سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

آزادی انقلاب اسلامی بدست امام خمینی

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 410 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1394.12.01
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم جشن تکلیف دانش آموزان بهزیستی مورخه۹۴/۱۱/۲۱


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خوش آمد عرض می کنم خدمت همه شما فرزندان عزیزم ومسئولین بزرگواری که شَرَفِ حضور دارند. ایام خجسته دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی را خدمت همه شما تبریک عرض می کنم.

آزادی انقلاب اسلامی بدست امام خمینی:
انقلاب اسلامی ایران ،۳۷ سال پیش به رهبری حضرت امام به پیروزی رسید، هدف انقلاب اسلامی این بود که ما زیر دست کسی نباشیم و مستقل و با عزت زندگی کنیم. رئیس جمهور مملکت ما ، همانند زمان طاغوت در مقابل امریکایی ها سجده نکند.این عزت و سربلندی امروز ما از برکت حضرت امام(ره) است. امریکایی ها در زمان طاغوت علاوه بر اینکه نفت و دیگر منابع ما را غارت می کردند، حق توحش نیز از ما می گرفتند و می گفتند ما در ایران در میان مردمی وحشی زندگی می کنیم و ایرانی ها را به حساب نمی آوردند. امام خمینی ما را آزاد کرد و به ما زندگی بخشید و دین خدا را هم آزاد کرد. همانطور که امام علي(ع) به مالک اشتر می فرمایند: «فَإِنَّ هَذَا الدِّينَ قَدْ كَانَ أَسِيراً فِي أَيْدِي الأَشْرَارِ يُعْمَلُ فِيهِ بِالْهَوَى وَ تُطْلَبُ بِهِ الدُّنْيَا» (۱) اين دين در دست اشرار (معاویه) اسير گشته بود كه با نام دين به هواپرستي پرداخته و دنياي خود را به دست مي‌آوردند و امام علی(ع) دین را آزاد کرد، طاغوت هم مانند معاویه دین ما را اسیر کرده بود ، امام (ره)هم دین ما را آزاد کرد و هم خود مارا.

توجه به دونکته:
فرزندان عزیزم اگر بخواهید خوشبخت زندگی کنید، شخصیت اجتماعی داشته باشید و سرفراز زندگی کنید به دو مطلب باید توجه ویژه داشته باشید:یک رابطه با خدا، یعنی مطیع دستورات خدا بودن و به فرمان خداوند گوش دادن. دوم علم و خوب درس خواندن. ایمان،تقوا و خداباوری و انجام دستوارت خدا به عنوان یک بال پرنده و آموختن علم و دانش مانند بال دوم پرنده است که باعث پرواز می شود. با رعایت و تکیه بر این دو مطلب شما می توایند برای شهرستان، استان و حتی کشور مفید باشید. البته از راه زحمت این نتیجه به دست می آید. علم آموختن زحمت دارد، برای عالِم شدن باید همه چیز را فدای علم کرد. رابطه با خدا و علم در کنار هم مانند آب گوارا هستند. همانطور که آب از دوگاز سوزان اکسیژن و هیدروژن تشکیل شده است. شما هم اگر بخواهید برای جامعه مفید باشید یکی رابطه باخدا را درست کنید و دستورات خدا را انجام بدهید ودیگری برای آموختن علم تلاش کنید.دراین صورت شخصیت اجتماعی پیدا می کنید و انسان بزرگی خواهید شد، آینده از آن شما خواهد بود.

ان شاءالله در راهپیمایی ۲۲بهمن نیز شرکت کنید و این ایام خجسته بر همه شما مبارک باشد. موفق و پیروز و اهل علم و دین و تقوی و باشید.

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.