سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

بايد از رسوخ خرافات و تحريف در جريان عاشورا جلوگيري شود

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 637 مرتبه
دسته: خبرگزاری جمهوری اسلامیتاریخ: 1388.12.10
 
امام جمعه بافت:
بايد از رسوخ خرافات و تحريف در جريان عاشورا جلوگيري شود

http://media.farsnews.com/Media/8809/Images/jpg/A0785/A0785418.jpg


خبرگزاري قارس: امام جمعه بافت گفت: بايد به نحوي برنامه‌ريزي شود كه با جلوگيري از رسوخ خرافات و تحريف در جريان عاشورا، اين واقعه بزرگ اثرگذاري خود را حفظ كند.

به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، حجت‌الاسلام علي ابراهيمي صبح امروز در گردهمايي هيئت‌هاي مذهبي و عزاداري شهرستان بافت اظهار داشت: مهم‌ترين عامل حفظ مذهب تشيع عاشوراست و هيئت‌هاي مذهبي و عزاداري نقشي موثر در راستاي ماندگاري اين واقعه عظيم داشته‌اند.
وي افزود: بايد به نحوي برنامه‌ريزي شود كه با جلوگيري از رسوخ خرافات و تحريف در جريان عاشورا، اين واقعه بزرگ اثرگذاري خود را حفظ كند.
امام جمعه بافت تصريح كرد: هيئت‌ها بايد با اهتمام به جذب جوانان و ترويج فرهنگ عاشورا زمينه ارتقاي بصيرت و آگاهي را در آنها بيش از پيش فراهم كنند.
در ادامه اين گردهمايي محمدعلي بهروز فرماندار شهرستان بافت گفت: مراسم سوگواري اباعبدالله‌الحسين(ع) علاوه بر بيان معارف اسلامي و تحكيم اعتقادات بايد در راستاي تحكيم ولايت و نظام مقدس جمهوري اسلامي و ارزش‌هاي آن باشد.
وي با بيان اينكه بيش از 25 بقعه متبركه از نوادگان حضرت رسول(ص) در شهرستان بافت است و همچنين 95 درصد موقوفات در اين شهرستان متعلق به حضرت اباعبدالله(ع) است، افزود: ولايتمداري و ارادت مردم اين شهرستان به امام حسين(ع) ريشه در تاريخ دارد.
بهروز خاطرنشان كرد: عاشورا و نهضت حسيني منبع تغذيه فكري، روحي و اعتقادي بشريت است و هيئت‌هاي مذهبي پرچمدار تبيين ويژگي‌هاي اين نهضت و انتقال آن به جامعه هستند.
وي اظهار داشت: رسالت هيئت‌ها و مداحان، ترويج صحيح اصول اسلام ناب محمدي(ص) و فرهنگ شيعه با ذكر ابعاد و ويژگي‌هاي عاشورا در راستاي روشنگري و هدايتگري است.
بهروز گفت: سكولارها بيكار ننشستند و سال‌ها روي فرهنگ عاشورا مطالعه و كار مي‌كنند تا بتوانند با وارد كردن خرافات، فرهنگ عاشورا را كم‌رنگ و مخدوش كنند.

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.