سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

رجب ماه رحمت فراوان/ اعتکاف معجونی از عبادات

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 381 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1395.01.30
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت السلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 95/01/27



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِسِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

قال الله الحکیم فی کتابه : « فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ إِنَّهُ کَانَ غَفَّارًا * یُرْسِلِ السَّمَاء عَلَیْکُم مِّدْرَارًا »(1)

اوصیکم عبادالله ونفسی بتقوی الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیه الله ادرکنا و اغثنا ؛

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان ، دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند یا حضور پیدا می کنند ، شادی ارواح مطهر دو شهید گمنام شهرستان و سلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی ، سلامتی خودتان وخانواده وفرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ،این حضور مؤمنانه ،این نمازجمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را از همه ماقبول بگرداند ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصا برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، اجماعاً صلوات.

با توجه به اینکه ما در ماه ذی قیمت و با ارزش ، رجب قرار داریم، درباره اهمیت و راهگشایی که در این ماه بیان شده است، مطالبی را خدمت شما عرض می کنم.

رجب ماه رحمت فراوان:

این ماه را «اصم »( به معنای رحمت فراوان ) نامگذاری کرده اند ، زیرا در این ماه خداوند تعالی رحمت واسعه خود را بر بندگان نازل کرده است. رسول اکرم صلی الله علیه و آله در فضیلت این ماه چنین می فرماید: «الا ان رجب شهر الله الاصم و هو شهر عظیم و انما سمی الاصم لانه لایقارنه شهر من الشهورحرمه و فضلا عند الله تبارک و تعالی ». ای مردم بدانید که ماه رجب ماه «اصم » خداوند است و همانا ماهی است بس عظیم و بزرگ و علت نام گذاری این ماه به «اصم » این است که هیچ ماهی از ماه های سال از نظر فضیلت و حرمت نزد خدای تبارک و تعالی، به آن نمی رسد.(2)ما باید در این ماههای خاص که مورد عنایت خداوند است ،نهایت استفاده را ببریم تا از بهار این نعمت برخوردار شویم.

لیلة الرغائب:

بعضی از روزها رحمت ویژه دارد و ما بایداز آن استفاده کنیم، به عنوان مثال شب جمعه اوّل ماه رجب را لیلة الرَّغائب مى ‏گویند و نمازی بسیار با فضیلت از حضرت رسول‏(صلى الله علیه وآله)در این شب ،سفارش شده است. استفاده از بعضی نعمت ها بستگی به خود انسان دارد، پس اگر پنجره دل را به سوی بهار باز کنید، می توان از هوای تازه آن استفاده کرد، البته شب لیله الرغائب دیشب بود که گذشت، منتهی باید بقیه این ایام را قدر بدانیم. در این ماه و در آیات قرآن راه گشایش در مادیات و معنویات بیان شده است. گاهی انسان هرچه دعا می کند، مستجاب نمی شود. هنگامی که فرزندآیت الله بهجت به زرند تشریف آورده بودند، از ایشان سوال کردیم ، شخصی حاجتی دارد که هرچه دعا می کند، مستجاب نمی شود، پدر بزرگوارتان در این زمینه چه راهکاری دارند؟ ایشان کلیدی را معرفی کردند که تمام مشکلات مادی و معنوی را برطرف می کند. از نظر معنویت خشکسالی را رفع می کند، روزی افراد را زیاد می کند .

راه‌حلی برای گشایش در زندگی+پاسخ آیت‌الله بهجت

ایشان از پدر بزرگوارشان آیت الله بهجت نقل کردند که پدرم فرمودند برای رفع گرفتاری در امور مختلف از جمله اشتغال و ازدواج زیاد از روی اعتقاد کامل بگویید: «أستغفر الله»، غیر از ضروریات و واجبات هیچ چیز شما را از گفتن این ذکر منصرف نکند تا کلیه ابتلائات رفع شود،حتی بعد از رفع آن‌ها هم بگویید، برای اینکه امثال آن‌ها پیش نیاید و اگر دیدید رفع نشد، بدانید یا ادامه نداده‌اید، یا آنکه با اعتقاد کامل نگفته‌اید.(3)

اکثر گرفتاریهای انسان به واسطه گناه:

بخشش گناه و از میان بردن اثرات سوء آن از ناحیه پرودگار عالم همواره برای مؤمنان موجب ایجاد گشایش‌های معنوی و مادی بوده است. اکثر گرفتاری‌هایی که انسان به آن مبتلا می‌شود، به واسطه گناه است، راه بازگشت به سوى خویش را به بندگانش آموخته است و ابتدا دستور عذرخواهى و استغفار، سپس فرمان به توبه مى‌دهد: «وَاسْتَغْفِرُوا اللهَ رَبَّکُمْ ثُمَّ تُوبُوا اِلَیْهِ»؛ از الله، پروردگارتان طلب آمرزش کنید، پس از آن توبه کرده و به سوى او باز گردید.(4)

اثرات استغفاردردنیا:

با این وجود در آیاتی دیگر به اثرات استغفار در دنیا اشاره شده است مانند: «اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ إِنَّهُ کانَ غَفّاراً» از پروردگار خویش آمرزش طلبید که او بسیار آمرزنده است (اگر چنین کنید) « یُرْسِلِ السَّماءَ عَلَیْکُمْ مِدْراراً» او (باران) آسمان را پى‌درپى بر شما فرو مى‌فرستد «وَ یُمْدِدْکُمْ بِأَمْوال وَ بَنینَ وَ یَجْعَلْ لَکُمْ جَنّات وَ یَجْعَلْ لَکُمْ أَنْهاراً» و شما را با اموال و فرزندان بسیار کمک مى‌کند و باغ‌هاى سرسبز و نهرهاى جارى در اختیارتان قرار مى‌دهد.(1) خداوند به حضرت نوح(ع) فرمان می دهد تا امت خویش را انذار کند. حضرت نوح نیز که پیامبری دلسوز و خیرخواه مردمش است ، به آنها خطاب می کند که راه گشایش از مشکلات و بهره مندی از مال و ثروت و برای ازیاد فرزندان تان،زیاد استغفار کنید.

همچنین حضرت هود(ع) نیز استغفار را راهی برای گشایش مادی و معنوی می داند .چنانچه در قرآن داریم: حضرت هود به قوم خود فرمود: « وَيَا قَوْمِ اسْتَغْفِرُواْ رَبَّكُمْ » و اى قوم من از پروردگارتان آمرزش بخواهيد «ثُمَّ تُوبُواْ إِلَيْهِ » سپس به درگاه او توبه كنيد (تا) «يُرْسِلِ السَّمَاء عَلَيْكُم مِّدْرَارًا »از آسمان بر شما بارش فراوان فرستد «وَيَزِدْكُمْ قُوَّةً إِلَى قُوَّتِكُمْ وَلاَ تَتَوَلَّوْاْ مُجْرِمِينَ»و نيرويى بر نيروى شما بيفزايد و تبهكارانه روى بر مگردانيد.(5)بنابراین دستور به استفغار از خود قرآن گرفته شده و در روایات نیز تأکید شده است.

استغفار باعث اولاد دار شدن

مردی به امام محمد باقر علیه السلام عرض کرد: فدایت شوم. من ثروت فراوان دارم ولی فرزندی ندارم آیا چاره ای برایم هست که دارای فرزند شوم؟ فرمودند: آری به مدت یک سال صد بار آخر هر شب استغفار کن و اگر شب آن را انجام ندادی در روز قضایش به جا بیاور زیرا خدای تعالی می فرمایند: « اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا یُرْسِلِ السَّمَاء عَلَیْكُم مِّدْرَارًا بِأَمْوَالٍ وَبَنِینَ... » (6) این شخص به توصیه حضرت عمل کرد و خداوند به او پسری عنایت کرد.

با ائمه(ع)در دنیا و آخرت:

اسماعیل بن سهل می گوید: به امام باقر نوشتم: مطلبی به من بیاموزد که با گفتن آن در دنیا و آخرت با ایشان باشم؛ امام باقر(ع) با خط مبارک نوشتند: بسیار «انّا انزلناه» بخوان و همواره زبان خود را با استغفار تازه نگهدار.(7) این ذکر از اهمیت و تاثیر فراوانی برخوردار است در زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی بسیار موثر است. استغفار یعنی اقرار به گناه کردن واز خداوند بخواهیم تا از گناهانمان درگذرد. تاثیر این ذکر بسیار زیاد است و به عنوان یک کلید است که حتی دو پیامبر بزرگ الهی نیز برای حل مشکلات مادی و معنوی توصیه به استفاده از این ذکر می کردند.

برادران و خواهران مکرمه ما می توانیم به جای اینکه در اوقات فراغت به صحبت های بی فایده بپردازیم ،زبان خود را به این ذکر عادت بدهیم وآثار وبرکات آن را در زندگی خود ببینیم.ان شاءالله که همه ما اهل عمل باشیم.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

درآغاز خطبه دوم خود وهمه شما براران وخواهران مکرمه را به تقوی الهی دعوت می کنم . در آستانه ولادت باسعادت مولایمان امیرالمومنین (ع) ، روز پدر و ایام با برکت اعتکاف قرار گرفته ایم. پیشاپیش ولادت با سعادت مولای متقیان را به محضر شما علاقمندان و ارادتمندان و دوستداران مولا تبریک عرض می کنم.

اهمیت اعتکاف:

اهمیت اعتکاف بر کسی پوشیده نیست. اعتکاف آن است که حداقل سه روز در مسجد جامع و یامساجد مورد اجازه بماند و روزه بگیرد و در جمع خوبان ، در جهت پالایش روح با خدای خودش خلوت کند. لذت این عبادت را کسانی درک می کنند که یک بار شیرینی آن را چشیده باشند و حلاوت و شیرینی آن هیچ زمانی فراموش نمی شود.

شخصیت والای حضرت محمد(ص) در مسجد النبی کنار یک ستونی چوبی، به نام «اسطوانة السریر» ، اعتکاف می کردند که امروز این ستون به ضریح پیامبر چسبیده شده است .سریر به معنای تخت است و حضرت از لیف خرما یک تختی را کنار این ستون درست می کردندو محل اعتکاف پیامبر بود.

شرایط اعتكاف:

1- زمان آن از سه روز كمتر نباشد
2- مكان آن در مسجد باشد
3- ادامه ماندن در مسجد و خارج نشدن از آن

اعتکاف رسول خدا(ص):

اعتکاف به قدری با عظمت است که رسول خدا (ص) با اینکه اشرف مخلوقات وانسان کامل بودند ونیازی به اعتکاف نداشتند، دهه پایانی ماه مبارک رمضان را اعتکاف می کردند. از زمانی که به شهرمدینه آمدند اعتکاف را انجام می دادند و هیچگاه آن را ترک نکردند. در روایتی دیگر از امام صادق علیه السلام آمده است : « یک سال، جنگ بدر در ماه رمضان واقع شد. پس پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم اعتکاف ننمودند؛ از این رو، در سال بعد 20 روز اعتکاف نمودند، 10 روز برای همان سال و 10 روز برای قضای سال قبل »(8)البته در جمهوری اسلامی ایران سه روز ایام الابیض ماه رجب، یعنی روزهای 13و14و15 ام این ماه مبارک، اعتکاف را انجام می دهند که به اعتکاف رجبیه معروف ست البته پیگیری های شده تا شرایط برای اعتکاف رمضانیه هم فراهم شود.

عظمت وفضیلت اعتکاف:

در عظمت اعتکاف همین بس که خدای تبارک و تعالی قهرمان توحید حضرت ابراهیم (ع) و فرزند ذبیحش حضرت اسماعیل(ع) را موظف به خدمتگزاری معتکفین در خانه حق می کند. چنانچه در قرآن نیز آمده است: « وَعَهِدْنا إِلی إِبْراهِیمَ وَإِسْماعِیلَ أَنْ طَهِّرا بَیْتِیَ لِلطّائِفِینَ وَالْعاکِفِینَ و َالرُّکَّعِ السُّجُودِ» (9) و ما به ابراهیم و اسماعیل امر کردیم که: «خانه مرا برای طواف کنندگان و اعتکاف کنندگان و رکوع کنندگان و سجده کنندگان ، پاک و پاکیزه کنید»!
هم اکنون اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در حال ثبت نام از معتکفین است، شما مومنین نیز می توانید به هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم کمک کنید.در ایام محرم برای عزاداری،هزینه های زیادی صرف می شود، شما می توانید بخشی از آن را به اعتکاف اختصاص دهید.

پاکترین و بهترین بندگان خدا و عاشقان خدا به مدت سه روز در مسجد می مانندو به ذکر و عبادت خدا می پردازند. شما می توانید نذر و نذورات خود ویا کمک های مالی خودتان را به دفتر امام جمعه و یا اداره تبلیغات بیاورید. اگر برای سلامتی خودتان یا فرزندانتان گوسفند عقیقه ای نذر دارید ، زمان اعتکاف، زمان مناسبی برای ادای این نذر است.

اعتکاف یک معجونی از عبادات بزرگ است. حضور در مسجد جامع یک شهر، نماز ، روزه، دیدار مومنین، وبعضی از آداب حج (مثلاً در حالت احرام ، یکی از مُحرماتِ احرام عطر زدن ودوری از هرماده خوشبواست، معتکف هم درایام اعتکاف نمی تواند از ماده خوشبو استفاده کند حتی ازخمیر دندان خوشبو هم نمی تواند استفاده کند وباید از خمیردندان ویا صابون های بی بو استفاده کند). صفای روح ، پاک شدن انسان مانند روزی که از مادر متولد شدن، نورانی شدن دل، حاجت روا شدن و اعمال ام داوود و دعا رفع گرفتاری از دیگر محسنات اعتکاف است.خداست که گره های زندگی ما را باز می کند و به انسان عزت می دهد. از این فرصت طلایی و بهار عبادت استفاده کنید. چه بسیار زمانها بگذرند که در قبر خوابیده باشیم و فرصت انجام کارهای نیک از دست ما برود. حداقل یکبار در عمرمان این عبادت را بجا بیاوریم و در پرونده اعمال خودمان ثبت کنیم.

صرفه جویی در مصرف انرژی:


مطلب دیگر اینکه مسئولین عالی رتبه کشوری و دولت خدمت مقام معظم رهبری رسیدند . اولا که از ایشان و زحمات آنها تشکر کردند و توصیه هایی نیز به ایشان داشتند . در ابتدا از مدیران و مسئولین خواستند تا بحث صرفه جویی را جدی بگیرند.در خطبه گذشته خدمتتان عرض کردم که مصرف انرژی در ایران چندین برابر کشورهای ژاپن، چین و هندوستان و ..که حتی جمعیت میلیاردی دارند. اگر مدیران دولتی بخشی از هزینه های غیر ضروری را حذف کنند،بسیار موثر است.

وحدت رمز پیشرفت:

نکته دیگر اینکه ایشان به سران سه قوه تذکر به وحدت دادند، ، وحدت رمز پیشرفت است. ما هم اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید همه دست به دست هم بدهیم و زمینه را برای پیشرفت شهرستان فراهم کنیم.

اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل:

بحث اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل را مطرح کردند و فرمودند معاون اول رئیس جمهور کار را فرماندهی کنند تا این بحث مدیریتی پیش برود. لازم است کارهای در جهت اقتصاد مقاومت است ، تقویت شود و از هر کاری که مخالف آن است، جلوگیری شود. در شهرستان ما نیز اینگونه است، فرماندار باید مدیریت اقتصاد مقاومتی را عهده دار بشوند . مردم نیز باید کمک کنند و اجناس تولید داخل استفاده کنیم .اگر جنس چینی و یا اجناس دیگر کشورها را بخریم سرمایه ا زکشو رخارج می شود ولی وقتی تولید داخل را استفاده کردیم، چرخ کارخانه های داخلی می چرخد و برای جوانان ایرانی اشتغال زایی می شود و زندگی آنها روبراه می شود وجلوی بسیاری از مشکلات ناشی از بیکاری و از هم پاشیدگی خانوده ها گرفته می شود. ما با این کارمان خدمت می کنیم. در شهرستان ما نیز لازم است فرماندار عزیز یک اتاق فکر با حضورنخبگان شهرستان داشته باشندو راههای پیشرفت شهرستان را بحث و بررسی کنند تا دچار روزمرگی نشویم. مثلا تعیین کنند در یک سال آینده شهرستان به چه جایگاهی باید از لحاظ صنعت و کشاورزی و دامداری و صنایع پایین دست ... برسیم. از افراد صاحب نظر و بازنشستگان با تجربه نیز می توانیم در این امر کمک بگیریم و راهکارهای افزایش پیشرفت را از آنها بخواهیم.

پرداخت به موقع مطالبات کارخانجات وکارگران:

نکته بعدی این است که اگر بخواهیم در سال جدید کارخانه ها و معادن شهرستان سرپا باشد باید کسانی که معادن ما استفاده می برند،هزینه آن را پرداخت کنند که در غیر این صورت کارگران بی حقوق می مانند و مجبور به اعتصاب می شوند و مدیران و مسئولین نگران اتفاقات ناشی از این حرکت آنها هستند. کارگر هم حق دارد، او برای گذران زندگی کار می کند، اگر قرار چند ماه کار کند ولی حقوقی نگیرد، چگونه می تواند از پس امرار معاش خانواده بربیاید؟ مدیریت این امر با کسانی است که در رأس و از مدیران عالی کشور هستند، در گذشته که واگن از کشورهای خارجی وارد می کردند،ابتدا پول آن را می پرداذختند بعد واگن هارا تحویل می گرفتند، ولی امروز از کارخانه واگن سازی زرند، مدتهاست واگن خریده اند و لی هنوز بهای آن را نپرداخته اند.همینطور زغالسنگ کارخانه های ما را می خرندولی بهای آن را نمی دهند یا خیلی دیر می دهند.این انصاف نیست، کارخانه ها این همه هزینه کنند واین گونه با آنها برخورد کنند. استاندار محترم، نماینده شهرستان، وزیر مربوطه باید مدیریت کنند و کمک کنند تا کارخانه ها سرپا بماند.وقتی پول کارخانه را نمی دهد وبه دنبال آن حقوق کارگران پرداخت نمی شود، کار اداره شهرستان توسط فرماندار و نیروی انتظامی سخت می شود.مدیران عالی کشور باید همت کنند و اجاز ه ندهند کارگر ما شب عید دستش خالی باشد. اگر به موقع پول محصولی که خریداری می شود را بپردازند ،صنعت کشور رو پای خودش می ایستد و چرخ کارخانه ها می چرخد.کار بزرگی درشهرستان صورت گرفته است. منتهی باید دست در دست هم دهیم تا از نظر محیط زیست نیز مشکلی درست نشود. از خام فروشی جلوگیری شود در شهرستان صنایع پایین دستی فولاد را راه بیندازیم که از این طریق عده ای هم جذب بازار کار می شوند که خیلی با ارزش است . وقت آن است که همه دست در دست هم بدهیم و مشکلات را با هم حل کنیم.

از نیروی انتظامی و فرماندهی محترم نیز تشکر می کنم که بسیار زحمت می کشند. چند روز پیش شنیدید یک تن و 900 کیلو مواد مخدر را کشف کردند که صد کیلو آن حشیش! بود، عامل بدبختی خانواده ها.

آمریکا قابل اعتماد نیست:

از دیگر صحبتهای مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران این بود که امریکا قابل اعتماد نیست. این امریکا و سران استکبار هستند که این سطح از مواد مخدر را تولید توزیع می کنند.مردم به این باور رسیده اند که اسلام امریکایی دشمن اسلام ناب است.از دشمن جز دشمنی انتظار دیگری نمی رود.این امریکایی ها بودند که جنگ را بر ما تحمیل کردند و امروز نیز مردم یمن و سوریه را گرفتار جنگ کردند،هر نا امنی در دنیا هست زیر سر امریکاست. به تعبیر حضرت امام (ره)، امریکا درست نمی شود و قابل اعتماد نیست. در همین جلسه مقام معظم رهبری به بحث برجام عنایت کردند که مسئولین به نیت باز کردن گره ای از کار کشور پای مذاکره رفتند. ولی امریکایی ها گفتند لبخند ما دیپلماتیک بود. اینکه پای میز مذاکره نشستیم تاکتیک بود. بند بند تعهدات را رو ی کاغذ ثبت کردند ولی امریکایی ها هیچکدام از تعهداتشان عمل نکردند.آنان دشمن قسم خورده امام و اسلام ناب هستند. امروز چهار طرف کشور ما را کشورهایی با دین اسلام امریکایی فراگرفته اند که سوخت و اسلحه های داعش را تهیه می کنند که زائیده تفکر یهود هستند. هرچه رئیس جمهور ما در مذاکرات شعار برد – برد را ملاک عمل قرار دادند، امریکایی ها برد- باخت را مد نظر گرفتند.امریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست. اگر کسی هم در این قضیه شک داشت امروز به این نتیجه رسیده است. حتی عده ای مدعی بودند شعار مرگ بر امریکا را بردارید ولی دیدیم که ایران جلوتر از قرارداد ها به تعهداتش عمل کرد و پایبند بود ولی امریکایی ها حتی یک سر سوزن به تعهداتشان عمل نکردند. همان فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند امریکا قابل اعتماد نیست .

رهبر جامعه اسلامی بینش الهی دارد، وچون به منبع وحی وصل است و دشمن شناس است و راهکارها را می داند، متوجه است که پشت لبخند دشمن، زهر است و دشمنی که دست دوستی سمت ما دراز کرده است ،در دست دیگرش خنجر برای ضربه زدن دارد. امریکا دشمن اسلام ناب است. او اگر می توانست ، تا کنون ریشه اسلام را خشک می کرد. آنها گروههای داعش را هم برای همین منظور به وجود آورده اندچگونه می توان با این دشمن اسلام ناب صلح کرد. یک راه دارد این است که ما دست از همه اعتقادات خود برداریم و تبدیل به یک ملت ضعیف بشویم و همه منابع و معادن کشور خودرا نز در اختیار آنها قرار دهیم وبشویم مانند کشورافغانستان که اگر یک سرباز امریکایی ، رئیس جمهور را هم زیر بگیرد کسی نمی تواند محاکمه اش بکند و باید در امریکا به آن رسیدگی شود.ما نمی توانیم ذلیل بشویم، ما شیعه امام علی و امام حسین هستیم. انقلاب ما زمینه ساز ظهور امام زمان است. ما باید پشت سر مقام عظمی ولایت با اقتدار جلوی ظلم و زیاده خواهی امریکای و دیگر مستکبرین بایستیم. بنده بار دیگر از همه عزیزان در نیروی انتظامی که مخلصانه برای امنیت شهرستان تلاش می کنند، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.


پی نوشت:

1- سوره مبارکه نوح، آیات : 10 و 11

2- وسائل الشيعة/ ج 10 ص 475

3- برگرفته از سایت مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت

4- سوره مبارکه هود، آیه 3

5- سوره مبارکه هود، آیه 52

6- مصباح کفعمی حاشیه ص 58

7- بحارالأنوار،ج 92/328

8- اعتکاف ابرار به نقل از کافی، ج4 ص 175

9- سوره بقره ، آیه 125



http://yascms.ir/emam/gozaresh/m277.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m278.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m279.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m280.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m281.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.