سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

نجات ایران از زیر بار وابستگی به بیگانگان

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 327 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1394.11.15
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم افتتاح طرح بهره برداری از دستگاه جداکنده تری فلور کارخانه زغالشویی زرند مورخه94/11/12


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


الحمدالله الصلاه و السلام علی رسول الله و علی آله علی الله

السلام علیک یا صاحب الزمان (عج) ، یابقیه الله یا اباصالح (عج) ادرکنا و اغثنا

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز وبزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان و سلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی ، سلامتی خودتان وخانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

نجات ایران از زیر بار وابستگی به بیگانگان:

امروز سالروز بازگشت پيروزمندانه امام خميني(ره) به ميهن و آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی است که شاهد پیشرفت در صنعت زغالسنگ شهرستان بودیم، روز بسیار خوبی است ان شاءالله شاهد پیشرفت های بیشتری در این بخش باشیم. ورود حضرت امام (ره) را خدمت همه شما عزیزان تبریک عرض می کنم . قبل از پیروز انقلاب اسلامی، ما ملتی مرده و بی روح بودیم، طاغوت با وابستگی هایش به استکبار جهانی ، ملت ایران را میرانده بود. امریکایی ها در ایران نفت ما غارت می کردند و از ما حق توحش می گرفتند و می گفتند ما در بین مردمی وحشی زندگی می کنیم. شاه مملکت ما تسلیم آنها بود وچنان خفقان بر کشور حاکم بود که هیچ کس جرأت نمی کرد حتی به سگ آمریکایی نگاه چپ کند. در آن ایام فضای جامعه ایران سرد و بی روح بود وهمه مایحتاج از خارج وارد می شد وما هیچ تولید و حرکتی از خودمان نداشتیم ، اما امام (ره) ملت ایران را زنده کرد واز زیر بار وابستگی به شرق و غرب نجات داد.

راز ورمز موفقیت انقلاب اسلامی:

سنخ کار امام(ره) از سنخ کار پیامبران بزرگی چون حضرت موسی (ع) و پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) بود. راز و رمز موفقیت انقلاب اسلامی هم سه عامل بود : رهبری الهی و خودساخته با پشتبانه مکتبی قوی مانند اسلام ناب و حمایت و پیروی مردم از ولایت فقیه بود. این عوامل به وجود آورنده ،عامل بقا نیز هستند. دشمن هم از این سه عامل ضربه خورده است و در حال برنامه ریزیهای متعدد برای مقابله و نابود کردن این سه عامل است (البه اینجا فرصت بحث در این مورد نیست) . ان شاءالله همه ما در راهپیمایی22 بهمن حضور با شکوهی داشته باشیم ، انتخابات پیش رو نیز بسیار مهم است.

پیشرفت ایران در تمام زمینه ها:

دکتراعلام کردند که استان کرمان تا 70 سال آینده زغالسنگ ذخیره دارد. واقعاً همه باید این منبع عظیم زغالسنگ را قدربدانیم و در حفظ و نگهداری آن نهایت تلاش خود را به کار ببریم و سعی کنیم تا عوامل پیشرفت و توسعه آن رافراهم کنیم .امروز بنده واقعاً از این همه پیشرفت در این صنعت لذت بردم اینکه مهندسین ما خود توانستند این طرح را زنده کنند و چنین کار با ارزشی را انجام دهند، همه از برکت امام(ره) است که فرمودند: « ما می توانیم » ومهندسین جوان ما امروز نشان دادند که می توانند. همانگونه که با میدان دادن و دادن فرصت به جوانان، موشکی با دوهزار کیلومتر بُرد ساختند که اسرائیل و امریکا به وحشت افتاده اند وهمانگونه ایران اسلامی توانست در هوا و فضا ، نانو و هسته ای پیشرفت داشته باشد، در صنعت نیز ما می توانیم پیشرفتهای قابل ملاحظه ای داشته باشیم. منتهی باید زمینه آن را فراهم کنیم و به جوانان میدان بدهیم و آنها را تأئید و تشویق کنیم.

ترس نیروهای آمریکایی از سپاه پاسداران:

چند روزقبل 10 تفنگدار آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران در آبهای خلیج فارس، دستگیر شدند که بُرد مفید و موثر هر تفنگ آنها سه هزار متر بود ولی آنها در مقابل شش نفر از پاسداران ما جرأت استفاده از سلاحشان را نداشتند و تا حدی ترسیده بودند که فرمانده شان اعلام کرد ما را از جهنم باروت نجات دهید.این افتخار بزرگی برای ماست اگر در بخش صنعت هم به جوانان میدان بدهیم و قدر مهندسین جوانمان را بدانیم و آنها را تشویق کنیم ،ان شاءالله به زودی در این بخش هم می توانیم تأثیرگذار باشیم. نکته دیگر اینکه خام فروشی در بخش صنعت بلایی است که به جان کشور ما افتاده است که باید از آن جلوگیری بکنیم و تمام تلاش خود را بکنیم که از قطره قطره و گِرَم گِرَم این زغالسنگ به نفع کشور استفاده کنیم.

بار دیگر دهه مبارک فجر را که نشان خودباوری ملت ماست را خدمت همه شما عزیزان تبریک عرض می کنم .ان شاءالله که موفق و مؤید سربلند باشید.

والسلام علیکم و رحمه الله برکاته

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.