سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

اسلام عامل تحول و معجزه آسا

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 877 مرتبه
دسته: متنوعتاریخ: 1389.01.15
 
بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب اسلامی از دیدگاه حضرت امام خمینی(رحمة الله علیه)

http://yascms.ir/emam/Untitled%20-%2020.bmp


حضرت امام (ره) زیربنای انقلاب اسلامی در ایران، تحولگر عمیق و پایه دار و همه جانبه در میان مردم بود. تحول معنوی ودگرگونی درونی در تمام اقشار جامعه و منشاء این تحول را حضرت امام(ره) از ناحیه خدای متعال و معجزه اسلام می دانستند.

تحول معنوی
و در این زمینه بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی می فرمایند: این تحول که در ایران پیدا شد تحول همه جانبه بود، تحول فکری و تحول روحی که خدای تبارک و تعالی نصیب شما ملت کرد.
امام(ره) می فرمایند: از حیث محتوا این انقلاب بهترین انقلابها و بزرگترین انقلابها بوده است. می فرمایند: انقلاب اسلامی بزرگ ما قبل از آنکه انقلاب سیاسی و اجتماعی باشد یک انقلاب معنوی روحانی است. می فرمایند: دشمنان ما باید بدانند که هیچ انقلابی در جهان همانند انقلاب اسلامی ما با ضایعه ای کم و ره آوردی عظیم همراه نبوده است و این نیست جز به برکت اسلام.
اسلام عامل تحول و معجزه آسا
امام (ره) می فرمایند: همین تحولی که ملت ما در ظرف مدت کمی پیدا کرد یک نحو تحول معجزه آسا که یک روز از پاسبان حساب می برد، بازارهای بزرگ ما از پاسبان حساب می بردند، یک روزی هم از شخص اول مملکت حساب نبردند، یک روز جرأت نمی کردند که توی خانه شان اسم شاه را به ناگواری ببرند، یک روز هم در خیابانها ریختند و گفتند : مرگ بر این همچو متحول شد. کی این کار را کرد؟ اسلام ، قوت ایمان. والا انسان که نمی تواند این کار را بکند کار من و تو اینها نیست که کار اسلام است.(تحولات اجتماعی و انقلاب اسلامی از دیدگاه امام(ره) ص 216، 15/12/57)

حضرت امام (ره) بارها می فرمودند: تحول بزرگ و همه جانبه که در انقلاب و نهضت اسلامی در نماد اقشار جامعه ایجاد شده است. اهمیتش از پیروزی در مقابل طاغوت و قدرتهای استکباری بالاتر است. و در این زمینه بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی می فرمایند: من کراراً این مطلب را گفته ام که این نهضت یک تحولاتی آورده است که آن تحولات روحی و انسانی است که در نظر من بسیار اهمیتش بیشتر از این پیروزی در مقابل شاه سابق و قدرتهای بزرگ است.(ص219)
یکی از برکات این نهضت قضیه تحول روحی در جامعه ما هست که من مکرر این را گفته ام که این تحول روحی که در ایران پیدا شده است و این نهضت توانست این تحول روحی را ایجاد کند به خواست خدای تبارک و تعالی ، از این پیروزی که نصیب ما شده است و دست اجانب را کوتاه کردیم و دست خیانتکارها را ، اهمیتش بیشتر است.
امام(ره) می فرمایند: این نعمتی که خدا به شما داد و شما را متحول کرد به یک ملت دیگری، شمایی که از پاسبان می ترسیدید ، از رژیم شاهنشاهی نترسیدید، شمایی که از یک باتوم می ترسیدید، از مسلسلها نترسیدید این نیروی خداست و این نیروی خدایی را حفظش کنید.امام می فرمایند:
انقلابی که واقع شد روح ملت ما و خصوصاً جوانها، پاسداران، سربازان، انقلاب پیدا کرد. انقلاب معجزه آسا آنکه آن روحی که با سالها مجاهدت نمی شد متحولش کرد به یک روح انسانی، فداکار برای انسان و اسلام کاّن در یک شب واقع شد.
امام(ره) می فرمایند: مبارک باد بر شما این روز و مبارک باد بر شما این تحول لکن از حالا به بعد هم ما احتیاج داریم که این تحول روحی محفوظ بماند. احتیاج داریم همه ما به اسلام و تعالیم عالیه اسلام به اینکه این تحول روحی که در اول حاصل شد و معجزه آسا بود این را حفظ کنید. در فکر پیشرفت باشید.

ویژگی های انقلاب اسلامی
از نظر حضرت امام (ره) انقلاب اسلامی متفاوت با دیگر انقلابات در تاریخ بشریت است و بیداری و تحول و فراگیر بودن انقلاب یک برنامه الهی می دانند. و در این باره می فرمایند:
یک برنامه الهی در کار بوده است. دست بشر چنین قدرت ندارد که اینطور مردم را بیدار کند که همه طبقات و همه بچه ها و بزرگها اینها با هم به یک راه بروند.(ص253)

مردمی بودن انقلاب اسلامی
حضرت امام (ره) انقلاب اسلامی را برآمده از متن مردم می دانند و در این باره می فرمایند:
نهضت جوشیده است، از متن ملت جوشیده و بیرون آمده نمی تواند کسی بگوید که مال من است... دست خداست و از متن بطن توده است. این به امر خدا و لهذا امید بخش است چون الهی است امید بخش است.(ص254)

هدف از نهضت و انقلاب اسلامی
حضرت امام (ره) سرلوحه اهداف انقلاب اسلامی تشکیل نظام اسلامی می دانند که از برکت نظام اسلامی ، آزادی و استقلال کشور تضمین شود. حضرت امام (ره) در این باره می فرمایند:
برادران محترم، در این نهضت مقدس که تشکیل حکومت اسلامی سرلوحه اهداف آن است و ضمانت آزادی و استقلال از ثمرات آن، صبورباشید.(ص254)
امام (ره) می فرمایند: یکی دیگر از خصائص این نهضت این است که خواستار تغییراتی اساسی در همه ابعاد جامعه ایران می باشد که عبارت است از سقوط شاه، پرچیده شدن نظام شاهنشاهی و استقرار حکومت اسلامی (ص255)

برکت انقلاب زنده نمودن قرآن و اسلام
امام خمینی (ره) می فرمایند: یکی دیگر از قیام و انقلاب خونبار ملت ایران زنده نمودن قرآن و دمیدن حیات تازه به اسلام بود. امام بزرگوار می فرمایند: اسلام داشت منسی می شد. اسلام را داشتند منهدم می کردند، قرآن را داشتند زیر چکمه ها از بین می بردند. قیام شما جوانهای ایران ، قیام شما ملت ایران که قیام الهی بود نهضت الهی بود قرآن را زنده کرد و اسلام را زنده کرده و حیات تازه به اسلام بخشید.(ص258)

انقلاب اسلامی و نزدیکی همه اقشار
امام بزرگوار می فرمایند: یکی از برکات این نهضت این بود که این قشرها را به هم نزدیک کرد. قشر دانشگاهی با قشر روحانی و طبقه جوان روحانی ، اینها با هم نزدیک شدند، همکار شدند و همه با سایر طبقات نزدیک و همکار شدند و همه اینها در این کلمه رژیم طاغوتی نباید باشد و باید یک جمهوری عدل اسلامی باشد همه با هم مشترک شدند. این نزدیک شدن این قشرها به هم ... با تایید خدای تبارک و تعالی انجام شد./
والسلام علیکم و رحمة الله


علی ابراهیمی
امام جمعه بافت
بهمن 88


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.