سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

بشارت‌هاي انبیاء (ع)به ظهور و بعثت پيامبر آخرالزمان (ص)/ ولایت فقیه حبل وریسمان امام در زمان غیبت

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 444 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1394.10.14
 
خطبه های نمازجمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 94/10/11




http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

قالَ الله الحکیم فی کتابه : « وَإِذْ قَالَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُم مُّصَدِّقًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَمُبَشِّرًا بِرَسُولٍ يَأْتِي مِن بَعْدِي اسْمُهُ أَحْمَدُ »(1)

السلام علیک یا صاحب الزمان (عج) ، یابقیه الله یا اباصالح المهدی (عج) ادرکنا و اغثنا

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله .

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز وبزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان ، دو شهید مهمان امروز نماز جمعه ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند یا حضور پیدا می کنند ، شادی ارواح مطهر دو شهید گمنام شهرستان و سلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی ، سلامتی خودتان وخانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه ، این نمازجمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را از همه ماقبول بگرداند و ذخیره ای ارزشمند برای دنیا وآخرت برای اول لحظه ورود ما به محضر پروردگار عالم قرار دهد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد(ص).

خدای مهربان را بر همه نعمت هایش مخصوصاً بر این باران رحمت را شکرگذاریم، ، ان شاءالله بعد از نماز جمعه دو رکعت نماز شکر ، به شکرانه نزول باران می خوانیم. ایام خجسته هفته وحدت و میلاد پُر از خیر و برکت پیامبر اعظم (ص) و میلاد رئیس مذهب امام صادق (ع) را به محضر حضرت صاحب الامر (عج) و همه ارادتمندان و علاقمندان و شیعیان تبریک عرض می کنم. امروز مصادف شده است با سال اول میلادی 2016 میلاد حضرت مسیح(ع) است که به همه مسیحیان جهان این روز را تبریک عرض می کنم.

به علت همزمانی ایام میلاد پر از خیر و برکت حضرت مسیح (ع) و پیامبر اعظم (ص) موضوع خطبه اول را بشارت‌هاي انبیاء (ع)به ظهور و بعثت پيامبر آخرالزمان (ص) قرار می دهم و در این زمینه مطالبی را خدمتتان عرض می کنم.

بشارتهای انبیاء در کتب الهی:

آیا در کتب انبیاء گذشته مانند کتاب انجیل و تورات و دیگر کتب الهی بشارتهای راجع به آمدن پیامبر خاتم آمده است؟ اگر آمده پس چرا پیروان آنها این مطلب را کتمان کرده اند؟ پاسخ این سوالات را از قرآن و همچنین از کتب دیگر پیامبران انتخاب کرده ام. اجمال مطلب این است خدای تبارک تعالی برای هدایت و راهنمایی و نجات ما انسانها 124هزار پیامبر را به عنوان بشیر و نذیر، فرستاده است. منتهی همه پیامبران هم درجه نیستند.مقام بعضی بالاتر و مقام بعضی پایین تر است و شرایط مکانی و زمانی هرکدام از آنها با هم متفاوت بوده است. چنانچه در قرآن داریم: «وَلَقَدْ فَضَّلْنَا بَعْضَ النَّبِیِّینَ عَلَى بَعْضٍ»(2) و به راستی ما برخی پیامبران را بر برخی دیگر برتری دادیم. این تصریح خود قرآن است. بعضی پیامبران اولوالعزم و صاحب شریعت هستند و برخی دیگر تابع پیامبر قبل بودند،برجسته ترین و با فضیلت ترین پیامبر از میان پیامبران اولوالعزم و صاحب کتاب، پیامبر خاتم حضرت محمد (ص) بوده است و رهاورد رسول خدا ، قرآن مجید برتر از همه کتب الهی است .

قرآن تصدیق کننده کتابهای پیشین:

« وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ الْكِتَابِ وَمُهَيْمِنًا عَلَيْهِ»(3) و ما اين كتاب (قرآن‏) را به حقّ به سوى تو فرو فرستاديم، در حالى كه تصديق‏كننده كتابهاى پيشين و حاكم بر آنهاست. «وَمُهَيْمِنًا عَلَيْهِ » قرآن سیطره همه جانبه بر دیگر کتب الهی داردو محافظ کتب الهی گذشته است و ارزش آن از همه کتب بالاتر است. مقام هر پیامبری در حد کتابی است که بر او نازل شده است. مقام حضرت موسی کلیم(ع) در حد کتاب تورات است. مقام حضرت عیسی مسیح(ع) نیز در حد کتاب انجیل است و مقام پیامبر خاتم (ص) نیز در حد قرآن مجید است.وقتی قرآن مجید مُهیمن بر کتب دیگر است و از نظر علمی بر دیگر کتب سیطره دارد، در نتیجه مقام پیامبر خاتم از همه بالاتر است. چنانچه قران کریم می فرمایند : « وَ لَقَدْ آتَيْناکَ سَبْعاً مِنَ الْمَثاني‏ وَ الْقُرْآنَ الْعَظيمَ » (4)و حقّا که تو را هفت آیه عظیم الشأن ( به نام سوره حمد ) دادیم که در هر نمازی حد اقل دو بار تکرار می شود و پاره ای از این کتاب است که آیاتش مفسّر یکدیگر است ، و قرآن بزرگ را ( به تو عطا کردیم ) .این آیه علاوه براینکه می فرماید قرآن عظیم بر پیامبر(ص) نازل شده است، از میان قرآن عظمت سوره حمد را هم جداگانه ذکر می کند. همچنین در آیه ای دیگر از قرآن داریم : « ما كانَ مُحَمَّدٌ أَبا أَحَدٍ مِنْ رِجالِكُمْ وَ لكِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَ خاتَمَ النَّبِيِّينَ »(5) محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست. او رسول خدا و خاتم پيامبران است. در این آیه خداوند می فرماید: محمد خاتم است ، خاتم در زبان عربی به معنای مُهر است؛در زمان قدیم وقتی نامه را می نوشتند پایان نامه را مهر می کردند یعنی این نوشته تمام شد. خدای تبارک و تعالی برای هدایت ما انسانها با کلام و نوشته خود، با کتابهای خود ما را هدایت کرده است و پایان همه اینها را با نبوت پیامبر خاتم مهر کرده است؛ یعنی بعد از ایشان دیگر پیامبر نخواهد آمد و ایشان خاتم است. آیاتی که در این زمینه است ، نشان از افضلیت پیامبر(ص) و افضلیت قرآن مجید بر تمام کتب انبیاء سابق است.

رسول خدا شاهد بر تمام امتها:

در جایی دیگر خدای متعال فرمود: « فَكَيْفَ إِذا جِئْنا مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ بِشَهيدٍ وَ جِئْنا بِكَ عَلى‏ هؤُلاءِ شَهيداً »(6) حال آنها چگونه است آن روزى كه از هر امتى، شاهد و گواهى (بر اعمالشان) مى‏آوريم، و تو را نيز بر آنان گواه خواهيم آورد؟ خداوند می فرماید: در روز قیامت، از هر امتی یک نفر بر آن امت شاهد است و پیامبر(ص) تو بر همه امتها شاهد هستی. این آیه نشان عظمت رسول خداست که شاهد بر تمام امتهاست .بعد از این مقدمه علمای یهود و مسیح پیامبر را می شناختند. « الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الأُمِّيَّ الَّذِي يَجِدُونَهُ مَكْتُوبًا عِندَهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَالإِنْجِيلِ» (7) همان كسانى كه از اين رسول، پيامبر درس ناخوانده پيروى مى‏كنند كه (وصف‏) او را نزد خويش در تورات و انجيل مكتوب مى‏يابند، علمای یهود و مسیح پیامبر را می شناختند چون تمامی خصوصیات او در کتب انبیا(انجیل و تورات) گذشته نوشته شده بود. و آنها تمامی خصوصیات پیامبر را می شناختند: « الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَعْرِفُونَهُ كَمَا يَعْرِفُونَ أَبْنَاءهُمْ» كسانى كه به ايشان كتاب ( آسمانى‏) داده‏ايم، همان گونه كه پسران خود را مى‏شناسند، او ( محمّد) را مى ‏شناسند.(علمای مسیح و یهود شناخت بالایی از پیامبر(ص) داشتند) « وَإِنَّ فَرِيقاً مِّنْهُمْ لَيَكْتُمُونَ الْحَقَّ وَهُمْ يَعْلَمُونَ »و همانا گروهى از آنان حق را در حالى كه مى‏دانند شديدا پنهان مى‏كنند(8). امروز هم اینگونه است، علمای مسیح و یهود با اینکه به حقیقت پیامبری پیامبر خاتم آگاه هستند ولی آن را منکر هستند و آن را کتمان هستند.

نمونه هایی در این باب از کتب ادیان گذشته ،خدمتتان عرض می کنم.

بشارت اشعیا(ع) به ظهور عیسی(ع) و حضرت محمّد(ص)

به گفته ابوریحان بيروني، در کتاب اشعياي پیامبر، سخنان بسياري است که اشاره به ظهور پيامبر اسلام(ص) دارد؛ وي تنها يکي از آن بشارت‌ها را ذکر کرده و "معنا يا شبيه به معنا"ي قول اشعيا را چنين بيان داشته است: «خداوند به آن حضرت فرمان داد که ديده‌باني را بر منظره بفرستد تا آنچه را که مي‌بيند به او خبر دهد؛ پس ديده‌بان(پیشگو، آینده نگر ) گفت من الاغ‌سوار و شترسواري را مي‌بينم که يکي از آن دو رو کرده و با صداي رسا و بلند مي‌گويد بابل به هم ريخت و بت‌هاي تراشيده شده آن در هم شکست». اين خبر، بر ظهور مسيح(ع) که بر الاغ سوار مي‌شد و پيامبر اعظم(ص) که بر شتر سوار بود بشارت مي‌داد؛ نیز با ظهور پيامبر خاتم(ص) بود که بابل در هم ريخت، بت‌هايش در هم شکست، کاخ‌هايش متزلزل و سلطنتش برچيده شد.(9)گفتنی است امام رضا(ع) نيز در مجلس مناظره و احتجاجی که با جاثليق مسیحی و رأس‌الجالوت يهودي داشتند به اين موضوع اشاره و برای بعثت پیامبر آخرالزمان(ص) به آن استناد نمودند.(10) آن حضرت در این مجلس چند بار به کلام اشعیا(ع) متمسک می‌شود: نخست کلام آن پیامبر را درباره "الاغ‌سوار و شترسوار" نقل می‌کند و آن دو (جاثلیق و رأس‌الجالوت) استناد آن را به او تأیید و تصدیق می‌کنند؛(11) بار دوم به کلام حضرت مسیح در این باب اشاره می‌کند، که جاثلیق استناد آن را به حضرت عیسی(ع) تأیید می‌نماید؛(12) و دیگربار امام رضا(ع) در خطاب به رأس‌الجالوت به قول اشعیا(ع) استناد می‌کند، که در اینجا هم وی بر استناد امام صحه می‌گذارد و تفسیر آن کلمات را از آن حضرت جویا می‌شود.(13)

بشارت موسی(ع)

دومين مورد از بشارت‌هاي پيامبران بر رسول خاتم(ص) فقرات "تثنيه" است. این کتاب مقدس از قول حضرت موسي(ع) نقل کرده که قبل از وفاتش به بني‌اسرائيل برکت داده، چنين گفت: « يهُوَه از سينا آمد، و از سعير بر ايشان طلوع نمود. و از جَبَل فاران درخشان گرديد. و با كرورهاي مقدسين آمد، و از دست راست او براي ايشان شريعت آتشين پديد آمد».(14)

در اینجا حضرت موسی اشاره به مناجات خودشان در کوه سینا می کنند و به ظهور حضرت عیسی مسیح اشاره می کند. که از سعیر آشکار می شود. کوه فاران از کوههای مهم مکه است که وحی در آن کوه بر پیامبر خاتم نازل شد. اولین ایات در کوه حراء بر پیامبر نازل شد. به گفته ابوريحان بيروني صفاتي از قبيل "آمدن، طلوع کردن، درخشان شدن" -اشاره به فقرات تثنيه- نه لايق ذات باري تعالي است و نه لاحق صفات او- جلّ و علا؛ به دلايل اقامه شده در جاي خود. پس اينها رموز است و مراد از آمدن حق از طور سينا اشاره به مناجاتش با موسي(ع) در آنجاست، درخشيدن او از ساعير (کوه‌هاي فلسطين) ظهور عيسي است و آشکار شدن او از فاران، که محل زندگي و ازدواج اسماعيل بود، ظهور حضرت محمّد(ص) است که بر تمام اصحاب اديان با جنودي از پاکان که از آسمان به امداد او آمدند، آشکار گشت. بيروني سپس مي‌نويسد: کسي که اين تأويل را که عيان به آن گواهي مي‌دهد انکار کند، از او درخواست مي‌کنيم بر گمراهي‌هاي اين قول دليل اقامه کند و بطلان آن را نمايان سازد، و كسي كه شيطان قرين او باشد، بد همنشين و قريني است (15)

از اسحاق یعقوب آمد یقوب را اسرائیل می گویند و به فرزندان یعقوب بنی اسرائیل می گویند

بشارت ظهور پیامبری "مثل موسی(ع)" از بنی‌اسرائیل

سومین نمونه از موارد متعدد بشارت‌ها به ظهور پیامبر اکرم(ص)، قول خداي متعال است که خطاب به موسي(ع) مي‌فرمايد:

نبي‌ّ‌اي را براي ايشان از ميان برادران ايشان [بني اسرائيل] مثل تو مبعوث خواهم كرد، و كلام خود را به دهانش خواهم گذاشت و هرآنچه به او امر فرمايم به ايشان خواهد گفت. و هركسي كه سخنان مرا كه او به اسم من گويد نشنود، من از او مطالبه خواهم كرد(16) . حضرت ابراهیم خلیل دو فرزند داشت : اسحاق و اسماعیل . به گفته بيروني، آيا بني‌اسحاق را جز بني‌اسماعيل برادراني هست؟ بدیهی است که جواب منفي است؛ بنابراين: مراد از پيامبري که به او اشاره شده، از نسل اسماعيل و همان وجود مبارک خاتم‌النبيين(ص) است.در احتجاج امام رضا(ع) با رأس‌الجالوت، آن حضرت به موضوع مورد بحث اشاره و بر ظهور "پیامبری از برادران بنی‌اسرائیل" تأکید نموده است. آن حضرت برای استناد به این امر خطاب به وی فرمود: آيا براي بني‌اسرائيل برادراني غير از فرزندان اسماعيل مي‌شناسي؟ نيز فرمود: آيا از میان برادران بني‌اسرائيل پيامبري غير از محمد(ص) نزد شما آمده است؟ که وي با تأیید کلام پیامبرشان، موسی(ع)، در برابر احتجاج آن حضرت پاسخی جز سکوت نداشت.(17)ناگفته نماند طبق ادعای مسيحيان مراد از اين آيه، ظهور حضرت عيسي(ع) و بشارت به اوست؛ ولي بايد پرسيد: آيا حضرت عيسي(ع) در صفات و ويژگي‌ها "مثل موسي(ع)" است؟ به طور مسلّم طبق اعتقاد خود مسيحيان، نحوه ولادت، وفات و موارد ديگر از زندگاني آن دو، نه تنها مثل هم نيست، بلکه تفاوت اساسي با هم دارد: به دنيا آمدن حضرت عيسي(ع) از مريم باکره بود، از دنيا رفتنش به دار آويختگي بود که بدترين شکل مرگ به شمار مي‌رفت، شريعت موسي(ع) را تمام شده اعلام کرد و دين جديد بدون شريعت -يا با شريعت جزئي- آورد، برخلاف موسي جهاد و مبارزه‌اي انجام نداد و ...؛ ضمن اين که بر اساس عقيده به الوهيت عيسي نه تنها هيچ شباهتي بين آن دو نيست، بلکه تغاير کلي و اساسي بينشان وجود دارد؛ اين در حالي است که پيامبر اسلام(ص) در همه موارد ياد شده شبيه موسي(ع) بود ؛ البته به اضافة ويژگي‌هاي منحصر به "خاتم النبيين"، همچون "احمد" و افضل بودن از تمام انبيا و رسالت جهاني داشتن.(18)

درخواست داود برای بعثت پیامبر خاتم(ص)

یکی از مواردی که حضرت رضا(ع) در احتجاج با رأس‌الجالوت عنوان کرده، استناد به فقره‌ای از دعاهای حضرت داود(ع) است. آن پیامبر والامقام عرضه می‌دارد: « اللهمَّ ابعَث مُقِیمَ السُّنَّةِ بَعدَ الفَترَة »؛ یعنی خدایا به‌پادارنده سنّت پس از دوران فترت را برانگیزان. امام رضا(ع) این دعا را به نقل از زبور برای آن عالم یهودی بازگو نموده، آنگاه پرسید: آیا پیامبری را به‌جز محمّد(ص) سراغ داری که پس از دوران فترت، سنّت حق را احیا کرده باشد؟ رأس‌الجالوت در پاسخ گفت: آری این درخواست، تمنّای داود است، ولی منظور او عیسی(ع) بود و روزگار او دوران فترت به‌شمار می‌آمد. امام رضا(ع) فرمود اشتباه کردی، همانا عیسی(ع) هرگز با سنت مخالفت نکرد و موافق سنت تورات بود تا اینکه خدا او را به سوی خود بالا برد.حضرت امام رضا(ع) در ادامه، به نقل از انجیل فرمود:همانا پسر زن شایسته (ابن‌البرة مراد حضرت عیسی است) از میان مردم می‌رود و پس از او، فارقلیطا ("البارقلیطا"به معنای احمد) ظهور می‌کند. او کسی است که از شدت و سختی‌ها می‌کاهد، هر چیزی را برای شما تفسیر و تبیین می‌کند و به پیامبریِ من گواهی می‌دهد - چنان‌که من به پیامبری او گواهی می‌دهم. من برای شما پند و "اَمثال" آوردم و او "تأویل" کلام حق را می‌آورد. پس از بیان این کلمات، حضرت از رأس‌الجالوت پرسید آیا به وجود اینها در انجیل باور داری و تأیید می‌کنی؟ او غیر از تصدیق و اذعان به آن، نتوانست کاری ازپیش‌بَرَد.(19)

پیام حضرت عیسی هنگام رسیدن به پیامبری:

هنگامی که حضرت عیسی(ع) به پیامبری رسید دو پیام با خود آورد:« وَإِذْ قَالَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُم مُّصَدِّقًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَمُبَشِّرًا بِرَسُولٍ يَأْتِي مِن بَعْدِي اسْمُهُ أَحْمَدُ فَلَمَّا جَاءهُم بِالْبَيِّنَاتِ قَالُوا هَذَا سِحْرٌ مُّبِينٌ »(20) و هنگامى را كه عيسى پسر مريم گفت اى فرزندان اسرائيل 1- من فرستاده خدا به سوى شما هستم تورات را كه پيش از من بوده تصديق مى‏كنم و2- به فرستاده‏اى كه پس از من مى‏آيد و نام او احمد است بشارتگرم . پس وقتى براى آنان دلايل روشن آورد ، گفتند اين سحرى آشكار است.هنگام آمدن کسی را بشارت می دهند که آن شخص حرکت نو بیاورد. اگر قرار باشد پیامبری کاملاً شبیه حضرت عیسی مسیح (ع)بیاید ،دیگر بشارت لازم نیست. پس اگر کتاب، فکر و اندیشه او بالاتر باشد، بشارت به آمدنش داده می شود.

آنچه گفته شد بخش کوچکی بود از بشارتهای کتب انبیاء گذشته نسبت به پیامبر خاتم(ص) و خدا را شکر کنیم ما را جز امت رسول الله قرار داده است، همچنین خدا را به نعمت تبعیت از عترت رسول خدا (امیرالمومنین و ائمه معصومین و حضرت صاحب الزمان و در عصر غیبت تبعیت از ولی فقیه) شکر می کنیم. چنانچه پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:« انی تارک فیکم الثقلین؛ کتاب الله و عترتی لن تضلوا ما ان تمسکتم بهما ابدا » (21) من در میان شما دو امر گرانبها باقی می گذارم: کتاب خدا و اهل بیتم. مادام که به آن ها چنگ بزنید گمراه نخواهید شد.

[b]خطبه دوم


اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

خدای متعال را شکرگذاریم که در این خشکسالی ها بارانی پر از خیر و برکت در استان ما نازل کرد. ان شاءالله بعد نماز جمعه دو رکعت نماز شکر فرادی هم می خوانیم و خدارا بر این نعمت بیکران شکرگزاریم.

در آغاز خطبه دوم خود همه شما برادران و خوهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی؛ در ابتدای سخن، تقدیر و تشکر می کنم از حضور شما مومنین ،برادران و خواهران مکرمه ، کارگران و بازاریان در گردهمایی نهم دی ماه که تجدید میثاقی بود با ولایت و رهبری که جای تشکر بسیار دارد.

چنگ زدن به ریسمان الهی:

همانطور که خدمتتان عرض کردم ، پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: « انی تارک فیکم الثقلین؛ کتاب الله و عترتی لن تضلوا ما ان تمسکتم بهما ابدا » (21) من در میان شما دو امر گرانبها باقی می گذارم: کتاب خدا و اهل بیتم. مادام که به آن ها چنگ بزنید گمراه نخواهید شد.اساس دین خدا بر پایه وحدت و همدلی است، منتهی وحدت هم محور می خواهد. حول چه کسی وحدت داشته باشیم؟ بحبل الله ،ریسمان خدا .مصداق ریسمان خدا،آنچه که ما باید آن را بگیریم تا به خدا برسیم ، قرآن ، پیامبر خاتم و دوازده امام و در عصر غیبت ، مجری احکام خداوند فقیه جامع الشرایط است که از طرف خداوند انتخاب شده است و پذیرش آن از طرف مردم است حتی اگر مردم نپذیرند ، او ولی است.بعضی یک حرف باطل می زنند و آن این است که اگر مردم ولی فقیه را قبول نکنند ولی فقیه مشروعیت ندارد یعنی شرعی نیست! این حرف کاملاً نادرستی است . این حرف را به صدر اسلام می بریم ، مردم علی (ع) را نپذیرفتند، معنای این حرف این است که علی(ع) مشروعیت ندارد ؟! این حرف کاملاً نادرست است.ما معتقدیم که امام علی(ع) از جانب خداوند به نص صریح پیامبر خدا(ص) ، امام و ولی است حتی اگر مردم هم قبول نکنند، امام است، امامت ایشان از جانب خداست، شرعی بودن آن از جانب خداوند است.منتهی اگر مردم نپذیرند، او نمی تواند کاری انجام دهد ولی به امام بودن و شرعی بودن ایشان خللی وارد نمی شود. ولی فقیه به اذن خداوند حاکم بر مردم است، کسی بی اذن خدا نمی تواند حکومت کند. پیامبر، امامان، ودر عضر غیبت ، ولی فقیه زمامدار امور مسلمین است. منتهی اگر مردم نپذیرند از امام علی(ع) هم کاری ساخته نیست، پس پذیرش مردم، اصل ولایت را زیر سوال نمی برد.

ولایت فقیه حبل وریسمان امام در زمان غیبت:

نکته دوم تجمع میثاق با ولایت است و اعتصموا بحبل اللّه ، ولی فقیه حبل و آن ریسمان امام در زمان غیبت است. حبل ، راه امام و راه تمام انبیاء الهی است و این راه را امروز مقام معظم رهبری تبیین می کند. واین یک موضوع کاملا شفاف و مشخص است و شبه در آن ایجاد کردن، خارج شدن از شیعه بودن است. برخی می گویند ما سیره و راه دین خدا را قبول داریم ولی شخص را قبول نداریم. شخص را هم باید قبول کنید ، نمی شود امامت را پذیرفت ولی علی را نپذیرفت. امامت در وجود علی تجلی پیدا کرده است امامت در وجود صاحب الزمان(عج) تجلی داردو در زمان غیبت، ولایت فقیه زمامدار است. امروز خط و مشی مقام معظم رهبری در مدیریت نظام اسلامی همچون امام راحل است. امام(ره) خطاب به آيت‌الله خامنه‌اي فرمودند: «اینجانب كه از سالهای قبل از انقلاب با جنابعالی ارتباط نزدیك داشته ام و همان ارتباط تاكنون باقی است، جنابعالی را یكی از بازوهای توانای جمهوری اسلامی می دانم و شما را چون برادری كه آشنا به مسائل فقهی و متعهد به آن هستید و از مبانی فقهی مربوط به ولایت مطلقه فقیه جدا جانبداری می كنید، می دانم و در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستید كه چون خورشید روشنی می دهید.»(22)
مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از جانب امام(ره) و همچنین مجلس خبرگان تائیدیه گرفته اند،چه کسی بهتر از ایشان می تواند کشور مارا در مقابل این همه دشمن حفظ کند؟ خدای نکرده اگر فتنه 88 پیروز شده بود، سران فتنه حاکم نمی شدند، بلکه این منافقین ، استکبار جهانی و داعش بودندکه کنار زدن آنها امروز برما حکومت می کردند. آنها به صدام، رئیس جمهور مصر و شاهی که این همه به آنها خدمت کرده بود،رحم نکردند و هنگامی که شاه فرار کرد ، هیچ کدام به او پناه ندادند. خداوند این مرد بزرگ را حفظ کند که کشور ما را از شر دشمنان دین خدا نجات دادند.خدا را بر این نعمت بزرگ ولایت شکرگذاریم. خدا را شکر مردم شهرستان زرند نیز مردمی مومن، متدین و ولایت مدار هستند.

ولی فقیه مایه وحدت در همه زمانها:

حتی اگر در دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب باشند. اصولگراها در پی اصلاح جامعه هستند و اصلاح طلبان نیز به دنبال اصول هستند. مهمترین اصل در عصر غیبت ، تبعیت از ولی فقیه است.خیلی از اصلاح طلب ها را بنده می شناسم که خمس خودشان را به مقام معظم رهبری می دهند، این خط کشی ها حقیقی نیست واعتباری ندارد. و معیار حقیقت چپ یا راست نیست معیار این است که خداشناس باشی ، تولی و تبری داشته باشی و دشمن شناسی بدانی. آن خط کشی ها برای ایجاد تفرقه و شکست است. امروز آنچه مایه وحدت و حبل است وجود مقام معظم رهبری است. دولت و مسئولین نیز در حال خدمت هستند، با وجود این همه استعداد و شهید و مردم مومن و متدین که در شهرستان است، همه باید دست به دست هم بدهیم تا شهر پیشرفت کند . آنچه امروز واقعا راهگشا هست ، نگاه به غرب نیست. بفرموده مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی های خود در مشهد: ما با دو تفکر روبرو هستیم، یک تفکر این است که ما باید با ارباب آشتی کنیم و تا زمانی که رابطه را با او درست نکنیم، کشور درست نمی شود. فکر دیگر این است که ما باید روی پا خودمان بایستیم. آنچه امروز مشخص است، ارباب دشمن ماست. از کارشکنی آنها بعد برجام مشخص است. اعمال تحریم ها جدید واینکه چند میلیارد دلار از دارایی های کشور ما را می خواهند به خانواده فلان آمریکایی که در فلان کشور کشته شده است ، به عنوان غرامت ، بدهند. چرا ایران باید تاوان آن را پس بدهد؟ دو میلیارد دلار از دارایی بانک مرکزی را تصویب کردند که به قربانیان امریکایی در سراسر دنیا بدهند. و دیگر اینکه قانونی را تصویب کردند که کسی به ایران سفر نکند، ایران سرزمین امن است و افراد زیادی خواهان سفر به ایران هستند.خود امریکایی ها اعلام کردند که در جهان آدمکش تر از سعودی ها در سال 2015 نبوده است. آنها در کشتار مردم نیجریه، عراق و یمن دست داشتند.حال طبق قانونی که امریکایی ها تصویب کردند سفر به عربستان مشکلی ندارد، ولی هرکس به ایران سفرکند، ویزای او باطل می شودو دیگر به او ویزا نمی دهند، با این قانون کسی جرات نمی کند که به ایران بیاید . کجای این مصوبات و رفتارها نشان دوستی است؟ از دست آنها خون میچکد، آنها دشمن امام(ره)، دشمن اسلام ناب و دشمن شیعه هستند. چرا یک عده دشمنی آنهارا باور نمی کنند؟ رابطه و صلح با امریکا جز بدبختی چیزی برای مردم کشور ما ندارد. تا کنون هیچ کشوری با رابطه با امریکا پیشرفت نکرده است .پس تنهاراه مقابله ، اقتصاد مقاومتی است .اینکه مردم به صحنه بیایندو کشور را نجات بدهند. کاری که امروز مسئولین شهر باید به شایستگی آن را نجام بدهند. چهارشنبه نیز روز شهداي دانشجو را هم در پیش رو داریم که این روز را گرامی میداریم.
[/b]

پی نوشت:

1- سوره الصف آیه 6
2- سوره مبارکه «اسراء»، آیه 55
3- سوره مبارکه المائدة ، آیه 48
4- سوره مبارکه حجر، آیه 87
5- سوره مبارکه احزاب ، آیه 40
6- سوره مبارکه نساء، آیه 41.
7- سوره مبارکه الاعراف، آیه 157
8- سوره مبارکه البقرة، آیه 146
9- ر.ک: البيروني، ابي‌الريحان محمد، الآثار الباقية عن القرون الخالية، ص19-20.
10- برای مشاهده کامل احتجاج‌ها ر.ک: ابن‌بابويه (شيخ صدوق)، ابي‌جعفرمحمد، عيون اخبار الرضا(ع)، ج1، ب12، ص132-135 و الطبرسي، ابي‌منصور احمد، الاحتجاج، تحقيق ابراهيم البهادري و محمّد هادي به، ج2، ص410-416
11- ابن‌بابويه (شيخ صدوق)، ابي‌جعفرمحمد، عيون اخبار الرضا(ع)، ج1، ب12، ص132.
12- ابن‌بابويه (شيخ صدوق)، ابي‌جعفرمحمد، عيون اخبار الرضا(ع)، ج1، ب12، ص133.
13- ابن‌بابويه (شيخ صدوق)، ابي‌جعفرمحمد، عيون اخبار الرضا(ع)، ج1، ب12، ص134.
14- تثنيه 33: 2.
15- سوره مبارکه نساء،آیه 38
16- تثنيه 18: 18-19.
17- ابن‌بابويه (شيخ صدوق)، ابي‌جعفرمحمد، عيون اخبار الرضا(ع)، ج1، ب12، ، ص134
18- اعمال رسولان 3: 22-23.
19- ابن‌بابويه (شيخ صدوق)، ابي‌جعفرمحمد، عيون اخبار الرضا(ع)، ج1، ب12، ص135.
20- سوره مبارکه الصف، آیه 6
21- صحیح ترمذی، ج ۵، ص ۶۶۳-۶۶۲، ۳۲۸ به نقل از بیش از ۳۰ نفر از اصحاب / کنزالعمال، متقی هندی، فصل اعتصام به حبل ا…، ج ۱، ص ۴۴
22- روزنامه جمهوری اسلامی (1366/10/22)، صحیفه نور، ج 20، ص 173 (مورخ 1366/10/21)



http://yascms.ir/emam/gozaresh/x473.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x474.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x475.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x476.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x477.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x478.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x479.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.