سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

میراث شهداء

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 347 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1394.12.01
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی درمراسم غبار رویی گلزار شهدا مورخه۹۴/۱۱/۱۵



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


الحمدالله الصلاه و السلام علی رسول الله و علی آله علی الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، السلام علیک یاشهداء یاسعداء

ایام مبارک دهه فجر را خدمت ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) و هم چنین به خانواده معظم شهدا ،جانبازان و ایثارگران و به جمع حاضر ، مسئولین بزرگ و عزیز تبریک عرض می کنم.تقدیر و تشکر می کنم از بنیاد شهید که این مراسم نورانی را به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جوار شهدا برگزار کردند .

مقام شهداء در پیشگاه خدا:
شهدا در پیشگاه خدا دارای ارزش و مقامات بلندی هستند ، در حدیث نورانی از رسول خدا(ص) داریم که فرمودند: « فوق کلّ برّ برّ » بالاتر از هر نیکی، نیکی برتری است «حتّی یقتل الرّجل فی سبیل اللّه » تا اینکه شخص در راه خدا کشته شود، « فاذا قتل فی سبیل اللّه عزّ و جلّ فلیس فوقه برٌّ…» پس هنگامی که در راه خداوند عزّ و جلّ کشته شد، نیکوکاری ای بالاتر از آن نیست… . (۱)


اقتدار امروز نظام جمهوری ،قدرت و امنیت امروز کشور ما ، همه از برکت شهدای والا مقام است ، ما مدیون امام (ره) و شهدا و خانواده های شهدا هستیم ،اقتدار نهادهای قانونی نظام جمهوری اسلامی از برکت شهداست و میراث نظام جمهوری هستند. همه ما وظیفه داریم این میراث را با تمام وجود حفظ کنیم .

میراث شهداء:
ولایت فقیه میراث شهداست ، هر وصیت نامه ای از شهدا را مطالعه کنیم این بزرگواران تأکید کرده اند که ولی فقیه را حفظ کنید و پشتیبان ولی فقیه باشید ،ان شاءالله راهپیمایی ۲۲بهمن با حضور همه مردم مخصوصاً خانواده محترم شهدا باشکوه هر چه تمام تر برگزار شود ودر جهت حفظ نظام جمهوری اسلامی حمایت خود را اعلام کنیم ودر انتخاباتی که پیش رو داریم ، فردی اصلح را انتخاب کنیم،کسی که بیش از همه خون شهدا را حفظ کند و ان شاءالله آن را درنظر بگیریم و به او رأی بدهیم ، میراث شهدا و حفظ خون شهدا یکی از وظایفی است که ما بر دوش داریم از جمله میراث شهدا ولایت فقیه و در کنار ولایت فقیه نهاد قانونی شورای نگهبان است ، شورای نگهبان از برکت خون شهدا به وجود آمده و کسی حق ندارد که شورای نگهبان را مورد تضعیف قرار دهد ، خدایی نکرده اگر اتفاقی برای نظام جمهوری اسلامی بیافتد دشمن به هیچ کس رحم نمی کند ، خدا آن روز را نیاورد که دشمن به این نظام خدشه ای وارد کند. بنابراین همه ما وظیفه داریم با وحدت و همدلی در جهت پیروی از ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی باشیم.

والاسلام علیکم و رحمه الله و برکاته



پی نوشت:

۱- بحارالانوار، ج ۱۰۰، ص ۱۰، روایت ۱۴٫

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.