سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

آرامش دلها تنهابا یاد خداوند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 396 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1394.07.04
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جمع مردم باب تنگل مورخه94/06/25


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


الحمدلله،الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی اله آل الله

قال الله الحکیم : « هَذِهِ الصَّلَوَاتُ الْخَمْسُ الْمَفْرُوضَاتُ فَمَنْ صَلَّاهُنَّ لِوَقْتِهِنَّ وَ حَافَظَ عَلَيهِنَّ لَقِينِى يوْمَ الْقِيامَةِ وَ لَهُ عِنْدِى عَهْدٌ أُدْخِلُهُ بِهِ الْجَنَّةَ » (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)؛

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج)،سلامتی رهبر عزیز وبزرگوارمان ،شادی روح امام راحل عظیم الشان،شادی ارواح طیبه شهدای این منطقه ، سلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی وسلامتی خودتان وخانواده وفرزندانتان اجماعاً صلوات.

خدای متعال را شکرگذارم که توفیق عنایت فرمود تا در این مسجد و در جمع نورانی اهالی محترم باب تنگل باشم.

دوشرط ورود بهشت:

حدیثی که خدمتتان عرض کردم یک حدیث قدسی است که خدای متعال می فرماید:اين نمازهاى پنجگانه فريضه است، اگر کسی با دو شرط این نماز ها را به جا آورد « وَ لَهُ عِنْدِى عَهْدٌ أُدْخِلُهُ بِهِ الْجَنَّةَ » بر عهده من است كه او را وارد بهشت كنم. قدر و قیمت نماز بسیار زیاد دارد .آن دو شرط چیست؟ « الْمَفْرُوضَاتُ فَمَنْ صَلَّاهُنَّ لِوَقْتِهِنَّ وَ حَافَظَ عَلَيهِنَّ » پس كسى اين نمازها را در وقتش به جا آورد و محافظت بر او نمايد،محافظت از نماز ادای صحیح اذکار و ارکان نماز است. با انجام این دو شرط ، خداوند متعهد شده است که انسان را وارد بهشت کند.(1)

اهمیت نماز جماعت از بیان رسول خدا(ص):

افتخاری نصیب اهالی محترم باب تنگل شده است که نماز را با جماعت برگزار کنند. رسول خدا(ص) در باب اهميت نماز جماعت می فرماید : « يک نماز با جماعت،بهتر از چهل سال نماز فرادي در خانه‏است.»( 2)

آرامش دلها تنهابا یاد خداوند:

امروزه همه مردم دنیا به دنبال قرص های آرام بخش هستند، بیشترین مصرف قرص های آرامبخش در اسرائیل است. امکانات زندگی آنها تامین است ولی آرامش روحی و روانی ندارند. همه زندگی ها صنعتی شده است و پیشرفت علمی زیادی داشته اند ولی آرامش ندارند. آرامش هر انسانی از وجود خداست ،وجود ما شاخه ای از درخت توحید است. هیچ چیز جای خداوند و عبادت را در زندگی نمی گیرد، نه ماشین ونه کار، نه ازدواج و نه هیچ چیز دیگری . یکی از علما تعریف می کرد که در یکی از کشورهای خارجی دیدم که دانشجویان رو به قبله با تمرکز رکوع و سجده می کردند ، سوال کردم مگر اینها مسلمان هستند گفتند خیر برای دانشمندان ما این سوال بود که چرا هنگامی که خورشید به وسط آسمان می آید رو به قبله رکوع و سجده می کنند که بعد از تحقیقات به این نتیجه رسیدند که سلولهای بدن یک ماده ای ترشح می کندکه اگر میزان آن به اندازه باشد ، هم عمر طولانی می شود و هم جسم سالم می ماند و هم آرامش در انسان ایجاد می شود. چنانچه قرآن فرموده است: « أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ » (3) آگاه باش كه با ياد خدا دل‏ها آرام گيرد.از رئیس یکی از بیمارستانهای خارج از کشور سوال شد که در مدت بیست سالی که در این بیمارستان جراحی می کنید، چه چیز خارق العاده ای دیده اید؟ گفته بود بیمارانی که تخت آنها روبروی قبله است، نسبت به بیماری که رو به رو به قبله نیستند، زودتر بهبود پیدا می کنند. همه احکامی که در دین ما آمده است برای ما مفید است منتهی ما حکمت بعضی از آنها را نمی دانیم. مثلاً وضو گرفتن ، نماز خواندن ،روزه گرفتن و... که برای سلامتی ما بسیار موثر است.

تاثیرات دنیوی نماز:

یک دانشمند غیر مسلمان (از اروپا) تحقیقاتی را برای یافتن راهکاری برای خارج کردن امواج الکترو مغناطیسی که به بدن آسیب می‌رساند،انجام داده است.او می گوید : با گذاشتن پیشانی‌تان بیشتر از یک بار بر زمین، زمین امواج الکترومغناطیس مضر را تخلیه خواهد کرد وبهترین راه که پیشانی تان را بر خاک بگذارید حالتی است که رو به مرکز زمین باشید چراکه در این حالت امواج الکترومغناطیس بهتر تخلیه خواهد شد. و بیشتر تعجب خواهید کرد وقتی بدانید بر اساس اصول علمی ثابت شده که مکه مرکز زمین است. و کعبه درست مرکز زمین است!بنابراین سجده در نماز، بهترین راه برای تخلیه سیگنال‌های مضر از بدن است!البته این یکی از تاثیرات دنیایی نماز در این دنیاست ،جدا از تاثیرات اخروی آن. از جمله دیگر فواید نماز در دنیا ، شادابی و نشاط است واینکه عمر را طولانی می کند و سلامتی می آورد.

بسیار خوشحال شدم که حجت الاسلام شجاعی ، مسئولیت امامت جماعت این منطقه را پذیرفتند. بنده ایشان را از سالهای قبل می شناسم و در کوهبنان نیز در خدمتشان بودم . خدمت ایشان خیرمقدم عرض می کنم ،امیدوارم وجودشان مایه خیر باشد. تعدادی از اهالی تقاضای روحانی و برپایی نماز جماعت را در این منطقه را داشتند که این اتفاق افتاد، امیدواریم هم دهیاری و هم مردم همت کنند تا نماز جماعت هر چه باشکوهتر برگزار شود . فقط نکته ای که باید عرض کنم این است ، روحانی که از قم می آید ، شهریه اش قطع می شود. باید کمک کنید روحانی در این منطقه بماند.اگر ما سُنی بودیم حکومت سعودی تمام هزینه های ساخت مسجد و روحانی و خادم و ... را تامین می کرد، همانطور که امروز گروههای تروریستی چون داعش را حمایت می کند.منتهی بودجه ما اندک است وهزینه ساخت مساجد وپرداخت حقوق روحانی به عهده اهالی مسجد است. از ریاست محترم سازمان جناب حجت الاسلام سلطانی نیز شکر می کنم که پیگیر برگزاری نماز جماعت در همه روستاها هستند.صحبتی شده است که برای مردم روستاهایی که نماز جمعه برگزار نمی شود، فضایی ایجاد شود که آنها هم بتوانند از نماز جمعه بهره ببرند و مشکلات ایاب و ذهاب آنها حل شود، قرار شده بخشی از هزینه ها را ما و بخشی را هم خود مردم تقبل کنند. از جناب سرهنگ چوگانی فرمانده مومن، لایق و شاعر نیروی انتظامی نیز که طبع شعر خوبی هم دارند،تقدیر و تشکر می کنم. از همه شما خانواده های معظم شهدا، جانبازان ، ایثارگران نیز که پیگیر برپایی نماز جماعت در روستا بودید تشکر می کنم.در مورد بحث خانه عالم نیز با حجت الاسلام سلطانی نیز صحبت هایی شده است که به زودی حل می شود. منتهی بودجه ما هم کم است و نیازمند کمک مردم هستیم.به نظر بنده اگر مردم و مسجدیها هر روز به اندازه یک تخم مرغ، در مسجد هزینه کنند مساجد ما آباد می شود. خداوند به بانی و خیرینی که در ساخت و آبادانی این مسجد باشکوه همکاری داشتند، اجر دهد .آنها تا قیام قیامت درصواب عبادتهای این مسجد شریک هستند. ان شاءالله اگر زنده هستند، خداوند به آنها عمر طولانی و با عزت و اگر فوت کرده اند رحمت و مغفرت عنایت بفرماید.

خواص اسماء الله در رفع مشکلات زندگی :


براى رفع همّ و غم و رفع گرفتارى 14 مرتبه ذکر « يا وهاب » بعد از نمازهاى پنجگانه.

برای طول عمر و دوری از مرگ ناگهانی و توسعه معاش بعد از هر نماز هجده بار ذکر « یا حیّ» را مداومت نمایید.

امنیت امروز کشور ما ابتدا از برکت حضرت صاحب الامر(عج) ، امام راحل(ره) ، شهدا و از برکت مقام معظم رهبری، شهدا، نیروهای نظامی، اطلاعات و در صحنه بودن مردم است ، شما جنایات گروههای تروریستی چون داعش را در کشورهای دیگر می بینید ولی هیچکدام جرات ورود به کشور ما را ندارند .ما باید این امنیت را قدر بدانیم و نمازهای جماعت خود را که از برکت نعمت امنیت است، باشکوه برگزار کنیم . خداوند عاقبت همه ما را ختم بخیر بگرداند. شهادت امام جواد (ع) را تسلیت عرض می کنم و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) وحضرت زهرا(س) را تبریک می گویم. ان شاءالله همه جوانان ما خوشبخت باشند.


پی نوشت:

1- ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص 29

2- مستدرک الوسائل،ج 1 ص 488

3- سوه الرعد ،آیه 28

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.