سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

عاقبت حرام‌خواری آتش / برنامه ریزی دشمنان برای تسلط بر نظام اسلامی:

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 449 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1394.11.19
 
خطبه های نمازجمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 94/11/16



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

قال رسول الله (ص) : « «طَلَبَ الحَلالِ فَریضَةٌ عَلی کُلِّ مُسلِمٍ وَ مُسِْلِمَةٍُ »(1)

السلام علیک یا صاحب الزمان (عج) ، یابقیه الله یا اباصالح (عج) ادرکنا و اغثنا

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله .

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز وبزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان ، دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند یا حضور پیدا می کنند ، شادی ارواح مطهر دو شهید گمنام شهرستان و سلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی ، سلامتی خودتان وخانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه ، این نمازجمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را از همه ماقبول بگرداند و ذخیره ای ارزشمند برای دنیا وآخرت برای اول لحظه ورود ما به محضر پروردگار عالم قرار دهد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد(ص).

در خطبه گذشته یکی از کلمات نورانی و راهگشای یپامبر اعظم (ص) را خدمتتان عرض کردم که عوامل سعادت و خوشبختی را بیان می کنند و می فرمایند: « لا تَزالُ اُمَّتی بــِخیرٍ ما تَحابُّوا وَ تَهادَوا وَ أدَّوُا الأمانَةَ و إجتَنِبُوا الحَرامَ ... »(2) امّت من تا هنگامی که یکدیگر را دوست بدارند، به یکدیگر هدیه دهند، امانت داری کنند، از حرام اجتناب کنند، میهمان را گرامی دارند، نماز را به پا دارند و زکات بدهند، در خیر و خوبی خواهند بود. و در پایان حضرت می فرماید اگر امت من به این عوامل بی توجهی کنند ، به قحطی و خشکسالی مبتلا خواهند شد.

ارزش روزی حلال

یکی از عواملی که در خطبه گذشته عرض کردم و ناتمام ماند این بود که پیامبر خدا(ص) می فرماید : «واجتنبوا الحرام» از حرام دوری کنید. اسلام و پیامبر(ص) بر کسب‌وکار حلال خیلی تأکید دارد و بنابر روایاتی که از پیامبر اعظم(ص) و امامان معصوم(ع) رسیده، بر همه لازم است در راه به دست آوردن «درآمد حلال» تلاش کنند و از بیکاری و حرام خواری جدّاً بپرهیزند.پیغمبر (ص) می‌فرماید: «التاجر الصدوق یحشر یوم القیامه مع الصدیقین و الشهداء»(3) تاجرى كه در تجارت و كسب و كارش اهل صدق و صداقت است، در قيامت با صديقين و شهداء محشور مى‏شود. در روایتی دیگر از رسول خدا (ص) داریم که : « مَن طَلَبَ الدنیا حلالاً » کسی که به دنبال دنیا از راه حلال باشد « استعفافاً عن المسئلهِ » تا از دیگران چیزی نخواهد و آبروی خود را حفظ کند «و سعیاً علی عیاله » و با آن در برآوردن نیازمندی های خانواده اش بکوشد «و تعطُّفاً علی جاره» و به همسایه اش محبت کند، « لقیَ الله و وَجهُهُ کالقمرِ لیله البدر» خداوند را در حالی ملاقات می کند که چهره اش مانند ماه شب چهارده است. (4) و نيز آن حضرت فرمود : « الاَسْواقُ مَوائِدُ اللّهِ» بازارها سفره‏هاى خدايند ، « فَمَنْ أَتاها أَصابَ مِنْها»پس كسى كه به سوى آن‏ها رود نصيب و بهره از آن‏ها خواهد برد . (5)

ثواب تلاش برای تامین معاش خانواده:

در روایتی نیز از امام صادق علیه السلام داریم که می فرمایند: «الکاد علی عیاله کالمجاهد فی سبیل الله » (6). کسی که برای تأمین مخارج خانواده‌اش تلاش می‌کند، مانند کسی است که در راه خداوند جهاد می‌نماید. ودر بعضی روایات بالاتر از آنان اجر دارند : امام رضا (ع) نیز در این باب فرمودند: «الذی یطلب من فضل الله عزوجل ما یکف به عیاله اعظم اجرا من من المجاهد فی سبیل الله عزوجل »(7) کسی که به منظور تأمین نیازهای خانواده‌اش در پی کسب روزی حلال است، پاداشی برتر از پاداش مجاهد در راه خداوند دارد.در روایتی نیز نقل شده است: «ان سعداً سأل رسول الله» سعد كه يكى از اصحاب رسول خداست از حضرت درخواست كرد كه « ان يجعله مجاب الدعوة » زمينه مستجاب الدعوه شدن او را فراهم آورد، حضرت به او فرمود :« اطب طعمتك » غذايت را پاكيزه و حلال كن، «تستجب دعوتك»دعايت مستجاب مى‏ شود.( 7)

مال حرام مانع كمال نماز

در مقابل هم اگر کسی پرده دری کندو حلال خدا را به حرام تبدیل کند، هم خود و هم جامعه اش را دچار عذاب و بدبختی می کند. از پيامبر(صلى الله عليه وآله وسلم) روايت شده كه فرمودند: «هر كسى لباس بخرد به ده درهم و يك درهم از آن ده درهم حرام باشد مادام كه با آن لباس نماز بخواند خداوند آن نماز را نمی پذيرد» (8)

عاقبت حرام‌خواری آتش است

در روایتی از پیامبر خدا (ص) آمده است که حضرت می فرماید : «من اصاب مالا من ماثم » هر کس مالی از حرام به دست آورد «فوصل به رحما او تصدق به او انفقه فی سبیل‌الله » و به آن صله رحم به جا آورد یا در راه خدا انفاق کند «جمع‌الله له ذلک جمیعا ثم قذفه فی النار» خداوند همه آنها را جمع می‌کند پس آن را داخل آتش می‌کند. (9)

نگرانی های پیامبر اعظم بر امت اسلامی

«إنَّ أخوَفَ ما أخافُ علی اُمَّتی مِن بَعدی » بیشترین چیزی که پس از مرگم، از آن بر امتم بیم دارم،«هذهِ المَکاسِبُ الحَرامُ، و الشَّهوَةُ الخَفیةُ، و الرِّبا» این کسب ها و درآمدهای حرام و شهوت ناپیدا و ربا خواری است (10).

رسول‌ خدا‌(ص) می‌فرمایند:«اذا وقعت اللقمة من حرام فی جوف العبد» زمانی که لقمه‌ای از حرام وارد شکم بنده‌ای می‌شود، « لعنة کلُ ملک فی السموات و الارض» تمام ملائکه آسمان و زمین او را لعنت می‌کنند (11)

بی‌اثر شدن عبادات

رسول‌ خدا‌(ص) می‌فرمایند: « العبادة مع اکل الحرام کالبناء علی الرمل» عبادت با خوردن مال حرام همانند ساختمانی است که بر روی شن(ماسه بادی) ساخته شده باشد. (12) یعنی همانگونه که چنین ساختمانی استحکام نداردو پایه هایش سست است، عبادت هم که با خوردن مال حرام انجام می شود، در معرض فناو نابودی است.

امیرالمومنین علیه السلام در وصیت خود به امام حسن علیه السلام فرمود: «وَ لَا یَرِدُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ ص مَنْ أَكَلَ مَالًا حَرَاماً لَا وَ اللَّهِ لَا وَ اللَّهِ لَا وَ اللَّهِ » (13) به خدا سوگند به خدا سوگند به خدا سوگند کسی که ذره ای مال حرام بخورد در قیامت از رسول خدا صلی الله علیه و آله دور می افتد « وَ لَا یَشْرَبُ مِنْ حَوْضِهِ وَ لَا یَنَالُ شَفَاعَتَهُ » و از حوض کوثر نمی نوشد و مشمول شفاعت آن حضرت نمی گردد. (14)

غصب زمین همسایه:

در روایتی از پیغمبر اکرم صلوات الله علیه آمده است: «مَنْ خانَ جارَهُ شِبْراً مِنَ الارْضِ » هر کس در مورد یک وجب زمین به همسایه خود خیانت کند (آن را غصب کند)، «جَعَلَهُ اللَّهُ طَوْقاً فی عُنُقِهِ مِنْ تُخُومِ الْارْضِ السَّابِعَةِ، » خداوند آن را از طبقه هفتم زمین، مثل طوق به گردنش می‌اندازد «حَتَّی یَلْقَی اللَّهَ یَوْمَ الْقِیامَةِ مُطَوَّقاً،» تا در قیامت، خدا را با همان حالت ملاقات کند، « الَّا انْ یَتوُبَ وَ یَرْجِعَ » مگر (این که در دنیا) توبه کند و برگردد (صاحب زمین را راضی نماید). (15)این روایات نشان دهنده اهمیت حلال و منفور بودن حرام است.

معنای غصب:

یکی از حرام ها غصب است، «غصب» یعنی تسلّط جابرانه بر مال یا حق دیگری. غصب یک گناه مسمتر است. به عنوان مثال فرض کنید شخصی از اداره محل کارش یک وسیله ای مانند چوب و یا تکه آهنی را به خانه می آورد، تا زمانی که آن شیء در خانه اوست، علاوه بر اینکه عبادتش قبول نمی شود، لحظه به لحظه هم برای او گناه کبیره مستمر می نویسند.یعنی تا زمانی که این غصب ادامه دارد، لحظه به لحظه اش برایش گناه می نویسند.

دوگناه در غصب:

در غصب دوگناه است یکی فعل حرام انجام شده است، یکی هم تکلیف خود را در ادای مال مردم انجام نداده است.پس گناه مسمتر است و ضامن است. فرض کنید شخصی گوسفندی را سرقت کرده است باید این گوسفند را برگرداند، اگر گوسفند تلف شد ، ضامن است باید پول آن را برگرداند.اگر این گوسفند بره ای هم داشته باشد، این بره هم متعلق به صاحب مال است و غاصب صاحب گوسفند نمی شود. فرض کنید پدری فوت می کند یکی از وارثان که مسئول تقسیم اموال است، حق بقیه را ناحق می کنداین مورد هم غصب است و لحظه به لحظه برای او گناه نوشته می شود.سرقت ،درآمد ناشی از قمار ، رشوه گرفتن ، خرید و فروش مسکرات ، حتی درآمدی که از ناحیه تراشیدن ریش است ( به فتوای حضرت امام و بعضی از مراجع ) جزء کسب حرام است.

ابتلاء به عذاب الهی

رسول خدا(ص) فرمود: « قالَ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ » خداوند عزوجل می فرماید «مَنْ لَمْ یُبالِ مِنْ أَیِّ بابٍ اکْتَسَبَ الدِّینارَ وَ الدِّرْهَمَ» هر کـس بـرایـش مـهم نبـاشـد کـه از چه راهی درآمد کسب می کند « لَمْ أُبالِ یَوْمَ الْقِیامَةِ مِنْ أَیِّ أَبْوابِ النّارِ أَدْخَلْتُهُ» مـن هـم برایـم مـهم نیـسـت کــه او را از چـه دربـی از درب هـای جـهـنم داخــل نـمـایـم(16)ان شاءالله سعی کنیم رزق مان را در زندگی حلال کنیم.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود همه شما برادران و خوهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی ،انجام واجبات و ترک محرمات . از حضور مؤمنانه همه شما نمازگزاران بزرگوار نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

امروز از قاری و حافظ برجسته قرآن جناب محمد تقی خان دعوت کرده ایم .اینکه این چنین کلام خدا در سینه این نوجوان قرار داده شده است و دارای محفوظات بالایی است، نشان از معجزه قرآن است.از ایشان دعوت کردیم تا نماز جمعه ما را با قرآن نورافشانی کند.

دهه مبارک فجر یوم الله:

دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی است، این یوم الله را به همه شما نمازگزاران عزیز تبرک عرض می کنم.در این روز قدرت خدا ظهور کرد و حق پیروز شد و دولت باطل نابود شد و آرزوی ائمه که تشکیل حکومت شیعه بود، محقق شد .خدا را براین نعمت بزرگ شکرگزاریم.

اهمیت برپایی جشن های پیروزی انقلاب:

به همه شما عزیزان توصیه می کنم این جشن های انقلاب را که چون جشن پیروزی امیرالمؤمنین(ع) و امام زمان(عج)، مهم است را باشکوه هر چه بیشتر برگزار کنید.بطوری که اگر در این ایام کسی به شهر ما وارد شود، متوجه شود که در این شهر جشن است و مردم علاقمند و دوستدار انقلاب اسلامی و دهه فجر هستند. اما متاسفانه در شهر و جلوی مغازه ها خبری نیست، حداقل یک چراغانی و پخش شربت و شیرینی... داشته باشید.این مسئولیت های امروز همه ما از این از برکت همین انقلاب است. به برگزاری جشن ها در این روزها اهمیت بیشتری بدهیم. متاسفانه تبلیغات بعضی کالاها در این ایام، جای تبلیغ انقلاب را گرفته است. از مسئولین مربوطه می خواهم تا طرحی را تصویب کنند که در ایام برجسته سال چون ایام محرم و صفر و دهه فجر تابلوهای تبلیغاتی را اجاره ندهند و اگر اجاره دادند ، تبلیغ کالاها در راستای دهه فجر باشد.این حق انقلاب بر مردم است.انقلاب اسلامی متعلق به خود مردم است. مردم هم باید به عشق پیروزی و رهایی از فرعون زمان و همچنین فراهم شدن زمینه برای ظهور امام زمان(عج)، این روزها را بزرگ بدارند و به این جشن ها اهمیت بدهید. مخصوصاً شهر ما که به گفته کارشناسان نیاز به شادی حلال دارد واین روزها روزهای مناسبی برای برپایی مجالس جشن و سرور است. مساجد و تکایا و هیئت ها همانطور که در ماه محرم مراسم عزاداری دارند و دراین روزهای شادی هم مجلس شادی به پا کنند.چنانچه در قرآن نیز داریم : « وَأَنَّهُ هُوَ أَضْحَكَ وَأَبْكَى »(17) خداوند اول می خنداند و سپس می گرياند. شادی حلال هم متعلق به خداست.اهمیت انقلاب اسلامی تا حدی است که در بیانات رسول خدا(ص) نیز آمده است.

پیشگویی رسول خدا(ص) از آمدن ملت ایران:

عبدالله ابن مسعود که از صحابه رسول خداست نقل می کند: نزد رسول خدا (ص) بودیم که عده ای از جوانان بنی هاشم آمدند، پیامبر چون آنها را دید، رنگ چهره اش تغییر کرد و چشمانش پُر از اشک شد، گفتم: چهره شما را به گونه ای می بینم که خوشایند نیست، پیامبر (ص) فرمود: «انا اهل بیت اختار الله لنا الاخره علی الدنیا » همانا ما اهل بیت هستیم که خداوند آخرت را برای ما بر دنیا ترجیح داده و اختیار کرده است « و ان اهل بیتی سیلقون بعدی بلائا و تشریدا » و اهل بیت من بعد از من مصیبت ها می بینند و آواره می گردند « حتی یاتی قوم من قبل المشرق معهم رایات سود، فیسالون الحق فلایعطون »تا این که قومی از جانب مشرق با پرچم های سیاه می آیند و حق را طلب می کنند. این حق را به آن ها نمی دهند « فیقاتلون فینتصرون فیعطون ما سالوا فلایقبلون »آن ها می جنگند و پیروز می شوند، آن گاه آنچه را بخواهند به آن ها می دهند اما آنان نمی پذیرند « حتی یدفعوها الی رجل من اهل بیتی فیملاها قسطا کما ملووها جورا »و کار را به مردی از اهل بیت من واگذار می کنند. او زمین را همان گونه که از ظلم و جور پر شده، از عدل و داد پر می کند. « فمن ادرک ذلک منکم فلیاتهم ولو حبوا علی الثلج فانّه المهدى »هر کدام از شما آن روز را درک کند، اگر مجبور باشد چهار دست و پا بر روی برف حرکت کند باید به او بپیوندد ،چون او مهدى(ع) است (18 ).گروهي این حدیث واحادیث مشابه آن را بر قيام و نهضت امام خميني حمل كرده اند و جمهوري اسلامي را زمينه ساز حكومت مهدى(ع) شمرده اند.(19)

ایرانیان زمینه سازان ظهور حضرت صاحب الامر(عج):

یکی از علمای تونس که برای کنفرانس اندیشه اسلامی به ایران آمده بود، زمین خورده بود، به آقایانی که اطراف ایشان بودند و می خواستند دست ایشان را بگیرند گفت که نه بگذارید خودم بلند شوم، گفتند: چرا؟ گفت که در روایات اسلامی ودر کتاب کنزالآمال هست که در آخرالزمان قومی از مشرق ظهور می کنند که این قوم برای احقاق حق فرزندان من ظهور می کند و این ها طلب حق می کنند؛ حق‌شان را نمی دهند و شمشیرهایشان را از نیام می کشند و نبرد می کنند و حق‌شان را می گیرند و پرچمی که در دست دارند، زمین نمی گذارند، مگر اینکه تحویل یکی از فرزندان من بدهند و بعد حضرت فرمود اگر شما آن زمان را درک کردید، خودتان را به آن ها برسانید ولو شده با سینه خیز روی برف و ایشان فرمودند که مشخصا این جایی که در تهران هستم به احتمال زیاد همان جایی است که در روایات آمده است با توجه به اینکه در مدینه برف نمی آید.پس طبق این حدیث پیامبر(ص)، این انقلاب اسلامی است به آوارگی اهل بیت خاتمه می دهد.این افتخار بزرگی برای ایران اسلامی است که زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر(عج) هستند.این انقلاب به برکت امام (ره) و به برکت اسلام ناب وبه برکت وحدت و پشتیبانی مردم پیروز شد و ادامه آن نیز با همین موارد امکان پذیر است، البته به قول امام (ره) ساده زیستی مسئولین بسیار موثر است.

برنامه ریزی دشمنان برای تسلط بر نظام اسلامی:

از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی ، ما مورد تهاجم دشمنان هستیم وآنها نمی خواهند اجازه بدهند این نور خدا روشن بماند.امروز یزیدیان زمان در مقابل ما هستند و تمام تلاش خود را برای نابودی این نظام می کنند. بعضی از راهبرد یزیدیان زمان برای مقابله و شکست جمهوری اسلامی را خدمت شما بزرگواران عرض می کنم. خود آنها می گویند که برای انتخابات پیش رو در ایران اسلامی برنامه دارند و اولین راهبرد آنها در انتخابات این است که کسانی در انتخابات مجلس رأی بیاورند که ضد انقلاب باشند و اگر این امر محقق نشد کسانی به مجلس راه پیدا کنند که یا غیر انقلابی باشند ویا به انقلاب کم توجه باشند تا مجلسی ایجاد شود که به جای تمسک به راه اسلام ناب و امام(ره) وبه جای پیروی از اندیشه حضرت امام(ره) و پایبندی به اصول مکتب حضرت امام (ره) ، متمایل به غرب باشد و در پی مذاکره با استکبار وبه دنبال عادی سازی روابط با آنها باشد. یعنی بر خلاف اصول امام رفتار کند زیرا امام (ره) می فرماید: رابطه بین ما و استکبار مانند رابطه بین بره با گرگ است که رابطه صلاحمندي براي بره نيست(20) .

اقدامات پیش روی دشمن برای بدبین کردن مردم نسبت به نظام:

از دیگر راهبرهای استکبار برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی این موارد است : ایجاد درگیری بین خواص انقلاب، ایجاد شّک و شُبهه نسبت به نهادهای قانونی، ایجاد تفرقه، بدبین کردن مردم نسبت به نظام؛همه اینها کارهای دشمن است، وظیفه ما این است که در همه این مواردی که گفتم بر خلاف خواست دشمن عمل کنیم.


حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22بهمن:

ان شاءالله دو معروف بسیار مهم در پیش داریم. اولین معروف حضور در راهپیمایی 22 بهمن است که نشان علاقمندی مردم به انقلاب، قرآن و اهل بیت است وهمچنین نشان تنفر ما از استکبار جهانی و گروههای تکفیری است .تاثیر حضور باشکوه مردم در این راهپیمایی از بمب اتم هم بیشتر است و پشتوانه ای قوی هم جهت حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران و هم برای رهبر معظم انقلاب است. اگر امیرالمومنین نیز حمایت و پشتوانه مردم را داشتند هیچگاه حکومت را از ایشان غصب نمی کردند و حضرت سر در چاه گریه نمی کردند و ائمه اینهمه بلا و مصیبت نمی دیدند.

حضور حداکثری در انتخابات اسفندماه:

معروف دوم حضور در دو انتخابات بسیار مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان است. ان شاءالله باحضور حداکثری و پر شور مردم، امید دشمنان نا امید می شود و تیر آنها به سنگ می خورد. ان شاءالله مجلسی انقلابی تر از گذشته ، مجلسی وفادارتر به راه و اندیشه حضرت امام و وفادارتر به اصل ولایت فقیه تشکیل می شود و باردیگر ملت ایران مشت محکمی بر دهان امریکای خون آشام می زند.

توصیه امام خمینی(ره) به شورای نگهبان :

یکی دیگر از برکات انقلاب این نهادهای قانونی است که از برکت حضرت امام برای حفظ انقلاب از شر دشمنان و جلوگیری از انحراف نظام وهمچنین جلوگیری از ورود افراد ناباب به ارکان نظام به وجود آمد، یکی از این نهادها شورای نگهبان است ،امروز صحبت های مختلفی درباره این نهاد می شنویم. عده ای تعریف و تجمید می کنند و عده ای نیز در پی تخریب و تضعیف شورای نگهبان هستند. معیار و میزان را در کلام حضرت امام بررسی می کنیم.

حضرت امام (ره) در توصیه به شورای نگهبان می فرمایند: « از شورای محترم نگهبان می خواهم و توصیه می کنم، چه در نسل حاضر و چه در نسلهای آینده که با کمال دقت و قدرت، وظایف اسلامی و ملی خود را ایفا و تحت تأثیر هیچ قدرتی واقع نشوند. و از قوانین مخالف با شرع مطهر و قانون اساسی بدون هیچ ملاحظه جلوگیری نمایند» .(21)

وظایف شورای نگهبان:

از وظایف شورای نگهبان صیانت و نگهبانی از اسلام و انقلاب است، کسی که می خواهد به ارکان نظام وارد شود باید توسط شورای نگهبان احراز صلاحیت شود، فرض کنید شما یک مغازه یا شرکتی را داریدآیا به هر کسی اعتماد می کنید و بدون تحقیق و بررسی به او کار می دهید؟ اگر فردی که برای شما کار می کند، انسان خوبی نباشد، اموال شما را غارت کند وبه شما ضرر فراوان می رساند. چگونه است که شما برای کارکردن افراد در یک شرکت،نهایت دقت را می کنید تا بهترین را انتخاب کنید ولی برای قرار دادن افراد در پست های حساس نظام دقت نشود؟ آن هم کشور ما، با این همه دشمن ،نمی توان اجازه داد تا هرکسی بدون حساب و کتاب وارد ارکان انقلاب شود، همین شهرستان ما حدود 600شهید داده است، در کنار آن ما کلی جانباز داریم و بسیاری از خانواده ها در جنگ آسیب دیده اند و عزیزان خود را از دست داده اند، نمی توان با سهل انگاری خون شهدا و زحمت گذشتگان را پایمال کرد تا دشمن در عمق ارکان نظام نفوذ کند و چون موریانه پایه های نظام را بخورد و سست کند.

چشم طمع دشمنان به جمهوری اسلامی ایران:

دشمنان ما به این نظام چشم طمع دارند . این وظیفه شورای نگهبان است که در مورد صلاحیت افراد برای ورود به ارکان نظام تحقیق و بررسی کند. 12هزار نفر برای مجلس ثبت نام کردند واین رقم افزایش 60 درصدی ثبت نام کنندگان را نسبت به سالهای گذشته نشان می دهد . نزدیک 4000 نفر از آنها تایید صلاحیت شده اند میانگین برای هر صندلی مجلس، حدود 16 نفر رقابت می کنند. آنچه مهم است، برگزاری باشکوه انتخابات با حضور حداکثری مردم است.مهم این است که نهاد قانونی شورای نگهبان طبق قانون وظیفه اش را انجام دهد .حدود 100 نفر که در فنته سال 88 دست داشتندو در مجلس ششم بدترین ضربه را زدند، توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند و حالا یک عده به شورای نگهبان فشار می آورند که اینها را تایید کنید. اگر چنین بشود که بنی صدر درست می شود.در انتخابات سال 88 با فشار روی شورای نگهبان ، آن دو نفر تایید شدند وآن مسائل پیش آمد وچه خسارتهایی که به کشور زده شد، 8ماه کشور درگیر فتنه و آشوب بود. اهمیت شورای نگهبان بسیار زیاد است ،نباید این نهاد انقلابی را تخریب کرد. البته اعضای شورای نگهبان معصوم نیستند و ممکن است آنها هم در رای خود اشتباه کنند، اگر کسی به رد صلاحیت خود اعتراض دارد ، می تواند قانونی اعتراض خودش را انجام بدهد.اصل جریان شورای نگهبان این است که حافظ اسلام و تشیع است. حمله های بیجا برای تضعیف این نهاد، کار درستی نیست. حفظ این نظام از نماز هم واجب تر است.ماحق نداریم با تخریب این نهاد پایه های نظام را سست کنیم تا تکفیری ها بر ما مسلط شوند.اگر گروههای تکفیری چون داعش بر ما مسلط شوندبه هیچ کس رحم نمی کنند. خدا می داند که این از خدا بی خبران چه جنایتهایی رادر عراق و سوریه انجام می دهند. از اذیت و آزار زنان مسلمان و کشتار آنها تا غارت نفت این کشورها. همه ما باید در مقابل این همه دشمن ، وحدت و همدلی بیشتری داشته باشیم.

یکی از برکات انقلاب تحول در خود کفایی بوده است. شرکت ذغالسنگ اعلام کرده است که تا 70 سال آینده ذخیره ذغالسنگ دارد ومی توانیم از آن ارتزاق کنیم. بحمدالله کارهای خوبی در شرکت ذغالسنگ انجام شده است و دستگاههای خوبی را طراحی کرده اند که ما قدردان این زحمات هستیم و از آنها تشکر می کنیم.

طرح های بسیار خوبی این هفته در سطح شهرستان افتتاح شد که از فرماندار محترم و همه مدیران که در این راه زحمت کشیدند، تشکر می کنیم.

یک تحولی هم در صنایع دستی شهرستان صورت گرفته است .یک خانم معلول حدود 700-800 شاگرد تربیت کرده است و بنده از نمایشگاه صنایع دستی آنها بازدید کردم ، مایه افتخار است.

در بحث کتابت باید از جناب آقای سهرابی تقدیر کنم که وقایع انقلاب را بسیار زیبا به تصویر کشیدند و کتاب کردند و نقش انقلابیون و علمای شهر را برجسته کردند.این کتاب خاطراتی از وقایع انقلاب اسلامی است که نویسنده توانمند همشهری خودمان آن را نوشته اند. این کتاب برنده دیپلم افتخار نیز هست.

آخرین کلام من دست مریزاد به سپاه پاسداران که با ساخت پهباد و هواپیمای بدون سرنشین چشم آمریکا را کور کردند. این پهباد 2000 کیلومتر برد دارد و یک مرتبه سوخت می خواهد و دارای هشت بمب هوشمند است که از مرکز فرماندهی نظارت می شود و کوچکترین حرکت دشمن را سرکوب کند.مرحبا به سپاه و ارتش ! ما تا زمانی که این نیروهای توانمند و مردم وفادار را داریم با قاطغیت می توانیم بگوییم که امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.


پی نوشت:

1- بحارالانوار، ج103، ص9.

2- عیون اخبار الرضا ، ج 2 ، ص 29 ، ح 25

3- تفسیر حکیم جلد 5 ، ص170

4- مستدرک الوسائل، ج13، ص 17، ح 1460.

5- الفروغ من الکافی، ج 5، کتاب المعیشه، باب «من کد علی عیاله»، ص 88، ح 1

6- الفروع من الکافی، ج 5، ص 78، باب الحث علی الطلب و التعرض للرزق، ح 5

7- كتاب الحلال والحرام، ابو حامد غزالي ،الباب اول، فصل: در فضيلت حلال ومذمت حرام

8- احياء العلوم، ج2 ص195

9- محجة البیضاء، ج3، ص205

10- کلینی، 1401: ج 5: ح1: 124

11- بحار، ج3، ص314

12- بحار، ج81، ص258، ح56

13- مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، میرزاحسین نوري، بی‏نا، قم، چاپ اول، 1408 ق، ج‏‏12، ص‏192

14- مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، میرزاحسین نوري، بی‏نا، قم، چاپ اول، 1408 ق، ج‏‏17، ص‏59

15- وسائل الشیعه، ج۲۵، ص۳۸۶

16- بحار، ج۱۰۳، ص۱۱

17- سوره مبارکه النجم، آیه 43

18- سنن ابن ماجه، ج2، ص 1366، حدیث 4082

19- تداوم انقلاب اسلامي ايران تا انقلاب جهاني مهدى)، محمّدي ري شهري /56 وي این احاديث را با نقلهاي مختلف و شرح و تفسير آن آورده است.

20- صحيفه نور، جلد: 10، ص : 58 و 57، در جمع دبيران عضو انجمن اسلامي آذربايجان شرقي ، تاريخ سخنراني : 4/8/58.

21- صحیفه امام، ج 21، ص 421



http://yascms.ir/emam/gozaresh/x672.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x673.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x674.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x675.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x676.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x677.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x678.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x679.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x680.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x681.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.