُ بِصِیامِهِ» هیچ سودى از روزه خود نمى برد « إذا لَمْ یَصُنْ لِسانَهُ وَ سَمْعَهُ وَ بَصَرَهُ وَ جَوارِحَهُ» روزه دارى که زبان و گوش و چشم و دیگر اعضاء و جوارح خود را کنترل ننماید (4). روزه تنها ترک خوردن و آشامیدن نیست. علاوه بر ترک خوردن و آشامیدن ، اعضاء و جوارح انسان هم باید روزه باشد.اگر شخصی روزه داشته باشد ولی اخلاقش تند باشد و اهل فحش و ناسزا گفتن به دیگران باشد، این روزه برای او فایده ای ندارد.یکی از برکات روزه این است که انسان از گناه پرهیز کند و اعضاء و جوارحش را کنترل کند. در روایتی دیگر از امام صادق عليه السلام داریم که حضرت فرمودند: «اِذا صُمتَ» آنگاه که روزه مى ‏گیرى « فَلیَصُم سَمعَک وَ بَصرَک وَ شَعرَک وَ جِلدَک» باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.(یعنى از گناهان پرهیز کند)(5).

آخرین روایت را از رسول خدا(ص) خدمتتان عرض می کنم که روزه خاص و روزه عالی و خوب را ایشان به ما یاد می دهند.سعی کنیم به این کلام نورانی که آخرین صحبت من در خطبه اول است ، با تمام وجود عمل کنیم وبه این حدیث توجه ویژه بفرمایید:

روزه سِتر وحجاب روزه دار:

امام صادق ( علیه السلام) فرمودند: که پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرموده است: « الصوم جنة، ای سترة من آفات الدنیا» روزه برای روزه دار سِتر و حجاب است از آفات دنیا « و حجاب من عذاب الاخرة» و او را از عذاب آخرت حجاب و مانع است . (یعنی روزه، آفت های جسمی و غیر جسمی را از روزه دار دور می کند وبرای او سپری است در برابر آتش جهنم) .« فاذا صمت» پس هر گاه خواستی روزه باشی « فانولصومک کف النفس عن الشهوات» و از روزه داریت، قصد کن نفست را از کل شهوات و خواهشهای نفسانی باز داری. (مثل فحش گفتن و مجادله و قسم دروغ و. . . ؛ زیرا ارتکاب این گناهان در روزه موجب نقصان ثواب روزه و باعث حرمان از قبول آن است .پس علاوه بر ترک خوردن وآشامیدن ، با نیت روزه بگو: خدایا حرامی را که بر من حرام کردی من نیز بر خود بر خودم حرام می کنم و در این ماه حریم تو را رعایت می کنم. همه جامعه شناسان ایرانی می گویند که در ماه مبارک رمضان، آمار جرم و جنایت پایین می آید. چون در این ماه، انسان خدایی می شود و خودش را از شهوات حیوانی حفظ می کند.) .در ادامه حضرت می فرمایند:« و قطع الهمة عن خطوات الشیطان» و قطع کن راههای پُر حُزن و اندوه شیطانی را (که اگر پیمودن راههای شیطانها را اراده کنی دچار اندوه فراوان خواهی شد .مثلاً اگر تاجر است در ماه رمضان وسوسه نشود که گران تر بفروشد تا مال دنیا بیشتر نصیب او شود.ویا مغازه دار کم فروشی نکند و کشاورز غش در معامله نکند.) « و انزل نفسک منزلة المرضی» و در روزه قیاس کن نفس خود را که به سبب ارتکاب آنچه نهی شده بیمارست .« لا تشتهی طعاما و لا شرابا » که بیمار جسمانی را رغبت و میل به طعام نیست . « متوقعا فی کل لحظة شفاءک من مرض الذنوب » و به امید شفا از ماکولات و مشروبات اجتناب می کند و تو نیز به سبب عصیان و نافرمانی مولای حقیقی بیمار روحانی هستی، و حکیم علی الاطلاق از فرط شفقت و مهربانی و از برای محو گناهان ترا فرموده که: مثل بیمار جسمانی از خوردنیها و آشامیدنیها دوری جوئی و روزه بداری، تا به برکت این عمل و عدم توجه به شهوات نفسانی از مرض روحانی شفا یابی و به وسیله او تقصیرات تو محو شود. « و طهر باطنک من کل کدر و غفلة و ظلمة » (همچنان که در روزه ظاهر خود را از آلایش اکل و شرب باز می داری) باطن خود را نیز از عیب و تیرگی و غفلت و ظلمت میل به باطل باید پاکیزه داری .« یقطعک عن معنی الاخلاص لوجه الله تعالی » تا روزه تو از معنی اخلاص خالی نباشد. ( یعنی وخودت را به درجه اخلاص برسانی) (6) .این یکی دیگر از کارکردهای روزه است که تمام کارهای انسان در رمضان حالت اخلاص داشته باشد.

پروردگارا آنچه را گفتیم وشنیدیم در ماه مبارک رمضان محض رضای خودت قرار بده.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِسِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

در توصیه به تقوی ، محبت به امام زمان(عج) وعشق و علاقه به حضرت صاحب الامر (عج) را متذکر می شوم.

توسل به امام زمان(عج) در ماه مبارک رمضان :

امام زمان(عج) در نامه ای به شیخ مفید می فرمایند: « إِنَّا غَیْرُ مُهْمِلِینَ لِمُرَاعَاتِکُمْ وَ لَا نَاسِینَ لِذِکْرِکُمْ » (7) ما در رعایت حال شما کوتاهى نمى‏کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده‏ایم، امام زمان (عج)همیشه به یاد شیعیان هستند. چه خوب است که ما هم در ماه مبارک رمضان به حضرتش توسلی به داشته باشیم ومرتب دعای فرج و سلامتی امام زمان(عج) را در جلسات خودمان بخوانیم. هرگاه ما حضرت را یاد کنیم قطعاً مورد نظر و لطف ایشان هم قرار می گیریم . هرچند مشکلات و گرفتاریهای زندگی زیاد شود ، انسان نباید از خداو امام زمان ناامید شود. نقطه نجات انسان در هر لحظه فراهم است. حتی هم اکنون و در همین جا هم می توانیم به امام عصر(عج) توسل پیدا کنیم و در دل با ایشان نجوا کنیم.

شیخ محمد و پیش بینی مرگ او توسط امام عصر(عج):

مرحوم نوری در کتابی از شیخ حُر عاملی از علمای بزرگ مورد اعتماد و وثوق شیعه چنین نقل می کند: شیخ حر عاملی می فرماید:« روز عیدی در مجلسی که از طلاب و صُلَحا تشکیل شده بود، نشسته بودیم. من به آن جمع گفتم: ای کاش می دانستیم که در عید آینده، کدام یک از ما زنده و کدام یک از دنیا رفته است. مردی که نامش شیخ محمد و همدرس ما بود، گفت: من می دانم که تا عید دیگر زنده ام و همچنین عید بعد از آن و حتی عید بعد و تا بیست و شش سال دیگر در دنیا هستم. و معلوم بود که در این گفته سخت قاطع است و مزاح نمی کند. به او گفتم: مگر علم غیب می دانی؟ گفت: نه؛ ولی زمانی مرض سختی داشتم و می ترسیدم که در حالی که هنوز هیچ عمل صالح و زاد و توشه ای برنداشته ام، بمیرم. در عالم رؤیا حضرت بقیة الله ارواحنا فداه را زیارت کردم، ایشان فرمودند: « نترس؛ خدای متعال تو را از این مرض شفا می دهد و تا بیست و شش سال دیگر زندگی خواهی کرد». آنگاه جامی که در دست مبارکشان بود به من عطا فرمودند. آن را نوشیدم و مرضم رفع شد و شفا پیدا کردم و یقین دارم که این رؤیا، رؤیای شیطانی نیست. شیخ حُر عاملی می گوید: وقتی این سخن را از شیخ محمد شنیدم تاریخ آن را که سال 1049 بود، یادداشت کردم و مدتی گذشت. در سال 1072، به مشهد مقدس هجرت کردم. وقتی سال آخر از بیست و شش سال شد، به دلم افتاد که مدت مقرر گذشته است؛ لذا به تاریخ رجوع و آن را حساب کردم دیدم که از آن زمان ( روز عیدی که در مجلس نشسته بودیم ) بیست و شش سال می گذرد. با خود گفتم این مرد باید از دنیا رفته باشد.حدود یکی دو ماه گذشت که از طرف برادرم نامه ای رسید؛ چون او در همان مناطق قبل از هجرت من بود. در آن نامه نوشته بود که شیخ محمد در همان سال وفات کرده است. »

برادران و خواهران، لحظات استجابت دعاست.آقای ما ، مولای ما ؛ هرکجا هستید از ناحیه ما بر شما سلام و درود باد. ای امام زمان(عج) کجایید، نمی دانیم ولی شما را به مادرتان زهرا (س) قسم می دهیم تا برای ما دعاکند و ما رامورد لطف و نظر خودت قرار دهد. از خدا می خواهیم حاجات این نمازگزاران عزیز را در ماه مبارک رمضان برآورده بخیر کند؛ صلواتی ختم بفرمایید.

مناسبتهای هفته:

مناسبتهایی که در هفته پیش رو داریم به اختصار خدمتتان عرض می کنم.

دکتر شریعتی متفکروجامعه شناس:

درگذشت زنده یاد مرحوم شریعتی را داریم ،او خدمات وکارهای بسیار خوبی داشته اند، ایشان یک متفکر و یک جامعه شناس بودند و مطالعات زیادی هم داشتند ولی چون اسلام شناس نبودند، اشتباهات فاحشی هم درکتابهای خودشان داشتند. در اواخر عمر به یکی از بزرگان مسئولیت دادند تا کتابهای ایشان را تصحیح کنندکه این اصلاحات صورت را نگرفته وایشان فوت می کنند، چه بسا اگر اجل به او فرصت می داد، کتابهایشان را اصلاح می کردند وجبران می شد. خدا او را رحمت کند.به کسانی که می خواهند کتابهای ایشان را مطالعه کنند،توصیه می کنم در کنار آن حتماً کتابهای علمای بزرگی چون شهید مطهری را که در اسلام ذوب شده بودند را هم مطالعه کنند. تا اگر انحرافی در آن کتابها هست ، متوجه شوند .

شهید چمران عالِم زاهد ومجاهد:

مناسبت بعدی ، در این هفته شهادت سرباز رشید اسلام شهیدچمران را داریم. خدا این عالم زاهد و مجاهد را رحمت کند وبر درجاتش بیفزاید. سالروز شهادت این عزیز ، روز بسیج اساتید نامیده شده که به همه اساتید و دبیران، این روز را تبریک عرض می کنم . اساتید بزرگوار این روز را قدر بدانند و توجه داشته باشند که نقش مهم و پدرانه ای نسبت به دانشجویان خودشان دارند.

سالروز انفجار در حرم رضوی:

در روزهای آتی، انفجار در حرم امام رضا (ع) را در سال 73 را داریم واینکه مافقین تعداد زیادی از مسلمانان را در کنارحرم سیدالشهدا به شهادت رسیدند.

روز تبلیغ واطلاع رسانی :

سالروز صدور فرمان امام و تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال 1360 را هم در هفته آینده داریم.همه کارهای امام(ره) بزرگ است که یکی از این کارهای بزرگ، تأسیس اداره تبلیغات اسلامی است که امروز وظیفه سازماندهی و ساماندهی روحانیت را در شهر و روستا به عهده دارد. اقامه شدن نماز جماعت در مساجد شهر و روستا از برکت این کار بزرگ امام راحل عظیم الشأن است. در این ماه مبارک رمضان ،روحانیون بزرگواری از قم و مشهد به شهرستان ما تشریف آورده اند وطلاب عزیز شهرستان هم که هستند تا برای شما مومنین و متدین ، همچون چراغی راهگشا و راهنما باشند. شما نیز همت کنید و خودتان را از نماز جماعت محروم نکنید.

اهمیت جماعت از بیان رسول خدا(ص):

رسول خدا(ص)در باره اهمیت جماعت،فرمودند: « صلاة الرجل فی جماعة خیر من صلاته فی بیته اربعین سنة. » (8) یک نماز با جماعت،بهتر از چهل سال نماز فُرادی در خانه است.پرسیدند:آیا یک روز نماز؟فرمودند: بلکه یک نماز. خصوصاً در ماه مبارک رمضان ؛ به دعاها بیشتر اهمیت بدهید، علی الخصوص دعای افتتاح که درشهر ما مظلوم واقع شده است، همت کنید و در شبهای ماه مبارک، این دعای پُر مغز وبا محتوا را مورد توجه قرار بدهید تا ان شاءالله این دعا نیز جایگاه خودش را در بین مردم پیدا کند.

گرامیداشت هفته قوه قضائیه:

هفته قوه قضائیه را هم در روزهای آینده داریم که به همه عزیزانمان دردادگستری و به قضات محترم ، ریاست محترم دادگستری، دادستان محترم و مجموعه افرادی که با دادگستری وقوه قضائیه همکاری می کنند، تبریک عرض می کنم. مهمترین کارکرد قوه قضائیه ایجاد عدالت و قسط است. قوه قضائیه، نبض دستگاه کشور است که اگر خوب کار کند همه دستگاهها از او انضباط و نظم را می آموزند و شرطش هم مبارزه با فساد است.

روز اصناف:

روز اصناف را هم در پیش داریم که تبریک عرض می کنم .

صرفه جویی در مصرف آب:

آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب را داریم که این هم نکته مهمی است .نمازگزاران عزیز و بزرگوار، شهرستان ما دچار کمبود شدید آب و روی خط قرمز است. تعداد زیادی از چاههای آب خشک شده اند. سعی کنید از مصرف بی رویه آب جدا پرهیز کنید . صحبتی بودکه از راور آب بیاورند که میسر نشد . هیچ چاه دیگری در هیچ کدام از شهرهای دیگر استان وجود ندارد که آب دهی داشته باشد و از آنجا آب بیاوریم؛ ضرورت دارد که با مکانهای پُرمصرف برخورد شود و اگر اماکنی هستند که از آب شُرب وآشامیدنی برای مصارف غیر آشامیدنی ،استفاده می کنند حتماً برخورد شود .مردم نیز باید صرفه جویی کنندتا این بحران را پشت سربگذاریم. اگر همین مصرف بی رویه ادامه پیدا کند. ممکن است بعضی از مناطق با قطعی آب مواجه شود.

دو سه مسأله سیاسی را هم عرض می کنم و عرضم را تمام می کنم.

انحراف از راه امام فرصتی برای سوء استفاده دشمن:

از نکات بسیار مهمی که در صحبت های مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال حضرت امام(ره) فرمودند: بحث تحریف مکتب امام(ره) است. ضرورت مطرح کردن این بحث ،این بود که اگر این انحراف صورت بگیرد ،ملت سیلی محکمی خواهد خورد. یعنی دشمنی که سیلی خورده از امام راحل(ره) ومردم است ،فرصت پیدا می کند تا هم به امام(ره) و هم به مردم سیلی بزند ، بحث تحریف از همان ابتدا تاریخ نیز بوده است. آیه «مِنَ الَّذِینَ هادُوا یحَرِّفُونَ الْکلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ»(9) صراحت دارد که برخی از یهودیان، کلمات خدا را تحریف کردند.روایاتی که دلالت بر تحریف تورات بعد از حضرت موسی(ع) دارد؛ زیاد است و طولانی. که به نمونه ای از آن اشاره می شود. جهت اطلاع بیشتر می توانید به بحار الانور مراجعه نمایید.

یهودیان بنی اسرائیل و تحریف کتاب خدا:

بعضی از این یهودیان بنی اسرائیل «یسْمَعُونَ کلامَ اللَّهِ » کلام خدا را در کنار کوه طور سیناء و دستورات و نواهی خدا را می شنیدند «ثُمَّ یحَرِّفُونَهُ »بعد تغییر می دادند. وقتی به دیگران تحویل می دادند «مِنْ بَعْدِ ما عَقَلُوهُ» و کاملاً متوجه بودند که آنچه می گویند؛ دروغ است «وَ هُمْ یعْلَمُونَ» (10) خداوند در کتاب مقدس یهودیها شکل و شمایل عجیب و غریبی دارد. به عنوان مثال در این کتاب آمده است که خداوند مانند انسان است(11) با انسان کُشتی می گیرد(12) وبسیاری موارد دیگر !! ولی خداوند جهان از همه این خرافات پاک و دور است، نه جسم است و نه عوارض جسمی بر او عارض می شود، یگانه است و شریک ندارد و پیوسته خیرخواه مخلوقات است.یهودیان، در کتاب مقدّس و تحریف شده خود نسبت های ناروایی نیز به پیامبران الهی داده اند.مثلاً حضرت یعقوب(ع) سعی دارد از راه کشتی گرفتن با خداوند و قدرت نمایی در برابر او ، صاحب رسالت و نبوت شود(13).حضرت موسی(ع) برای خداوند تکلیف تعیین می کند و با درشتی با او سخن می گوید.(14) حضرت نوح شراب می نوشد، مستی می کند و دروغ می گوید.(15)آری، یهود این صفات زشت را به پیامبران الهی (ع) نسبت می دهند تا بدین وسیله میدان گناه برای خود آنها باز باشد و دامن خود را از هر گونه گناه و آلودگی پاک نمایند، یعنی اگر مرتکب اعمال زشت شدند، شراب نوشیدند، دروغ گفتند یا عهد و پیمان شکستند کسی حق اعتراض به آنها نداشته باشد و نتواند آنها را سرزنش کند زیرا در کتاب آسمانی آنها پیامبران الهی تمام این اعمال زشت را انجام داده اند و اگر کسی به آنها اعتراض کرد، می گویند: مگر پیامبران خدا چنین نمی کردند؟! ما هم این اعمال را از آنها آموخته و انجام می دهیم! ولی انبیاء اولوالعزم(ع) از نظر عقل و منطق از تمامی این دروغها و افسانه ها پاک و دور می باشد زیرا آنها معصوم بوده و مرتکب هیچ عمل زشتی نمی شوند.

برنامه دشمن انحراف در اصول واندیشه امام(ره):

حضرت امام(ره) یک چهره مُشعع و راهنما هستند، حرکت ما نیز بر اساس اندیشه و راه امام(ره) است . هم در دوران زندگی حضرت امام(ره) و هم بعد از رحلت این مرد بزرگ، تحریفات زیادی نسبت به امام وجود داشته است که بنده بخشی از آن را خدمت شما به طور خلاصه عرض می کنم. برنامه دشمن انحراف در اصول واندیشه امام(ره) است.دگر اندیشان در همان دوران بعد از رحلت امام(ره) ،از خارج کشور وارد کشور شدند ،ابتدا کوشش کردند تا در راه امام(ره) شک و تردید ایجاد کنند و سپس در مقابل اندیشه های امام موضع گیری کردند و شعار مرگ بر اندیشه حضرت امام را سردادند.

در همین رابطه ماهنامه کیان (ارگان غیررسمى بنیاد فراماسونرى کیان در ایران و محفل تجدیدنظرطلبان موسوم به حلقه کیان) در شماره تیرماه 1377 با نفى و انکار دوران پُر افتخار امام خمینى (رحمت الله علیه) مدعى شد، «سیاست هاى دهه اول انقلاب، غیرکارا و ناموفق بوده است.»درادامه این روند، نشریات زنجیره اى تجدید نظرطلب هرکدام امام زدایى را در دستور کار خود قرار دادند. روزنامه همشهرى در تاریخ 19 شهریور 1377 جامعه ولایى به عنوان یکى از مهم ترین اصول مکتب امام خمینى را این گونه معرفى نمود: «جامعه ولایى، انحصارگر، توتالیتر و ضد مردمى است»، هم چنین روزنامه زنجیره اى نشاط در اسفندماه 1377، امام بزرگوار را خشونت طلب معرفى کرد و نوشت؛ « امام خمینى و (شهید) نواب صفوى خشونت گرا و کسروى و حکمى زاده اصلاح طلب بوده اند».

هفته نامه آبان نیز در 21 شهریور 1377 نظریه ى عینیت دیانت و سیاست شهید مدرس و حضرت امام (رحمت الله علیه) را عامیانه معرفى نمود و صراحتاً نوشت؛ «نظریه ى عینیت سیاست و دیانت زاییده افکار عامیانه و قدیمى است».نفى و انکار راه و اندیشه هاى امام در این دوره به جایى رسید که روزنامه ى ایران، ارگان دولت به اصطلاح اصلاحات نیز در 18 شهریور 1377 نوشت؛ «روحانیت قشرى گرا و حتى تقلید از امام خمینى کورکورانه بوده است».ولی همه می دانیم که مردم با آگاهی امام(ره) را پذیرفتندو فرزندان خودشان را تقدیم اسلام و انقلاب کردند.زیرا امام بزرگوار ما (رحمت الله علیه) در اسلام ذوب شده بود. .یکی از اندیشه های حضرت امام(ره این بود که فرمودند: « به فكر نگه داشتن وضع موجود نباشيد؛ بلكه به فكر فرار از اسارت و رهايي از بردگي و يورش به دشمنان اسلام باشيد؛ كه عزت و حيات در سايه مبارزه است . و اولين گام در مبارزه اراده است وپس از آن ، تصميم بر اينكه سيادت كُفر و شِرك جهاني ، خصوصا امريكا را بر خود حرام كنيد»(16).این فکر و اندیشه حضرت امام(رحمت الله علیه) است که امریکا می خواهد بر ما تسلط داشته باشد.یکی دیگر از اندیشه های ناب حضرت امام (رحمت الله علیه) استقلال و آزادی است اینکه کشور زیر بار سلطه نباشد و از نظر سیاسی، اقتصادی ، نظامی دشمن ( استکبار جهانی ) هیچ تأثیری بر کشور نداشته باشد.

قاعده نفی سبیل و تاکید بر عزت اسلامی :

سبیل در لغت به معنی راه است. اما درمعنای اصطلاحی به معنی قانون و شریعت است. مفهوم قاعده نفی سبیل این است که خداوند در قوانین و شریعت اسلام هیچگونه راه نفوذ و تسلط کفار بر مسلمین را باز نگذارده است و هر گونه راه تسلط کافران بر مسلمانان بسته است.(17) پس در هیچ شرایطی تسلط کفار بر مسلمانان جایز نیست. بر اساس اين اصل حضرت امام(ره) در تحريرالوسيله بيان مي دارند:«اگر روابط تجاري با کفار موجب ترس بر حوزه اسلام شود ترک اين روابط بر تمام مسلمانان واجب مي شود. در اينجا فرقي ميان استيلاء سياسي يا فرهنگي و معنوي دشمن وجود ندارد. اگر روابط سياسي که بين دولتهاي اسلامي و دول بيگانه بسته مي شود و برقرار مي گردد موجب تسلط کفار بر نفوس و بلاد و اموال مسلمانان شود يا باعث اسارت سياسي اينها گردد، برقراري روابط حرام است و پيمانهايي که بسته مي شود باطل است و بر همه مسلمين واجب است که زمامداران را راهنمايي کنند و وادارشان نمايند بر ترک روابط سياسي اين چناني هر چند به وسيله مبارزه منفي باشد.»(18) ما حق نداریم به کفار اعتماد کنیم و در این راستا خداوند در قرآن می فرماید :«وَ لا تَرکَنُوا إِلَی الّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسّکُمُ النّارُ»(19) و به كسانى كه ستم كرده‏اند دل نبنديد و ميل و تكيه نكنيد كه آتش (غضب خدا) به شما مى‏ رسد.

آزمونی بزرگ فرا روی دولت یازدهم:

روی پای خود ایستادن از اندیشه های امام بود (ره) بود. مباحثی که امروز در مذاکرات هسته ای مطرح می شود، نشان می دهد، دشمنی که از ملت ایران ضربه خورده است و توطئه های سی ساله او شکست خورده است ونتوانسته است بر ایران اسلامی تسلط بیابد، امروز و در بحث مذاکرات امید دارد که بر ایران تسلط پیدا کند. به همین دلیل است که می گویند ما بر امور نظامی ایران باید اشراف داشته باشیم.حال اینکه در قانون اساسی، جلوی دخالت بیگانگان در امور نظامی گرفته شده است و هیچ حقی ندارد. در صورت مداخله آنها در امور نظامی کشور ما ، استقلال و آزادی ایران اسلامی نقص می شود .ما هرگز نمی پذیریم که استکبار جهانی در امور نظامی و هسته ای ما کوچکترین تسلطی داشته باشد ودانشمندان ما را بازجویی کند. آزمون بزرگی در پیش راه دولت یازدهم است. همانطور که همه شما می دانید ، در دورانهای گذشته هم هر بدبختی که بود،از ناحیه همین معاهدات بین المللی بود.اگرانگلیسی ها بر ایران مسلط شده بودند، بخاطر امتیازاتی بود که انسانهای نالایق دادند ولی آن دوره با امروز بسیار متفاوت است. اندیشه امام ،چراغ راه ماست و رهبری بزرگ و فرزانه مانند خورشید کشور را اداره می کند ومردم ما،مردمی فهیم و بیدار هستند وخانواده های معظم شهدا ،جانبازان ، آزادگان و دانشمندان نیز از پشتوانه های انقلاب هستند، خود دولتمردان ما نیز انسانهای فهیم و دانشمندی هستند.ولی طرف مذاکره کننده بسیار مکار است و به هیچ وجه قابل اعتماد نیست .در همین مذاکرات ژنو، آنها اعلام کردند که پولهایی که به شما برمی گردانیم، اگر تحریم برداشته شود، شما حق ندارید هرکجا که دوست دارید خرج کنید،باید در حسابی پس انداز شود و با نظارت ما این پولها را خرج کنید. تازمانی که ما پایبند شعار « قولوا لا اله الله تفلحوا» (20) هستیم و « لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ » ، « محمد رسول الله » و« علیّ ولیّ الله » را قبول داریم، دشمن ما را رها نمی کند.

تنها راه مقابله ایستادگی در مقابل دشمن:

تنها راه مقابله به فرموده مقام معظم رهبری این است که روی پای خودمان بایستیم و دست روی زانو خودمان بگذاریم یعنی ایستادگی کنیم و نگاه مان به دشمن نباشد که مشکلات ما را حل کند.تنها چاره ما اقتصاد مقاومتی ، اقتصاد متکّی به مردم و تولید داخلی است. ما از ابتدای انقلاب ، تحریم بودیم ولی پیشرفت های زیادی داشته ایم. امام خمینی (ره) در رابطه با قطع رابطه با امریکا فرمودند: « ملّت شريف ايران ! خبر قطع رابطه بين آمريكا را دريافت كردم اگر كارتر در عمر خود يك كار كرده باشد بتوان گفت به خير و صلاح مظلوم است ، همين قطع رابطه است . رابطه بين يك ملّت بپاخاسته براي رهائي از چنگال چپاولگران بين المللي با يك چپاولگر عالمخوار، هميشه به ضرر ملّت مظلوم و به نفع چپاولگر است . ما اين قطع رابطه را به فال نيك مي گيريم چون كه اين قطع رابطه دليلي بر قطع اميد آمريكا از ايران است »(21) .در رابطه با امریکا چیزی جز ظلم وستم، نامردی و کشتار نیست؛ آنچه که به وضوح در کشورهایی که زیر سلطه امریکا هستند، می بینیم. خوشبختانه ملت ما ،جوانان ما ، دولتمردان ما و رهبر ما در مقابل فتنه های دشمن بیدار هستند وهیچ گزندی متوجه انقلاب نمی شود و ان شاءالله انقلاب راه خودش را دنیا باز کرده است و زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) را فراهم می کند.ان شاءالله جهان به قدوم مبارک صاحب الزمان(عج) منور شود.
والسلام علیکم و رحمه الله برکاته


پی نوشت:

1- سوره البقرة ، آیه 183 / ترجمه آیه : ای کسانی که ايمان آورده ايد ، روزه داشتن بر شما مقرر شد ، همچنان که بر کسانی که پيش از شما بوده اند مقرر شده بود ، تا پرهيزگار شويد.

2- سوره المائدة، آیه : 27

3- سوره توبه، آیه 4

4- مستدرک الوسائل : ج 7، ص 336، ح 2 / بحارالا نوار: ج 93، ص 294، ح 25

5- کافی(ط-الاسلامیه) ج 4 ، ص 87 ، ح 1 / من لا یحضره الفقیه ج 2 ، ص 108 ، ح 1855

6- تفسیر الصوم جنة از امام صادق (ع)/ مصباح الشریعه ص 135 - مستدرك الوسائل و مستنبط المسایل ج 7 ، ص369، ح8441

7- بحارالانوار، ج 53، ص 175 الى ص 178 / احتجاج- ترجمه جعفرى، ج 2، ص: 650

8- مستدرک الوسائل،ج 1 ص 488

9- سوره النساء،آیه 46.

10- سوره بقره ، آیه 75 / بحارالانوار، ج ‏9، ص 316.

11- سفر پیدایش: اصحاح اول، آیه 36

12- سفر پیدایش: باب 34

13- سفر پیدایش: اصحاح 29 و 32

14- سفر خروج: اصحاح چهارم: آیات متفرقه - اعداد اصحاح 31، آیات متفرقه - سفر خروج: اصحاح 32، آیه 31

15 - سفر پیدایش: اصحاح 9- اول پادشاهان: اصحاح 13، آیه 11.

16- صحیفه امام خمینی(ص)، ص 82

17- سوره نساء، آيه 141

18- (تحريرالوسيله، امام خميني(ره)، ج 1، ص 185).

19- سوره هود، آیه 113

20- فرموده پیامبرخدا (ص)، مجلسي، بحار الانوار، ج9، باب اول، ص143.

21- صحيفه نور، جلد: 12، ص : 40، در جمع نمايندگان ستاد نيروي هوايي و عشاير فارس ، تاريخ سخنراني : 19/1/59.



http://yascms.ir/emam/gozaresh/b1012.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b1013.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b1014.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b1015.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b1016.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b1017.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b1018.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b1019.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b1020.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b1021.jpg

چاپ این نسخه درجه: 5.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 1 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.