سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مهدویت و انتظار فرج و امید در جامعه

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 326 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1394.10.28
 
مصاحبه حجت الاسلام ابراهیمی با خبرگزاری رسا با موضوع نقش انتظار در امیدواری مردم مورخه 94/10/23


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


از حضرتعالی و همه دست اندرکاران رسانه تاثیرگذار رسا، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

مهدویت و انتظار فرج و امید در جامعه

دو عامل باعث حفظ نظام جمهوری اسلامی شده است، مهمترین عامل عاشورای سیدالشهدا است، دشمن برای ایام محرم برنامه ریزی ویژه می کند زیرا در محرم دلهای جوانان جذب سیدالشهدا می شود و آنها با حضور درمساجد و تکایا برای سیدالشهدا مراسم سینه زنی و عزاداری برپا می کنند و تمام بافته ها و نقشه های دشمن و شیاطین را که در یک سال برنامه ریخته بودند، در این ماه از بین می رود و تلاشهای خودشان را مانند کف روی آب می بیند. سرچشمه اعتقاد به سیدالشهدا و عشق به امام حسین (ع) دلهارا شستشو می دهد و پاک می کند. بنابراین مهمترین عامل حفظ نظام جمهوری اسلامی و حفظ اسلام و ایران : یکپارچگی و حفظ دینداری انقلاب و جوانان عاشورای سیدالشهداست و دومین عامل حفظ ،امیدی است که در دل ما وجود دارد. امید به زندگی بهتر ،آن هم به دست صالح ترین انسان؛ از دیدگاه قران بر خلاف مکاتب بشری آینده جهان ،آینده ای روشن و امیدبخش است که با نابودی ظالمان و ستمگران همراه است . آینده از آن انسانهای مؤمن و صالح است.این مطلب در آیات و روایات ما آمده است. ایمان نقش بسیار مهمی دارد ، یکی از اهداف بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران زمینه سازی برای ظهور حضرت صاحب الامر (عج) است ما باید طوری کشورمان را بسازیم که مردم جهان مشاهده کنند که ایران به برکت اسلام ناب از همه جهات : مالی و اقتصادی و فرهنگی سرآمد است. اگر ما به این نقطه برسیم تمام رفتار ما اسلامی می شود دولت و ملت هر دو اسلامی باشند و زندگی الهی باشد.این نقطه ای است که مردم جهان را امیدوار می کند و زمینه ظهور امام زمان را فراهم می کند.

سوء استفاده دشمن از نام حضرت مهدی (عج):

دشمن متوجه این عامل شده است. برای اینکه عامل حفظ امید و حفظ جمهوری اسلامی را از ما بگیرد ،گروههای دروغین را به نام اسلام و در واقع مخالف اسلام، درآفریقا و کشورهای اسلامی دیگر درست کرده است. البته این کار در طول تاریخ سابقه هم دارد، دولت عباسی، برای سوء استفاده از احادیث پیامبر(ص) که فرموده بودند مهدی می آید و دولت باطل را نابود می کند، نام پسران خودشان را مهدی و هادی می گذاشتند .از جمله روایاتی که مورد استفاده آنها قرار گرفت این بود: « لاخلافة بعد بنی امیه حتی یخرج المهدی»(1) یعنی بعد از فروپاشی بنی امیه خلافتی روی کار نمی آید، مگر بعد از این که مهدی ظهور کند. آنها مهدی عباسی را به عنوان مهدی موعود و منجی معرفی می کردند و از نام مهدی سوء استفاده بسیار کردند.
امروز هم این مهدی های دروغین در افریقا ، عراق وبصره و در ایران بسیار داریم . مهدی های دروغین زیادی را هم در زندان داریم یکی از برنامه های هالیود این است مردم را نسبت به مهدی موعود بدبین کنند. فیلمهای زیادی ساخته می شود که حضرت مهدی را بد جلوه بدهند و خودشان را به عنوان منجی نمایش بدهند. فیلم های زیادی هر ساله با تبلیغات سنگین علیه مهدویت ساخته می شود ما باید روز به روز شناخت خودمان را نسبت به اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) بیشتر کنیم و ارتباط خودمان را با حضرت صاحب(عج) بیشتر کنیم. امام زمان(عج) جدای از مردم نیست.

سلام صبحگاهی به امام زمان(عج):

روی این کره خاکی امام زمان (عج) به صورت ناشناس حضور دارند و امام زمان زندگی می کنند. هر صبح که بیدار می شویم اولین کاری که انجام می دهیم، سلام صبحگاهی به امام زمان (عج) داشته باشیم و دعاهایی که در این زمینه است را بیشتر بخوانیم. بدالله بن سنان می‌گوید: حضرت صادق (علیه السلام) فرمود: به زودی شبهه‌‌ای عارض شما می‌گردد؛ پس (در ایام) بدون نشانه‌ای که دیده شود و بدون امامی که شما را هدایت کند باقی خواهید ماند. در آن روز کسی نجات نمی‌یابد مگر آن کسی که به دعای غریق، دعا کند. عرض کردم: «دعای غریق چیست؟» فرمود: می‌گویی: «یا اللهُ یا رَحْمنُ یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ» .(2)

خواندن دعد در زمان غیبت امام عصر(عج):

همچنین زراره از وجود مقدّس امام صادق(علیه‌السلام) پرسید كه شیعه در زمان غیبت مولا و صاحب عصر، حجّة بن الحسن العسكری(علیه‌السلام) چه دعایی بخوانند و حضرت(علیه‌السلام) فرمودند: «اَللَّهُمَّ عَرِّفْنِی نَفْسَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَفْسَکَ لَمْ أَعْرِفْ نَبیَّکَ؛ اَللَّهُمَّ عَرِّفْنِی نَبِیَّکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَبِیَّکَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَکَ؛ عَرِّفْنی حُجَّتَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینِی.»(3) خدایا! خودت را به ما بشناسان كه ما عارف تو باشیم و تو معروف ما، زیرا اگر تو را نشناسیم، پیغمبر تو را نمی‏شناسیم؛ خدایا! پیغمبرت را به ما بشناسان كه اگر پیامبر تو را نشناسیم، امام را نمی‏شناسیم؛ خدایا! امام را به ما بشناسان كه اگر امام را نشناسیم، از دینمان منحرف و گمراه می ‏شویم.

کتابهایی که در زمینه حضرت صاحب الامر(عج) است را بیشتر مطالعه کنید.شفابخشی حضرت مهدی را امید و باور داشته باشیم. چه بسیار بیمارانی بودند که با توسل به امام عصر(عج) شفا پیدا کردند و چه بسیارر گرفتارانی بود که با توسل به امام زمان در کارشان گشایش پیدا شد. داستانهای زیادی را که در زمینه صداقت و راستی نوشته شده است مطالعه کنیم. منظور این است که روز به روز شناخت و معرفت خود را به امام زمان بیشتر کنید که همین عامل از درون ما را از ناهنجاری حفظ می کند .


پی نوشت:

1- مرعی بن یوسف، فراید فواید الفکر فی الامام المهدی المنتظر، نسخه خطی، ص103

2- بحارالأنوار، ج 52، ص 149.

3- الكافی، ج1، ص337.

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.