سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

اهمیت امانت وامانتداری/ نظام جمهوری اسلامی امانتی در دست ما

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 486 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1394.10.28
 
خطبه های نمازجمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 94/10/25


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

قالَ الله الحکیم فی کتابه : « إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُكُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا» (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان (عج) ، یابقیه الله یا اباصالح (عج) ادرکنا و اغثنا

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله .

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز وبزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان ، دو شهید مهمان امروز نماز جمعه ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند یا حضور پیدا می کنند ، شادی ارواح مطهر دو شهید گمنام شهرستان و سلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی ، سلامتی خودتان وخانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه ، این نمازجمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را از همه ماقبول بگرداند و ذخیره ای ارزشمند برای دنیا وآخرت، برای اول لحظه ورود ما به محضر پروردگار عالم قرار دهد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد(ص).

آیه ای که در ابتدای بحث خدمتتان عرض کردم، اشاره به یکی از مهمترین ویژگی های اخلاقی برای ما انسانها دارد و آن صفت ارزشمند امانتداری است. خداوند در این آیه خدا فرمان می دهد که امانتها را به صاحبانشان باز گردانيد و خیانت در امانت نکنید. در همین باب ، روایت بسیار مهمی را نیز یادداشت کرده ام از رسول خدا (ص) که به عنوان تبرک خدمتتان عرض می کنم.

اهمّیت امانت در روایات‏

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله وسلم می فرمایند : « لا تَزالُ اُمَّتي بِخَيرٍ » امّت من،، پيوسته در خير به سر مى برند «ما تَحابُّوا وتَهادَوا » تا زمانى كه يكديگر را دوست بدارند، به هم هديه دهند، ( یک هدیه هرچند کوچک ، می تواند کینه و دشمنی ها را از بین ببرد و دلها را به هم نزدیک کند) « وأدَّوُا الأَمانَةَ » امانت را برگردانند( در روایات به صفت امانتداری توجه ویژگی شده است، مهمترین ویژگی که پیامبر ما قبل از بعثت به آن مشهور بود امانتداری بود وبه ایشان محمد امین می گفتند)، « وَاجتَنَبُوا الحَرامَ » از حرامْ دورى كنند، « وقَرَوُا الضَّيفَ » از ميهمان پذيرايى كنند، « وأَقامُوا الصَّلاةَ ، وآتَوُا الزَّكاةَ » نماز بگزارند و زكات بپردازند « فَإِذا لَم يَفعَلوا » و هر گاه چنين نكردند، « ذلِكَ ابتُلُوا بِالقَحطِ وَالسِّنينَ » به قحطى و خشك سالى مبتلا مى شوند.(2)در روایاتی از اهل بیت داریم که اگر می خواهید افراد با ایمان را بشناسید، به نماز و روزه و حجّ مردم ننگرید، به صداقت و امانتداری آنان بنگرید.(3)

چهار ویژگی که انسان را وارد بهشت می کند:

خدای تبارک و تعالی نیز در قرآن می فرماید: بهشت برای کسانی است که این ویژگی را داشته باشند : « وَالَّذِينَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ » (4) آنها که امانتها و عهد خود را رعایت می‏کنند. « وَالَّذِينَ هُمْ بِشَهَادَاتِهِمْ قَائِمُونَ » (5) و قيام به اداي شهادت حق مي نمايند. « وَالَّذِينَ هُمْ عَلَى صَلَاتِهِمْ يُحَافِظُونَ » (6)و براي نماز خود مراقبت دارد. پس ادای امانت و عهد ، قائم به شهادت، اهمیت ومراقبت از نماز ، چهار ویژگی است که افراد را وارد بهشت می کند، نکته قابل توجه این است که از اولین ویژگی به امانت اشاره می شود.

امانتهای الهی :

امانت گستره وسیعی دارد و تنها به این مورد اطلاق نمی شود که پول یا ظرفی را نزد کسی به امانت بگذاریم، این بخش کوچکی است. خداوند مالک ماست و جسم و روح ما نیز به امانت به ما سپرده شده است. دست، پا ،چشم ،گوش و زبان همه امانتهای الهی هستند و ما وظیفه داریم از ایـن امـانـت هـا به طریقی شایسته و نیکو در راه رضای خدا و اطـاعـت کردن از او استفاده کنیم نه در راه بندگی شیطان و وسوسه های او.

زبان:

زبـان بـه عـنـوان یـکی از امانات الهی وظیفه دارد سخنان حق را بگوید و از گفتن سخنان لغو و بیهوده خودداری کند.زبان آمد از بهر شکر و سپاس * به غیبت نگردانش ای حق شناس

گوش:

یکی دیگر از امانات انسان، گوش است که باید از آن در راه شنیدن سـخـنـان حـق و غـیر حرام استفاده کرد و از شنیدن سخنان باطل و ناروا دوری کنیم. چشم نیز باید از دیدن منظره های گناه آلود و فسادانگیز که تیری از تـیـرهـای شـیطان است، فرو بندد و در عوض مناظر و آیات عبرت انگیز را ببیند.دسـت و پا، دو امانت دیگر الهی هستند که در اختیار انسان قرار گـرفـتـه اسـت که از هر کدام باید در کارهای خیر و عام المنفعه بـهـره ببریم و از رفـتـن بـه مجالس فساد و عیاشی و دست داشتن در کارهای غیر اخلاقی و شرعی خودداری کرد.امـام خـمـینی(ره) در این باره می فرماید: (و باید دانست که حق تـبـارک و تـعـالـی تمام قوا و اعضای ظاهریه و باطنیه را به ما مـرحـمـت فـرمـوده و بـسط نعمت و رحمت در مملکت ظاهر و باطن ما فـرمـوده و در تـحت قدرت ما تمام آن ها پاک و پاکیزه و طاهر از قـذارات صـوریـه و مـعنویه بودند، و آن چه از عالم غیب برای ما نـازل فـرموده تمام آن ها مطهر از آلایش بوده اند; پس اگر ما در وقت ملاقات آن ذات مقدس، آن امانات را بدون آلایشی به عالم طبیعت و قـذارات مـلـک دنیا به او رد کردیم، امین در امانات بوده ایم والا خـیـانـت کـار بوده ایم; از اسلام حقیقی خارج و از ملت رسول اکرم(ص) بیرون هستیم.) (7)

عقوبت خیانت درامانت:

نقل شده است : در نجف اشرف شخص عطاری بود که همه روزه پس از نماز ظهر در دکانش مردم را موعظه می نمود. یک نفر از شاهزادگان هند که مقیم نجف اشرف شده بود برایش مسافرتی پیش آمد. پس جعبه ای که در آن گوهرهای نفیسه و جواهرات پر بها بود نزد آن عطار امانت گذاشت و رفت و پس از مراجعت آن امانت را مطالبه کرد عطار منکر گردید. هندی پناهنده به قبر مطهر حضرت امیرالمؤمنین(ع) شد و گفت یا علی(ع) من برای اقامت نزد قبر شما ترک وطن و آسایش نموده و الان هم شاهدی برای گرفتن امانتم ندارم.شب در خواب آن حضرت به او فرمود هنگامی که دروازه شهر باز می شود بیرون شو و اول کسی را که دیدی امانت را از او مطالبه کن او به تو می رساند. اول کسی را که دید پیری عابد و زاهد بود که پشته هیزمی بر دوش داشت پس حیا کرد از او چیزی بخواهد. به حرم مطهر برگشت شب دیگر در خواب مانند شب گذشته به او گفتند و فردا همان شخص را دید و چیزی نگفت و شب سوم و روز سوم هم همان! این بار حالات خود را برایش گفت. آن بزرگوار ساعتی فکر کرد و گفت فردا بعد از ظهر در دکان عطار بیا. فردا هنگام اجتماع خلق در دکان عطار آن مرد عابد گفت امروز موعظه کردن را به من واگذار و او هم قبول کرد. مرد عابد گفت ای مردم من از حق الناس سخت در هراسم ولی با این وصف پیشامد ناگواری برایم واقع شد که می خواهم امروز شما را به آن با خبر و از سختی عذاب الهی بترسانم.من محتاج به قرض گرفتن شدم و از یک نفر یهودی ده قِران گرفتم و شرط کردم که به مدت بیست روز به او پس می دهم یعنی روزی نیم قران. تا ده روز نصف طلب را به او رساندم و بعد او را ندیدم احوالش را پرسیدم گفتند به بغداد رفته پس از چندی شبی در خوب دیدم گویا قیامت بر پا شده است. من به فضل الهی از آن موقف خلاص شده و رو به بهشت حرکت کردم ولی وقتی به صراط رسیدم صدای نعره جهنم را شنیدم پس آن مرد طلبکار یهودی را دیدم که مانند شعله آتشی در جهنم بیروم آمد و راه را بر می بست و گفت پنج قران طلبم را بده و برو. گفتم من خیلی گشتم و تو را ندیدم که طلبت را بدهم. گفت پس بگذار تا یک انگشت خودم را بر بدنت گذارم و من هم پذیرفتم. وقتی انگشتش را بر سینه ام گذاشت از سوزش آن جزع کرده بیدار شدم دیدم جای انگشتش بر سینه ام زخم است و تا به حال هم مجروح است و هر چه مداوا کردم فایده نبخشید. پس سینه خود را گشود و نشان مردم داد و چون مردم دیدند صداها به گریه و ناله بلند شد و عطار هم سخت از عذاب الهی در هراس شد. آن شخص هندی را به خانه خود برد و امانت را به او داد و معذرت خواست.(8)

یک گناه غیبت ممکن است، چنان حق الناسی به گردن ما بیندازد که در قبال آن در روز قیامت، از خوبیهای ما برداشته شود و به آن شخص داده شود و یا از بدیهای او به در نامه اعمال ما نوشته شود. همه چیز این عالم حساب و کتاب دارد. گستره امانت در پیشگاه الهی زیاد است، این امانتداری چه آثاری دارد؟

آثار فردی امانت داری :

1- خـشـنودی خداوند: انسان امانت دار علاوه بر جلب رضایت خداوند از اجـر معنوی دنیوی و پاداش اخروی برخوردار می گردد و جایگاهش در بـهـشـت بـریـن خواهد بود. در حدیثی از رسول اعظم(ص) است که فـرمـوده اند: « اقربکم منی غدا فی الموقف اصدقکم للحدیث وآداکم للامانه واوفاکم بالعهد واحسنکم خلفا واقربکم من النار» (9) فردا در صـحـنـه قیامت آن کس از همه به من نزدیک تر است که از همه راست گـوتـر، امـانت دارتر، پیمان نگه دارتر، خوش اخلاق تر و به مردم نزدیک تر باشد.

2- جلب اعتماد و اطمینان مردم: شخص امین، مورد اعتماد مردم است و او را بـه خـاطر کوشا بودن در حفظ امانت هایی که به او سپرده انـد، تـمـجـید و تحسین می کنند. امام جعفر صادق(ع) می فرماید: « لاتـغـتروا بصلاتهم ولاصیامهم فان الرجل ربما لهج بالصلوه والصوم حـتـی لـو تـرکـه اسـتـوحش ولکن اختبروهم عند صدق الحدیث واداء الامـانـه» (10) از کـثـرت نماز و روزه اشخاص فریب نخورید، زیرا ممکن اسـت کـسـی بـه ایـن کار عادت کرده و ترک آن برایش دشوار باشد; بـلـکـه بـا راسـت گـویی و ادای امانت مردم را بسنجید و آزمایش کنید.

3- وسعت روزی: فرد امین هیچ گاه دچار فقر و تنگ دستی نمی شود و هـمـواره در رحمت و برکت خداوند به روی او باز می باشد. پیامبر اعظم(ص) مـی فـرمـایـد: « الامانه تجلب الرزق والخیانه تجلب الفقر »(11) امانت داری مایه جلب روزی و خیانت مایه فقر است.

هر کدام از نعمت های الهی این پست و مقام ،این زندگی همه در دست ما امانت است و باید حق امانت را بجا بیاوریم و در امانت خیانت نکنیم. پیامبر خدا(ص) می فرماید: « منَ خانَ أمانةً في ‌الدُّنيا و لَم يَرُدَّها اِلي اَهلِها ثُمَّ اَدْرَكَهُ المَوتُ ماتَ علي غَيرِ مِلّتي » (12) کسي که در دنيا در يک امانت خيانت ورزد و به صاحبانش رد نکند تا اينکه مرگ او فرا برسد، او بر آئين من (اسلام) نمرده است!پس امانت یعنی حفظ حقوق مالی و غیر مالی دیگران و شخص امین هم کسی است که این حقوق را رعایت کند و در مقابلش خیانت است که تجاوز و تعدی به حقوق مالی و غیر مالی دیگران است.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود همه شما برادران و خوهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی ، انجام واجبات و ترک محرمات که عزّت و سرافرازی در انجام دستور ذات خداوند است.

حضرت یوسف(ع) ،غلام مصری به برکت انجام دستورات خداوند ،عزیز مصر شد و زلیخای عزیز مصر به علت تعدی از دستورات خداوند و اینکه غرق در شهوات و گناه شده بود،از اوج عزت به ذلّت افتاد. انجام دستورات خداوند به انسان عزت و سرافرازی می دهد. در خطبه اول اهمیت امانت و امین بودن را خدمتتان عرض کردم.

نظام اسلامی امانتی الهی:

در این خطبه به بررسی یکی از امانت های الهی که نظام جمهوری اسلامی است، می پردازیم. آرزوی همه پیامبران و اولیای الهی و آروزی همه ائمه تشکیل حکومت اسلامی بوده است. دستان توانای امام راحل العظیم الشأن و ملت بزرگ ایران بود که به آروزی همه آنها و به آرزوی همه علما از هنگام غیبت تا به امروز به جامه عمل پوشیده شد. ما باید امانتدار آنها باشیم و این نظام را حفظ کنیم. بخشی از کلام امام بزرگوار را که مورد قبول همه است راخدمتتان عرض می کنم :امام (ره) در وصیت‌نامه الهی سیاسی خود می فرمایند: « تردید نیست که انقلاب اسلامی ایران یک تحفه الهی و هدیه غیبی بوده که از جانب خداوند منان بر این ملت مظلوم غارت زده عنایت شده است».امام بزرگوار با دست خالی و همراهی ملت در برابر طاغوتی که ارتشی قدرتمند و حمایت همه دنیا را داشت، ایستاد و این طاغوت 2500 ساله سرنگون شد و اسلام حاکم شد. پس این نظام هدیه خداوند است. در ادامه حضرت امام می فرماید: «اینک که به توفیق و تأیید خداوند، جمهوری اسلامی با دست توانای ملت متعهد پایه‌ریزی شده و آنچه در این حکومت اسلامی مطرح است اسلام و احکام مترقی آن است، برملت عظیم الشأن ایران است که درتحقق محتوای آن به جمیع ابعاد و حفظ و حراست آن بکوشند که حفظ اسلام در رأس تمام واجبات است و امروز بر ملت ایران، خصوصاً، و بر جمیع مسلمانان، عموماً، واجب است این امانت الهی را که در ایران به طور رسمی اعلام شده و در مدتی کوتاه نتایج عظیمی به بار آورده، با تمام توان حفظ نموده و در راه ایجاد مقتضیات بقای آن و رفع موانع و مشکلات آن کوشش نمایند» . امام در این قسمت آینده ایران را تبیین می کنند و می فرمایند : « و امید است که پرتو نور آن بر تمام کشورهای اسلامی تابیدن گرفته و تمام دولتها و ملتها با یکدیگر تفاهم دراین امرحیاتی نمایند، و دست ابرقدرتهای عالمخوار و جنایتکاران تاریخ را تا ابد از سر مظلومان و ستمدیدگان جهان کوتاه نمایند» . (12)

چگونه انقلاب را حفظ کنیم :

پس هدف انقلاب اسلامی،استقلال ،آزادی ، جمهوری اسلامی و در نهایت اسلامی شدن تمام جهان و نابودی تمام جنایتکاران است. حالا ما چگونه این انقلاب را حفظ کنیم؟ امام می فرمایند: « من به همه ملت، به همه قوای انتظامی، اطمینان می دهم که امر دولت اسلامی، اگر با نظارت فقیه و ولایت فقیه باشد، آسیبی بر این مملکت وارد نخواهد شد» . (13)این نکته مهمی است هم انقلاب و هم ولایت فقیه هر دو در دست ما امانت هستند،هم از طرف امام (ره) و شهدا و هم از طرف حضرت صاحب الامر(عج). ما از ابتدای انقلاب دشمنان زیادی داشته ایم که برنامه ریزی های مختلفی برای نابودی این انقلاب کرده اند.

برنامه ریزی دشمن برای نابودی نظام اسلامی:

بعد از پیروزی انقلاب (مدتی در کردستان و... ) جنگ قومیت ها راه انداختند، 8سال جنگ تحمیلی ،کودتاهای مختلف که هر کدام برای سرنگونی انقلاب کافی بود. هدف امریکا و استکبار جهانی و صهیونیست ها روشن است، سرنگونی نظام ایران. مرتب هم برنامه می ریزند و کارشان را با صبر و حوصله پیش می برند.20 سال برنامه ریختند تا سال88 به نتیجه برسند. این برنامه را در کشورهای دیگر پیاده کردند.چند کشور بودند که دولت هایشان با امریکا مخالف بودند وآمریکاییها به بهانه انتخابات با برنامه ریزی ،گروه اقلیت را به خیابانها کشیدند و برای اینکه این مخالفت ها به چشم بیایند به هر کدام یک رنگ دادند: نارنجی ، سرخ، در هر کدام از این کشورها نیز موفق به تغییر رژیم حاکم شدند.در فتنه سال88، این تجربه را در ایران پیاده کردند تا با دست خود مردم جمهوری اسلامی سرنگون بشود. در انتخابات سال 88 حدود 40 میلیون نفر شرکت کردند و 80 در صد مردم در انخابات شرکت کردند که می توانست در تقویت نظام جمهوری اسلامی موثر باشد. ولی عده ای از مردم را به خیابان کشاندند و هرچه ضد انقلاب و منافق و بهائی هم بود آنها را حمایت کردند. در عاشورا حمله کردند، قرآن سوزاندند و مسجد آتش زدند ومنافقین داخلی به جای این اعمال را محکوم کنند، ، گفتند: این افراد ، امت خداجو بودند و رنگ سبز را برای ایران اسلامی انتخاب کردند که یک رنگ مقدس است و مخصوص سادات است وما ایرانیان احترام برای آن قائل هستیم، از این رنگ بر علیه اسلام و اهل بیت استفاده کردند و شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه سر دادند. شعار برضد آن چیزی که نظام جمهوری اسلامی برپایه آن به وجود آمد و حضرت امام فرمودند، حافظ مملکت است. همان که تا به امروز تمام توطئه های دشمنان را خنثی کرده است و مشت محکی بر دهان دشمنان زده است. هنوز هم یک عده ای نمی خواهند درک کنند و خودشان رابه خواب زده بودند و از این فتنه گران حمایت می کنند. قصد آنها از فتنه از بین بردن دین و تشیع بود. دشمن می خواست خود بر این سرزمین حاکم بشود. اگر موفق شده بودند و حتی رهبر را عزل کرده بودند، امریکایی به هیچ کدام از این سران فتنه رحم هم نمی کردند و سر همه آنها را زیر آب می کردند و سر سوزنی به اینها رحم نمی کردند و اجازه نمی دادند که اینها حکومت کنند ، همانطوری به صدام هم رحم نکردند. رضاخان این همه به انگلیسی ها و امریکایی ها خدمت کرد ولی عاقبتش جه شد؟ او را به جزیره موریس تبعید کردند، محمدرضا پهلوی هم خدمات زیادی را برای این امریکایی ها انجام داد ولی بعد از فرار از ایران، حاضر نشدند او را در کشور امریکا امان بدهند، دشمن به هیچ کس رحم نمی کند آنها به دنبال نابودی نظام هستند زیرا از امام(ره) وشهدا سیلی خورده اند و رگ منافع آنها در غارت کشور ایران قطع شده است.خدا می داند که اگر آنها در فتنه 88 پیروز شده بودند، چه بر سر ما و کشور ما می آمد.

روشنگری مقام معظم رهبری بود که کشور را نجات داد. ایشان فرمودند: بطلان انتخابات هرگز؛ شما اعتراض خودتان را از طریق قانون مطرح کنید. اعتراضات خیابانی ، قانونی نیست. استقامت مقام معظم رهبری و حضور مردم در نُه دی کار را تمام کرد و طومار فتنه را درهم پیچید. اگر مردم در نه دی حضور پیدا نکرده بودند، خدا می داند چه بر سر ما می آید.

مردم ایران بالاتر از مردم زمان پیامبر(ص):

اینکه می گویند: مردم ایران از مردم زمان پیامبر (ص)و از مردم زمان امیرالمومنین (ع) بالاتر هستند برای این است که مانند سلمان وابوذر و مانند یاران خاص پیامبر(ص) از اسلام و ولایت و امام (ره) دفاع کردند.خوبی ملت ایران، بصیرت ، دشمن شناسی و آگاهی است.آن فتنه در نطفه خفه شد و آنها بار دیگر از ملت ایران سیلی خوردند و فتنه گران به خواست خدا، بی آبرو شدند و حیثیت آنها از بین رفت. منتهی نظام اسلامی هنوز هم دشمنان زیادی دارد، نکته ای که مهم است این است که امروز چه چیز بر ما واجب است؟ امروز بحث انتخابات است. انتخابات یک نفس تازه ای برای امت است.اینکه مردم انقلاب را
ازخودشان بدانند و نمایندگان مجلس و رئیس جمهور خبرگان را خودشان انتخاب می کنند. این یک افتخار است.

حضور در انتخابات مایه اقتدار وآبروی ایران:

حضور مردم درانتخابات مایه اقتدار ومایه آبروی ملت ایران و اسلام است .یعنی هر کدام وظیفه داریم در این انتخابات شرکت کنیم.مقام معظم رهبری نیز فرمودند : حتی اگر من راهم قبول ندارید بخاطر کشور خودتان،در انتخابات شرکت کنید. چقدر این مرد بزرگ است و هماند خورشید به دلها گرمی می دهد. او جانشین امام معصوم است، یک رهبر عادی نیست و چون منصوب از ناحیه امام و انقلاب است دلهارا حرکت می دهد و مارا به سمت بهشت رهنمون می کند. ایشان در یکی از سخنرانی های خود فرمودند: بیعت امروز شما بیعت با رسول خداست. اینکه ما امروز به فرمان مقام معظم رهبری به پای صندوق رأی می رویم ، مانند این است که با امیرالمومنین(ع) در غدیر خم بیعت کرده ایم وارزش والایی دارد. در این دوره ما می توانیم چقدر پیشرفت معنوی داشته باشیم، پس نکته اول اینکه شرکت در انتخابات بسیار مهم است ونکته دوم این است که شخصی را هم که می خواهیم انتخاب کنیم، بسیار مهم است. درهیچ جای دنیا مجلس بر علیه نظام کار نمی کند و مجلس موافق نظام است بایدافرادی را به مجلس بفرستیم تا رهرو راه امام راحل(ره) و بازوی مقام معظم رهبری باشند و دشمن امریکا باشند و کشور را حفظ کنند .ان شاءالله به وقتش مردم زرند که مومن و ولایتمدارند، هم در انتخابات شرکت می کنند و هم کسی را انتخابات می کنند که حافظ دین خدا باشد. و این نظام اسلامی را به امانت به دست کسی بدهیم که امین باشدو آن را حفظ کند.

مناسبتهای هفته:

مناسبت های دیگری را در این هفته داریم:

شنبه 26 دیماه فرار شاه خائن محمدرضا پهلوي از كشور(1357ش) داریم که می تواند درس عبرتی باشد برای همه خائنین به مملکت.
یکشنبه شهادت سيدمجتبي نواب صفوي رهبر فدائيان اسلام و يارانش(1334ش) را داریم که خداوند همه این بزرگواران را رحمت کند آنها با شهادت خودشان عظمت اسلام را به جهانیان نشان دادند و افتخار آفرین شدند.

سه شنبه ولادت با سعادت امام حسن عسكري(ع)(232ق) پدر بزرگوار امام زمان(عج) را داریم که این میلاد فرخنده را به همه علاقمندان و دوستداران حضرتش و به حضرت صاحب الامر(عج) تبریک عرض می کنم.
پنج شنبه نیز وفات كريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه(س)(201ق) را داریم که به علاقمندان حضرتش تسلیت عرض می کنم. درباره فضيلت زيارت حضرت معصومه (عليهاالسلام) روايات متعددّي از سوي امامان معصوم عليهم‌السلام نقل شده است که هم بر منزلت و قداست اين بانوي بزرگوار دلالت مي‌کند و هم پاداش زيارتش را بيان مي‌دارد؛ پاداشي بزرگ و بي مانند که همانند آن براي غير امام معصوم عليه‌السلام کم نظير است. لقب «معصومه» را امام رضا علیه السلام به خواهر خود عطا فرمود: آن حضرت در روایتى فرمود: «مَنْ زَارَ الْمَعصُومَةَ بِقُمْ كَمَنْ زَارَنى»(13) ؛ «هر كس معصومه را در قم زیارت كند، مانند كسى است كه مرا زیارت كرده است.» این لقب، كه از سوى امام معصوم به این بانوى بزرگوار داده شده، گویاى جایگاه والاى ایشان است.

اقتدار سپاه پاسداران درمنطقه:

از سپاه پاسداران نیز باید تشکر کنیم . دستگیری تفنگداران آمریکایی در آبهای ایران نشان از اقتدار ایران اسلامی و سپاه بود، امریکایی ها ادعا کردند که به ما اشتباه وارد آبهای ایران شدند، شاید قصد داشتند در پسا برجام، قدرت امنیتی ایران را یک محک بزنند ولی هنوز دو کیلومتر به آبهای ایران نیامده بودند که توسط نیروهای سپاه دستگیر شدند و تسلیم شدند و عذرخواهی کردند. همه اینها نشان اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود. امروز ما به آنها افتخار می کنیم آنها بازوی توانمند اسلام در کشور اسلامی ایران هستند. و به راستی که امام بزرگوار ما فرمودند : اگر سپاه نبود، کشور نبود.بعد از دستگیری این تفنگداران، ایران اسلامی با شیوه اخلاقی آنهارا آزاد کردند و درس بزرگی به همه جهانیان داد. وزهرچشمی هم به کشورهای عربی دادند که یکی از کشورهای عربی ادعا کرده بود که اگر بخواهیم ، می توانیم چند ساعته ایران را تصرف کنیم. امریکایی ها هم به آنها گفته بودند : این حرف را نزنید، اگر ایران اراده کند وبه شما حمله کند ، شما حتی فرصت پیدا نخواهید کرد که به ما زنگ بزنید و درخواست کمک کنید.الحمدالله ایران اسلامی امروز در اوج قدرت و اقتدار است واگر دشمن وادار به تسلیم شده از جهت همین اقتدار است.

در پایان خطبه توصیه ای دارم به همه شما شهروندان عزیز: با پرسنل زحمت کش شهرداری همکاری کنید ، اگر یک روز این پرسنل زحمتکش ، زباله های مارا جمع نکنند، ما نمی توانیم در شهر زندگی کنیم ، حداقل محله و جلوی خانه و مغازه خود را تمیز نگه داریم و زباله نریزیم . هر زباله ای که ما می ریزیم، کمر این عزیزان برای برداشتن آن خم می شود. متاسفانه علی رغم زحمات زیاد،این عزیزان چندماه حقوق نگرفته اند . اگر بدهی یا عوارضی به شهرداری باید بدهید، بپردازید تا گره از کار آنها هم گشوده شود.کمک رسان و اهل خیر باشید.

خدایا آنچه که گفتیم و شنیدیم محض رضای خودت قرار بده


پی نوشت:

1- سوره النساء، آیه 58

2- عيون أخبار الرضا عليه السلام : ج ۲ ص ۲۹ ح ۲۵ / دانشنامه قرآن و حديث: ج 7 ص 62

3- میزان الحكمه و سفینةالبحار، واژه «امانت» / تفسیر نور - صفحه 2664

4- سوره مبارکه المعارج ،آیه 32

5- سوره مبارکه المعارج ،آیه 33

6- سوره مبارکه المعارج ،آیه 34

7- امام خمینی(ره)، چهل حدیث، ص479.

8- به نقل از میرزا حسین نوری(ره)،دارالسلام، جلد ۱ صفحه ۲۴۷

9- تحف العقول، ص50.

10- اصول کافی، ص85.

11- تحف العقول (چاپ بیروت) ص38.

12- وصیت‌نامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی رحمه‌الله

13- صحیفه امام، ج 10، ص: 58

14- ناسخ التواریخ، ج 3، ص 68، به نقل از كریمه اهل‌بیت، ص 32.



http://yascms.ir/emam/gozaresh/x515.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x516.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x517.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x518.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.