سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مهمترین معروفها

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 352 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1394.11.11
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه ستاد امر به معروف ونهی از منکرشهرستان


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی اله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، یا بقیة الله،یا ابا صالح، اغثنا وادرکنا

خوش آمد عرض می کنم خدمت همه شما مسئولین محترم و سروران عزیز روحانی، از فرمایشات جناب آقای منصوری نیز استفاده کردیم.

یکی از علما تعریف می کرد که من بیمار شدم و برای مداوا به خارج از کشور رفتم.آنجا شخصی کنار تخت من در بیمارستان آمد و شماره تلفنش را به من داد و گفت : هر نیازی داشتی به من زنگ بزن، حوصله ات سر رفت برایت داستان تعریف می کنم، هر موسیقی بخواهی برایت مهیا می کنم،کتاب مقدس بخواهی برایت می خوانم و ... . بعد مشخص شد که آن شخص از کلسیا آمده بود، ببینید آنها واقعاً چگونه برای دینشان کار می کنند، آنها برای دین باطل خودشان وقت زیادی را صرف می کنند ولی ما برای دین بر حق خودمان برنامه مشخص و مداوم نداریم ، این خودش مصیبت است که ما برای جذب وآگاه کردن اقشار مختلف، برنامه خاصی نداریم.

چهار کاری که انسانهای صالح هنگام به حکومت رسیدن انجام می دهند:

از دیدگاه قرآن انسانهای صالح وقتی به حکومت دست پیدا می کنند باید چهار کار کلیدی انجام بدهند و در صورت ترک این موارد موفق نخواهند بود. این چهار مورد کلیدی در قرآن چنین آمده است: « الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ» همان کسانی که هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، « أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّكاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنكَرِ » نماز را برپا می‌دارند، و زکات می‌دهند، و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند (1)از منظر قرآن کریم، اولین نکته بعد از تشکیل حکومت این است که ارتباط مردم را با خدا درست کنیم، رابطه سهل و آسان با خدا در قالب با نماز در جامعه صورت بگیرد که این اولین اصل حاکمیت نظام دینی و اسلامی است. اصل دوم رفع فقر یا همان اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است. بعد از ارتباط با خدا، اصلاح ارتباط با مردم مورد نظر است اینکه گره کار مردم را نظام اسلامی باز کنیم.از برنامه ریزی های اساسی نظام این باشد که هر فردی یک شغل داشته باشد تا احساس عزت می کند و بتواند زندگی خود و خانواده اش را اداره کند و به دیگران نیز کمک کند. اصل سوم این است که همه ما برای گسترش خوبیها کوشش کنیم و در مقابل نظام این احساس تکلیف را داشته باشیم.اصل چهارم و کلیدی این است که برای برداشتن زشتی و منکرات در جامعه تلاش شود.اگر این چهار اصل را مدیران و صالحان در برنامه های خود قرار دهند،حاکمیت برای آنها گوارا می شود وادامه پیدا می کند.

مهمترین معروفها:

برگزاری جشن های ویژه دهه فجر:

در باب امر به معروف ونهی از منکر در هر برهه ای از زمان متفاوت است. امروز ما دو معروف داریم که باید روی آن کار کنیم. برگزاری جشن های ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی از مهمترین معروف هاست که مردم علاقمند می شوند. همانطور که برای نیمه شهبان و عاشورا مردم خودشان بدون دعوت به میدان می آیند باید طوری برنامه ریزی شود که برای جشن های دهه فجر و بزرگداشت یوم ا... خود مردم به صحنه بیایند و این روز را بزرگ بدارند.از فرمانداری با بنده تماس گرفته اند که بعضی از این مصوبات را برخی مدیران اجرا نمی کنند، درجلسات تذکر بدهید که مسئولین مصوبات دهه فجر را اجرا کنند. امروز مسئولیت و حاکمیت مدیران از برکت همین دهه فجر است، باید این روزها را قدر بدانند و بزرگترین و مهمترین معروف را که بزرگداشت دهه فجر است در جامعه اجرا کنند.ان شاءالله همه در راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه حضور پُررنگی داشته باشیم ،این حضور پُر شور و باشکوه از بمب اتم مؤثرتر است چون نشان دلبستگی مردم به نظام جمهوری اسلامی است و باعث ناامیدی دشمنان است. باید برنامه ریزی شود تا هم مردم و هم نهادها و مسئولین ، کارگران و بازاریان و ... همه و همه در روز ورود امام و هم در بحث راهپیمایی 22 بهمن حضور باشکوهی داشته باشند.

حضور حداکثری مردم در انتخابات:

معروف دومی که باید داشته باشیم، حضور حداکثری مردم در انتخابات است . همانطور که نماز معروف است، یاری کردن نظام جمهوری اسلامی نیز یک معروف است. در مقابل عدم حضور در انتخابات و تخریب یک کاندیدای دیگر نیز منکر محسوب می شود. باید برنامه ریزی کنیم و به کمک خدای تبارک و تعالی هم مردم را تشویق کنیم تا به میدان بیایندو هم از حضور مردم تشکر کنیم. نکته دیگر اینکه حضور همه افرادی که مهر تایید از نظام گرفتند و صلاحیت آنها مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت، برای ما ارزشمند است.چه اصلاح طلب وچه اصول گرا ، هیچ کدام نباید دیگری را تخریب کنند باید یک فضای آرام به وجود بیاورند و افرادی انتخاب شوند که اصلح تر هستند. اصلح ترین فرد از نظر دین، ولایت و نظام ، مبارزه با دشمن ، زنده نگه داشتن راه امام و شهدا را باید انتخاب کنیم. این دو معروفی بود که در این برهه از زمان از حساسیت ویژه ای برخوردار است که باید مورد توجه قرار بدهیم.

تغییر افکار و رواج افکار صحیح:

مطلب بعد اینکه رفتار هر انسانی نشان افکار او است، ممکن بعضی از افکار ناشی از فقر اقتصادی باشد که می توانیم آن را نیز هم درست کنیم. مثلا به شخصی که دزدی می کند اگر تعلیم بدهیم دیگر دزدی نمی کند.رأس همه چیز اعتقادات است ما اگر بتوانیم روی افکار تاثیر بگذاریم و آن را درست کنیم، می توانیم نتیجه ای را که مدنظر است را روی رفتار داشته باشیم. تغییر افکار هم از طریق سخنرانها ، رسانه هایی چون تلویزیون و رادیو و مجلات و مدارس صورت می گیرد.یکی از بهترین معروف ها هم تغییر افکار و رواج افکار صحیح است. از حضور همه شما تقدیر و تشکر می کنم ان شاءالله بتوانیم مصوبات خوبی داشته باشیم. امر به معروف و نهی از منکر یکی از کارهای کلیدی است و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مصوبات جلسه :

1- بازگشایی یک حساب به عنوان گسترش معروفات توسط امام جمعه و فرماندار و فرمانده سپاه.

2- فرماندار این مورد را به اطلاع بقیه نهادها برساند.

3- از نیرو انتظامی بخواهیم تا توضیح بدهد که برای گسترش حجاب و عفاف چه کارهایی انجام داده است.

4- هر ماه ستاد امربه معروف و نهی از منکر ، برنامه ریزی در خصوص گشت زنی در بازار و دیگر اماکن داشته باشد.


پی نوشت:

1- سوره مبارکه الحج ، آیه ۴۱

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.