سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

۲۲بهمن تجدید عهد با نظام جمهوری اسلامی

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 396 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1394.12.01
 
سخنرانی در مراسم جشن دهه فجر مدارس منطقه بهشت وحدت مورخه94/11/20


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی اله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، یا ابا صالح ، ادرکنا واغثنا

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز وبزرگوارمان،شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهداء ،شهدای والامقام شهرستان ، شهدای والامقام این منطقه وسلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی وسلامتی خودتان وسلامتی والدینتان،سلامتی معلمان و دبیران و اساتیدمان صلوات بر محمد و آل محمد(ص)

خوش آمد عرض می کنم خدمت همه شما دانش آموزان عزیز، تقدیر و تشکر عرض می کنم از همه دست اندکاران برگزاری این مراسم و همه مسئولین محترمی که شرف حضور دارند.

دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی را به محضر حضرت ولی عصر(عج) و همه شما علاقمندان حضرتش تبریک عرض می کنم.الحمدالله این انقلاب از برکت حضرت امام و از برکت شهدا با هدف استقلال ،آزادی، جمهوری اسلامی بر پایه اسلام ناب، تشکیل شد.یکی از اهداف انقلاب اسلامی زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) و زمینه سازی برای استقرار حکومت عدل الهی است.

پیشگویی انقلاب سلامی درآیات وروایات:
انقلاب اسلامی ما در آیات و روایات پیشگویی شده است. پیامبر اعظم(ص) می فرماید:« یخرج الناس من المشرق فیوطّئون للمهدی سلطانه »(۱)مردمی از مشرق قیام می کنند و زمینه حکومت مهدی(ع) را فراهم می سازند.در روایات منظور از مشرق،ایران است.یکی از علمای تونس که برای کنفرانس اندیشه اسلامی به ایران آمده بود، زمین خورده بود، به آقایانی که اطراف ایشان بودند و می خواستند دست ایشان را بگیرند گفت که نه بگذارید خودم بلند شوم، گفتند: چرا؟ گفت که در روایات اسلامی ودر کتاب کنزالآمال هست که در آخرالزمان قومی از مشرق ظهور می کند که این قوم برای احقاق حق فرزندان من ظهور می کند و این ها طلب حق می کنند؛ حق‌شان را نمی دهند و شمشیرهایشان را از نیام می کشند و نبرد می کنند و حق‌شان را می گیرند و پرچمی که در دست دارند، زمین نمی گذارند، مگر اینکه تحویل یکی از فرزندان من بدهند و بعد حضرت فرمودند: « فمن ادرک ذلک منکم فلیاتهم ولو حبوا علی الثلج » هر کدام از شما آن زمان را درک کند باید به قیام کنندگان بپیوندد، هرچند روی برف ها سینه خیز برود . (۲) و ایشان فرمودند : ما گمان می کردیم این انقلاب از مدینه آغاز می شود ، همیشه برای ما جای سوال بود که در مدینه هوا گرم است و برفی در مدینه وجود ندارد تا اینکه امروز متوجه شدم مشخصاً این جایی که در تهران هستم به احتمال زیاد همان جایی است که در روایات آمده است.

زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج):
از نظرقرآن ادامه این نهضت (انقلاب اسلامی ایران) آینده روشنی است. خداوند متعال وعده داده است انسانهای صالح جانشین ستمگران خواهند شد و عدالت جهانی بر روی این کره خاکی گسترده خواهد شد. تشکیل این حکومت عدل الهی آمادگی و زمینه سازی لازم را دارد تا مردم جهان امام زمان (عج) را بپذیرند.زمینه سازی آن از برکت امام و شهدا و از برکت مقام معظم رهبری وملت ایران است. یکی از برکات انقلاب در بین مسلمانان بیداری اسلامی است.می بینیم که در جهان روز به روز حاکمان ستمگر سرنگون می شوند، فاصله بین حق و باطل مشخص می شود، تفاوت اسلام ناب و اسلام امریکایی روز به روز روشن تراست ومردم جهان ومسلمانان با تمام وجود فرق حامی مستضعفان و محرومین واسلام ناب و فرق بین اسلام امریکایی و گروههای تکفیری را بیش از پیش می فهمند.

۲۲بهمن تجدید عهد با نظام جمهوری اسلامی:
راهپیمایی ۲۲ بهمن بسیار مهم است،تجدید عهد با نظام جمهوری اسلامی و نشان اقتدار است.وقتی مسلمانان بدانند که مردم اسلام ناب را دوست دارند وحضور دارند.باعث عقب نشینی دشمن و نصرت دین خداست. مردم با راهپیمایی بیست‌ودوم بهمن، این حقیقت را نشان می دهند که خدای متعال به وعده‌ی خود عمل کرده است که فرمود: اِن تَنصُروا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِت اَقدامَکُم؛ (۳) ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گامهایتان را استوار می‌دارد. نمی گذارد شما مجبور به عقب‌نشینی بشوید. این وعده‌ی الهی است؛ این وعده‌ی الهی در مورد ملت ایران تحقق پیدا کرده است؛ دین خدا را نصرت کردید، خدای متعال ثبات قدم به شما داد. امام خمینی (ره) نیز می فرمایند : «حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است، اگر اسلام را می خواهیم باید این جمهوری را حفظش کنیم.»حتما در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مهم اسفند ماه شرکت کنید و نام خود را جزء کسانی که دین خدا را یاری کردند، ثبت کنید تا خدا نیز شما را یاری کند ،کاندیدای مورد نظر خودتان را با دقت و مشورت انتخاب کنید و به امید خدا هر کس که بیشترین رأی را آورد به عنوان نماینده مورد پذیرش همه ما خواهد بود.

دو نکته قابل نوجه در زندگی:
نکته ای دیگری که می خواستم خدمتتان عرض کنم این است که عزیزان اگر می خواهید در آینده موفق شوید و جزء شخصیت های بزرگ شهرستان و کشور و حتی تاریخ باشید، دو مورد را مورد توجه قرار بدهید.

اول : درست کردن ارتباطتان با خدا و داشتن ایمان ، تقوی و پاکدامنی ؛

دوم : طالب علم و دانش باشید و به صِرف گرفتن یک مدرک تحصیلی قناعت نکنید، بلکه نهایت دانش را دنبال کنید.

اگر این دو مطلب خداترسی و تقوی ، کسب و گسترش علم در وجود انسانی جمع شد، اینها دو بال یک پرنده است که می تواند او را پرواز دهد.ان شاءالله مفید برای جامعه و برای کشور و برای نظام باشید. اگر این دو مطلب را مورد توجه قرر دهید آینده برای شما یک آینده درخشان خواهد شد.

هر روز صبح بیمه امام زمان(عج) شوید:

یکی از علما تعریف می کرد که در مدینه خدمت امام زمان (عج) رسیدم، حضرت فرمودند: « بچه های خود را خوب تربیت کنید ، تا امام زمان سربازان خود را از نسل شما انتخاب کند .» حضرت مهدی سربازان خود را از نسل جمهوری اسلامی انتخاب می کند.هر روز صبح که از خانه بیرون می آیی دست بر روی سینه بگذار و بگو : السلام علیک یا صاحب الزمان تا بیمه امام زمان بشوید. از آنجایی که سلام مستحب است ولی جواب آن واجب است و امام معصوم هیچ واجبی را ترک نمی کند ، هرگاه شما به حضرت سلام می دهید،ایشان به طرز شایسته تری جواب شما را می دهند ومی فرمایند: السلام علیکم و رحمه الله. این جواب امام زمان شما را در طول آن روز بیمه می کندو از آفات و بلاها دور می کند.

ان شاءالله روز به روز ارتباط خودتان را با امام زمان (عج) بیشتر کنید تا دلهایتان نورانی تر شود.

والسلام علیکم و رحمه الله برکاته


پی نوشت:

۱- (بحارالانوار), ج۵۱/۸۷; (سنن), ابن ماجه, ج۲, حدیث ۴۰۸۸, احیاء التراث العربی.

۲- سنن ابن ماجه، ج ۲، ص ۱۳۶۶، مطابق نقل تفسیر پیام قرآن، ج ۱۰، ص ۸۳

۳- سوره‌ی محمد، بخشی از آیه‌ی ۷

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.