سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حجت الاسلام ابراهیمی: خرید زغال سنگ خارجی خلاف شرع و مروت است/ به داد کارگران و تولید داخلی برسید

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 389 مرتبه
دسته: سایت خبری صبح زرندتاریخ: 1395.02.10
 
انتشار: شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ساعت ۰۲:۱۳:۲۹- کد خبر: 6644

به گزارش “صبح زرند” ، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی کار و کارگر گفت: این روز را به تمام کارگران کشور که رکن تولید کشور هستند تبریک گفته و از آنان تقدیر و تشکر می نماییم.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ توسط مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و سخنان مهم ایشان در دیدار با کارگران سراسر کشور اظهار داشت: شهرستان زرند صنعتی و معدنی است و دارای کارگران متعددی می باشد و سال ۹۴ سال سختی برای این عزیزان بود چرا که ماه ها حقوق خود را نگرفتند.

ابراهیمی در رابطه با مشکلات صنعت زغال سنگ شهرستان زرند و دیگر شهرستانهای همجوار تصریح کرد: شرکت فولاد اصفهان زغال سنگ را از معادن ما خریداری می کند اما پولش را پرداخت نمی کند و از طرفی کارگری که بیش از ۳ماه حقوق خود را نگرفته چگونه می تواند زندگی خود را تامین کند.

وی تاکید کرد: مشکل صنعت زغال سنگ ما این است که نقدینگی پرداخت نمی شود و مشکل بزرگ تری که در صنعت فولاد مشاهده می کنیم این است که آنها از خارج از کشور زغال سنگ وارد می کنند و دلیلشان هم این است که ارزانتر از زغال سنگ داخل است.

وی ادامه داد: حال سوال ما این است که آیا شما برای خرید زغال از خارج کشور هزینه را زودتر به آنها نمی پردازید؟ که یقیناً به همین صورت است پس چرا حقوق کارگران داخل کشور را ماه ها نپرداخته اید؟! آیا کارگران خودمان مهمتر از کارگران خارجی نیستند؟! مطمئناً این هیچگونه کمکی به اقتصاد کشور نخواهد کرد.

امام جمعه زرند بیان داشت: از استاندار کرمان و از دولت می خواهیم که به این مسئله رسیدگی کنند و به داد کارگران برسند، کارگران که هر روز نمی توانند اعتصاب کنند تا اینگونه به حقشان برسند و این به هیچ وجه زیبنده نیست.

وی با اشاره فتوای مقام معظم رهبری که فرمودند “اگر کالایی مشابه داخلی داشت وارد کردن آن از کشورهای خارجی ممنوع است” گفت: شما باید محصولات داخلی را بخرید تا چرخه تولید کشور بچرخد وگرنه خرید کالای خارجی به اینگونه خلاف شرع و خلاف مروت است.

ابراهیمی افزود: شرکت واگن سازی زرند نیز به همین درد دچار است و نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان از شرکت های رجا و … که واگن ها را خریداری کرده اند طلبکار است و در این بین بازهم کارگران باید رنجش را بکشند.

نماینده ولی فقیه در زرند تصریح کرد: قاعدتاً دستانی در کار است که می خواهد برای مردم ناامنی ایجاد کند، بنابراین دولت باید مدیرانی که می خواهند ناامنی ایجاد کنند را برکنار کند و کسانی را بیاورد که دلشان به حال ملت بسوزد و رنج کشیده باشد ، نه کسانی که در بالا نشسته اند و فقط به فکر جیب خودشان هستند.

وی در ادامه خطبه های خود به فرا رسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و آغاز هفته معلم اشاره کرد و گفت: بزرگترین دستگاه مولد کشور آموزش و پرورش می باشد و نقش معلم هم تراز با نقش پدر و مادر می باشد که این روز را به همه آنها تبریک عرض می نمایم.

خطیب جمعه زرند در پایان خطبه ها اظهار داشت: آمریکایی ها در روزهای اخیر بعد از ۳۰ سال با یک اتهام واهی به جمهوری اسلامی ایران، ۲ میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران را دزدیدند، بنابراین ما به گفته امام (ره) نباید سر سوزنی تسلیم شویم و یا با آنها سازش کنیم و دنیا باید آمریکا را از بین ببرد.


برای دیدن لینک این خبر در سایت خبری صبح زرند کلیک کنید

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.