سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مسلمان واقعی از دیدگاه قرآن/ پیاده روی اربعین بهترین فرصت برای معرفی امام حسین(ع)به عالم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 411 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1394.09.09
 
خطبه های نمازجمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه94/09/6


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

قال الله الحکیم فی کتابه : « مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم ۖ تَراهُم رُكَّعًا سُجَّدًا يَبتَغونَ فَضلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضوانًا » (1)

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله .

السلام علیک یاصاحب الزمان(عج) ، یا بقیه الله یا ابا صالح ادرکنا واغثنا؛
خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز وبزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان ، دو شهید مهمان امروز نماز جمعه ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند یا حضور پیدا می کنند ،شادی ارواح مطهر دو شهید گمنام شهرستان و سلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی ، سلامتی خودتان وخانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور باشکوه مؤمنانه ، این نمازجمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را از همه ماقبول بگرداند و ذخیره ای ارزشمند برای دنیا وآخرت برای اول لحظه ورود ما به محضر پروردگار عالم قرار دهد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد.

از حضور همه شما برادران و خواهران مکرمه، مخصوصاً شما بسیجیان حلقه های صالحین، مسئولین عزیز و بزرگوار تقدیر و تشکر می کنم. استفاده کردیم از فرمایشات فرمانده لایق سپاه جناب سرهنگ زمانی.
در آستانه اربعین و ایام ارتحال پیامبر گرامی اسلام قرار داریم، از این جهت ویژگی های انسان مسلمان و پیرو پیامبر گرامی اسلام را از دیدگاه قرآن خدمتتان عرض می کنم.

ویژگیهای انسان مسلمان :

در آیه ای که خدمتتان تلاوت کردم، ویژگی های یک انسان مسلمان واقعی همراه پیامبر اعظم را تبیین می کند.هر کس دارای این ویژگی ها باشد او مسلمان صادقی است و هر کس این ویژگی ها را نداشته باشد، نام مسلمانی را یدک می کشد و در واقع در زندگی بهره ای از اسلامی که پیامبر خدا(ص) مطرح کرده اند، نبرده است. در آیه 29 سوره فتح آمده است: « مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ » محمّد (ص) فرستاده خداست؛ (این آیه از جمله آیاتی است که به نام پیامبر(ص) اشاره دارد ، ایشان در آسمان با نام احمد و در زمین با نام محمد ستایش شده اند(2).)« وَالَّذينَ مَعَهُ » و کسانی که با او هستند(این ویژگی را دارند) : «أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ» در برابر کفّار سرسخت و شدیدهستند (اجازه نفوذ به کفار را نمی دهند، در زمان پیامبر(ص) کفار زیاد بودند و پیامبر(ص) نسبت به همه سخت گیر نبودند تنها در برابر کفاری که در حال مبارزه اسلام بودند سر سخت بودند. مانند مشرکین مکه که پیامبر(ص) را از شهر بیرون کرده بودند و دائماً در حال جنگ و توطئه بر ضد اسلام بودند ویا نسبت به یهودیان بنى نضير که به مقابله با اسلام برخواسته بودند ،سر سخت بودند.

دشمن شناسی یک انسان مسلمان:

اولین ویژگی یک مسلمان دشمن شناسی بودند. )در ادامه آیه آمده است : « رُحَماءُ بَينَهُم » و در میان خود مهربانند.

وحدت وهمدلی انسان مسلمان:

دومین ویژگی یک مسلمان این است که نسبت به مسلمانان دیگر وحدت ،همدلی و محبت دارند.) «تَراهُم رُكَّعًا سُجَّدًا» پیوسته آنها را در حال رکوع و سجود می‌بینی ( ویژگی بعدی اهل نماز بودن است.)« يَبتَغونَ فَضلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضوانًا » در حالی که همواره فضل خدا و رضای او را می‌طلبند؛(هدف از زندگی کسب رضایت خداوند است.)« سيماهُم في وُجوهِهِم مِن أَثَرِ السُّجودِ » نشانه آنها در صورتشان از اثر سجده نمایان است؛ (انسانهایی متواضع و اهل ذکر هستند) « ذٰلِكَ مَثَلُهُم فِي التَّوراةِ ۚ وَمَثَلُهُم فِي الإِنجيلِ » این توصیف آنان در تورات و توصیف آنان در انجیل است،(در کتاب تورات حضرت موسی(ع) ویژگی های مسلمانان را این چنین ذکر کرده ایم ) . با توجه به این آیه اگر کسی اهل نماز (رکوع و سجده) بود و در صورتش آثار سجده ی زیاد پیدا بود ولی با مسلمانان رئوف و مهربان نبود وبا کفار رفاقت کرد، او مسلمان واقعی نیست، اولین ویژگی مسلمان این است که دشمن شناس باشد و در مقابل دشمن جبهه اش را مشخص کند و محکم باشد، دومین ویژگی این است که با مسلمانان دیگر مهربان باشد. با ترسیمی که در این آیه شده است، گروههای تکفیری برخلاف اسلام ، قرآن و رسول خدا(ص) هستند و مسلمان نیستند. امام بزرگوار(ره) تعبیر زیبایی دارند : دو نوع اسلام است : اسلام ناب و اسلام آمریکایی.اسلامی که ما امروز در گروههای تروریستی وتکفیری جهان مشاهده می کنیم،در واقع اسلام امریکایی است .

تکفیریها دست پرورده یهودیان:


مدتی قبل درتلویزیون یک گروه داعش را نشان می داد که ادعا می کردند:رهبر ما، امیرالمؤمنین ابوبکر بغدادی الحسینی القریشی است یعنی هم لقب امیرالمومنین و هم حسینی و هم القریش را داشت. زیرا پیامبر اعظم (ص) فرمودند: «... خلفای بعد از من دوازده نفرند و همه آنها از قریش هستند. »(3)ابوبکر بغدادی شاگرد امریکایی هاست.عکسهای ملاقاتش با مقامات امریکایی هم هست ، اهل عراق است وهیچ ارتباطی با امیرالمؤمنین و امام حسین ندارد. دشمن از اینها بدل درست می کند تا مسلمانان جهان را فریب بدهد واسلام را خشن جلوه بدهند .دشمنی آنها با اسلام مشخص است، تا کنون از این گروههای تروریستی داعش و تکفیری حتی یک گلوله به سمت یهودیان وصهونیستها شلیک نشده است ،اگر آنها دولت اسلام هستند چرا فقط با مسلمانان می جنگند و نسبت به یهودیان که مسلمانان فلسطینی را قتل عام می کنند ، بی اعتنا هستند ،اینها مسلمان نیستند فقط داعیه اسلام دارد.در داخل کشور خودمان نیز هر کس که قلبش برای دشمن و آمریکا بتپد ویا به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) هر کس بخواهد چهره کریه و زشت و چهره آدمکش امریکا را در منظر ملت ایران زیبا جلوه دهد،(یکی از کارهای امریکایی ها توسعه وهابیت و گروههای تکفیری و داعش است). و در پی برقراری با ارتباط با آنها باشد ولی در داخل کشور اختلاف ایجاد کند، او را هم ما مسلمان واقعی نمی بینیم، مسلمان واقعی ابتدا باید موضعش با دشمن آشکار باشد و دوم با دیگر مسلمانان مهربان باشد و اهل رکوع و سجده باشد. آیه بسیار زیبایی است، ان شاءالله خودتان تفاسیر متفاوت این آیه را مطالعه کنید.

توصیف مسلمانان در تورات وانجیل:

در ادامه آیه خداوند می فرماید : توصیف مسلمانان در تورات و در انجیل نیز آمده است، (در انجیل که کتاب حضرت عیسی مسیح(ع) است، تعبیر زیبایی آمده است :) « وَمَثَلُهُم فِي الإِنجيلِ كَزَرعٍ أَخرَجَ شَطأَهُ فَآزَرَهُ فَاستَغلَظَ فَاستَوىٰ عَلىٰ سوقِهِ يُعجِبُ الزُّرّاعَ» مثل آن در انجیل همانند زراعتی که جوانه‌های خود را خارج ساخته، سپس به تقویت آن پرداخته تا محکم شده و بر پای خود ایستاده است و بقدری نموّ و رشد کرده که زارعان را به شگفتی وامی‌دارد ( زارع یک دانه‌ را می کارد و هفتاد خوشه می شود و هر خوشه‌ای هم صد دانه می شود، طوفان و باد نیز آن را نمی تواند از پای در بیاورد، در کتاب انجیل گفته شده است که مسلمانان از پیامبر شروع می شود و مرتب زیاد می شوند تا اینکه کفار از استحکام اسلام به خشم می آیند) « فَاستَغلَظَ فَاستَوىٰ عَلىٰ سوقِهِ يُعجِبُ الزُّرّاعَ لِيَغيظَ بِهِمُ الكُفّارَ» این برای آن است که کافران را به خشم آورد ، کسانی از آنها را که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده‌اند،« وَعَدَ اللَّهُ الَّذينَ آمَنوا وَعَمِلُوا الصّالِحاتِ مِنهُم مَغفِرَةً وَأَجرًا عَظيمًا» خداوند وعده آمرزش و اجر عظیمی داده است.(1)

این آیه ویژگی های یک مسلمان واقعی را مطرح می کند، اول دشمن شناسی است. اگر کسی ادعای مسلمانی کرد ولی با سرسخت ترین دشمنان اسلام اسرائیل ،شیطان بزرگ امریکا رابطه دارد و به آنها دلخوش است، او دروغگو است و مسلمان واقعی نیست، اگر هم مسلمانی بین مسلمانان دیگر اختلاف ایجاد کند او نیز مسلمان نیست.خدا را شکر در شهری زندگی می کنیم که پیروان اسلام صادقی دارد، مردمی مومن لایق ولایتمدار و دشمن شناس که در همه صحنه هایی که اسلام و قرآن است، حضور دارند. خداوند متعال ملت بزرگوار ایران و همه شما مردم ولایتمدار را حفظ بفرماید که زمینه سازان حضور حضرت صاحب الامر هستند.

خدایا آنچه را که گفتیم محض رضای خودت قرار بده.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَاللَه وَنَفسی بِتَقوَیَ الله .

اهمیت عبادت ونماز جمعه از بیان امام رضا(ع):

در توصیه به تقوی ، اهمیت بندگی خدا و اهمیت عبادت واهمیت نماز جمعه را خدمت شما خواهران و برادران عرض می کنم. امام هشتم على بن موسى الرضا - عليه السلام – می فرماید: « ما ياءمر من سافر يوم الجمعة قبل الصلاة ان لايحفظه الله تعالى فى سفره » كسى كه روز جمعه پيش از نماز جمعه سفر كنيد، ايمن نيست از اينكه خداوند متعال او را در سفرش حفظ نكند، « و لايخلفه و لا يخلفه فى اهله ، ولا يرزقه من فضله» و او را در خانواده اش جانشين نشود، و او را از فضلش روزى ندهد. (4).طبق گفته امام رضا(ع) اهمیت نماز جمعه بقدری است که اگر قصد سفر داشتید، اول نماز جمعه را بجا بیاورید بعد به سفر بروید، البته اگر یک سفر ضروری پیش بیاید که مجبور به سفر باشیم بحث آن جداست، ولی اگر ضروری نباشد و فرصت باشد تا نماز جمعه را بجا بیاورم باید بمانیم و بعد از نماز جمعه حرکت کنیم . اگر کسی بی اعتنایی کرد دیگر در امان نیست و خدا او را در این سفر حفظ نمی کند .انسان که به سفر می رود،خداوند جانشین او در خانواده اش است، ولی اگر قبل از نماز جمعه حرکت کرد ، خداوند جانشین این فرد نمی شود و سرپرستی ونگهداری خانواده اش را تا زمانی که بر میگردد، به عهده نمی گیرد. نکته سوم اینکه خدای متعال از فضلش به او رزق و روزی نمی دهد ، بخاطر بی اعتنایی به نماز به سه بلا دچار می شود: 1- در سفر ایمن نیست ،2- خداوند جانشین او در خانواده اش نیست و 3- خداوند او را از فضلش روزی نمی دهد.پس اهمیت نماز جمعه تا حدی است که اگر روز جمعه سفر هم خواستی بروی ، باید سفرت بعد از اقامه نماز باشد.

مناسبتهای هفته:

مناسبت های هفته را به اختصار خدمت شما عرض می کنم.

اربعین سیدوسالار شهیدان:


اولین مناسبت اربعین سیدالشهدا و روز زیارتی امام حسین (ع) است.باید تقدیر و تشکر کنیم از کاروانهایی که زمینه عزیمت دوستداران ابا عبدالله را در اربعین فراهم کردند، از امام حسن عسکری علیه السلام روایت شده است که نشانه های مؤمن پنج چیز است ویکی از آنها زیارت اربعین است.(5)این روایت،اهمیت زیارت اربعین را نشان می دهد که به عنوان یکی از نشانه‌های مؤمن بیان می‌کند.اگر کسی نتوانست در اربعین به زیارت سیدالشهدا مُشَرَف شود ، باید زیارت اربعین را بخواند. در زیارت اربعین عبارات مهمی را مانند می خوانیم، مانند : « بَذَلَ مُهجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَهِ وَ حِیرَهِ الضَّلالَه... » یعنی امام حسین(ع) خون قلبش را داد ،خون گلوی خود را داد ،خون سر خود را داد ، خون آن بچة شیری را داد تا مردم را متدیّن کند ، مردم را عالِم کند ، مردم را متدیّن کند .در واقع قیام امام حسین و مبارزه او با یزید و طاغوتیان ، مبارزه با گمراهی و جهل بوده است.روز اربعین روز زیارتی امام حسین(ع) است، جابر بن عبدالله انصاری، اولین یا زائر حضرت سیدالشهداء علیه السلام در اربعین است. امسال و سال گذشته بزرگترین اجتماع دینی جهان را که حدود بیست میلیون نفر بود را در اربعین و در کربلا داشتیم که بسیار با عظمت است.در روایات آمده است که هنگامی که قائم ظهور کند، میان رکن و مقام می ایستد و پنج صدا می زند:

« الا یا اهل العالم ، انا الامام القائم » ای اهل عالم ، آگاه باشید كه من امام قیام كننده ام.

« الا یا اهل العالم ، انا الصمصام المنتقم » ای اهل عالم ، آگاه باشید كه من شمشير انتقام گیرم .

« الا یا اهل العالم ، انَّ جدّی الحسین قتلوه عطشاناً » ای اهل عالم ، آگاه باشید كه جدم حسین را تشنه شهید كردند .

«الا یا اهل العالم ، انَّ جدّی الحسین طرحوه عریاناً » ای اهل عالم ، آگاه باشید كه جدم حسین را عریان رها كردند .

« الا یا اهل العالم ، انَّ جدّی الحسین سحقوه عدواناً » ای اهل عالم ، آگاه باشید كه بدن جدم حسین را از روی دشمنی خرد كردند . (6) مرحوم آیت الله بهجت در توضیح مختصری در مورد این روایت می‌فرمایند: «امام زمان (عج) خودش را به واسطه امام حسین (ع) به همه عالم معرفی می ‌کنند. بنابراین در آن زمان باید همه مردم عالم، حسین (ع) را شناخته باشند. اما الان هنوز همه مردم عالم، حسین (ع) را نمی‌ شناسند و این تقصیر ماست؛ چون ما برای سیدالشهدا (ع) طوری فریاد نزدیم که همه عالم صدای ما را بشنود، پیاده ‌روی اربعین بهترین فرصت برای معرفی حسین (ع) به عالم است. با اینکه زیارت سید‌الشهدا (ع) در اکثر برهه‌ های تاریخی به سختی انجام می‌ شد و جان زائران در خطر بود، اما با این وجود عاشقانه خطرات را به جان می‌ خریدند و به پابوسی امام حسین (ع) در روز اربعین نائل می ‌شدند.»اینکه امام زمان(ع) خودشان را با نام اباعبدالله الحسین(ع) معرفی می‌کنند، نشان از مقام بالای سیدالشهدا (ع) دارد واینکه در هنگام ظهور مردم عالم به عظمت امام حسین(ع) پی برده اند. بنابراین راهپیمایی روز اربعین بسیار اهمیت دارد تا نهضت ابا عبدالله جهانی شود. ان شاءالله در روز اربعین ما مراسمات باشکوهی را در سطح شهر شاهد خواهیم بود.

از همه هیئتی ها و سروران عزیز روحانی نیز درخواست می کنم تا در تمام روستاها و شهر مراسمات ماه صفر را باشکوه برگزار کنند.

روز مجلس شورای اسلامی:

سه شنبه شهادت عالم مجاهد آيت الله سيدحسن مدرس(1316ش) و روز مجلس شوراي اسلامي را داریم. امام درباره قدرت معنوی مدرس و تأثیر آن مرد بزرگ در مبارزه با استعمارگران و به خصوص در مقابل زورگیری های آنان، آن جا که مدرس در مقابل خواست روسیه و در حالت سکوت و بهت مجلس با درخواست روسیه مخالفت می کند، می فرماید: «در تهران وکیل اول مدرس بود، ایشان در مقابل ظلم تنها می ایستاد و صحبت می کرد… در همان وقت دولت روسیه یک اولتیماتوم برای ایران فرستاد… آنها یک مطلبی را می خواستند که تقریباً اسارت ایران بود و می گفتند باید از مجلس بگذرد، و همه اهل مجلس ماندند که چه باید بکنند، … یک مجله خارجی نوشته است یک روحانی (مدرس) با دست لرزان آمد پشت تریبون ایستاد و گفت: حالا که ما باید از بین برویم، چرا خودمان، خومان را از بین ببریم؟، و رأی مخالف داد. بقیه جرأت پیدا کردند رأی مخالف دادند و اولتیماتوم آنها را رد کردند. آنها هم هیچ غلطی نکردند».(7)یک نماینده باید اینگونه در برابر حقوق مردم ایستادگی کند. مجلس بسیار مهم است. همه چیز از مجلس است. به فرموده امام، مجلس در رأس امور است. اگر مجلس خوب باشد همه چیز درست می شود و اگر مجلس بد باشد همه چیز خراب می شود.نماینده خوب تاثیرگذار است وباید خادم اسلام و مردم باشد ونماینده بد نیز مخرب است.

روز مجلس را به نماینده محترم شهرمان و به مجلس و به همه همشهریان عزیز تبریک عرض می کنم. ان شاءالله مجلس با تقدیم لوایح بتواند به کشور و اسلام خدمت کند. ان شاءالله ما نیز در انتخاباتی که پیش رو داریم کوشش کنیم تا نماینده ای را انتخاب کنیم که مانند شهید مدرس در مقابل استکبار جهانی سینه سپر کند ومدافع اسلام و قرآن ومدافع ارزش ها باشد.

مجمع کشورهای صادر کننده گاز(اوپک):

مطلب بعدی اینکه می گفتند ایران منزوی است ولی در اجلاس اوپک گازی که در تهران برگزار شد، بسیاری از رئیس جمهورهای کشورهای صادرکننده گاز و دهها مسئول از سراسر دنیا و کشورهای همسایه به ایران آمدند و ایران در صدر اخبار جهان قرار گرفت.مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) یا اصطلاحا «اوپک گازی» به پیشنهاد ایران و با پیگیری روسیه و موافقت کشورهای عمده صادرکننده گاز، در واپسین روزهای سال 2008 تأسیس شد. اصلی‌ترین هدف تأسیس اوپک گازی هماهنگی بیشتر کشورهای صادرکننده گاز جهان در اجرای سیاست‌های مرتبط با این حوزه است تا ضمن تأمین منافع همه صادرکنندگان گاز، ثبات و امنیت بازار انرژی جهان در بخش گاز نیز تضمین شود. نشریه فوربز مشهورترین نشریه اقتصادی آمریکا درباره اهمیت اوپک گازی می‌نویسد:«گروهی از کشورهای صادرکننده گاز که سال‌ها بصورت غیرسازمان‌یافته و غیررسمی فعالیت‌ می‌کردند، حالا به سازمانی تأثیرگذار تبدیل شده‌ است. کشورهای مجمع صادرکنندگان گاز بیش از 70 درصد منابع گازی جهان، 38 درصد از خط لوله‌های انتقال گاز و 85 درصد از تولید گاز مایع جهان را در اختیار دارند. ایران، روسیه و قطر به تنهایی 57 درصد ذخایر گاز دنیا را دارا هستند.» این مجمع را از جهات بسیاری با «اوپک - سازمان کشورهای صادرکننده نفت» مقایسه می‌کنند؛ بیشترین گاز دنیا در ایران اسلامی است و سه دوره است که ما به ریاست این مجمع انتخاب شده ایم و این مایه افتخار است. یکی از مهمترین سران کشورهای عضو، ولادیمیر پوتین ،رئیس جمهور روسیه بود. او که ظاهراً هدف اصلیش شرکت در مجمع کشورهای صادرکننده گاز بود، پس از ورود به فرودگاه امام خمینی (ره) مستقیماً به دیدار رهبر انقلاب اسلامی رفت که این نشان از اهمیت بسیار بالای دیدار با رهبر ایران برای وی بود. دیدار پوتین از ایران بعد از هشت سال صورت گرفته و این دومین بار است که شخصاً با رهبری دیدار می‌کند.رفتار پوتین از آن زمان بسیار تغییر کرده بود و آن را در شیوه دیدار، نوع هدیه، نحوه ورود به ایران که خارج از تشریفات دپیلماتیک صورت گرفت و طرز نشستن او در مقابل رهبری می توان فهمید. پوتین در این دیدار یک نسخه خطی بسیار قدیمی از قرآن کریم را مقام معظم رهبری هدیه دادند که پیام بسیار والایی داشت و با ایشان به مدت دو ساعت گفت وگو کرد. خداوند را بر این نعمت ولایت شکر گذاریم ، همانگونه که امام راحل در مورد امام خامنه ای می فرمودند : شما مانند خورشیدی هستید که نورافشانی می کنید. واقعاً جهان به نور ایشان روشن شده است، خداوند سایه ایشان را مستدام بدارد.

هفته بسیج:

امروز آخرین روز از هفته بسیج است، این نهال مقدس به دست بهترین انسانها باغبانی و کاشته شده است و امروز چه ثمر بخش است و امروز هم بسیجیان در نماز جمعه حضور دارند. تفکر بسیجی می تواند مایه نجات کشور باشد. فکر بسیجی یعنی خدا را دیدن و خود را ندیدن، دشمن شناس بودن، سخت کوش بودن و کم هزینه بودن، پر کار بودن اینها از اوصاف بسیج است.امام راحل(ره) فرمودند: افتخارم این است که خود بسیجی ام. مقام معظم رهبری نیز همین طور. تفکر بسیجی تفکری است که نقد ندارد . خالص و بی شاعبه و وحدت گراست و بازوی مستحکم مقام معظم رهبری در برابر دشمنان اسلام است.

معنای اصلاح طلب واصولگرا:

نکته دیگری را که باید خدمت شما عزیزان عرض می کنم، این است که ما جلسات اصول گرا و اصلاح طلب را شاهد هستیم. برگزاری این جلسات در جهت شور و نشاط انتخاباتی است و هیچ اشکالی هم ندارد. ما دو معنا از اصلاح طلب داریم یک معنا مثبت و مقدس. امام حسین نیز نهضت خودشان را برپایه اصلاح می گذارند، تمام پیامبران الهی نیز جزء مصلحین هستند.یک معنای منفی هم داریم و آن این است که وقتی منافقین می خواهند به اسلام ضربه بزنند و نظام اسلامی را از پا دربیاورند و اینکه کسانی که می خواهند با دشمن دوست می شوند، از آن استفاده می کنند. در قرآن نیز به این مورد اشاره شده است ، خداوند در قرآن می فرماید: « وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لاَ تُفْسِدُواْ فِي الأَرْضِ »و چون به آنان گفته شود: در زمين فساد مكنيد، « قَالُواْ إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ » مى گويند: ما خود اصلاحگريم.(8)این نوع اصلاح طلبی به ضرر اسلام ، قرآن و پیامبر خدا(ص) تمام می شود. با دشمنان اسلام دوست می شوند و می گویند ما اصلاح طلب هستیم. طبق فرمایش قرآن اینها دروغ می گویند و مفسد هستند. تفکرات اصول گرایی و اصلاح طلبی امروز بسیار نقد دارد، نه می توان گفت اصول گرایان اسلام خالص و ناب دارند و نه می توان گفت که اصلاح طلبان کافر خالص نیستند. مقام معظم رهبری فرمودند: اصول گرای اصلاح طلب. یعنی کسانی که اسلام و اصول را قبول داشته باشند ، ولِّی را قبول داشته باشند و در عین حال برای اصلاح جامعه و دنیا هم کوشش کنند.این معنای مثبتی است از جریان اصلاح طلبی که ما قبول داریم ولی اگر به اسم اصلاحات بخواهند سران فتنه را تطهیر کنند. سرانی که پنجه در چهره انقلاب اسلامی کشیدند، سرانی که در روز عاشورا افرادی را به میدان آوردند و به سیدالشهدا توهین کردند، قرآن را آتش زدند، اموال مردم را غارت کردند و چه مشکلات زیادی را برای مردم درست کردند. ظالم ترین و کثیف ترین افراد عالم و استکبار جهانی به حمایت از این سران فتنه برخواستند و صهیونیست ها نیز از آنها حمایت کردندوچه مشکلاتی برای کشور درست کردند وچه قانون شکنی هایی که کردند. اگر به اسم اصلاحات چنین مواضعی اعلام شود، این قانون شکنی است نه اصلاحات.آنها کسانی بودند که می خواستند با رابطه با امریکا ،جمهوری اسلامی را شکست بدهند. آینده مشخص می شود که اینها چه جنایتی را انجام دادند، آنها در شعارهایشان مرگ بر امام و مرگ بر اصل ولایت فقیه هم گفتند و شعار جمهوری ایرانی را هم سردادند، یعنی اسلامی بودن نظام را نمی خواستند،آنها تمام زحمات امام و شهدا را اینها پایمال کردند. حالا ما بخواهیم سران آنها را زنده کنیم و اشک برای آنها بریزیم؟ این هرگز قابل قبول نیست و مردم مسلمان و مومن اینها را نمی پذیرند. اصلاحی که در راستای پیشرفت امور و در داخل نظام باشد .اصلاحی که با ولایت مداری و پیروی از امام همراه باشد.اصلاحی که دشمن شناس باشد و دشمنی امریکا را باور داشته باشد.ما در برابر چنین اصلاحی جان و مال هم می دهیم ولی اصلاحی که با درگیری و اختلاف همراه باشد این اصلاح نیست و در واقع افساد است. با چنین اصلاحی مخالف هستیم و با آن مقابله هم می کنیم. البته این افراد در مقابل خواست ملت عددی نیستند، آنچه مهم است متن مردم ایران است و مردم ایران زمینه سازان ظهور هستند. به خواست خدا این انقلاب جهانی و ماندگار می شود و به دست صالحان می رسد.

یک نکته هم که در مورد مؤسسه مالی ثامن الحجج اعلام کرده بودند، کسانی که در این موسسه پول گذاشته اند ، آرامش خودتان را حفظ کنید،این مؤسسه پشتبانه مالی و امکانات خوبی دارد و هیچ اتفاقی نمی افتد.مطمئن باشید به موقع پول شما پرداخت می شودو سود حلال هم به شما پرداخت می شود . از این بابت هیچ نگرانی نداشته باشید.

والسلام علیکم ورحمه الله برکاته


پی نوشت :

1- سوره مبارکه الفتح آیه ۲۹

2- علل الشرایع ص 127 باب 106 ج 1.
3- صحیح مسلم، ج ‏12، ص 186 و ص 187./ صحیح البخاری، ج ‏23، ص
490./ سنن أبی داود، ج ‏12، ص 399./ سنن الترمذی، ج ‏8، ص 435.

4- بحارالانوار، ج 89، ص 201

5- تهذیب الاحکام، شیخ طوسی، ج۶، ص۵۲ / وسائل الشیعه، شیخ حر عاملی، ج۱۰، ص۳۷۳، ح1

6- الزام الناسب جلد دوم صفحه 282

7- مدرّس قهرمان آزادی، ج2، حسین مکّی

8- سوره البقرة ، آیه 11



http://yascms.ir/emam/gozaresh/x216.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x217.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x218.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x219.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x220.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x221.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x222.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x223.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x224.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x225.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x226.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.