سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

نقش بانوان در اقتصاد وفرهنگ وهنر

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 324 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1394.11.15
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع دستی زردخت زرند مورخه94/11/12


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


الحمدالله الصلاه و السلام علی رسول الله و علی آله علی الله
السلام علیک یا صاحب الزمان یا بقیه الله یا اباصالح ادرکنا و اغثنا

سالروز بازگشت پيروزمندانه امام خميني(ره) به ميهن اسلامی مصادف شده است با افتتاح آموزشگاه حاصل از هنرهای شما بانوان هنرمند،خصوصاً سرکار خانم مسعود زاده که این هنرمندیهای ایشان هم معجزه خداوند است و هم مایه افتخار شهرستان، برای ایشان آروزی موفقیت و پیشرفت روز افزون دارم.

ما می توانیم :

یکی از برکات حضرت امام(ره) باور « ما می توانیم » بود . قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ، ما در همه زمینه ها به دیگر کشورهاوابسته و صرفاً مصرف گرا بودیم و هیچ چیز از خودمان نداشتیم .یکی از کارهایی بزرگی که حضرت امام(ره) انجام دادند این بود که ما را به این باور رساند که ما می توانیم دست بر زانوی خودمان بگذاریم و کشور را خودمان اداره کنیم ، خصوصاً خودباوری در بانوان.

نقش بانوان در اقتصاد وفرهنگ وهنر:

چند روز قبل نیز با همت بانوان زرندی ، نمایشگاهی از مد و لباس ایرانی افتتاح شده بود که بنده واقعا از آن همه استعداد و توانایی دختران و بانوان زرندی به وجد آمدم که چه لباسهای اسلامی و زیبایی راطراحی کرده بودند. امروز هم که به کارهای دستی و هنری شما نگاه کردم ، به این نتیجه رسیدم که بانوان زرندی بسیار با استعداد و هنرمند هستند بطوری که می توانند در استان و حتی در کشور سرآمد باشند. ان شاءالله زمینه ای ایجاد شود که از این هنر استفاده شود و این هنر مختص خانه نباشد و در جامعه نیز ظهور و بروز داشته باشد و شهرستان زرند را به یک پایگاه گردشگری از صنایع دستی تبدیل کند و همانند صادرات پسته، صنایع دستی نیز از این شهرستان به دیگر شهرها صادر شودو بانوان ما نیز خودشان را باور کنند که می توانند نقش مهمی در اقتصاد و فرهنگ و هنر کشورداشته باشند.

ان شاءالله ما قدرشناس این همه زحمت باشیم و زمینه اشتغال و فروش این صنایع را در شهرستان فراهم کنیم. اگر مراکز فنی و حرفه ای، ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و صنایع همه دست به دست هم دهند، می توانند قدم های مؤثری در این راه و برای پیشرفت شهرستان بردارند. از همه شما عزیزان حاضر در جمع صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. ان شاءالله روز به روز شاهد پیشرفت بیشتری از شما باشیم ، هنر شما مایه مباهات و فخر شهرستان است.

والسلام علیکم و رحمه الله برکاته

چاپ این نسخه درجه: 2.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 1 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.