سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

پیمان گرفتن خداوند از انسانها هنگام خلقت آنها

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 390 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1395.03.05
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه توجیهی کارکنان پایور ووظیفه سپاه ناحیه زرند مورخه 95/03/01


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


الحمدلله،الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)،یا بقیة الله، یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

خدای متعال را شکر گزارم که اولین ساعات هفته واولین ساعات کاری را توفیقی عنایت فرمود تا در این مکان ارزشمندودر جمع شما پاسداران عزیزوبزرگوار وسربازانی که خدمتگزار در سپاه هستید حضور پیدا کنم، از همه دست اندرکاران بویژه جناب سرهنگ زمانی که زمینه برگزاری این جلسه را فراهم کردند نیز تقدیر وتشکر می کنم.

پیشاپیش ولادت با سعادت حضرت صاحب الامر(عج)را هم خدمت ما عزیزان وبزرگواران وسربازان گمنام این نظام تبریک عرض می کنم . ان شاء الله که خدای متعال توفیق زیارت آن حضرت را نصیب همه ما بگرداند، صلواتی را مرحمت بفرمائید .

روایت امام زمان(عج) بعد از ظهور از بیان امام باقر(ع):

طبق فرمایش امام باقر(ع) ، هنگامی که قائم(عج) خروج کند به رکن اسود تکیه می زنند (چون محل ظهورشان از کنار خانه خداست وخانه خدا چهارگوشه دارد وهر گوشه ای رکن یک نام دارد، رکنی که حجر الاسود قرار دارد . این سنگ سیاه وگرد است که البته در ابتدا این سنگ سفید ونورانی بوده است ویکی از سنگهایی است که به همراه حضرت ادم از بهشت آمده ویک سنگ دیگر هم سنگ مقام است که جای پای حضرت ابراهیم در این سنگ است که این سنگ مانند آسانسور بوده وحضرت روی این سنگ قرار می گرفتند واراده این سنگ در دست حضرت ابراهیم بود چون وقتی که می خواست دیوارهای خانه کعبه را درست کند نردبان لازم داشت وآن زمان هم که نردبان نبود وحضرت روی این سنگ قرار می گرفت واراده می کرد وبعد این سنگ بالا می آمد وجای پای حضرت در این سنگ ومشخص هم است وسنگ حجر الاسود هم سنگی است که از بهشت آمده است .

پیمان گرفتن خداوند از انسانها هنگام خلقت آنها:

خداوند به هنگام آفرینش آدم، تمام فرزندان آینده او را به صورت موجودات ریز درآورد و به آنان گفت: «ألست بربّکم» آنان گفتند «بلی» سپس همگی را به صلب و پشت آدم بازگردانید. آنان هنگام خطاب الهی دارای عقل و شعور کافی بودند و سخن خدا را شنیدند و پاسخ او را گفتند. این پیمان به این خاطر از آنان گرفته شد که راه‏های عذر در روز رستاخیز را روی آنان ببندد.(1)و از سوي ديگر در بعضي روايات آمده است كه حجر الاسود در آن عالم حضور داشته و پس از آن كه خداوند عزّ و جلّ از بندگان خود عهد و پيمان گرفت، نام هاي آنها را بر صحيفه اي نگاشت و به حجر الاسود سپرد تا گواه بر اين ميثاق باشد.هنگامی که حضرت آدم از بهشت به زمین آمد، این سنگ راهم به همراه خودش آورد ،این سنگ در دیوارخانه خدا قرار داده شده است واگر این سنگ از محل خود جابجا شود، فقط معصوم می تواند آن را سر جای خودش قرار دهد . در یک زمانی، عده ای این سنگ را دزیدند وبه یمن بردند وآن را قطعه قطعه کردند و هر قطعه را در یک خاندانی قرار دادند و بعدها که این سنگ ها را پیدا کردند آن را به مکه برگرداندند و هنگامی که قریش می خواستند خانه خدا را بازسازی کنند، توسط پیامبر(ص) این سنگ در جای خودش قرار گرفت.

اگر علی نبود عمر هلاک می شد:

در روایتی آمده است كه عُمر در سال اول خلافتش به حج رفت. در آن سال حضرت علي ـ عليه السّلام ـ و دو فرزند بزرگوارش امام حسن ـ عليه السّلام ـ و امام حسين ـ عليه السّلام ـ نيز به حج آمده بودند. عمر به هنگام طواف گفت: به خدا سوگند مي دانم كه تو سنگي هستي كه نه نفعي داري و نه ضرري و اگر رسول خدا تو را استلام نكرده بود، من نيز استلام نمي كردم.امام ـ عليه السّلام ـ فرمود: چنين مگو اي اباحفص. به راستي كه رسول الله استلام نكرد جز به جهت چيزي كه مي دانست و اگر تو قرآن را مي خواندي و تأويل آن را مانند غير خودت مي دانستي، مي فهميدي كه اين سنگ نفع و ضرر مي رساند. و داراي دو چشم و دو لب و زباني گويا است. و گواهي مي دهد به سود كساني كه به او اظهار وفاداري كنند.عمر گفت: اي اباالحسن اين مطلب را از كتاب خدا به من نشان بده!امام ـ عليه السّلام ـ قسمتي از آيه 172 سوره ي اعراف را قرائت فرمودند: « وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِنْ بَنِي آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلي أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ قالُوا بَلي شَهِدْنا ...» (و چون پروردگار تو از پسران آدم از پشت هايشان نژادشان را درآورد و آنها را بر خودشان گواه گرفت كه مگر من پروردگار شما نيستم؟ گفتند چرا، گواهي مي دهيم ).هنگامي كه آنها به اطاعت خدا و بندگي خود اقرار كردند، خداوند از آنها براي حج بيت الحرام پيمان گرفت و سپس صحيفه اي آفريد و به قلم ها فرمان داد كه پيمان بني آدم را بنويس، و به سنگ فرمود، به ياد بسپار و گواهي بده به وفاداري بندگانم. پس از آن، اين سنگ مطيع خدا، (به زمين) فرود آمد. اي عمر آيا چنين نيست كه وقتي حجر الاسود را استلام مي كني مي گويي امانتم را ادا كردم و پيمانم را نگه داشتم تا به وفاداري من شهادت دهي. عمر گفت: به خدا سوگند آري. امام ـ عليه السّلام ـ فرمود: پس اين را بپذير.(2) و این یکی از جاهایی بود که عمر گفت: « لَولا عَلي لَهَلَكَ عُمَر» اگر علی نبود ،عُمر هلاک می شد.

خانه خدا چهار رکن دارد واین رکنی را که حجر الاسود را کار گذاشته اند، رکن اسود می گویند و رکن کنار آن را رکن عراقی می گویند زیرا مردم عراق به این سمت نماز می خوانند وما ایرانیها هم تقریباً بین رکن اسود ورکن عراقی وپشت مقام حضرت ابراهیم قرار می گیریم. در واقع وقتی که از نظر جغرافیایی نگاه می کنیم تقریباً ما به سمت مقام وبین حجر الاسود وبین رکن عراقی نماز می خوانیم . امام زمان(عج) ظهور خود را از کنار رکن اسود اعلام می کنند. (از این جهت سعودیها ،سالهای سال است که در این قسمت دوربین گذاشته اند که وقتی حضرت مهدی(عج) ظهور کنندو بخواهند به این سنگ تکیه کنند، فوری او را دستگیر کنند وفکر می کنند وقتی که آقا ظهور کنند دوربینهای اینها کار می کنند ونمی دانند که این اراده خداوند است وآن زمان وسایل روز کاربردی ندارد واینها نمی توانند نور خدا را خاموش کنند) .

اولین آیه ای که امام زمان هنگام ظهور تلاوت می کنند:


از امام باقر(علیه السلام)چنین نقل شده: هنگامیکه قائم عج خروج کند به کعبه تکیه می زند و سیصد و سیزده مرد به نزدش حاضر می شوند ، (أَوَّلُ مَا یَنْطِقُ بِهِ القَائِم(ع) حِینَ خَرَجَ هذِهِ الآیة )نخستین سخنی که امام مهدی (ع) پس از قیام خود می گوید، این آیه است : (بَقِیَّةُ اللّهِ خَیْرِ لَّکمْ إِنْ کنْتُمْ مُؤْمِنِینَ)، ثُمَّ یَقُولُ (سپس می گوید) : (أَنَا بَقِیَّةُ اللّهِ وِ حُجَّتُهُ وَ خَلِیفَتُهُ عَلَیْکمْ) منم بقیة الله و حجت و خلیفه او در میان شما. ( َفلا یُسَلِّمْ عَلَیْهِ مُسَلِّمٌ إِلاَّ قَالَ ) آن گاه هیچ کس بر او سلام نمی کند، مگر اینکه می گوید: ( أَلسَّلاَمُ عَلَیْک یَا بَقِیَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ) ، و چون شماره یارانش به یک عقد که ده هزار نفر است رسید ، خروج می کند . پس در زمین هیچ معبودی جز خداوند عزوجل باقی نمی ماند ، بتها و اصنام و غیرآنها نابود می شود و آتش در آنها می افتد .و این امر پس از غیبتی طولانی خواهد بود تا روشن شود چه کسی در غیبت ایمان می آورد و اطاعت می کند (3).در همان اولین لحظه ظهور به اراده الهی ، در یک چشم به هم زدن همه 313 یار امام زمان (عج) در خدمت امام زمان حاضر می شوند و بعد از آن، ده هزار نفر دوم که از کارگزاران حکومت مهدوی هستند ، بلافاصله به محضر حضرت صاحب الامر(عج) می رسند وبعد آقا خروج را شروع می کنند ونهضتشان را شروع می کنند . این آیه ای را که خدمت شما عرض کردم ، اولین آیه ای است که امام زمان(عج) بعد از خروج وتکیه دادن به رکن اسود این آیه را تلاوت می کنند : «بَقِیَّةُ اللّهِ خَیْرِ لَّکمْ إِنْ کنْتُمْ مُؤْمِنِینَ»(4) .

شأن نزول سوده هود:

این آیه در سوره هود و در جریان حضرت شعیب آمده است. شعیب ، پیغمبر خطیب همه انبیاء است وهم عصر حضرت موسی(ع) بود ودر نهایت پدر خانم حضرت موسی هم هستند قومی که حضرت شعیب برای انها برانگیخته شد شهری بود بنام شهرمدین واصلاً اینگونه نبود که یک پیامبر جهانی باشد مثلاً حضرت شعیب پیغمبر بود وممکن بود که در یک شهر دیگر یک پیغمبر دیگر برای هدایت انها مبعوث شود ،در این شهر مدین دو مشکل بزرگ وجود داشت با اینکه از نعمتهای فراوانی هم برخوردار بودند اولین مشکل این بود که اینها مشرک وبت پرست بودند و خدای یگانه را نمی شناختند. مشکل دوم این بود که کم فروشی وگران فروشی می کردند با اینکه مردمی پولداری هم بودند وخدای تبارک وتعالی نعمتهای فراوانی هم به انها داده بود. حضرت شعیب برای حل این دو مشکل بزرگ مبعوث شدند که آنها را نصیحت کند تا خالق خودشان را بشناسند وهمینطور اینکه خیانت وکم فروشی نکنند تا روابط اجتماعی شکل بگیرد واینها در مقابل حضرت شعیب موضع گرفتند وگفتند اولاً این بت پرستی ملی وآبا واجدادی ماست وچگونه شما می خواهی که ما از مراسم ملی خودمان دست برداریم واجداد ما بت می پرستیدند دوم هم اینکه ما آزاد هستیم ودلمان می خواهد که مال خودمان را کم فروشی کنیم .حضرت شعیب فرمود: نه اینگونه نیست که شما هرکاری را که خواستید انجام دهید ،خدایی که مالک شماست من را برای هدایت فرستاده است شما مملوک هستید وباید طبق دستور مالک وآفریننده خودتان عمل کنید وبالاخره اینها زیر بار نرفتند ویک تعداد کمی ایمان آوردند وهرچه که حضرت شعیب اینها را از عذاب خدا می ترساند این قوم گوش نکردند ویک ابر سیاه فراگیری آمد وبعدش هم باران سیل آسا وزلزله وعاقبت همه انها نابودی شد .(5)

داستان شعیب پیامبر با قوم مدین:


این داستان را از زبان قرآن برای شما بیان می کنم:( وَ إِلى‏ مَدْيَنَ أَخاهُمْ شُعَيْباً) و به سوى مدين برادرشان شعيب را فرستاديم. كلمه «أَخاهُمْ» (برادرشان) به خاطر آن است كه نهايت محبت پيامبران را به قوم خود بازگو كند وهم اینکه حضرت شعیب نیز اهل همان شهر مدین بودند. شعیب، این پيامبر، اين برادر دلسوز و مهربان همان گونه كه شيوه همه پيامبران در آغاز دعوت بود نخست آنها را به اساسى‏ترين پايه‏هاى مذهب يعنى «توحيد» دعوت كرد و «گفت: اى قوم من! خداوند يگانه را بپرستيد كه جز او معبودى براى شما نيست» (قالَ يا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ ما لَكُمْ مِنْ إِلهٍ غَيْرُهُ). اگر تسبیح زیبای دانه ریزی را به دست یک فردی بدهند وبگویند : خود به خود بوجود امده است وآن فرد نمی پذیرد ومی گوید: این طور نیست، ساخت این تسبیح کار یک استاد است و بسیار منظم آن را درست کرده است. اگر تصویر نقاشی شده از یک طاووس را به ما نشان بدهند ،حتما با خودمان خواهیم گفت : چقدر نقاش این طاووس ماهر بوده است وچقدر زیبا پرهای این طاووس را نقاشی کرده است ویک نقاشی خود به خود بوجود نمی آید. وقتی که یک قوطی کبریت خود به خود بوجود نمی آید، پس چگونه یک طاووس خود به خود بوجود می آید وآفرینده نداشته باشد . حضرت شعیب هم می فرماید: (ما لَكُمْ مِنْ إِلهٍ غَيْرُهُ) غیر از الله که خالق است اینها همه بت وساخته دست شما هستند . آنها نمی توانند کاری انجام دهند این بتها حتی یک مگس را هم نمی توانند از خود دور کنند. (وَ لا تَنْقُصُوا الْمِكْيالَ وَ الْمِيزانَ) به هنگام خريد و فروش، پيمانه و وزن اشياء را كم نكنيد.امروز شما در بازار نگاه کنید می بینید که کم فروشی بیداد کرده است . (إِنِّي أَراكُمْ بِخَيْرٍ) من خيرخواه شما هستم. ومی خواهم که شما بمانید ونابود نشوید وبه هم خیانت نداشته باشید .خداوند اینهمه نعمت به شما داده است من خیر را در شما می بینم چرا آن را ضایع می کنید . (وَ إِنِّي أَخافُ عَلَيْكُمْ عَذابَ يَوْمٍ مُحِيطٍ) من از آن مى‏ترسم كه (اصرار بر شرك و كفران نعمت و كم فروشى) عذاب روز فراگير، همه شما را فرو گيرد.(6) مثلاً وقتی که گاز شیمیایی در یک شهر بزنند وشما در اتاقتان هم که نشسته باشید ، دست وپا شما تاول می زند وشیمیایی به شما هم می رسد. همه گیر است. بنابراین یک عذابی می آید که برشما احاطه دارد یعنی هرکجا که بروید شما را فرامی گیرد وبعد می فرماید: (وَ یا قَوْمِ أَوْفُوا الْمِكْيالَ وَ الْمِيزانَ بِالْقِسْطِ) و اى قوم من! پيمانه و وزن را با قسط و عدل وفا كنيد. در معاملات خیانت نکنید وحق را ادا کنید وقسط وعدل داشته باشید. (وَلاَ تَبْخَسُواْ النَّاسَ أَشْيَاءهُمْ) و حقوق مردم را كم مدهيد (وَلاَ تَعْثَوْاْ فِي الأَرْضِ مُفْسِدِينَ)و در روى زمين به فساد نكوشيد .(7)وبعد می فرماید: (بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ) سرمايه حلالى كه براى شما باقى مى‏ماند (هر چند كم و اندك باشد) اگر ايمان به خدا و دستوراتش داشته باشيد بهتر است.(8)پس اگر سود ومعامله حلال شد واین مال از حلال به دست آمد وحقش اداشد وکم فروشی نکردید این مال آنقدر ارزش پیدا می کند که منصوب به خدا می شود .

ارتباط "بقیت الله" با امام زمان(عج):

" بقیة الله " یعنی باقیمانده این مال از آنِ خدا می شود واین چیزی که باقیمانده برای شما بهتر است، خوب « بقیة الله »این باقیمانده چه ارتباطی به امام زمان دارد ؟در این آيه ، گرچه مخاطب قوم شعيبند، و منظور از «بَقِيَّتُ اللَّهِ» سود و سرمايه حلال و يا پاداش الهى است، ولى هر موجود نافع كه از طرف خداوند براى بشر باقى مانده و مايه خير و سعادت او گردد، «بَقِيَّتُ اللَّهِ» محسوب مى‏شود.و از آنجا كه مهدى موعود (عج) آخرين پيشوا و بزرگترين رهبر انقلابى پس از قيام پيامبر اسلام صلّى اللّه عليه و آله است يكى از روشنترين مصاديق «بقية اللّه» مى‏باشد و از همه به اين لقب شايسته‏تر است، بخصوص كه تنها باقيمانده بعد از پيامبران و امامان است و در روايات متعددى به آن اشاره شده است.مصداق کامل باقیمانده از خدا برای ما حضرت مهدی (عج) است.در روایات متعدد بقیّة اللّه، به وجود حضرت مهدی (ع) تفسیر شده است؛ از جمله در کتاب «اکمال الدین» از امام باقر(علیه السلام)چنین نقل شده: به هنگامیکه قائم عج خروج کند به کعبه تکیه می زند و سیصد و سیزده مرد به نزدش حاضر می شوند ، «أَوَّلُ مَا یَنْطِقُ بِهِ القَائِم(ع) حِینَ خَرَجَ هذِهِ الآیة (نخستین سخنی که امام مهدی (ع) پس از قیام خود می گوید، این آیه است : ) (بَقِیَّةُ اللّهِ خَیْرِ لَّکمْ إِنْ کنْتُمْ مُؤْمِنِینَ)، ثُمَّ یَقُولُ (سپس می گوید:) أَنَا بَقِیَّةُ اللّهِ وِ حُجَّتُهُ وَ خَلِیفَتُهُ عَلَیْکمْ (منم بقیة الله و حجت و خلیفه او در میان شما.) َفلا یُسَلِّمْ عَلَیْهِ مُسَلِّمٌ إِلاَّ قَالَ (آن گاه هیچ کس بر او سلام نمی کند، مگر اینکه می گوید:) أَلسَّلاَمُ عَلَیْک یَا بَقِیَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ؛ ( باقیمانده از حجج الهی و آخرین بازمانده از اوصیاء حضرت مهدی (عج) است که این دین از حضرت آدم (ع)شروع شده تا به آخرین وصی حضرت صاحب الامر می رسد که جهان را بعد از اینکه پر از ظلم و ستم و جور شده است ،به سوی عدل هدایت و رهنمون می نماید.) . سپس در ادامه امام محمد باقر(ع)کیفیت قیام را امام زمان تشریح می کنند: و چون شماره یارانش به یک عقد که ده هزار نفر است رسید ، خروج می کند . پس در زمین هیچ معبودی جز خداوند عزوجل باقی نمی ماند ، بتها و اصنام و غیرآنها نابود می شود و آتش در آنها می افتد .و این امر پس از غیبتی طولانی خواهد بود تا روشن شود چه کسی در غیبت ایمان می آورد و اطاعت می کند .(9)

وظیفه شیعیان در زمان غیبت امام عصر(عج):

مهم این است که در عصر غیبت ما ایمان وباور داشته باشیم واطاعت کنیم، شناخت ومعرفت داشته باشیم. از وجود مقدّس امام صادق(علیه‌السلام) پرسیدند كه شیعه در زمان غیبت مولا و صاحب عصر، حجّة بن الحسن العسكری(علیه‌السلام) چه دعایی بخوانند و حضرت(علیه‌السلام) فرمودند: «اَللَّهُمَّ عَرِّفْنِی نَفْسَکَ » خدایا! خودت را به ما بشناسان كه ما عارف تو باشیم و تو معروف ما، «فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَفْسَکَ لَمْ أَعْرِفْ نَبیَّکَ» زیرا اگر تو را نشناسیم، پیغمبر تو را نمی‏شناسیم؛ «اَللَّهُمَّ عَرِّفْنِی نَبِیَّکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَبِیَّکَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَکَ» خدایا! پیغمبرت را به ما بشناسان كه اگر پیامبر تو را نشناسیم، امام را نمی‏شناسیم؛ « عَرِّفْنی حُجَّتَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینِی.» خدایا! امام را به ما بشناسان كه اگر امام را نشناسیم، از دینمان منحرف و گمراه می‏شویم.(10) یعنی وظیفه ما در زمان غیبت ،خدا شناسی وبعد هم پیغمبر شناسی وبعد امام شناسی است . امر غیبت برای این است که تا مشخص شود ومردم امتحان شوند چه کسی به امام زمان(عج) و به خدا وپیغمبرخدا (ص) ایمان دارد وچه کسی اهل اطاعت است .پس نسبت به جانشین امام زمان(عج) معرفت داشته باشیم . در عصر غیبت که امام زمان م که دستمان به امام زمان نمی رسد ، بنابراین مرجع تقلید و ولی فقیه جانشین امام زمان هستند . در روايتي كه به توقيع شريف معروف است از ولي عصر عجل الله فرجه الشريف نقل شده كه فرمودند: « و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواه حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجه الله عليهم » و اما در رخدادهايي كه پيش مي آيد به راويان حديث (فقیه جامع الشرایط ) ما مراجعه كنيد ؛ زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر آنان هستم»(11) حضرت می فرماید: جانشین من هم فقیه جامع الشرایط است واز اوحرف شنوی داشته باشید یکی از مهمترین وظایف ما در عصر غیبت ،پیروی از جانشین امام زمان ولِّی فقیه است .امروز ولِّی فقیه ما وجانشین حضرت صاحب الامر(عج)حضرت آیت الله العظما الاامام خامنه ای (حفظه الله تعالی)است .

آمریکا شیطان اکبر وطاغوت اعظم:

یکی از گفتمانهای حضرت آقا وحضرت امام دشمن شناسی است . مقام معظم رهبری درهمین سخنرانی اخیر خودشان فرمودند: عامل وحدت تمسک به قران است اگر مسلمانان سراسر دنیا توجه وتمسک به قران داشته باشند این راه نجات است ودوم هم شناخت دشمن است همان گفتمانی که امام راحل داشتند که فرمودند: مهمترین دشمن ما شیطان بزرگ آمریکاست در همین سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری هم گفتمان حضرت امام را تبیین کردند وفرمودند:"شیطان اکبر"ویک اسمی را هم اضافه کردند وفرمودند" طاغوت اعظم" . کفر به طاغوت خواست قران است، طاغوت آن کسی است که در مقابل قران طغیان می کند وفرمودند : امروز جهان ومسلمانان رابه آتش کشیده است وهر دشمنی که با مردم ایران است ، زیر سر شیطان اکبر وطاغوت اعظم است . چرا تاریخ را تکرار می کنند این که مشخص است امریکا با ما دشمن است . برای اینکه بعد از برجام یک عده می خواهند روی این دشمنی را کم رنگ کنند وبه لطف خدا بعد از برجام شما دیدید که آمریکائیها به اندازه یک سر سوزن هم دشمنی شان کمتر نشد بلکه بیشترهم شد واینها گفتند که بعد از برجام دیگر دشمنی تمام می شود وما دست دوستی به آمریکا داده ایم شما ببینید که اموال ما را درهیمن دوره پس از برجام غارت کردند ودو میلیارد دلار از سرمایه بانک مرکزی را بدون هیچ دلیل قانونی که مثلاً شما نتوانستید ثابت کنید در لبنان این همه کشته شدند مقصر نبودید خوب وقتی که شما آمدید ومردم لبنان را بد بخت کردید وجوانان لبنان هم شما را بیرون کردند این چه ارتباطی به جمهوری اسلامی دارد مگر جمهوری اسلام باید خسارت سربازان جنایتکار شما را بدهد خدا مقام معظم رهبری را حفظ کند باور کنید که اگر ولِّی بالای سر مانبود یک شبه تمام دستاوردهای ما راغارت می کردند وما حتی بدتر از کشور لیبی می شدیم شما ببینید که لیبی با آمریکا صلح کرد وتمام ساخت وساز اتمی وهسته ای خودش را بار کردند وبه آمریکائیها دادند وبعد هم دیدیم که آمریکائیها چه بلایی را بر سر کشورشان آورده اند این سایه ولایت است که همه را مثل یک زنجیر به هم وصل کرده است ودلها را هدایت می کند کشور ما را حفظ می کند و در واقع جهان را تبیین می کند واین ملت ایران وانقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر(عج) است اگر آقا بخواهند ظهور کنند مردم دنیا باید حکومت ایشان را قبول کنند اگر مردم نپذیرند که امام زمان نمی توانند ظهور کنند باید در دنیا یک الگویی باشد وباید حق وحقیقت معرفی شود وباید در دنیا مردم عدالت نسبی را بشناسند تا وقتی که حضرت گفتند" انا بقیة الله" همه بپذیرند.

آینده شهر کوفه از بیان امام صادق(ع):

در روایت داریم که امام صادق(ع) می فرماید: «ستخلو کوفه من المؤمنین» در آینده کوفه از مومنان خالی می شود « و یازر عنها العلم کما تازر الحیه فی حجرها» و علم و دانش بدان پشت می کند همچنانکه مار در لانه خویش پشت می کند. « ثم یظهر العلم ببلده یقال لها قم »آنگاه علم در شهری به نام قم ظاهر « و یصیر معدنا للعلم و الفضل »وآنجا معدن علم و فضلیت می شود« حتی لا یبقی فی الارض مستضعف فی الدین » به طوری که دیگر به روی زمین کسی که به امور دینی آگاه نباشد، پیدا نمی شود.«حتی المخدرات فی الحجال » در آن زمان حتی زنان پرده نشین هم از مسایل دینی آگاهی دارند. « و ذلک عند قرب ظهور قائمنا» و این هنگام نزدیک شدن ظهور قائم ماست.« فیجعل الله قم و اهله قائمین مقام الحجه » در آن هنگام خداوند قم و ساکنانش را قائم مقام حجت قرار می دهد.« و لولا ذلک لساخت الارض باهلها » واگر چنین نباشد، زمین ساکنان خود را فرو می برد« و لم یبق فی الارض حجه » و دیگر بر روی آن حجتی باقی نخواهد ماند. « فیقیض العلم منه الی سائر البلاد فی المشرق و المغرب، »در آن عصر علم از قم به دیگر نقاط جهان در شرق و غرب جاری می شود.« فیتم حجه الله علی الخلق » لذا حجت خدا بر مردم تمام می گردد « حتی لا یبقی احد علی الارض لم یبلغ الیه الدین و العلم، »به گونه ای که دیگر کسی یافت نمی شود که دستورهای دینی و علم الهی بدو نرسیده باشد.« ثم یظهر القائم (ع) » آنگاه قائم (ع) ظهور می کند و « و یسیر سببا لنقمه الله و سخطه علی العباد» وسیله انتقام و خشم خداوند بر بندگان می گردد; «لان الله لا ینتقم من العباد الا بعد انکار هم حجه.»چون خداوند از مردم انتقام نمی گیرد مگر بعد از آنکه حجت را انکار کنند.(12)

ایرانیان زمنیه سازان ظهور امام زمان(عج):

ملت ایران زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر(عج) است .ما باید قدر ولِّی و ولایت را بدانیم. این افتخار بزرگی برای ماست که در دوره زعامت ولی خدمتگزار هستیم وآرزوی همه ائمه وانبیاء همین است که زمینه آن را امام بزگوار ورهبرعزیزمان فراهم نموده است ولی شما ببینید که مظلومیت ملت ایران چه اندازه زیاد است که تمام شیاطین در سراسر دنیا برای نابودی این نظام حق دست به دست هم داده اند .امیدواریم که چشم گناهکارما هر چه زودتر به جمال دل آرای یوسف زهرا(س)روشن بگردد.

فرقه سازی دشمنان برعلیه شیعه:

یک نکته دیگر را عرض کنم که دشمنان اسلام فرقه سازی کرده اند. انگلیسی ها درمیان اهل تسنن وهابیت ودر میان شیعه فرقه شیخیه ، بابیت وبهائیت را به وجود آورده اند. یک مطلبی را خدمت شما عرض کنم کسانی که دین سازی کرده اند به آنها "متنبی" میگویند"متنبی" در مقابل نبی است ما 124هزار پیغمبرداریم ولی دهها برابر متنبی داریم متنبی یعنی کسانی که ادعای پیغمبری کردند،همه کسانی که ادعای پیغمبری کردند افراد باسوادی بودند واین رابدانید که هیچ گاه افراد کوچه وبازار ادعای پیغمبری نکردند وهمه مدعیان پیغمبری عالِم بودند. سامری که مردم رابه گوساله پرستی دعوت کرد او یک فرد عالِم بود که جبرئیل واسب او را می شناخت وخاکی را از زیر پای اسب جبرئیل برداشت وبا دست خود یک گوساله ای را درست کرد واین خاکهارا برروی آن ریخت که این گوساله می خواند وحرف می زد(13) .)

تفکرات غلط شیخ احمد احصایی:

شیخ احمد احصایی یک عالم شیعی بود وفرقه انحرافی درست کرد گفت: احکام دین چهارتا است " خدا وپیغمبر وامام وباب امام"درعصر غیبت ، فقیه نایب عام است ولی او گفت بعد از هفتاد سال در عصر غیبت، باید شخص خاصی به عنوان باب امام زمان باشد یعنی وقتی که می خواهید به درب خانه امام زمان بروید، باید از ناحیه شخص خاصی بروید وخودش هم معتقد بود که من باب امام زمان هستم وقتی که مُرد(قبرش در مدینه است ودر عراق هم درس خونده است)یک شاگردی بنام سید کاظم رشتی داشت که او هم گفت من باب امام زمان هستم وقتی که سید کاظم از دنیا رفت دو برادر بنام میرزا یحیی نوری و میرزا حسینعلی نوری بودند که نصف پیروان طرفدار میرزا یحیی نوری و بقیه هم طرفدار حسینعلی نوری شدند وبعد کم کم بابیت وبهائیت را بنیان گذاری کردند ومیرزا حسینعلی نوری را بهاء الله و یحیی نوری را باب نامیدند واینها دوگروه بابی وبهائی شدند .خوب این از دل شیعه بیرون امد وبعدکم کم گفتند که دوره اسلام دیگر تمام شده است. این حسینعلی پیغمبر جدید است ومیگفتند دین جدید وپیغمبر جدید منصوب شده وروزه ما نوزده روز است وقرانی را برای خودشان درست کردند که نوزده جزء داشت وقتی که حسینعلی هم مُرد او رابه اسرائیل بردند والان قبرش در اسرائیل است وگفتند قبله وحج ما قبر حسینعلی است وتمام تشکیلات این بهائیت از اسرائیل ناشی می شود اینها جاسوس وخائن هستند. بنده یادم است که ما در سالهای 53که درس درهمین زرند درس می خواندیم یک مدرسه ای در خیابان بهشتی بود که مدرسه کوروش می گفتند یک پسری در آن مدسه درس می خواند که می گفتند بهائی است ودر مدرسه می گفتند که این پسر نجس است وامروز هم مراجع فتوا داده اند که اینها مثل سگ وخوک نجس هستند واینها بعد از انقلاب چقدر جاسوسی وجنایت کردند وامروز که تعدادی از سران آنها را به جرم جاسوسی دستگیر کردند یکی ازآنها آزاد می شود وبعد هم فائزه دختر آقای هاشمی به ملاقات ودیدار او می رود اینها ساخته وپرداخته اسرائیل هستند شما تاریخ اینها را ببینید که در دوران امیر کبیر چقدر مراجع با اینها جنگیدند واینها خودشان ا پیغمبر می دانستند،دین جدیدی را آورده اندو نجس هستند، جاسوس اسرائیل هستند چگونه است که دختر هاشمی که دختر شخص دوم این مملکت هم است به اسم دفاع ازحقوق بشر به ملاقات یک جاسوس می رود یعنی اینکه جمهوری اسلامی در حق اینها ظلم کرده وانها را به ناحق زندانی کرده است وما به عنوان حفظ حقوق بشر به دیدار انها می رویم . خوب این همه جوانان را در دنیا کشتند وما اینهمه شهید دادیم ومردم یمن این همه کشته می شوند وشما نمی گوئید اینها مظلوم هستند آن وقت یک جاسوس اسرائیلی نجس که فتوای همه مراجع است واینهمه جنایت کرده اند وشما به اسم حقوق بشر به دیدار انها می روید واقعاً چه دست هایی پشت پرده است که اینها اینگونه چوب حراج به جمهوری اسلامی می زنند وبا بدترین دشمنان ما دیدار می کنید واینها را در دنیا مطرح می کنید که جمهوری اسلامی حق وحقوق اقلیتهای مذهبی را رعایت نمی کند خوب اقلیتهای مذهبی در کشورما سالهای سال است که زندگی می کنند ومقام معظم رهبری به دیدار انها می روند بهائیت که مذهبی نیست وآنها اسلام را منسوخ کرده اندو ضد خداهستند وتیشه به ریشه تمام ادیان الهی می زنند پس چگونه است که اینها جزء اقلیتهای مذهبی هستند چه نقشه ای در سرشان دارند .

خدایا به حق محمد وآل محمد عاقبت همه ما را ختم بخیربفرما.

والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته


پی نوشت:

1- سوره مبارکه عراف، آیه 172

2-ر.ك: نوري، ميرزا حسين، مستدرك الوسائل، مؤسسه آل البيت ـ عليه السّلام ـ ، چاپ دوم، ۱۴۰۸ هـ، ج ۹، ص ۳۸۲.

3- مکیال المکارم ج 1 ص 225 از کمال الدین ج 1/ کمال الدین و تمام النعمة، ج1، ص331 / اعلام الوری بأعلام الهدی، ص463 (با اندکی اختلاف در تقدیم و تأخیر الفاظ).

4- سوره مبارکه هود، آيه 86

5- اشاره به داستان قوم حضرت شعیب / ر. ک : تفسیر سوره مبارکه هود،آیات 84- 95

6- سوره مبارکه هود،آیه 84

7- سوره مبارکه هود،آیه 85

8- سوره مبارکه هود،آیه 86

9- مکیال المکارم ج 1 ص 225 از کمال الدین ج 1/ کمال الدین و تمام النعمة، ج1، ص331 / اعلام الوری بأعلام الهدی، ص463 (با اندکی اختلاف در تقدیم و تأخیر الفاظ).

10- الكافی، ج1، ص337

11- الحر العاملي , محمد بن الحسن , وسائل الشيعه , تهران : مكتبه الاسلاميه ,ج18, ص 101

12- بحـار الانـوار, ج 57, ص 213

13- قمی، علی بن ابراهیم، تفسیر قمی، ج 2، ص 61-62، دار الکتب، قم، 1404ق.

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.