سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

سیدالشهداء چراغ فروزان دلها/ضرورت بصیرت افزایی در مجالس امام حسین(ع)

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 364 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1394.07.21
 
خطبه های نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه94/07/24


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

السلام علیک یاصاحب الزمان(عج)، یا بقیه الله یا ابا صالح ادرکنا واغثنا؛
خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز وبزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والا مقام شهرستان ،دو شهید مهمان امروز نماز جمعه ،شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند یا حضور پیدا م یکنند ،شادی ارواح مطهر دو شهید گمنام شهرستان و سلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی ،سلامتی خودتان وخانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال در این لحظات استجابت دعا، این حضور باشکوه مؤمنانه ، این نمازجمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را از همه ماقبول بگرداند وذخیره ای ارزشمند برای دنیا وآخرت برای اول لحظه ورود ما به محضر پروردگار عالم قرار دهد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد.
ایام، ایام جان سوز ماه محرم و در استانه برگزاری روز عاشورا هستیم عرض تسلیت دارم به محضر حضرت صاحب الزمان و به مقام معظم رهبری و به همه شما ارادتمندان عاشقان شیعیان و محبین حضرت سید الشهداء(ع)و از حضور مومنانه شما مومنان و خواهران و برادران و نوجوانان در این نماز جمعه کمال تقدیر و تشکر را دارم،

سیدالشهداء چراغ فروزان دلها:

مغناطیس وجود سید الشهداء همه دلها را جمع کرده، صدها سال است که از ماجرای کربلا می گذرد ولی سیدالشهداء روز به روز مانند چراغ فروزان دلها را روشن و هدایت کرده و می کند.شما اگر یک کتاب یا یک داستان را یک مرتبه یا دو مرتبه مطالعه کنید یا یک فیلم سینمایی را دو بار ببینید، بار سوم و چهارم حوصله شما نمی رسد می گویید تکراری است خسته می شوید،ولی نام سید الشهداء را از اول عمر شنیده اید و تا اخر عمر هم می شنوید، همیشه دلربا هست . با شنیدن نام حسین و سینه زنی برای سید الشهداء و نشستن در مجلس سید الشهداء احساس خستگی نمی کنید ، پیامبر اکرم(ص) این مطلب را قبل از شهادت امام حسین علیه السلام پیش بینی کردند و فرمودند: « إنَّ لِقَتْلِ الْحُسَيْنِ حَرَارَةٌ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لَنْ تَبْرُدَ أَبَداً » (1) شهادت امام حسین چنان شور و حرارتی در قلوب مؤمنین ایجاد می کند « لَنْ تَبْرُدَ أَبَداً » لَنْ در زبان عربی برای نفی ابد است آن هم به همراه جمله اسمیه یعنی اینکه این عشق و محبت هیچگاه خاموش نمی شود ،سعادت ما در پرتوی تبعیت از سید الشهداء است؛ انقلاب ما هر چه که دارد از برکت عاشورا دارد.

امام حسین(ع) معلم ارزشها:

امام بزرگوار (ره) فرمودند: امروز هم انقلاب اسلامی هر آنچه که دارد از برکت امام حسین و از برکت عاشورا دارد . امام حسین علیه السلام معلم ارزش ها ومعلم بشریت است و راه را نشان می دهد هدایت گری و جاذبه بالا دارد،از لحظه حرکت به سمت کربلا امام سعی در هدایت و جذب دلها داشتندتا مردم را از یزید و یزیدیان و شر ستمگران نجات دهند، در مسیر که می امدند سه حادثه اتفاق افتاد :

ملاقات های امام حسین علیه السلام از مدینه تا کربلا :

زهیر بن قین:

حادثه اول دعوت زهیر بن قین بود، زهیر در نزدیکی اردوی امام، خیمه هایی برپا کرده بود ، او به همراه خانواده و برخی اطرافیانش در حال بازگشت از حج به سوی کوفه بودند. او فردی عثمانی بود و با خاندان حسین علیه السلام میانه ای نداشت. امام به دنبال وی فرستاد؛ ولی او حاضر به ملاقات با امام حسین علیه السلام نشد، همسرش دیلم (و یا دُلهم) که دختر عمرو بود، گفت: سبحان اللّه، فرزند پیامبر تو را فرا خوانده و کسی را به دنبالت فرستاده و تو از رفتن خودداری می کنی!زهیر از جای برخاست و به سوی امام رفت. طولی نکشید که برگشت، در حالی که چهره اش می درخشید و مسرور بود و یک باره دگرگون شد. وی همسرش را همراه برادر زنش فرستاد و مهریه او را پرداخت وگفت: «اِنِّی قَدْ وَطَّنْتُ نَفْسِی عَلَی الْمَوْتِ مَعَ الْحُسَین»؛ من جان خود را برای کشته شدن در راه امام حسین علیه السلام آماده کرده ام.و به همراهانش گفت: هر کسی از شما دوست دارد، با من بیاید. و اِلّا این آخرین دیدار ما است.(2) در کربلا نیز زهیر با تمام توان به دفاع از آن حضرت و اهل بیتش پرداختند و پس از نبردهای دلیرانه و کم‌ نظیر و کشتن حدود ۱۲۰ نفر از دشمن، سرانجام به شهادت رسید(3). هدایت زهیر یکی از نمونه های هدایت گری امام حسین(ع) بود،امروز هم مجالس امام حسین جاذبه داردو نجات دهنده و هدایت گری دارد.

وهب :

امام حسين (ع) که با ياران خود در مسير حرکت ‏به سوي کربلا بودند چشمشان در صحراي ثعلبيه به خيمه سياهي افتاد. امام نزديک خيمه رفت و ديد پيرزن فقيري در آنجا زندگي مي‏ کند، اين پيرزن قمر مادر وهب بود امام حسين(ع) حال و روزگار او را پرسيد او گفت: روزگار مي‏ گذرد ولي ما در مضيقه آب هستيم. اگر آب داشتيم بسيار خوب بود.امام حسين(ع) پس از شنيدن سخن ام وهب در مورد نبود آب، به همراه او به کناري رفتند تا به سنگي رسيدند، امام با نيزه خود آن سنگ را از جا کند و آب خوش‏گواري از زير سنگ بيرون آمد، پيرزن با خوشحالي فراوان از امام (‏ع) تشکر کرد. امام حسين(ع) هنگام خداحافظي از ام وهب، هدف از هجرت و حرکت‏ خود را به سمت کربلا بازگو کردند و به ام وهب فرمودند: مــا بــه يـار و ياور نياز داريــم و زماني که پسرت وهب بازگشت، به او بگو به ما بپيوندد و ما را در راه دفاع از حق و مبارزه با ظلم کمک کند. هنگامی وهب برگشت، با ديدن آب گواراي چشمه در کنار خيمه خود با تعجب پرسيدند و ام وهب ماجرا را براي آنها بازگو کرد و پيام امام حسين(ع) را نيز به پسرش رساند.آنها چنان شيفته امام حسين(ع) شدند که سريع بار و بنه خود را برداشتند و به سوي کاروان امام شتافتند و در محضر امام حسين(ع) به دين اسلام گرويدند. روز عاشورا فرا رسيد، هانيه همسر وهب به خاطر غربت و اينکه تازه عروسي کرده بود، در آغاز در خصوص رفتن وهب به ميدان بي‏ ميل بود چرا که اين نوعروس تحمل فراق وهب برايش سخت و رنج‏ آور بود اما ام وهب اصرار داشت که وهب به ميدان برود و مي‏ گفت: پسرم از تو راضي نخواهم شد مگر اينکه به ياري پسر پيغمبر(ص) بروي. پسرم تو هرگز به شفاعت جد امام حسين‏(ع) نمي‏رسي مگر با رضايت امام و رضايت من. هانيه با شنيدن سخنان ام وهب رو به همسرش کرد و گفت: وهب، اگر مي‏خواهي دلم را آرام کني، نزد امام حسين‏ (ع) برويم و در محضر او با من عهد کن که مرا فراموش نکني؛ وهب و هانيه به حضور امام آمدند. هانيه به امام عرض کرد: من دو حاجت دارم: وقتي که وهب کشته شد، من بي‏ سرپرست مي ‏شوم، مرا به اهل‏بيت‏ خودت ملحق کن و اينکه وقتي که وهب کشته شد و با حورالعين محشور شد، شاهد باش که او مرا فراموش نکند.اين سخنان از دل برخاسته هانيه چنان امام حسين(ع) را منقلب کرد که قطرات اشک از چشمان مبارک امام سرازير شد و هانيه را آرام کرد و قول داد که به خواسته‏ هاي او عمل شود.وهب به ميدان تاخت و رجز جانانه خواند و ايثارگرانه جنگيد، تا او را اسير کرده نزد عمرسعد آوردند. عمرسعد که صلابت و دلاوري او را ديده بود، به او گفت:چقدر صولت و رشادت سختي داري .سپس دستور داد گردنش را زدند و سربريده او را به سوي لشگر امام حسين‏ (ع) انداختند، در اينجا نوبت ام وهب بود که حماسه خلق کند، اين مادر سربريده پسرش را به آغوش کشيد و خون صورتش را پاک کرد و گفت: «حمد و سپاس خداوندي را که با شهادت تو، مرا روسفيد کرد. سر بريده پسرش را به سمت دشمن پرتاب کرد و گفت: متاعي که در راه خدا دادم پس نمي‏گيرم. (4)این حرف پدران و مادران و خانواده های شهدای ایران زمین هم هست،چه کرده امام حسین با این دلها ؛اما یک عده ادم هایی قاعدین(یعنی نشستگان) هستند نه جزء دشمن هستند، نه زیر پرچم یزید و یزیدیان هستند و نه زیر پرچم امام حسین (ع) می روند این خیلی مهم است که انسان بداند کجای تاریخ است وجبهه حق و باطل را بشناسد.

عبید اللّه بن حرّ :

در مسیر کربلا امام حسین(ع) به خیمه عبید اللّه بن حرّ جعفی رسیدند .امام حجّاج بن مسروق را نزد فرستاد، عبید اللّه پرسید: ای حجّاج بن مسروق چه پیامی آورده ای؟ گفت: هدیه و کرامتی اگر پذیرا باشی! این حسین است که تو را به یاری خود خوانده است. اگر او را یاری کنی، مأجور خواهی بود و اگر کشته گردی به فیض شهادت نائل خواهی آمد.عبید اللّه گفت: به خدا سوگند! از کوفه خارج نشدم، مگر اینکه دیدم جماعت کثیری به قصد جنگیدن با حسین بیرون می آیند و شیعیان او را مخذول ساخته، فهمیدم که حسین کشته خواهد شد. و چون من قدرت بر یاری او را ندارم، مایل نیستم نه او مرا ببیند و نه من او را.حجّاج بن مسروق نزد امام بازگشت و پاسخ عبید اللّه بن حرّ را به عرض امام رساند. آن حضرت با عده ای از اهل بیت و یارانش برخاست و به خیمه عبید اللّه بن حر رفت و در قسمت بالای مجلس در جایی که برای او تهیه شده بود، نشست. عبید اللّه بن حر می گوید: من در طول عمرم هرگز کسی را همانند حسین علیه السلام ندیدم. وقتی نگاهم به او افتاد در آن لحظه که به سوی خیمه ام می آمد، آن منظره و هیئت گیرایی داشت که در هیچ چیزی آن جاذبه وجود نداشت و چنان رِقّتی در من پدیدار شد که تاکنون هرگز نسبت به کسی در من این گونه رقّت پیدا نشده بود. آن لحظه ای که مشاهده نمودم امام حسین علیه السلام راه می رفت و کودکان (و جوانان ) پروانه وار گرد شمع وجودش حرکت می کردند، به محاسنش نظر کردم همانند بال غراب سیاه بود. عرض کردم: آیا این رنگ سیاهی موی شما است یا اثر خضاب است؟ فرمود: «ای پسر حُر! پیری ام فرا رسید.» متوجه شدم که اثر خضاب است. آنگاه امام حسین علیه السلام فرمود: «ای پسر حُر! اهل شهر شما به من نامه نوشتند که به یاری من هماهنگ اند و از من خواستند تا نزد آنها بیایم؛ ولی به آنچه وعده داده بودند، وفا نکردند. و تو [نیز] دارای گناهان زیادی هستی(5). آیا نمی خواهی به وسیله توبه آن اعمال ناشایسته را از بین ببری؟ عبید اللّه گفت: «چگونه جبران آن همه گناه ممکن است ای پسر پیامبر!» حضرت فرمود: «فرزند دختر پیامبرت را یاری کن!» عبید اللّه گفت: «به خدا سوگند! من می دانم کسی که از تو پیروی کند، در روز قیامت سعادتمند خواهد شد؛ ولی نصرت من تو را در قتال با دشمن بی نیاز نمیکند و در کوفه برای شما یاوری نیست و من [نیز] چنین نکنم؛ زیرا نفسم به مرگ راضی نمی شود؛ولی اسبم به نام «ملحقه» و شمشیرم را در اختیار شما قرار می دهم.حضرت فرمود: «ما جِئْناک لِفَرَسِک وَسَیفِک اِنَّما اَتَیناک لِنَسْأَلَک النُّصَرَةَ؛ ما برای اسب و شمشیرت به نزد تو نیامدیم. ما آمدیم که [تو راه سعادت را انتخاب کنی و] از تو یاری بخواهیم.آنگاه فرمود: «حال که ما را یاری نمی کنی، به اسب و شمشیرت نیازی نیست و ما گمراهان را به یاری خویش نطلبیم؛ ولی تو را نصیحت می کنم، اگر می توانی به جایی برو که فریاد ما را نشنوی و مقاتله ما را نظاره گر نباشی. از رسول خداصلی الله علیه وآله شنیدم که فرمود: «مَنْ سَمِعَ واعِیةَ اَهْلَ بَیتِی وَلَمْ ینْصُرْهُمْ عَلی حَقِّهِمْ اَکبَّهُ اللَّهُ عَلی وَجْهِهِ فِی النَّارِ؛ هر کس بانگ اهل بیت من را بشنود و بر گرفتن حقشان یاری نکند، خدا او را به روی در آتش می افکند.بعدها عبید اللّه بن حرّ اشعاری در ندامت و پشیمانی از عدم حمایت از امام حسین علیه السلام سرود و در حالی که از ابن زیاد خشمگین بود کوفه را به قصد جبل ترک کرد.(6)

درس مهم عاشورا:

درس عاشورا و پیام زنده عاشورا نیز همین است که حسین زمان را بشناسیم و یاری کنیم و یزیدیان زمان را بشناسیم و با انها دشمنی کنیم. امام یک پیام روشن به همه اعصار و به همه بلاد و شهر ها تا روز قیامت در وصیت نامه خود به محمد ابن حنفیه از هدف خويش اين گونه سخن مى گويد : «انّى لَمْ أَخْرُجْ أَشِرًا وَلا بَطَرًا وَلا مُفْسِدًا وَلا ظالِمًا » من از روى خود خواهى و خوشگذرانى و يا براى فساد و ستمگرى قيام نكردم،«وَإِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِْصْلاحِ فى أُمَّةِ جَدّى» من فقط براى اصلاح در امّت جدّم از وطن خارج شدم.( هدف من مشخص است) « أُريدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَأَنْهى عَنِ الْمُنْكَرِ » می خواهم امر به معروف و نهى از منكر كنم «وَأَسيرَ بِسيرَةِجَدّى وَأَبى عَلِىِّ بْنِ أَبيطالِب » و به سيره و روش جدّم و پدرم على بن ابيطالب عمل كنم.(7)در اين سخن چند نكته مهمّ، قابل توجّه است:1 ـ اصلاح امّت، 2 ـ امر به معروف و نهى از منكر، 3 ـ تحقّقِ سيره و روش پيامبر و على(عليهم السلام).

راس همه خوبیها وبدیها از بیان رسول خدا(ص):

حضرت محمد (صلی الله علیه واله) در خطبه غدیر می فرماید: «خداوند عزّوجلّ دین را با امامت علی تکمیل فرمود. اینک آنان که از علی و جانشینانش که از فرزندان من و از نسل او هستند - تا برپایی رستاخیز و عرضه ی بر خدا - پیروی نکنند، در دو جهان کرده هایشان بیهوده بوده در آتش دوزخ ابدی خواهند بود... » (8)پس به فرموده پیامبر خدا، رأس همه منکرات امام باطل و پیشوا غاصب و راس همه خوبی ها امام حق امیرالمومنین و یازده فرزندش و در عصر غیبت ولی فقیه و تبعیت از ولی فقیه است . امروز پرچم حق بر دوش حضرت ایت الله الامام خامنه ای است و پرچم باطل در دستان استکبار جهانی به رهبری امریکا و صیهونیست هاست وهمه ملت ایران زیر بیرق حق و زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر(عج) هستند ، برادران و خواهران مکرمه این هفته هفته امر به معروف است ، بیایید از امام حسین یاد بگیرید وگناه را در زندگی مان ترک کنیم. خیلی از گوشی های موبایل که در دست افراد است، چه بسا منبع گناه و منکر باشد، بیایید در این ماه محرم سعی کنیم همه بدی ها را از خودمان دور کنیم،راه روشن امام حسین مبارزه با منکرات و اشاعه خوبی هاست.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَاللَه وَنَفسی بِتَقوَیَ الله .

تعظیم وبزرگداشت شعائر الهی:

درآغاز خطبه دوم خود وهمه شما برادران و خوهران مکرمه را دعوت می کنم به رعایت تقوی الهی؛ نشان تقوی الهی ،تعظیم وبزرگداشت شعائر الهی است «و من یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب» (9) از جمله شعائر الهی بر پا داشتن مجالس اهل بیت است . چنانچه در روايتي از امام صادق عليه السلام آمده است: « شيعتنا خلقوا من فاضل طينتنا و عجنو بماء و لايتنا » پيروان ما كه از طنيت ما ساخته شده اند و با آب ولايت ما خمير مايه آنهاسرشته شده است «يحزنون لحزننا و يفرحون لفرحنا» در حزن و اندوه ما ناراحتند و در شاديهاي ما شاد اند.(10)«رحم الله شيعتنا خلقوا من فاضل طينتنا وعجنوا بماء ولايتنا يحزنون لحزننا ويفرحون لفرحنا » خدا شيعيان ما را رحمت كند كه از زيادي طينت ما آفريده شده اند و با آب ولايت ما عجين گشته اند و در ايام حزن ما محزون و در ايام سرور ما شادمان هستند.اميرالمومنين علي (عليه السلام) نيز مي‌فرمايند: « إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَي اطَّلَعَ إِلَي الْأَرْضِ فَاخْتَارَنَا » خداوند تبارك و تعالي به زمين نظر كرد و ما را برگزيد «وَ اخْتَارَ لَنَا شِيعَهً يَنْصُرُونَنَا » و شيعيان ما را براي ما برگزيد كه ما را كمك كرده «وَ يَفْرَحُونَ لِفَرَحِنَا وَ يَحْزَنُونَ لِحُزْنِنَا » به سرور ما مسرور و به غم ما محزون هستند «وَ يَبْذُلُونَ أَمْوَالَهُمْ وَ أَنْفُسَهُمْ فِينَا » و اموال و جانشان را در راه ما نثار مي‌كنند « أُولَئِكَ مِنَّا وَ إِلَيْنَا » آنان از ما بوده و به سوي ما خواهند آمد. (11) چه مقام بزرگی است! برادران عزیز و بزرگوار و خواهران مکرمه مقامی که سلمان نیز به آن مقام رسید.طوری که رسول اكرم صلّى اللّه عليه وآله وسلّم فرمود:« سَلْمانُ مِنّا أَهْلَ الْبَيْتِ» (12) سلمان، از ما اهل بيت است، قدر مجالس اهل بیت و عزاداری ها را بدانید و در این مراسم شرکت و کوشش کنید تا با شکوه برگزار بشود، در روستای خودمان ،در محله ، مسجد و حسینیه و تکیه خودمان این مجالس را با شکوه برگزارکنیم و جز دست اندرکاران باشیم کمک کنیم.

ضرورت بصیرت افزایی در مجالس امام حسین(ع):

از سروران عزیز روحانی که برای تبلیغ تشریف فرما شدند،استفاده کنید و این موقعیت ها را قدر بدانید. عزاداری سنتی خود را حفظ کنیم ، عزاداری سنتی این بود که پا منبر می نشستند و عزاداری می کردند و سپس سخنران و روحانی روشنگری داشتند و بصیرت افزایی می کردندو بعد سینه زنی و عزاداری داشتند، این درست نیست که دائما مداحی باشد در کنار شور ، شعور نیز لازم است، بصیرت افزایی لازمه این مراسم است. الحمد الله عزیزان روحانی به شهرستان ما نیز تشریف آوردند، بعضی از خود عزیزان در خود شهر بودند. از این همه عالم و دانشمند استفاده کنیم، از این موقعیت هیئت های مذهبی قدر بدانیم . در این ایام محرم وصفر که هرچه ما داریم از همین ایام است، با محبت جوانان را جذب کنند با رفتار خوب و مناسب، جاذبه ما بیشتر از دافعه است، امروز دشمن برنامه ریزی زیادی کرده است، خصوصا بر روی نسل جوان تا در افکار آنها تصرف کند، در این فضای مجازی جوانان مظلوم و معصوم ما مورد تهاجم دشمن هستند چیزی که می تواند آنها را نجات بدهد، مغناطیس امام حسین است . این مجالس را با شور و شعور درک کنید، ان شاء الله همه شما موفق باشید.

رفتار خصمانه استکبار جهانی به رهبری آمریکا:

نکته دوم این است که از قبل انقلاب وقتی که رفتار خصمانه استکبار جهانی به رهبری امریکا نگاه را می کنیم، می بینیم که از ابتدا دنبال این هستند که تا می توانند از درون و از بیرون به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزنند ،آنها مخالف اسلام ناب هستند و در بحث هسته ای در دنیا تبلیغات کردند که ایران دنبال ساخت بمب اتم هستند و بعضی از کشور ها علیه ایران متحد شدند ؛ با راهنمایی مقام معظم رهبری که به دنیا اعلام کنند ما دنبال بمب هسته ای نیستیم، این حربه را از دست استکبار بگیرند، اجازه دادند تا در بحث هسته ای این مذاکرات صورت بگیرد و بده بستان هایی هم انجام گرفت و در مجلس نیز تصویب شد جا دارد. از نمایندگان هم تشکر کنیم چه کسانی که رای مخالف دادند وچه انهایی که موافق بودند؛ بالاخره نظرشان را دادند ولی در نهایت تصویب شد. انچه که مهم است که دست اندرکاران ما و مسئولان ما بدانند و مراقب باشند که دشمن دست از دشمنی برنمی دارد .دشمن ما شیطان بزرگ و بالاتر از ابلیس است و در صدد نابودی جمهوری اسلامی است . دستگاه ها باید بسیار مراقب باشند، استکبار جهانی ابزار های مختلفی دارد هر جایی که روزنه ای باز شد از آنجا وارد می شود و ضربه خود را می زند، ان شاء الله همه مسولین مراقب هستند.اینها دنبال استحاله نظام و از بین بردن راه امام ، راه شهدا هستند.منتها ان چیزی که مهم است اگر همه به فرمایشات رهبری که حق پرچم دار حق هستند، توجه داشته باشیم .ایشان همین گونه که تاکنون کشور را محافظت کردند،از این به بعد نیز با تدبیر خود وعنایت امام زمان(عج) نگه خواهند داشت . تیر دشمن به سنگ خورده است ، نظام اسلامی روز به روز قدرتمند تر شده است پس از برجام هم ان شاء الله که ایران اسلامی است که حرف اول را در دنیا می زند.همه دیدیم که دشمن نمی خواهد جمهوری اسلامی را از درون استحکام داشته باشد و پیشرفته باشد. او می خواهد ایران از نظر دفاعی ضعیف باشد ولی مرحبا به دانشمندان جوان مومن ومسلمان که موشک های بالستیک به نام عماد را طراحی کردند. این موشک ها کاملاً بومی وبا برد هزار وهفتصد کیلومتر هستند، اینکه مقام معظم رهبری در مقابل عربستان و به آل سعود می فرمایند: پاسخ ما سخت و خشن خواهد بود ، نشان از اقتدار ایران اسلامی دارد.

عربستان در تیر رس نظام جمهوری اسلامی است، این قدرت جمهوری اسلامی است .ما به فرزندان این ملت واقعا باید افتخار کنیم به سپاه به ارتش باید دست مریزاد بگوییم این گونه دشمن بر اشفته شده را ترساندند، مخصوصا شما دیدید از انبار های زیر زمینی وموشک های دور برد لرزه به دل دشمنان ما انداخت که گمان نکنند ایران اسلامی محتاج مذاکره با انها است، نه! ما هیچ نیازی نداریم. در بحث اقتصادی اگر فرمایش مقام معظم رهبری را روی چشممان بگذاریم ما یک سر سوزن به انها احتیاج نداریم و نمی تواند به ما ضربه بزند،اقتصاد مقاومتی مبتنی بر تولید و باز گذاشتن دست جوانان در امر تولید؛ مسئولین، بانک ها و دولت نیز باید همکاری کنند تا بحث تولید در کشور رونق پیدا کند. یک بار دیگر پس از برجام همه شاهد خواهیم بود که دشمن چگونه شکست خورده و خواهد خورد وان شاء الله همان گونه خواهد شد.

هفته گرامیداشت بهداشت وروان:


مطلب بعدی که می خواهم خدمت شما عرض کنم این هفته را بهداشت و روان نامگذاری کردند، بهداشت جسم و بهداشت روح بسیار مهم است . به عنوان مثال اگر یک لیوان آب راکه وزنی ندارد و سبک است ، دستمان بگیریم مدت زمان زیادی نمی توانیم، تحمل کنیم، حداکثر دو ساعت با اینکه این لیوان وزن زیادی ندارد، تحمل می کنیم و ما را از پا می اندازد و ما را فلج می کند . افکار منفی نیز همین گونه است، نهایتاً یک روز بتوانیم آن را تحمل بکنیم ،نمی توان یک عمر این افکار منفی را تحمل کند، این افکار انسان را از پا می اندازد، وقتی که انسان از سنگینی وزن لیوان خسته شد می گذارد زمین،این افکار منفی را از خودمان دور کنیم به جای آن افکار مثبت داشه باشیم ، آرامش در درون خودمان داشته باشیم و خود را از اضطراب دور کنیم اگر بخواهیم دایما فکر مریضی باشیم،دائما استرس و اضطراب داشته باشیم ،همان طور که نمی شود لیوان آب را بالا نگه داریم این افکار منفی هم نیز وجود مارا از بین می برد .باید افکار منفی را کنار بگذاریم.

سلامت جسم در گرو سلامت روح:

سلامت جسم ما بستگی به سلامت روح دارد. عده ای از دانش اموزان امدند پیش استاد وحکیم گفتند چگونه ما این مشکلات را تحمل کنیم؟ استاد گفت مثلاً ربع کیلو نمک بردارید داخل لیوان آبی بریزید و بخورید شاگردان رفتند و این کا رانجام دادند و برگشتند پیش استاد گفتند ما نمی توانیم از این اب بخوریم یک قطره یا دو قطره می توانیم بخوریم همه لیوان را نمی توانیم بخوریم،گفت حالا نیم کیلو نمک را بریزید داخل یک بشکه اب حالا بخورید ریختند و اب و نمک حل کردند هر کدام دو سه لیوان توانستند بخورند،گفت عزیزان دلم اگر ظرفیت روحتان پایین باشد این مشکلات شما را از پای در می اورد ولی اگر روحتان وسیع شد، با توجه به خداوند بزرگ و تعالی مشکلات برایتان آسان می شود .همان گونه که خداوند نیز در قرآنش می فرماید: «أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ»(13) آگاه باشید با یاد خدا دلها آرامش مى گیرد. یاد خدا روح انسان را بزرگ کند.

سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان:

مطلب دیگر اینکه امروز سا لروز به اتش کشیدن مسجد جامع کرمان است. شهرهای دیگر، این گونه مناسبت ها را بیشتر اهمیت می دهند، 19 دی سالروز قیام خونین مردم قم است؛ همیشه گرامی داشته می شود، قیام مردم تبریز نیز همین طور ولی متاسفانه ما مردم کرمان حوادث مربوط به شهرخودمان را زیاد اهمیت نمی دهیم، ما باید سالروز شهادت عزیزانمان در حادثه دلخراش به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان را گرامی بداریم ، همین جانفشانی ها باعث رونق و گسترش انقلاب شد که دژخیمان شاه ملعون در چهلم شهدای تبریز دست به این کار فجیع زد، این مناسبت باید در حافظه تاریخی مردم کرمان به خواست خدا همیشه بماند.

شهادت سردار شهید همدانی را داشتیم ، بنده در خاطرات ایشان می خواندم ،که من وقتی وارد سوریه شدم هشتاد درصد از خاک سوریه در دست تروریست ها بود،روز به روز هم بشار اسد و ارتش سوریه ناتوان تر می شدند ، برای کار مستشاری به آنها گفتیم باید بسیج مردمی راه اندازی کنیم ،قبول نمی کردند، اصلا باورشان نمی شد که نیروی بسیج مردمی به صحنه بیاید، با تلاش فروان آنها را قانع کردیم که شما باید متکی به مردم باشید شروع کردیم به اموزش دادن و برنامه ریزی کردن تا اینکه بسیج ومردم و نیروی های داوطلب در سوریه پرورش داده شد و به دست همان ها ما دیدیم که روز به روز گروه های تکفیری ضضعیف تر شدند و نزدیک است که از سوریه اخراج شوند و واقعا اگر حرم حضرت زینب سلام الله علیها حفظ شده است، ایستادگی و مقاومت و خط مقدم از برکت خون این عزیزان است ،این سرداران سپاه اسلام بسیار زحمت کشیدند خدا روحشان را شاد کند،واقعا شهادت این عزیز ثلمه عظیمی در جبهه حق بود ،خدا ان شاء الله روحشان راشاد کند.

رزمایش عاشوراییان را در منطقه ریحانشهر داشتیم امروز هم بخشی از جوانان در رزمایش حضور دارند که نشان اعلام امادگی انها برای مقابله با تهدیدات دشمنان است که جای بسی تشکر دارد . بعد از نماز هم برای لبیک گفتن به امام حسین علیه السلام و اظهار تنفر از کشتارمردم مظلوم فلسطین راهپیمایی داریم.


پی نوشت:

1- مستدرک الوسایل ج 10 ص 318

2- الاخبار الطوال ص۲۴۶-۲۴۷

3- مناقب آل ابی ‌طالب ج۳، ص۲۲۵

4- لهوف،سید بن طاوس، ص۶۳ / مناقب،ابن شهر آشوب، ج۳، ص۲۵۰ / مقتل خوارزمی،خوارزمی ج۲، ص۱۵-۱۶.

5- عبید اللّه بن حر در گذشته از هواداران عثمان بود و در جنگ صفین نیز جزء سپاه معاویه بود و بعد از شهادت امیر مؤمنان علیه السلام، ساکن کوفه شد. (وسیلة الدارین، موسوی، بیروت، مؤسسة الاعلمی، ص 67.)
6- مقتل الحسین، مقرّم، ص 189، الفتوح، ج 5، ص 131 – 133/ تأمّلی در نهضت عاشورا ، ص 89.

7- مقتل الحسین مقرم ص 156

8- خطبه غدیریه : علامه امینی، الغدیر، ج1ص12-151و294-322/ شیخ عبدالله، بحرانی، عوالم العلوم، ج15و3ص 307-327/ علامه مجلسی، بحارالانوار، ج37ص181-182/ حر عاملی، اثبات الهداة، ج2ص200-250/ سید ابن طاووس، الطرائف، ص33.

9- سوره حج ایه 32

10- الحكم الزاهرة ،ج 1، ص238، روايت 1277

11- بحار الانوار جلد44 ص278

12- بحار الانوار، ج 10، ص 121؛ ج 11، ص 148 و 313؛ ج 17، ص 170؛ ج 18، ص 19؛ ج 20، ص 188 و 198؛ ج 22، ص 326، 329، 348، 373، و 385؛ ج 30، ص 223؛ ج 37، ص 331 و...

13- سوره الرعد،آیه 28




http://yascms.ir/emam/gozaresh/z891.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/z892.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/z893.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/z894.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/z895.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/z896.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/z897.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/z898.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/z899.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/z900.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/z901.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.