سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

چرا باید در انتخابات شرکت کنیم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 367 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1394.12.05
 
مصاحبه حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با موضوع چرا باید در انتخابات شرکت کنیم با رادیو کرمان




http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟ اهمیت حضور گسترده مردم در انتخابات تا چه حد است؟

اهمیت انتخابات و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های آراء بر هیچ کس پوشیده نیست. چون در کشور نظام جمهوری اسلامی حاکم است یعنی نظامی مبتنی بر اسلام و جمهوری و خواست مردم . پس یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ، خواست و حضور مردم است.از برکت حضرت امام (ره) ، طاغوت که سرنگون شد و مردم در سرنوشت کشور حضور عادلانه دارند. به این معنا که رأی شخص اول این مملکت با رأی یک شخص عادی در روستایی دور افتاده ، تفاوتی نداردو همان تأثیری که رأی مقام معظم رهبری و یا رئیس جمهور دارد، همان اندازه هم تک تک آراء تاثیرگذار است ولی در زمان طاغوت مردم در سرنوشت حکومت دخالت نداشتند و نمایندگان مجلس به خواست شاه و یا خواست قدرت های بزرگ انتخاب می شدند. از برکت امام و شهدا رأی تک تک مردم در سرنوشت کشور تاثیرگذار شده است. حضور هر چه باشکوه تر مردم در پای صندوق های رأی نشان از اقتدار بیشتر نظام جمهوری اسلامی و به عنوان پشتوانه ای محکم برای نظام جمهوری اسلامی است. حضور مردم به تعبیر حضرت امام(ره) در پای صندوق های رأی باعث حفظ اسلام و نظام جمهوری اسلامی و به تعبیر دیگر حضرت امام (ره) حفظ خط اصیل اسلام در ایران و در نهایت برقراری نظام اسلام در سراسر دنیاست.

حضور پُرشور مردم در انتخابات:

بله، حضور مردم چنین تأثیری دارد : هم باعث حفظ نظام جمهوری اسلامی می شود و هم زمینه ساز حاکمیت اسلام در جهان است ،همچنین حضور مردم باعث استقلال بیشتر کشور می شود. هر چه این حضور بیشتر باشد، امید دشمنان سرسخت نظام جمهوری اسلامی به یأس تبدیل می شود و گرد یأس بر چهره آنها می نشیند، حضور مردم نقش مهمی در سرنوشت دارد و باعث مستقل بودن کشور است و علاوه بر آن یک تکلیف است. یک تکلیف عقلی که برای حفظ کشور باید در انتخابات شرکت کنیم. یک تکلیف شرعی داریم که مراجع بزرگوار تقلید و رهبر عزیزمان ما را به شرکت در انتخابات دعوت کردند.در قرآن آمده است: « إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ » جز اين نيست كه مؤمنان كسانى‏اند كه به خدا و پيامبرش گرويده‏اند «وَإِذَا كَانُوا مَعَهُ عَلَى أَمْرٍ جَامِعٍ » و هنگامى كه با او بر سر كارى اجتماع كردند «لَمْ يَذْهَبُوا حَتَّى يَسْتَأْذِنُوهُ» تا از وى كسب اجازه نكنند نمى‏ روند ... (1) . خدای تبارک وتعالی در این آیه می فرماید: وقتی رهبر برای امر عمومی دعوت می کند، همه باید تبعیت کنند و کسی حق تخلف ندارد و دعوت رهبر مساوی با دعوت دیگران نیست.دعوت رهبر مبتنی بر شرع است و شرعاً ما مسئولیم لبیک بگوییم. در آیه ای دیگر از قرآن مجید داریم: « لا تَجْعَلُوا دُعاءَ الرَّسُولِ بَیْنَکُمْ کَدُعاءِ بَعْضِکُمْ بَعْضاً » صدا کردن پیامبر را در میان خود، مانند صدا کردن یکدیگر قرار ندهید؛ «قَدْ یَعْلَمُ اللّهُ الَّذِینَ یَتَسَلَّلُونَ مِنْکُمْ لِواذاً فَلْیَحْذَرِ » خداوند کسانى از شما را که پشت سر دیگران پنهان مى شوند و یکى پس از دیگرى فرار مى کنند ،مى داند. «الَّذِینَ یُخالِفُونَ عَنْ أَمْرِهِ » پس آنان که فرمان او را مخالفت مى کنند «أَنْ تُصِیبَهُمْ فِتْنَةٌ أَوْیُصِیبَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ» باید بترسند از این که فتنه اى دامنشان را بگیرد، یا عذابى دردناک به آنها برسد!(2) در این آیه نیز خداوند می فرماید: خواست پیامبر (ص) را مانند خواست دیگران محسوب نکنید و چنانچه درخواست پیامبر(ص) را اجابت نکردید، منتظر فتنه یا منتظر عذاب الیم باشید. بنابراین توجه به دعوت رهبر جامعه اسلامی باعث حفظ کشور ، حفظ اسلام و رضایت خدای تبارک و تعالی است. پس حضور مردم در پای صندوق های رأی، چنین تأثیری دارد. ان شاءالله همه ما زنده باشیم وبتوانیم با شرکت خود در انتخابات هفتم اسفندماه ، به حفظ اسلام و گرامیداشت خون شهدا وحفظ تلاشها و جانفشانی های رزمندگان سالهای حماسه و خون وهمچنین بزرگداشت زحمات جانبازان و آزادگان سرافراز کشورمان و حفظ زحمات سالهای مبارزات ملت ایران ، کمکی کرده باشیم.پیش بینی بنده این است که ان شاءالله ملت ایران ، بیش از گذشته در این انتخابات حضور پیدا می کنند واین حضور، مورد رضایت خداوند، امام زمان (عج)و مقام معظم رهبری قرار می گیرد.

حضور در انتخابات مشت محکمی بر دهان یاوه گویان:

نکته دیگری که باید مورد توجه قرار بدهیم این است که دشمنان ما هم به صحنه آمده اند ، همانها که در سالهای گذشته از تحریم انتخابات سخن می گفتند و ملت را از رفتن به پای صندوق های رأی باز می داشتند. امروز خود به میدان آمده اند و از ملت ایران می خواهند تا در انتخابات شرکت کنند و به لیست مورد نظر آنها رأی بدهند. ما باید در انتخاب خود بسیار دقت داشته باشیم و برخلاف خواست دشمن عمل کنیم و کسانی را انتخاب کنیم که دشمنان ما با آنها مخالف هستند. خصوصاً در انتخابات مجلس خبرگان.با عدم اجابت خواست دشمن، مشت محکمی بر دهان دشمنان بزنیم وکسانی را برگزینیم که مورد رضایت خداوند و مقام معظم رهبری هستند. کسانی که بیشتر در خط امام(ره) و تبعیت از فرامین مقام عظمی ولایت قدم برمی دارند و همچنن حافظ خون شهدا و حافظ نظام جمهوری اسلامی هستند. افرادی که از بصیرت ودشمن شناسی بیشتری برخوردار هستند . ان شاءالله که چنین شود و رأی و حضور ما، دل دوستان را شاد و دشمنان را ناکام خواهد گذاشت.

بزرگ ترین درسی که حضرت زهرا (س) به ما می دهد، چیست؟

فرار رسيدن ايام شهادت حضرت زهرا مرضيه (س)، بانوي دو عالم، را به شيعيان وعاشقان اهل بيت عصمت وطهارت تسليت عرض مي نمایم.
در حالیکه ما دو معروف را پیش رو داشتیم: یکی حضور مردم در راهپیمایی 22بهمن که بحمدالله باشکوهتر از همیشه برگزار شد و دیگری حضور در پای صندوق های رأی که چند روز آینده برگزار می شود و هر در واقع عید بزرگ مردم ایران است : عید استقلال ، آزادی و عید تبعیت از ولایت . ایام شهادت حضرت زهرا(س) را نیز داریم. مؤمنین ، متدینین ، جوانان و رؤسای هیاتهای مذهبی حتما به این مورد هم توجه خاص داشته باشند.ان شاءالله شاهد حضور چشمگیر همه شما در تکایا و هیئت ها و مراسن عزاداری برای شهادت بانوی دو عالم، حضرت زهرای مرضیه باشیم. ما ملت ایران هرچه داریم از برکت امیرالمؤمنین (ع) وحضرت زهرا(س) و فرزندانشان امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است. ما مدیون این خانواده هستیم وباید سعی کنیم تا مراسمات عزاداری را در این ایام باشکوه برگزار کنیم و جوانانمان را با زوایای شخصیتی حضرت زهرا (س) آشنا کنیم . با توجه به اینکه ایشان الگوی یک زن مسلمان هستند، زندگی حضرت زهرا(س) را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم. ما می توانیم در بسیاری از امور زندگی از ایشان درس بگیریم. اموری چون سادگی در امر ازدواج ، سادگی در تهیه جهیزیه ، نحوه تربیت فرزندان ، نیکو شوهرداری ، انفاق و رسیدگی به قشر فقیر جامعه ، بحث ایثار و از خودگذشتگی حضرت در زندگی و خصوصاً بحث ولایتمداری و دفاع از ولایت که حضرت زهرا(س) در زمان خودشان، یگانه حامی ولایت بودند، تا جایی که جان خودرا فدای ولایت امیرالمؤمنین کردند. ولایت پذیری و دفاع از ولایت ، بزرگ ترین درسی که آن حضرت به ما می دهد و عملکرد سیاسی حضرت زهرا (س) در دفاع از حریم ولایت، پس از دوران رحلت پیامبر اکرم (ص) تا زمان شهادت ایشان، می تواند الگوی مناسبی برای هر زن و مرد مسلمان باشد.به همه جوانان نیز توصیه می کنم تا کتابهای بسیار خوبی را که خصوصاً بعد از انقلاب در مورد حضرت زهرا(س) نوشته شده است را مطالعه کنند و آگاهی خودشان را از زندگانی و شخصیت این حضرت بیشتر کنند . همه ما باید در این ایام ، باحضور در مساجد و تکایا ومراسمات عزاداری ،عشق و علاقه خودمان را به ساحت مقدس بی بی دوعالم اعلام کنیم .

روند پیشرفت ساخت و ساز مصلی پیامبر اعظم(ص) شهرستان زرند :

از روزی که بنده به شهرستان زرند آمده ام ، سعی کرده ام راه و روش ائمه جمعه اسبق را دنبال کنم، منتهی سرعتی بیشتر. بحمدالله این مدت، مصلی نماز جمعه پیشرفت های خوبی داشته است و امروز بالای پنجاه در صد فاز اول را ساخت و ساز کردیم.جوشکاری تمام شده است و سقف را هم زده ایم .دیوار چینی آغاز شده است و گنبد نیز ساخته شده است و در حال نصب آن هستیم. در و پنجره ها هم بخشی ساخته شده است وبخشی دیگر در حال ساخت است. کاشی های داخل مصلی را نیز سفارش داده شده ایم و بخشی از آن هم آماده شده است. ان شاءالله در ماه مبارک رمضان آینده بتوانیم، اولین نماز جمعه را در مصلی که به نام مقدس رسول خدا(ص) ، پیامبر اعظم نامگذاری شده است برگزار کنیم. در همین جا از همه مؤمنین و متدینین و متمکنین که تمایل دارند در کار خیر شرکت کنند، تقاضا دارم در این امر خیر نیز ما را یاری برسانند تا مصلی پیامبر اعظم(ص) را به نحو شایسته ای بسازیم. متاسفانه بودجه دولتی برای ساخت مصلی، کفاف نمی دهد. از همه مردم خداجوی شهرستان و بخصوص خیرین بزرگوار که همیشه جلودار کار خیر بودند، تقاضا دارم تا در بحث ساخت مصلی نیز ما را یاری کنند، تا ان شاءالله در تأمین هزینه ها به مشکلی برنخوریم و روند ساخت و ساز مصلی کند نشود.

در همین جا از شورای محترم سیاستگذاری ائمه جمعه نیز تشکر می کنم که در مدت حضور بنده در شهرستان 250 میلیون تومان کمک کردند، مبلغ200 میلیون تومان هم بودجه دولتی داشتیم که در سال93 به مصلی تعلق گرفت . ولی متأسفانه در سال 94 هیچ بودجه ی دولتی به ساخت مصلی تعلق نگرفت ،چون نمایندگان مجلس ، هیچ بودجه ای را برای کارهای فرهنگی در سال 94 در نظر نگرفتندو همین جا جا دارد که از نمایندگان مجلس گلایه ای کنیم که حداقل یک بودجه ای هرچند ناچیز، هم به کارهای فرهنگی اختصاص می دادید .متاسفانه از ماده 88 که در اختیار نمایندگان گذاشته بودند، هیچ بودجه ای برای کارهای فرهنگی در نظر گرفته نشد. البته فرماندار محترم شهرستان، مبلغ 500 میلیون تومان گرا برای ساخت مصلی در نظر داشتند که بنابر مصوبه مجلس که این پول نباید برای کار فرهنگی خرج شود، این مبلغ اختصاص پیدا نکرد و متاسفانه طبق مصوبه مجلس، ما در سال 94 هیچ کمکی از طرف دولت در اختیار مصلی قرار نگرفت.


پی نوشت:

1- سوره مبارکه نور،آیه 62

2- سوره مبارکه نور،آیه 63

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.