سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

نشانه های شیعه گری از بیان امیرالمومنین علی علیه السلام

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 418 مرتبه
دسته: مصاحبهتاریخ: 1394.08.20
 
مصاحبه حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با رادیو کرمان با موضوع ماه محرم مورخه94/07/22




http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


ایام حزن واندوه آقا ابا عبدالله الحسین(ع) را خدمت شما جناب آقای برزگر وسرکارخانم مستوفی وهمه شنوندگان عزیز وعاشقان اهل بیت وعزادار برسیدالشهداء تسلیت عرض می کنم .

برنامه بسیار جالبی است وموضوع بسیار جالبی را هم انتخاب کرده اید " خیمه های عزا" انصافاً ابتکار جالبی است .

این ماه عزا همراه شده است با عزاداری بر زائران خانه خدا، بنده هم مصیبت وعزای سیدالشهداء را وهم عزای جان باختن زائران خانه خدا را به حضرت صاحب الامر(عج) وبه همه علاقمندان به اهل بیت تسلیت عرض می کنم .

آغاز محرم و استجابت دعا :

همانطور که نوروز روز اول سال شمسی ا ست ،روز اول محرم هم روز اول سال هجری قمری است . دوستان سوال می کنند که اگر ما حاجتی داریم چگونه حاجت روا شویم؟ از امام محمدباقر(علیه السلام) روایت شده است: «آن كس كه روز اول ماه محرم را روزه بدارد، خداوند دعایش را اجابت می‌كند، همانگونه كه دعای زكریا(علیه السلام) را اجابت كرد.» (1) در استجابت دعا، نماز شب اول ماه محرم و روزه فردا که اول محرم است بسیار موثر است. همان گونه که حضرت زکریا در روز اول محرم و در سن پیری از خداوند درخواست کردند تا به او فرزندی را عنایت کند و خدای تبارک وتعالی حاجت ایشان را برآورده کرد، امشب( اول سال قمری) دو رکعت نماز دارد که به این صورت که درهر رکعت بعداز حمد یازده مرتبه سوه توحید را می خوانیم .(2)

ایام ، ایام محرم است وایام شهادت مسلم ابن عقیل، یار باوفای امام حسین(ع). درسهای زیادی را از این بزرگوار می توانیم یاد بگیریم ، از جمله ، درس مردانگی و وفادری نسبت به سیدالشهداء ،هیأتهای مذهبی ما باید قدر خودشان را بدانند، هدف از برگزاری مجالس امام حسین(ع) زنده نگه داشتن اسلام ناب است ، خدا تبارک وتعالی عنایت فرموده ومارا عاشق امام حسین(ع) قرار داده است که باید آن را قدر بدانیم.

محرم، ماه سوگواری :

حدیثی از پیامبرخدا(ص) است که آقا می فرمایند: « إنَّ لِقَتْلِ الْحُسَيْنِ حَرَارَةٌ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لَنْ تَبْرُدَ أَبَداً »(3) شهادت امام حسين عليه السلام در دل‏هاي افراد با ايمان آتش و حرارتي ايجاد مي‏كند كه هرگز خاموش نخواهد شد. این مناطیس وجود سیدالشهداء است که اینگونه دلها را جذب می کند ودر جای جای اسلام وایران اسلامی دوستداران اهل بیت خیمه های عزا برپا کرده اند وهدف هم یاری کردن اهل بیت و تعظیم شعائرالهی است .

امام رضا علیه السلام فرمود: هر گاه ماه محرم فرا می رسید، پدرم (موسی بن جعفر علیه السلام) دیگر خندان دیده نمی شد و غم و افسردگی بر او غلبه می یافت تا آن که ده روز از محرم می گذشت، روز دهم محرم که می شد، آن روز، روز مصیبت و اندوه و گریه پدرم بود .(4)

نشانه های شیعه گری از بیان امیرالمومنین علی علیه السلام :

اگر اجازه بفرمائید یک روایت ناب را هم از امیرالمومنین(ع)خدمت حضرتعالی وشنوندگان عزیز عرض می کنم که حضرت می فرمایند: « ان الله تعالی اطلع الی الارض فاختارنا » خداوند متعال به زمین نگریست و ما را انتخاب کرد « و اختار لنا شیعة ینصروننا » . و برای ما پیروانی برگزید که یاریمان کنند « و یفرحون لفرحنا ، و یحزنون لحزننا ، و یبذلون انفسهم و اموالهم فینا » و از شادی ما شادمان شوند و از اندوه ما ، اندوهناک ، و در راه ما جان و مال خود را نثار کنند ،( ایام محرم، ایام حزن اهل بیت و ایم حزن ما شیعیان است) « فاولئک منا و الینا » آنان از مایند و رو به سوی ما دارند «و هم معنا فی الجنان» و در بهشت با ما هستند. (5) اینها چقدر ارزشمند است ، چه افتخار مهمی است که نصیب ایران اسلامی شده است ، عزیزانی که خیمه برپا می کنند قدر خودشان را بدانند، امیرالمومنین(ع) می فرمایند: آنها از ماهستند وبه سوی ما برمی گردند قدر این موقعیت وبرگزاری مجلس سیدالشهداء(ع) را بدانید وبیشتر جوانان را جذب بکنید امروز دشمن برای نسل جوان برنامه ریزی کرده است وبرای جدایی دین از سیاست برنامه دارد ویزیدیان زمان ا معرفی کنند وهدف از این جلسات این است که راه یزیدیان در طول تاریخ منفور واقع شود وراه سیدالشهداء همیشه زنده بماند ،امروز پرچم حق وپرچم اسلام ناب وپرچم علوی وفاطمی وحسینی بردوش مقام معظم رهبری است وپرچم کفر ویزدیان زمان بر دوش استکبار جهانی است وما باید این را قدر بدانیم وایجاد جاذبه کنیم ، بهداشت رادرمجلس خودمان رعایت کنیم وتعصبات بی جا را کنار بگذاریم،وقتی که ما منتظر حضرت صاحب الامر(عج) هستیم وادعای حاکمیت جهانی حضرت صاحب الامر(عج) را داریم باید جهانی هم فکر بکنیم ونباید این تعصبات را داشته باشیم ،اختلافات را کناربگذاریم وسال همدلی همزبانی را قدر بدانیم ان شاء الله که بتوانیم وظیفه خودمان را به نحو احسن انجام بدهیم وهمانطور که مسلم ابن عقیل تا آخرین لحظه در راه سیدالشهداء ایستادگی کردند ما هم امشب درس وفاداری را از سرورمان مسلم ابن عقیل بیاموزیم .



پی نوشت:


1- عروة الوثقی، ج 2، ص 243 / وسائل الشیعه، ج 7، ص 347، حدیث 3

2- ر. ک : مفاتیح الجنان

3- مستدرك الوسائل، ج 10ص 318

4- امالی صدوق، ص ۱۱۱

5- میزان الحکمه/ج6/ص109/ح10090

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.