سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

وقف صدقه جاریه

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 354 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1394.05.18
 
مصاحبه صداوسیمای مرکز کرمان با حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی باموضوع وقف مورخه 94/05/05


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

عرض سلام دارم خدمت همه شما شنوندگان عزیز، صحت وسلامتی شما را از خداوند تبارک وتعالی خواستارم .

وقف صدقه جاریه:

وقف یکی از موضوعات مهم اسلامی و انسانی است که تاثیر بسیار مهمی در اجتماع دارد ومایه خیر وبرکت است. در روایات ما وقف به عنوان صدقه جاریه مورد بحث قرار گرفته است .در حالت کلی دو نوع صدقه داریم : صدقه کوتاه مدت ویک صدقه دراز مدت، وقف صدقه دراز مدت وجاری است ودر واقع انسان با وقف می تواند نیت خیر خودش را ماندگار کند،پیشوایان بزرگ دین پیامبرخدا(ص) و امیرالمومنین(ع) و ائمه اطهار نیز وقفیات بسیاری داشتند . در طول تاریخ، انسان های صالح پیرو اهل بیت (ع) نیز وقفیاتی داشتند؛

شهرستان زرند پیشتاز در عرصه وقف:

الحمدلله در شهرستان زرند نیز مؤمنین ومتدینین دارای وقفیات فراوانی هستند ، حضور خانواده های معظم شهداء در زمینه وقف از نمونه های برجسته وقف در شهرستان است ؛ این بزرگواران در دوران جنگ به فرمان حضرت امام(ره)، فرزندان خود را به میدان جنگ فرستادند وبا اهدای جان آنها باعث حفظ اسلام وقرآن شدند وامروزه هم در بحث وقف پیشتاز هستند ، یکی از خانواده های معظم شهدا ، زمینش را وقف کمک به زوج های جوان کرده است، خانواده ای بزرگوار دیگری بخشی ازملک خود را وقف خانه عالم کرده است وخانواده شهید بزرگواردیگری زمینی را وقف ساخت سالن ورزشی کرده است ، همچنین آنها بخشی از اموال خودشان را وقف روضه خوانی سیدالشهداء کرده اند والحمدلله خدا راشکر می کنیم که مردم شهرستان زرند مردمی مؤمن و متدین هستند وحضور چشمگیری درتمام مراسمات دینی ، مذهبی مانند نماز جمعه و نماز عید فطر دارند وهمین طور درکارهای خیر ازجمله وقف هم پیشقدم هستند که جای تقدیر وتشکر دارد.

توجه به وقفیات جدید درجامعه امروز:

بنده از همه بینندگان شنوندگان عزیزتقاضامی کنم که به وقفیاتی که امروز جامعه نیاز دارد توجه بیشتری داشته باشند. امروز برای نشر فرهنگ قران و چاپ قرآن وکتب دینی و معارف قرآنی نیازمندکمک خیرین هستیم، عزیزانی که می خواهند در امور قرانی وقفیاتی داشته باشند ، با اداره اوقاف شهرستان هماهنگ باشند. امروز شهرستان به وسایل آزمایشگاهی ، پژوهشی و علمی نیاز دارد عزیزانی که مایل هستند تا دراین قسمت سرمایه گذاری کنند وکارخیرانجام دهند ، می توانند در خرید وسایل آزمایشگاهی کمک کنند تا به بیمارانی که امراض صعب العلاج دارند واین وسایل را ما در شهرستان نداریم نیز خدمتی شده باشد وآنها نیز از نعمت بزرگ سلامتی و آرامش برخوردار شوند. از دیگر وقفیاتی که شدیداً مورد نیاز است و دشمن روی آن برنامه ریزی زیادی کرده است، بحث مهدویت است. چه بسا عزیزانی هستندکه تمایل دارند بخشی از اموالشان را در راه حضرت صاحب الامر(عج) ومهدویت وقف کنند، امروز در این بحث ، نیازمند همت شما بزرگواران هستیم. کمک کنید تا بتوانیم نام و یاد حضرت صاحب الامر(عج) را زنده نگاه داریم، کسانی که تمایل دارند مسجد بسازند ولی به تنهایی از عهده آن برنمی آیند ، می توانند وقفهای مشترک داشته باشد، به عنوان مثال مصلی نماز جمعه شهرستان واقعاً نیازمند کمک خیرین است، همه خیرین بزرگوار در سراسر استان وشهرستان می توانند برای ساخت مصلی پیامبراعظم(ص)همکاری داشته باشند و بخشی از اموال خود را بصورت مشترک وقف کنند وچندین نفر باهم ساخت یک قسمت از مصلی را برعهده بگیرند، در این صورت تا قیام قیامت و تا هنگامی این مسجد پابرجاست ودر آن نماز و دعا خوانده می شود، آنها نیز در ثواب آن شریک هستند، از جمله بخش های دیگر که نیازمند توجه و وقف است، بخش رسانه است ، امروز دشمن بر روی بحث شنیداری وفضای اینرنت وفیلمها در حال کار است واز این ابزار برای پیشبرد مقاصد شوم خودش ونابودی نسل جوان مسلمان و از هم پاشیدگی خانواده ها استفاده می کند. چه خوب است که خیرین، بخشی از سرمایه خودشان را وقف ساخت فیلم های موثر در زندگی بکنند، افرادی هم که تمایل دارند که در زمینه حفظ محیط زیست وقفیاتی داشته باشند می توانند آبشخور برای آنها درست کنند وچاههایی احداث کنند وبخشی از آب آن را دراختیار مسئولین محیط زیست قرار دهند تا برای استفاده این حیوانات بکار بگیرند . وقفیاتی دیگری را ما درشهرستان نیاز داریم که خیلی مهم است، وقف در حوزه علمیه است. ما در شهرستان دو حوزه علمیه برای برادران داریم که عزیزان می توانند کمک کنند برای ساخت این مجموعه بسیار مهم، بالاخره دین باید ماندگار شود وحوزه های علمیه نقش مهمی در حفظ وماندگاری مکتب دارند، بارگاه مقدس امامزاده حمزه شهرستان هم یکی از مکان هایی است که نیازدارد ازناحیه همه شهروند عزیز مورد توجه قرار گیرد ؛ شما بزرگواران هم می توانید نقشی در ساخت این بقعه مبارک داشته باشید .

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.