سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

امام جمعه زرند مطرح کرد؛ ضرورت اهتمام افراد به مطالعه و کتابخوانی/ کوشش برای کسب دانش نخستین پایه فضیلت است

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 432 مرتبه
دسته: سخنان امام جمعه در خبرگزاری ها و روزنامه هاتاریخ: 1394.09.05
 
کد خبر :304767 زمان مخابره : ۱۳۹۴/۹/۴ - ۱۶ : ۵۰

حجت الاسلام علی ابراهیمی، امام جمعه زرند در گفت و گو با خبرنگار رسادر کرمان افزود: مطالعه غذای روح است، همانطور که جسم انسان احتیاج به غذا دارد روح هم نیاز به غذا دارد و غذای روح علم است که با مطالعه به دست می آید.

وی با بیان این که سرانه مطالعه در ایران خیلی ضعیف است، بیان کرد: در این راستا باید خانواده ها نقش مهمی را ایفا کنند و اگر والدین وقت خاصی را برای مطالعه بگذارند و برای فرزندان خود بخوانند، فرزندان نیز علاقمند به مطالعه کتاب خواهند شد واین باعث می شود مطالعه کتاب سر سفره زندگی فرزندان ما گذاشته شود.

امام جمعه زرند اظهار کرد: مطالعه هر کتابی مفید نیست، چرا که قرآن می فرماید« انسان با دقت نگاه کند به غذایی که مصرف می کند» و همانطور که غذایی روح مطالعه است و انسان باید دقت داشته باشد، هر کتابی مناسب مطالعه نیست.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که والدین، مربیان و معلمان باید در خصوص مطالعه کتاب به فرزندان ودانش آموزان شناخت دهند، خاطرنشان کرد: در وهله اول باید فرزندان جهت دهند به شناخت مطالعه به غیر از کتاب های درسی خود و نکته دیگری کتاب های مناسب را مطالعه کنند واسلوب و فن مطالعه صحیح کتاب را که روش تند خوانی یکی از روش هاست را به آنان آموزش دهند، تا در وقت کم استفاده بیشتری از مطالعه کتاب داشته باشند.

وی با بیان این که فضاهای مجازی نقش مهی در مطالعه کتاب دارند، تصریح کرد: استفاده صحیح از فضاهای مجازی مهم است واز طریق اینترنت نیز می توان مطالعه داشت وتحقیقی که نیاز داریم می توان از محتوی اینترنت هم استفاده کرد.

امام جمعه زرند یادآور شد: البته اینترنت جای کتاب را نمی گیرد در اینترنت مطالب از چند کتاب جمع آوری می شود، اما کتاب محتوی غنی ومعارف بلندی دارد و یک نویسنده سالها بر روی کتاب خود تحقیق و زحمت می کشد و وظیفه همگان است که برای نویسنده کتاب ارزش قائل شوند و از محتوی کتاب بهره مند شوند.

حجت الاسلام ابراهیمی کوشش برای کسب دانش را نخستین و یگانه پایه فضیلت برشمرد و اظهار کرد: اگر مادر نباشد جسم انسان ساخته نمی شود و اگر کتاب نباشد روح بشر پرورش نمی یابد و کتاب معلمی است که بدون عصا و تازیانه ما را تربیت می کند و کتاب خوب در حکم رفیق خوب عمل می کند.
[/justify]

برای دیدن لینک این خبر در خبرگزاری رسا کلیک کنید


برای دیدن لینک این خبردر سایت خبری صدای زرند کلیک کنید

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.