سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

شهیدنوجوانی که پس از 32سال بازگشت/ ایرانیان زمینه ساز ظهور امام زمان(عج)

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 491 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1394.08.18
 
خطبه های نمازجمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 94/08/15



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول


اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِسِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

قال الله الحکیم فی کتابه : « إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ إِنَّا لَا نُضِيعُ أَجْرَ مَنْ أَحْسَنَ عَمَلًا »(1) «أُوْلَئِكَ لَهُمْ جَنَّاتُ عَدْنٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهِمُ الْأَنْهَارُ»(2)

السلام علیک یاصاحب الزمان(عج)، السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین(ع)، السلام علیم یا خیر الانصار الحسین(ع)،السلام علیک یا سعداء یا شهداء یا نجباء .

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز وبزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والا مقام شهرستان ،شهدای گمنام، شهید بزرگواری که بعد از 32 سال به دامان شهرستان بازگشته است و امروز هم ما در نمازجمعه مهمان این شهید بزرگوار هستیم( شهید نادعلی پور ، شادی روح ایشان و همه شهدای بزرگوار باز هم صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور باشکوه مؤمنانه ، این نمازجمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را از همه ماقبول بگرداند وذخیره ای ارزشمند برای دنیا وآخرت برای اول لحظه ورود ما به محضر پروردگار عالم قرار دهد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد.

به مناسبت حضور شهید والامقام خطبه اول را در مورد نقش جوانان در نهضت انبیاء و اوصیاء و همچنین نقش جوانان در نهضت امام بزرگوار و در نهضت حضرت صاحب الامر(عج) مطالبی را خدمت شما عرض می کنم.

نقش جوانان در ادیان الهی :

جوانان سرمایه های اصلی یک جامعه هستند. انرژی جوانی و قلب پاک یک جوان مایه پیشرفت هر جامعه ای است. در نهضت های انبیاء مخصوصاً انبیای ابراهیمی، نقش پررنگی را از جوانان در پذیرش و ایمان آوردن به ادیان الهی و همراهی پیامبران خدا وپیشرفت دین، مشاهده می کنیم.

در جریان پیامبری حضرت موسی کلیم، خداوند می فرماید : « «فَمَا ءَامَنَ لِمُوسىَ إِلَّا ذُرِّیَّةٌ مِّن قَوْمِهِ ... »(3) پس [در ابتداى کار] کسى به موسى ایمان نیاورد، مگر فرزندانى [انگشت شمار] از قومش... . برخی از مفسران در معنای «ذریة» آورده‌اند: «این گروه کوچک و اندک که به مقتضاى ظاهر کلمه ذریة، بیشتر از جوانان و نوجوانان تشکیل مى‏شدند ... ».(4) پس در زمان حضرت موسی (ع)، این جوانان بودند که به موسی ایمان آوردند و در مقابل طاغوت ایستادگی کردندو در نهضت حضرت موسی پیشگام بودند. همچنین خداوند در قرآن می فرماید: « ثُمَّ بَعَثْنَا مِنْ بَعْدِهِمْ مُوسَى وَهَارُونَ إِلَى فِرْعَوْنَ وَمَلَئِهِ بِآيَاتِنَا فَاسْتَكْبَرُوا »(5) «مَلَئِهِ» پایه های اصلی قدرت طاغوت ،کسانی که خوشگذران هستند و میلیاردی سرمایه جمع می کنندو در را باطل صرف می کنند.خداوند می فرماید: سپس، موسى و هارون را با آيات خود، به سوى فرعون و سران قوم وی(که خوشگذران بودند) فرستاديم، ( ولى آنان) گردنكشى كردند و جز جوانان کسی از موسی تبعیت نکرد.
در جریان اصحاب کهف نیز جوانان بودند که زودتر از همه ایمان آوردند.چنانچه خداوند در قرآن نیز می فرماید: « إِنَّهُمْ فِتْیَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ ... »(6) اصحاب کهف جوانانی بودند که به پروردگار خود ایمانی آوردند ... .نقش جوانان در ادیان الهی نقشی پررنگ بوده است. در نهضت پیامبر خاتم حضرت محمد(ص) نیز جوانان پیشگام بودند. چنانچه پیامبر گرامی اسلام ( صلّی الله علیه و آله) فرمودند: «اوصيكُمْ بِالشُّبّانِ خَيْرا» شما را به نيكى با جوانان سفارش مى كنم، « فَاِنَّهُمْ اَرَقُّ اَفـْئِدَةً » چرا كه آنان، دل هاى رقيق ترى دارند، «اِنَّ اللّه َ بَعَثَنى بَشيرا وَ نَذيرا» به راستى كه خداوند، مرا بشارت دهنده و هشدار دهنده برانگيخت، « فَحالَـفَنِى الشُّبّانُ » جوانان با من هم پيمان شدند «وَ خالَفَنِى الشُّيوخُ » و پيران با من به مخالفت برخاستند. (7)

قدراین جوانان را بدانید.آنها حقایق را سریعتر درک می کنند و همراهی می کنند. جوانان بزرگترین نقش را در پیروی از رسول خدا(ص) داشتند. از برخی روایات استفاده می شود که یکی از اوصاف و ویژگی های بارز و مهم ایاران امام زمان(عج)، علاوه بر ایمان راسخ و شجاعت و قدرتمندی، جوان بودن آنان است؛ چنان که امام علی(ع) در حدیثی می فرماید: «أصحاب المهدی(عج) شبابٌ لا کُهولٌ فیهم إلاّ مثل کحل العین و الملح فی الزاد و اَقلّ الزاد، الملح...»(8) یاران حضرت مهدی(عج) جوانانی هستند که در میان آنها پیرمرد به چشم نمی خورد؛ مگر خیلی اندک، مانند سرمه در چشم و نمک در غذا، که کمترین چیزی که در غذا ریخته می شود، نمک است...». در نهضت حضرت امام(ره) نیز جوانان نقش آفریی کردند. هنگامی که ساواک امام(ره) را در سال 41 دستگیر کردند ،از ایشان سوال کردند که ای پیرمرد، شما با کدام یار و یاور در مقابل مجهزترین طاغوت عصر قیام کرده ای ؟ کجایند پیروانت؟ امام(ره) فرمودند: یاران من در گهواره هستند. ما در سال57 دیدیم که این کودکان در گهواره ، جوانان تنومندی شدند که کمر طاغوت را شکستند و امام و انقلاب اسلامی را یاری کردند.در 8سال دفاع مقدس نیز این جوانان بودند که با اراده والا و ایستادگی خود دشمن را وادار به عقب نشینی کردند.

بازگشت شهید علی نادعلی پور بعد از 32 سال

جوانان عزیز و بزرگوار ، رزمندگان دفاع مقدس و سالهای حماسه و خون ، امروز و در نماز جمعه این هفته میزبان یکی از این جوانان و بهترین انصار امام و امام حسین هستیم : « شهید علی نادعلی پور» ، این عزیز در 15 سالگی وارد جبهه شده است. واقعاً این شهدای ما با آن سن کم چه بصیرتی پیدا کردند، این بصیرت و آگاهی به روشنی در وصیت نامه این شهدا موج می زند.

ما دو شب قبل به دیدار خانواده این شهید رفتیم. مادر شهید می گفت که حدود ده شب قبل ، خواب دیدم که وارد یک باغ سرسبز شده ام منتهی در میان این باغ دو قبر بود، سوال کردم این قبر کیست؟ زنی به من گفت : این دو قبر فرزندان توست و از خواب بیدار شدم. یکی از فرزندان این مادر شهید به نام رضا در حادثه تصادف کشته شده بود.
تا اینکه روز عاشورا مقداری نقل تهیه کردم تا جلوی هیئت سینه زنی حضرت ابوالفضل خیرات کنم وقتی آنجا رفتم دیدم که جلوی هیئت عکس شهدا را قرار داده بودندو عکس پسر من «علی »، نیز آنجا بود. ( استفاده از عکس شهدا در جلوی دسته های عزاداری کار بسیار خوبی است، چه خوب بود همه هیئت ها نیز عکس شهدای محله خودشان را جلوی دسته ها می زدند، ما هرچه داریم از این شهدا است. مقام این شهدا بسیار والاست آنها در نزد خداوند آبرو دارند،آنها با اهدای خون خودشان و با ولایت مداری خودشان نقش برجسته ای را در زمینه سازی ظهور حضرت صاحب الامر ایفا کردند و ما را از شر استکبار جهانی و امریکا وطاغوت نجات دادند.عکس آنها را باید به عنوان بزرگترین و با ارزش ترین فرد جلوی هیأت ها قرار بدهیم.) مادر شهید می گفت: با شنیدن صدای یا ابوالفضل هیئت ، به حضرت ابوالفضل متوسل شدم و گفتم یا باب الحوائج من دیگر طاقت ندارم و سنم زیاد شده است و نمی توانم چشم انتظار باشم، از شما می خواهم تا من این نقل ها را پخش می کنم یک خبری از علی به من بدهید و من را ازاین نگرانی و دل مشغولی نجات بدهید. همانطور که درد دل می کردم یک صدایی از پشت سر به من گفت: مادر ، من آمدم. (وقتی ما غرق مادیات می شویم و ارزش های دینی کمرنگ می شوند و شهدا را فراموش می کنیم،خداوند آنها را می فرستد تا یک تلنگر به ما می بزنند و بعضی شناخته شده می آیند بعضی ناشناس می آیندتا ما را بیدار کنند.) مادر شهید ادامه می دهد: دو روز بعد از این ماجرا خبر آوردند که علی را می آورند. این شهید بزرگوار در وصیت نامه اش نوشته است : مادر ، در شهادت من نباید گریه کنی و اشک بریزی بلکه باید شیرینی بدهی، شهادت بسیار ارزشمند است. مادر شهیدمی گوید: بعد از شنیدن صدای شهید خوشحال شدم و نگرانی و اضطرابی بعد از سالها از بدنم خارج شد. این مادران شهدا مانند کوه استوار می مانند تا شهدایشان برگشتند.

لذت جان دادن در راه خدا :

امروز این شهید ما را مخاطب قرار داده است تا ما راه و اندیشه آنها را دنبال کنیم. اولاً مقام شهادت یک مقام بسیار والایی است. هر کس که از دنیا رفت ، از بس جان دادن و مردن سخت است، دوست ندارد که به دنیا برگردد. کسی که جان دادن را تجربه کرده حتی اگر دنیا و تمام آنچه در آن است را به او بدهند ،حاضر نیست به دنیا برگردد و نمی خواهد دوباره جان دادن را تجربه بکند الا شهید، که از خداوند جان دوباره می خواهد تا بار دیگر به دنیا برگردد و بار دیگر در راه او جان بدهد.

روایت بسیار مهمی است که پیامبر خدا به جابربن عبدالله انصاری که فرزند شهید است فرمود و اولین زائر امام حسین(ع) و از پیروان مولا امیرالمومنین(ع) است، می فرماید: جابر خداوند با همه از پشت پرده صحبت می کند اما با پدرت چون به شهادت رسیده است، مستقیم سخن گفت و فرمود:از من بخواه که چه حاجتی داری تا آن را برآورده کنم و پدر تو گفت : خدایا من شهادت را دوست دارم ،یک بار دیگر مرا به دنیا برگردان تا جهاد کنم و به شهادت برسم ؛خدای متعال فرمود : من کسی را که از دنیا بردم دیگر بر نمی گردانم ، چیز دیگری را از من بخواه و پدرت گفت : پروردگارا عظمت و مقام جهاد و شهادت در راه خودت را به زنده گان برسان و خداوند فرمود : من پیام تو را به آنها خواهم رساند و آیه نازل شد:"وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ " وكسانى را كه در راه خدا كشته شده‏اند مرده مپندار، بلكه آنها زنده‏اند و نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند.(9)

مقام شهدا نزد خداوند واقعا مقام والایی است. شهید نادعلی پور نیز بعد از 32 سال به خانه خود برگشته است و این گونه تاثیرگذار شده است و اولین شهیدی است که برنامه ریزی شده است تا کل شهرستان از وجود ایشان بهره ببرند. ان شاءالله ساعت 9 صبح روز یکشنبه این شهید بزرگوار را تشییع می کنیم .

بخشی از وصیت نامه شهید علی نادعلی پور

این شهید دو وصیت نامه نوشته است و در یکی از آنها چه عظمتی برای امام قائل شدند. بخشی را خدمت شما عرض می کنم.

سلام به روح خدا، مرجع مجاهد، زعیم اکبر ، قائد اعظم ، موسی زمان ،درهم کوبنده ستمگران ،بت شکن عصر ، منجی نسل ،حضرت آیت الله عظمی الامام روح الله موسوی خمینی ارواحنا فدا ( از نحوه نوشتن در همین ابتدای وصیت نامه شما روح محبت و روح ولایت مداری را می بیند که چگونه در این شهید اوج می زند. یک نوجوان 15 ساله به چه رشدی رسیده است، که این گونه ولایت مدار شده است. همان گونه که پیامبر(ص) می فرماید، جوانان من را پذیرفتند و با من هم قسم شدند و همان مسیر و راه من را ادامه دادند،این شهید نیز این گونه به جانشین پیامبر(ص) عرضض ادب می کند وایشان را با چنین القاب والایی خطاب می کند) در ادامه این شهید بزرگوار در وصیت نامه می نویسد: از خانواده محترمم می خواهم که در هیچ حالی امام امت را تنها نگذارند، همیشه در صف نماز یا در کارهای دیگر امام را دعا کنید. ( این تبعیت از امام به عنوان جانشین حضرت صاحب الزمان(عج) و ولی فقیه ما را بیدار می کند. شهدای ما به علت ولایت مداری و تبعیت از امام(ره) این نقطه رسیدند. ولی فقیه جانشین امام زمان است و پرچم سیدالشهدا را به دوش گرفته است .هیچ کس برای ملی گرایی جان خود را فدا نمی کند، جوانان ما نیز اگر به میدان آمدندو دعوت امام را لبیک گفتند، برای این بود که امام (ره) ،جانشین امام زمان(ره) بوده است، آنها گوش به فرمان امام(ره) بودند که فرمود : تمام مسلمین بر پشت بام بروید و صدای تکبیر سر دهیدتا پشت طاغوت و دیگر کشورهای ستمگر به لرزه در آید). در ادامه این شهید بزرگوار چنین سفارش می کند: از خانواده ام می خواهم که در رفتن من هیچ ناراحتی نداشته باشندچون ما می رویم تا دین اسلام پایدار بماند.( هرچه امروز ما داریم نفس کشیدن ما، اقامه همین نماز جمعه ها، زیارت عاشورای ما، مجالس عزاداری همه از برکت سیدالشهداست. شهدا مسیر و راه را درست تشخیص دادند.) از خانواده ام می خواهم در عزای من گریه نکنند.و مردم را برای سرافرازی دعوت کنند.از کسی نمی خواهم در عزای من گریه کند. در عزای من شیرینی و شربت به مردم بدهید. کسی به خانه ما یاید باید صبر داشته باشد. ( بعد یک تحلیلی دارند از مقایسه وضعیت انقلاب اسلامی و وضعیت طاغوت، یک نوجوان15 ساله زمان که رضاخان را ندیده است ولی این گونه با بصیرت آن را درک کرده و تشخیص داده است.) در نهایت وصیت می کنند که در کنار پدر دفن شود وسفارش می کند امام را فراموش نکنید و همواره امام را دعا کنید تا سلامت بماند و خدا حفظش کند. قدر این امام را بدانید در زمان شاه خائن می دیدید با بچه های مردم چه میکردند و همه را به فساد می کشیدند، حالا فکر کنید ببینید حالا بهتراست یا دوران شاه خائن.( این نشان از تدبر و بصیرتی دارد که شهدای ما پیدا کردند و با بصیرت این راه را انتخاب کردند.)

خطبه دوم


اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.


اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خوهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی.

بهترین زاد و توشه که ما می توانیم داشته باشیم ، خداباوری وتقواست. تقوا نوری است که در دلها می تابد و انسان را به انجام دستورات خداوند وامیدارد.دستورات خداوند همان انجام واجبات و ترک محرمات هستند. تقوی این است که بگوییم خدایا ما گوش به فرمان تو هستیم و هرچه می گویی را می پذیریم واطاعت می کنم.یکی از دستورات خداوند حضور در نماز جمعه است. روایتی را از رسول خدا(ص) خدمتتان عرض می کنم که بسیار مهم است .کسانی که می خواهند اهل سعادت و خوشبختی و اهل بهشت باشند به این کلام پیامبر خدا در جوار شهید والا مقام بیشتر توجه کنند.

نمازجمعه در سرما و گرما

انس بن مالک گفت: رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: « ألا أُخبِرُکُم بِأَهْلِ الْجَنَّةِ؟» آیا شما را از اهل بهشت آگاه نسازم؟ « مَنْ لا یَشْغَلُهُ عَنِ الْجُمُعَةِ حَرٌّ شَدِیدٌ، وَلا بَرْدٌ شَدِیدٌ، وَلا رَدْغٌ » ( آنان کسانی هستند که)گرما و سرمای شدید، و گِل و لای ( ایجاد شده به خاطر باران) آنان را از حضور در نمازجمعه باز ندارد.(10)

نماز جمعه بسیار قیمتی است، قدر بدانید. اولین نکته در خطبه دوم باید تشکر و قدردانی کنم از حضور به موقع دانش آموزان ، دانشجویان، مدیران ومعلمین ،بسیج ،نیروی انتظامی ،بازیان کارگران و کارمندان برای شرکت در راهپیمایی استکبار ستیزی در 13 آبان که بسیار باشکوه برگزار شد، امسال حضور مردمی از سالهای قبل بیشتر بود و پیام این راهپیمایی همانطور مقام معظم رهبری فرمودند این بود : اگر استکبار جهانی به خانه خودش برگردد و دخالت های امریکا نباشد جهان امن خواهد بود و مردم در آرامش وامنیت زندگی خواهند کرد. شما در فرمایشات مقام معظم رهبری دیدید و شنیدید یک عده می خواهند جنایات امریکا فراموش شود و چهره زشت و خون آشام آمریکا را زیبا جلوه بدهند.تا امریکا نفوذ پیدا کند و از پشت خنجر بزند و نظام جمهوری اسلامی را ساقط کند.چگونه ما می توانیم فراموش کنیم کسانی که فرزندان ما را شهید کردند.چگونه به استکبار جهانی اجازه بدهیم خون این عزیزانمان را پایمال کند.چگونه اجازه بازگشت به امریکا بدهیم تا اسلام ،قرآن ومسلمانان را ذلیل کند.

درود بر رهبر بزرگ و بیدارمان ؛ استکبار جهانی که در رأس آنها امریکای جنایتکار است، برنامه داشتند تا پس از فرجام زمینه را برای نفوذ وحضور خود در ایران فراهم کنند.بیش از هفتاد مرتبه در این روز ها مقام معظم رهبری از نفوذ صحبت کرده اند. رؤسای جمهور امریکا نیز بیش از هفتاد مرتبه از واژه تغییر استفاده کرده اند. آنها مرتباً می گویند ما در پسا برجام به دنبال تغییر در ایران هستیم. تغییر یعنی سرنگونی نظام جمهوری اسلامی .به این علت است که مقام معظم رهبری دائم در حال تاکید هستند که دشمن دنبال نفوذ است. واقعا باید از اطاعات سپاه تشکر کنیم که افرادی را که در تیم مذاکره و هسته اول مملکت چه قبل ، چه بعد، نفوذ کرده بودند را شناسایی و دستگیر کردند .دشمن بیدار است و در حال برنامه ریزی است تا به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند. با این نامه ای که مقام معظم رهبری در تایید برجام کردند.اگرچه دولت محترم مدیران و مسئولین طبق آن عمل کنند.خواب آشفته دشمن تعبیر نخواهد شد، و باردیگر استکبار جهانی زمین گیر خواهد شدو آنچه می ماند اسلام ناب است. خواهران و برادران این یک حقیقتی است که بر زبان مقام معظم رهبری جاری می شودکه فرمودند من به شما اطمینان می دهم آینده از آن شما جوانان است، آینده ای بسیار درخشان. چنانچه رسول اکرم (ص) مي فرمايد: «يخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَيوَطِّئونَ لِلمَهدي سُلطانَه ؛ مردمي از شرق قيام ميکنند و زمينه را براي حرکت جهاني مهدي [عج] فراهم ميسازند.»(11) منظور از مردم شرق چنانچه در روایات دیگر هم آمده است،مردم ایران است، قیام مردم ایران زمینه ظهور امام زمان را فراهم می کنند ، این انقلاب زنده است و می ماند.

ایرانیان زمینه ساز ظهور امام زمان(عج)

در روایتی از یکی از اصحاب پیامبر(ص) چنین آمده است : روزی نزد پیامبر اسلام(ص)نشسته بودیم که گروهی از بنی هاشم نزد ما آمدند. تا چشم پیامبر(ص) به آنان افتاد, رنگش دگرگون و آثار ناراحتی در چهره اش نمایان شد. اصحاب علّت ناراحتی را پرسیدند, حضرت چنین توضیح داد:
ما خاندانی هستیم که خداوند برای ما, آخرت را بر دنیا برگزیده, واینان که خاندان من هستند, پس از من دچار بلا و آوارگی و دوری و تبعید از وطن می گردند و این سختیها, ادامه می یابد, تا زمانی که مردمی از مشرق زمین قیام می کنند. آنان که اصحاب پرچمهایِ سیاه هستند. در آغاز قیام, خواسته مردم از حکومت, حقّ است, ولی سردمداران حکومت زیر بار نمی روند, دو یا سه بار قیام با این انگیزه صورت می گیرد, تا این که مردم به مبارزه خود ادامه داده و حکومت تسلیم خواسته های آنان می گردد, ولی این بار, مردم نمی پذیرند و حکومت جدیدی براساس حقّ تشکیل می دهند و این حکومت تداوم می یابد.

تااین که مردم آن را به مردی از خاندان من تحویل می دهند و او زمین را پر از عدل می کند, همان گونه که پر از ظلم کرده اند. پس اگر کسی از شماآن زمان را درک کند, باید به آن مردم بپیوندد, هر چند سینه خیز روی برف برود, چون او مهدی(ع) است. گروهی احادیث فوق را بر قیام و نهضت امام خمینی حمل کرده اند و جمهوری اسلامی را زمینه ساز حکومت مهدی(ع) شمرده اند(12)

این شهدا زمینه سازان ظهور هستند، ما نباید اجازه بدهیم زحمات این بزرگواران هدر برود، ولایت مداری و بصیرت راهها را باز می کند . جهان در انتظار طلعت روی حضرت صاحب الامر(عج) است و زمینه ساز آن امام شهدا و ملت ایران واین نماز جمعه هاست.


پی نوشت:

1- سوره الكهف ، آیه 30 / ترجمه آیه : کسانی که ايمان آورده اند و کارهای شايسته کرده اند ، بدانند که ما پاداش نيکوکاران را ضايع نمی کنيم .

2- سوره الكهف، آیه 31 / ترجمه آیه : برايشان بهشت های جاويد است که از زير پاهاشان نهرها جاری است ... .

3- سوره مبارکه یونس،آیه 83

4- مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج 8، ص 365، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ اول، 1374ش.

5- سوره مبارکه یونس،آیه 75

6- سوره مبارکه کهف،آیه 13

7- سفينة البحار، ج 2، ص176.

8- الغیبة، طوسی، ص476؛ الغیبة، نعمانی، ص316؛ بحارالانوار، ج52، ص333؛ منتخب الاثر، صافی، ص484

9- سوره آل عمران، آیه 169

10- کنزالعمال، ج ٧، ص ٧١٩

11- سنن ابن ماجه، ج 2، ص 1368، ب 34، ح4088؛ کنز العمال، ح 38657؛ الزام الناصب، ج 2، ص 14

12- بحارالانوار جلد ۵۱ ص ۸۳ / (تداوم انقلاب اسلامي ايران تا انقلاب جهاني مهدى)، محمّدي ري شهري ، ص ۵۶ / سنن ابن ماجد جلد 2 ص ۵۱۸ و ۲۶۹



http://yascms.ir/emam/gozaresh/x68.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x69.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x70.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x71.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x72.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x73.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x74.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.