سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مهمترین وظیفه ما نسبت به رسول خدا(ص)

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 449 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1395.02.18
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 95/02/17




http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

وقال رسول الله (ص) : « قولوا لااله الا الله تفلحوا » (1)

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا رسول الله (ص)، السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، یا اباصالح، یا بقیة الله ادرکنا واغثنا

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج)،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان ، دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند یا حضور پیدا می کنند ، شادی ارواح مطهر دو شهید گمنام شهرستان و سلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی ، سلامتی خودتان وخانواده وفرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه ، این نمازجمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را از همه ماقبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد(ص).

اولاً از حضور مومنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه در نماز جمعه این هفته تقدیر وتشکر می کنم. از اداره کنندگان نماز جمعه، مسئولین ستاد،مجری محترم و از سخنران قبل خطبه ها جناب آقای صادقی ریاست محترم آموزش و پرورش نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

چون در ماه رجب و وصل به عید بزرگ مبعث هستیم ، در این خطبه چند کلامی در باب عید مبعث و وظیفه ما نسبت به رسول خدا و عمل به مهمترین توصیه های حضرت (ص) ، چند کلامی را خدمت شما عرض می کنم. ابتدای سخن همه شما عزیزان را توصیه می کنم به مطالعه کتاب بسیار ارزشمند « بعثت ، غدیر ، عاشورا و حضرت مهدی(عج) » به قلم آقای محمدرضا حکیمی. در این کتاب نویسنده این چهار رکن مهم را به هم وصل کرده است.

بیست وهفتم رجب بزرگترین تحول در زندگی بشر:

27 ماه رجب سالروز بزرگترین تحول در زندگی بشر است ، در این کتاب آمده است که آخرین پیامبر الهی برای دستگیری ما انسانها به رسالت مبعوث شد.پیامبر خدا(ص) سالها خصوصاً در ماه مبارک رمضان به جبل النور (جبل الاسلام، جبل القرآن یا غار حراء) می رفتند و به عبادت خداوند و خودسازی می پرداختند تا آمادگی لازم برای پذیرش این مسئولیت بزرگ را پیدا کنند ، جامعه گمراه آن زمان، جامعه ای شرک آلود و بت پرست بود، مردمان آن زمان خرمایی که خود آنها می کاشتند را می چیدند و دست ساز خودشان را به عنوان خدا عبادت می کردند، آنها دخترانشان را زنده به گور می کردند. جنگ و قتل و خونریزی بسیار بود و حتی در مواردی دو طایفه چهل سال جنگ می کردند و هم را می کشتند بطوری که دیگر کسی از دو طایفه باقی نمی ماند،جامعه آنها غرق در جهالت بود . این جهالت منحصر به شبه جزیره عربستان نبود بلکه بیچارگی و بدبختی کل جهان را فرا گرفته بود. حتی در ایران ،مردم، پادشاه ساسانی را خدا می نامیدند.

چگونگی مبعوث شدن رسول خدا(ص)به پیامبری:

پیامبر در 27 ماه رجب در غار حراء مشغول عبادت بودند، ( حدود یک ساعت طول می کشد که از کوه بالا بروید و به این غار کوچک برسید که حدود دو نفر جا دارد، یکی ایستاده دیگری نشسته ؛ قبل از ساخت و سازهای امروزی مکه، از سوراخی که انتهای غار حراء بود ، خانه خدا دیده می شد ). پیامبر (ص) در غار حراء مشغول عبادت بودند که جبرئیل امین بر پیامبر نازل شد و فرمود: " اقرء" حضرت فرمود:«ما أنا بقارئ» من خواندن نمی دانم، مدرسه نرفته ام. باز جبر ئیل فرمود: « اقرا » باز هم پیامبر فرمود: من خواندن بلد نیستم. (یکی از امتیازهای رسول خدا(ص) این بود که پیامبر ما مکتب نرفته بود و به اذن الهی قادر به خواندن بود و گرنه مشرکین به ایشان تهمت می زدند که آنچه از قرآن آورده، سخنان معلم اوست و در مکتب به او یاد داده اند. خداوند در قرآن می فرماید ما کتابی را آورده ایم که در هیچ مکتب و دانشگاهی نبوده است وچنین علم و معرفتی را هیچ جا نمی توانید بیابید : « وَيُعَلِّمُكُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَيُعَلِّمُكُم مَّا لَمْ تَكُونُواْ تَعْلَمُونَ »(2) کتاب و حکمت آموزد و آنچه را که نمی دانستيد به شما ياد دهد. ای پیامبر آنچه به تو آموخته شده ، جز از راه وحی نیست و در هیچ کجای دیگر نمی توانستی آن را بیاموزی.پس یک امتیاز پیامبر امی بودنش بود که به لطف خدای متعال و علم الهی ،خواندن و نوشتن را آموخته است. ) برای بار سوم جبرئیل پیامبر(ص) را در آغوش گرفت و مقداری فشار دارد(3) و اولین آیات نازل شد : « بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ * اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ ﴿ بخوان به نام پروردگارت كه آفريد)* خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ (انسان را از علق آفريد) * اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ ( بخوان و پروردگار تو كريمترين (كريمان) است)* الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ (همان كس كه به وسيله قلم آموخت)* عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ ( آنچه را كه انسان نمى‏دانست (بتدريج به او) آموخت ). (4)پس جبرئیل، رسالت خود را به انجام رسانید و به آسمان ها بالا رفت و محمد نیز از کوه فرود آمد. در حالیکه می لرزیدند (ارتباط با عالم غیب و جبرئیل امین باعث این حال رسول خدا شده بود) .پیامبر(ص) فاصله دو ساعته تا منزل را با همین حال طی کردند.( در آن زمان، بازار ابوسفیان و کوه مروه در این مسیر بودند که سعودی ها امروز آنها را تخریب کرده اند. ) در این هنگام، خداوند، کوه ها، صخره ها و سنگلاخ ها را به سخن آورد، به گونه ای که به هر کدام می رسید، ادای احترام می کردند و می گفتند: السلام علیک یا حبیبَ اللّه ، السلام علیک یا ولیَّ اللّه ، السلام علیک یا رسولَ اللّه».(5)محمد صلی الله علیه و آله به خانه آمد و خانه نورانی شد. همسرش خدیجه تعجب کرد و گفت: این نور چیست؟ پیامبر پاسخ داد: نور نبوت است. بگو «أشهد أن لا إله إلّااللَّه، محمّد رسول اللَّه». خدیجه عرض کرد: از مدت‌ها پیش من این مطلب را می‌دانستم، آن گاه مسلمان شد.

(6)اولین بانویی که اسلام آورد، حضرت خدیجه بود، اولین مرد امیرالمؤمنین علی(ع) بود. (7)پيامبر اكرم ـ صلي الله عليه و آله نيز در نخستين روزهاي دعوت خود از مردم مكه خواست تا شرك را كنار نهاده بندگي خداي يكتا را بپذيرند وفرمودند: « قولوا لا إله إلا الله، تفلحوا» اي مردم! بگوييد: «لا إله إلا الله» تا رستگار شويد.(8)

عرضه آیین جامع وکامل به بشریت:

رسول گرامی اسلام (ص) به عنوان آخرین پیامبر الهی، آیین جامع و کامل اسلام را از طرف خدا به بشریت عرضه کرد و مأموریت یافت که در سایه تعلیمات نجات بخش خویش ‍انسان ها را از ظلم و فساد و عقاید باطل و خرافات رهانده و به هدایت برساند.

قرار گرفتن جهالت مدرن در مقابل اسلام:

اسلام در مقابل بت و بت پرستی قرار گرفته است و همه آنها را نفی می کند. همانطور که آن زمان جاهلیت در مقابل رسول خدا صف کشید، امروز هم تمام مشرکین ، در مقابل جریان حق و توحید و بعثت دست به هم داده اند و تمام اسلام در مقابل تمام کفر قرار گرفته است. کفار امروز بسیار قدرتمند شده اند .امروز جهالت مدرن ، ابزار مدرن را در خدمت گرفته است تا دین خدا و نور خدا را خاموش کنند. به همین دلیل استکبار جهانی امروز بیشترین دشمنی ها را با ایران اسلامی دارد. ما معتقد به بعثت هستیم وادامه دهنده پیامبر(ص) و امیرالمومنین (ع)و امام حسین (ع) هستیم. همان مشرکینی که آن روز در مقابل رسول خدا و امیرالمومنین بودند، امروز در مقابل جمهوری اسلامی قرار گرفته اند.اما همگان باید بدانند که به طور قطع و یقین ، جریان شرک شکست خواهد خواهد خورد ،چنانچه در قرآن نیز آمده است: « وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ»(9) و دين حق فرستاد تا آن را بر همه دينها چيره سازد.

پس از دریافت وحی رسول خدا(ص ) به منزل بازگشت ، در حالی که می لرزید واحساس سرما می کرد وبه خدیجه گفت: « زملونی زملونی » مرا بپوشانید،مرا بپوشانید! پس آن حضرت راپوشاندند تا اضطراب و ترس از او دور شد. بعد آیات زیر نازل شد : « بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ * يَا أَيُّهَا الْمُدَّثِّرُ (اى كشيده رداى شب بر سر، کسی که روپوش بر خود انداخته ای )* قُمْ فَأَنذِرْ ( برخيز و بترسان ) اکنون وقت خواب نیست . بلکه زمان آن است که حرکت کنی و دین خدا را اقامه کنی و مردم را هدایت و دستگیری کنی.(10)

وظیفه ما نسبت به رسول خدا(ص):

مهمترین وظیفه ما نسبت به رسول خدا(ص) این است: « أَنْ أَقِيمُوا الدِّينَ وَلَا تَتَفَرَّقُوا »(11) دين را برپا داريد و در آن تفرقه‏اندازى مكنيد.مهمترین وظیفه ما اقامه دین خداست، راهی را که رسول خدا(ص) شروع کردند ، به دست معمار کبیر انقلاب اسلامی، در ایران اسلامی بنیانگذاری شدو امروز نیز این پرچم در دستهای توانای مقام معظم رهبری، امام خامنه ای است. ایرانیانیان زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) هستند تا دین خدا به طور کامل در دنیا تحقق پیدا کند . ما نیز باید در حد توان ، این دین را اقامه و همراهی کنیم.

نمونه ای فرمایشا ت رسول خدا(ص):

در پایان بخشی از فرمایشات رسول خدا (ص) را خدمتتان عرض کنم و خطبه را تمام کنیم.

رسول خدا(ص) فرمودند: « إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاق » (12) براستى كه من براى به كمال رساندن مكارم اخلاق مبعوث شده ام. پس هدف از بعثت رسول خدا این است که همه اخلاق ها خدایی شود و مردم پیرو شیطان و هوا و هوس خود نباشند و موارد مختلف این هدف را به مردم یادآوری می کرد.

نقل شده است ، پيامبر بزرگوار اسلام (ص) هرگاه كه در كنار آيينه قرار مي گرفت و خود را در آيينه مشاهده مي نمود اين دعا را مي خواند « اللهم حَسّن خُلقی كما أحسَنتَ خَلقی » (13)پروردگارا همان طور كه صورتم را زيبا آفريدي خلق و سيرتم را نيز نيكو قرار ده .

در جریان جنگ احد، دندانهای جلوی دهان پیامبر صلی الله علیه و آله شکست و صورتش شکاف برداشت. اصحاب آن بزرگوار بسیار ناراحت شدند و از آن حضرت خواستند که دشمن را نفرین کند. پیامبر صلی الله علیه و آله به آنها فرمودند: «اِنِّی لَمْ اُبْعَثْ لَعّانا وَ لَکِنِّی بُعِثْتُ دَاعِیا وَ رَحْمَةً» من ناسزاگو مبعوث نشدم، بلکه دعوت کننده و مایه رحمت مبعوث شده ام. سپس به جای نفرین دعا کردند: «اَللَّهُمَّ اهْدِ قَوْمِی فَإِنَّهُمْ لَا یَعْلَمُونَ»خداوندا! قوم مرا هدایت کن که آنان نمی دانند.(14)

پیامبر(ص) بسیار مهربان و خوش برخورد بود، خشن و زمخت نبودند و در پی اصلاح مردم بودند. باتوجه به اینکه در هفته معلم هستیم باید بدانیم که در بحث هدایت و تربیت هرگز تندی جواب نمی دهد.

شیوه تربیتی رسول خدا(ص):

روزی جوانی به رسول الله صلی الله علیه و سلم گفت : « یا رسول الله ائذن لی بالزنا » ای رسول خدا به من اجازه بده زنا کنم ؟ رسول الله صلی الله علیه و سلم به عنوان پدری دلسوز و مهربان بدون اینکه او را از خود براند و یا دستور به زندانی کردن یا شلاق زدنش بدهد فرمود : «اترضاه لامک ؟ » آیا این عمل را به نسبت مادرت می پسندی ؟جوان گفت : پدر و مادرم فدایت باد ای رسول خدا ، هر گز نمی پسندم ، پس حضرت فرمود : آیا به نسبت خواهرت می پسندی ؟جوان گفت : ای رسول خدا ، پدر و مادرم فدایت باد ، هر گز ، پیامبر ادامه داد : آیا به نسبت عمه ات می پسندی ؟جوان گفت : خیر ، ای رسول خدا ، پدر و مادرم فدایت گردند ، حضرت در ادامه فرمود : آیا به نسبت خاله ات می پسندی ؟ جوان گفت : خیر ای رسول خدا ، پدر و مادرم فدایت گردند ، پس پیامبر صلی الله علیه و سلم فرمودند : « إذا زنیت فانما تزنی بام أو اخت او عمه او خاله للمسلین » اگر زنا کنی تو در واقع با مادر یا خواهر یا عمه و یا خاله ی مسلمین زنا کرده ای و اینگونه از نظر وجدانی جوان را متاثر ساخت .(15) این شیوه تربیتی رسول خدا بود. شیوه ای بسیار نرم توأم با محبت.

جرير بن عبدالله فرد زیبا رویی بود، او مى گويد: پيامبر خدا عليه السلام به من فرمود: « انك امرء قد احسن الله خلقك فا حسن خلقك ».اى جرير، خداوند تو را نيكو آفريد و شكل و نقش ظاهرت را زيبا آفريد است ، تو نيز با حسن خلق و زيبائيهاى اوصاف حميده ، صورت باطنى خويش را پسنديده و شايسته بساز. (16)حسن خلق نفسانى و حسن خلق جسمانى است .

پیامبراعظم (ص)فرمودند: «خیارکم أحسنکم أخلاقاً، الذین یَألفون و یُؤلفون» (17) بهترین شما،کسانی هستند که برخوردشان با مردم، از همه بهتر است. چهره‌ای گشاده دارند که مردم رغبت می‌کنند با آنان انس و الفت بگیرند.

پیامبر گرامی اسلام، مرتباً مردم را تشویق به کار می کردندو از آنها می خواستند تا اهل کار و تولید باشند.

سفارش‌ پيامبر به‌ فروشندگان‌ كالا

امام‌ صادق(ع) فرمود: در عصر پيامبر(ص) زني‌ بود كه‌ عطر مي‌فروخت‌ و زينب‌ نام‌ داشت، (و طبعاً‌ خودش‌ نيز به‌ خاطر همراه‌ داشتن‌ عطر، خوشبو بود) روزي‌ به‌ حضور همسران‌ پيامبر اسلام(ص) آمد، پس‌ از ساعتي‌ پيامبر(ص) به‌ خانه‌ آمد و بوي‌ خوش‌ به‌ مشامش‌ رسيد، دانست‌ كه‌ زينب‌ عطر فروش‌ در آنجا است، به‌ او فرمود: وقتي‌ به‌ خانة‌ ما مي‌آيي، خانه‌هاي‌ ما را خوشبو مي‌كني؟ زينب‌ در پاسخ‌ گفت: خانه‌هاي‌ شما به‌ خاطر وجود تو (اي‌ پيامبر) پاكيزه‌تر و خوشبوتر است‌ نه‌ به‌ خاطر عطر همراه‌ من. آنگاه‌ پيامبر(ص) به‌ او اين‌ سفارش‌ را (كه‌ سفارش‌ همة‌ فروشندگان‌ كالا نيز هست) كرد، فرمود: « اذا بعث‌ فاحسني‌ ولا تغشي‌ فانه‌ اتقي‌ لله‌ وابقي‌ للمال» وقتي‌ كه‌ عطر مي‌فروشي، آن‌ را نيكو بفروش‌ و در فروختن، كسي‌ را فريب‌ نده، زيرا اگر چنين‌ كني‌ به‌ پاكي‌ و پرهيزگاري‌ در پيشگاه‌ خداوند بهتر است، و براي‌ بقا و دوام‌ ثروت‌ نيكوتر مي‌باشد.(18)

غش در معامله یعنی فریب در معامله است، اینکه مثلاً جنس خوب و بد را با هم مخلوط کردن و به جای جنس خوب فروختن. طبق فرموده رسول خدا(ص) اگر فروشنده غش در معامله داشته باشد، مالش از بین میرود. متاسفانه امروز برخی از فروشندگان به این امر توجه نمی کنند و چه قسم های دروغی را می خورندو به فریب هایی دست می زنند!!

خطبه دوم:

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

درآغاز خطبه دوم خود وهمه شما براران وخواهران مکرمه را به تقوی الهی دعوت می کنم .انجام واجبات و ترک محرمات هم عزت دنیا می آورد وهم برکت در دنیا و عزت آخر را در پی دارد.

در توصیه به تقوی حدیث گهرباری را از پبامبر اعظم(ص) خدمتتان عرض می کنم.

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : هرگاه مؤمنی به سوی نماز جمعه حرکت کند، خداوند دلهره های روز قیامت را برای او کاهش داده و به سوی بهشت راهنمایی اش می کند . (19)

ثواب حرکت بسوی نماز جمعه:

حرکت به سوی نمازجمعه، حرکت به سوی آرامش است.در آن لحظه ای که انسان می خواهد از دنیا برود و آن لحظه ای قرار است پرونده اعمال را به دست انسان بدهند، این نماز جمعه است که دلهره ها را از بین می برد و تا این حد قیمتی است. نماز جمعه انسان را دستگیری می کند. خداوند را بر این نعمت ارزنده، شاکریم. ان شاءالله که خداوند هیچ گاه این نعمت را از ما نگیرد.

فضیلت ماه شعبان:

در آستانه ماه پیامبر(ص) ، ماه شعبان هستیم. رسول خدا (ص) در فضیلت ماه شعبان فرمودند: « شعبان ماه من است هر کس یک روز از این ماه را روزه بدارد بهشت بر او واجب می شود» و در برخی احادیث از شعبان به سید و سرور ماهها تعبیر شده است.(20)خود رسول خدا(ص) ، ماه شعبان را روزه می گرفتند و به ماه مبارک رمضان وصل می کردند.

این ایام خجسته مانند وزیدن باد بهار است. از این رحمت الهی بهترین استفاده را ببریم و با نماز ، عبادت و روزه آن را قدر بدانیم. اینقدر روزها بیاید که ما زنده نباشیم و آرزو کنیم ای کاش به این دنیا برگردیم و یک روز در ماه شعبان را روزه بگیریم و یا اینکه بیشتر ذکر بگوییم. تا زنده ایم، این ایام مبارک را قدر بدانیم.

برکات نماز جمعه بعد از مرگ:

از یکی از کارشناسان رادیو سوال شد: بعضی از افراد هنگام مرگ ، چشم هایشان باز است و قیافه گرفته ای دارند آیا گفت او انسان بدی بوده است؟ جواب : خیر، وقتی عمر این فرد تمام شده است ،در لحظه ای که عزائیل برای گرفتن جان این فرد آمده است، او چشمانش باز بوده است وحتی فرصت نکرده است که پلک بر هم بگذارد وچشمانش را ببندد واگر بعد از مرگ ، چهره اش غمناک بوده است به این معناست که در لحظه قبض روح ، ناراحت و گرفته بوده است. امروز که زنده ایم و توان داریم از لحظه لحظه زندگی خود استفاده کنیم چون مرگ که فرا برسد، دیگر مجال هیچ چیز را به انسان نمی دهد. نماز جمعه یکی از برکات است.

اعیاد خجسته ای را در این هفته پیش رو داریم : ولادت امام حسين(ع) ،روز پاسدار و ولادت حضرت ابوالفضل(ع) ، روز جانباز و ولادت امام سجاد(ع) . این اعیاد را خدمت حضرت صاحب الامر(عج) و همه دوستداران و عاشقان اهل بیت (ع) تبریک عرض میکنم. ان شاءالله ما نیز رهرو این راه باشیم.

سالروز تاسیس هلال احمر:

۱۸ اردیبهشت‌ ماه سالروز تأسیس هلال احمر جمهوری اسلامی است این روز را به تمامی خدمتگزاران و زحمتکشان هلال‌ احمر جمهوری اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. از تلاش های این عزیزانمان ،هم در جهت آموزش و پیشگیری از بلا و مصیبت و هم خدمات ارزنده آنها در حوادث ، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

مطلب بعدی سفر ریاست محترم جمهوری را به استان کرمان داریم .چه خوب است همه استقبال کنند ، نمایندگان دولت نیز به شهرستان ها خواهند آمد. موضع محکم رئیس جمهور را در مقابل زیاده خواهی های استکبار جهانی را داشتیم که جای تقدیر دارد. آمریکایی ها دو میلیارد از پول ملت ایران را غارت و تصاحب کردند و ایشان ایستادگی کردند و این ایستادن قیمت دارد. بالاخره ما مسلمانیم. مشرکین همانگونه که در مقابل پیامبر ایستادگی کردند،امروز هم مشرکین زمان ، نسبت به جمهوری اسلامی که تابع بعثت و عاشورست، ایستادگی می کنند. تا زمانی که ما مطیع پیامبرخدا هستیم ونام رسول خدا و امیرالمومنین را می بریم، دشمن دست از سر ما بر نمی دارد. جمله نابی را از حضرت امام خمینی (ره) خدمتتان عرض می کنم که امام فرمودند: « هرگز ننگ نوکری آمریکا را برای گشایش اقتصادی نمی پذیریم».

از نیروی انتظامی نیز که با مفاسد و قاچاقچیان مبارزه می کنند، تشکر می کنیم .آنها علاوه بر اینکه با جرایم کوچک برخورد می کنند با سرچشمه های آن نیز مقتدرانه برخورد می کنند.آنچه مهم است این است که سرچشمه قاچاق در کشور باید خشک شود که باعث تعطیلی نیمی از کارخانه های ما شده است. متاسفانه ورود لباسهای قاچاق که پوشیدگی مناسب ندارند، نظم بازار را به هم ریخته است. امروز متاسفانه اگر خانمی بخواهد یک مانتو مناسب را تهیه کند،نمی تواند . مانتوهای نامناسب فراوان و به قیمت پایین عرضه می شود و اگر یک مانتو مناسب هم باشد، قیمت آن بسیار زیاد است. چه دستهایی در کار است نمی دانیم؟ نیروی انتظامی باید با این دستهای پنهان مبارزه کند، ان شاءالله خداوند به این عزیزان توفیق عنایت کند تا بتوانند با سرچشمه های قاچاق و تولیدکنندگان لباسهای نامناسب، مبارزه کنند.

نکته پایانی :

آنچه مهم است این است که گوش ما باید به دهان ولی باشد، سعادت و خوشبختی ما در تبعیت از مقام عظمی ولایت است. هدایت های این مرد بزرگ است که کشور ما را به اینجا رسانده است. رهبری نقش بسیار مهم و پررنگی دارد. خداوند را بر این نعمت بزرگ شاکریم. ان شاءالله خداوند سایه ایشان را بر سر ما مستدام بدارد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


پی نوشت:

1- مجلسي، بحار الانوار، ج9، باب اول، ص143.

2- سوره مبارکه البقرة ، آیه 151

3- الصحیح من سیرة النبی، ص 221 - 223

4- سوره مبارکه علق ، آیات 5-1

5- مناقب، ابن شهر آشوب، ج 1، ص 46؛ بحارالانوار، علاّمه مجلسی، ج 18، ص 196

6- مناقب، ج 1، ص 46

7- شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید، ج 13، ص 220

8- مجلسي، بحار الانوار، ج9، باب اول، ص143.

9- سوره مبارکه الصف، آیه 9

10- سوره مبارکه المدثر، ایات 1-2

11- سوره مبارکه شوری، آیه 13

12- مستدرک الوسائل ج‏11 ص 187 ، باب استحباب التخلق بمکارم الأخلاق و ذکر جملة منها.

13- بحارالانوار، ج 97، ص 253

14- ابن کثیر تفسیر القرآن العظیم: 3 / 211

15- تفسیر القرآن العظیم (ابن کثیر)، ج‏5، ص: 67، نقلا عن المسند 5/ 356، 357.

16- سفینه البحار ج 1 ص 410

17- تحف العقول صفحه 45

18- الروضه من الکافی ، حديث شماره 143: حديث زينب عطاره (عطر فروش) / الگوهای‌ رفتاری پیامبر اعظم (ص)، محمد رضا طباطبائی نسب

19- وسایل الشیعه، ج 7 روایت 9390

20- وسایل الشیعه، ج 8، ص 98.



http://yascms.ir/emam/gozaresh/m381.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m382.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m383.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m384.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m385.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.