سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

میراث دار شهداء باشیم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 385 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1394.12.10
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم تشییع پیکر پاک جانباز شهید حاج حسن رشیدی مورخه94/12/07


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِسِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

قال الله الحکیم فی کتابه :«وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ* فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُواْ بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ» (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان (عج) ، السلام علیک یا فاطمه
الزهرا(س)، السلام علیک یا اباعبدالله الحسین، السلام علیک یا شهدا، یا سعداء یا نجباء

حقیر از طرف خود و همه شما خواهران و برادران این مصیبت و عزا و شهادت سرباز رشید اسلام «حاج حسن رشیدی» را به فرزندان و خانواده این شهید تبریک و تسلیت عرض می کنم و از طرف خانواده این شهید والا مقام، از حضور همه شما خواهران و برادران در مراسم تشییع و تدفین این شهید بزرگوار تقدیر و تشکر می نمایم. از همه دست اندرکاران ، مسئولین، سروران عزیز روحانی، خانواده معظم شهدا و جانبازان وخانواده معظم آزادگان و ایثارگران نیز تقدیر و تشکر می کنم.
ان شاءالله خداوند متعال اولین بشارتی که به این شهید والامقام می دهد این باشد که شما و همه کسانی که در تشییع جنازه شرکت کرد را مورد آمرزش قرار دهد.ان شاءالله از برکت این شهید بزرگوار، خدای تبارک و تعالی نظر لطف و عنایت و مغفرتش را شامل همه ما بگرداند.

جانفشانی جوانان ونوجوانان در جنگ تحمیلی:

برادران و خواهران زمانی که شیپور جنگ نواخته شد، استکبار جهانی به رهبری امریکا ، صهیونیست ها و انگلیسی های خبیث و صدام جنایتکار و حزب بعث به ایران اسلامی حمله کردند. آن روز مرد و نامرد از هم شناخته شد . مردان با وفا کسانی بودند که به دفاع از ایران اسلامی پا به جبهه های نبرد گذاشتند. اگر بخواهیم برای جوانانی که در زمان جنگ نبودند و آن روزهای حماسه و خون را ندیدند ، وضعیت جامعه را تشریح کنیم، باید بگوئیم به وضعیت مردم یمن نگاه کنید البته با توجه به این نکته که مردم یمن ، فقط از سعودی ها آسیب می بینند ولی ملت ایران از تمام جبهه استکبار مورد حمله قرار گرفت. در آن روز نوجوانان و جوانان غیور ایرانی، چون سنشان کم بود و اقتضای رفتن به جبهه را نمی کرد، دست در شناسنامه هایشان می بردند و تاریخ تولدشان را تغییر می دادند تا به جبهه بروند ، نه برای گرفتن پست و مقام یا برای مال و ثروت دنیایی، بلکه برای اینکه دِینشان را به وطن و اسلام ادا کنند وتنها برای جان دادن در راه خدا و ایثارگری در راه خدا به جبهه ها رفتند. امروز هم کسانی که دنباله رو و رهرو راه شهدا هستند ، مردانه در جبهه حق و دفاع از نام و یاد و میراث شهدا حضور پیدا کردند.

میراث دار شهداء باشیم:

بزرگواران، برای هر صندلی و هر پستی در مملکت ما 73 نفر به شهادت رسیدند. امروز ما وظیفه داریم که میراث دار شهدا باشیم، نه میراث خوار شهدا . ما باید میراث شهدا را حفظ کنیم.مخصوصاً شهدای جانباز که سالها صبر کردند و هر روز تا مرز شهادت رفتند و هر روزخانواده آنها درد و آلام این جانبازان را با تمام وجود لمس کردند. اینها مقامی بس والا دارند. شهید گرانقدری مانند حاج حسن رشیدی که بعد از بیست سال مجروحیت و تحمل 70 درصد جانبازی هستی خودش را تقدیم خداوند کرد ولی تسلیم سختی های این دنیا نشد. امروز و در این دوران وظیفه من و شما حفظ میراث شهداست. میراث شهدا نظام جمهوری اسلامی است . شهدا جان دادند.آنها جانانه از جان خود گذشتند تا این کشور اسلامی و با ولایت بماند. با ولایت امیرالمؤمنین؛ پرچم دفاع از شهدای اسلام و راه و اندیشه امام(ره) امروز بر دوش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است. همه ما وظیفه داریم تا با ولایت مداری و تبعیت از مقام عظمی ولایت ، راه شهدا را ادامه بدهیم. امروز حفظ خون شهدا به این است که فردا همه ما در دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت کنیم و همت انتخاب خوب داشته باشیم.
از حضور همه شما بزرگواران صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. ان شاءالله با وحدت همدلی و برادری وظیفه خودمان را نسبت به امام و شهدا و رهبری انجام بدهیم.

والسلام علیکم و رحمه الله برکاته


پی نوشت:

1- سوره مبارکه آل عمران آیات ۱۶۹ و170

چاپ این نسخه درجه: 5.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 1 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.